Guliwer Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Drodzy Maniacy, Jako że na dniach odbieramy FXT, a na forum nastąpił "wysyp" padniętych silników DIT 2.0 mam pytanie: co należy od razu wymienić/zmienić, żeby poprawić fabrykę? Wypowiedzi w stylu: "trzeba było kupić VAG-a, Hondę itp.", "trzeba było kupić N/A lub SBD", "daj na mszę" i inne będą karane z całą surowością Gwiezdnego Majestatu . Over. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Teraz, Guliwer napisał: co należy od razu wymienić/zmienić, żeby poprawić fabrykę? Wymieniać olej częściej niż wynika to z okresów serwisowych. Nie wiem ile jest przewidziane dla 2.0 DIT, ale 10k km dla oleju to moim zdaniem max. Ponadto w początkowej fazie docierania trzeba jeździć delikatnie i wymienić względnie wcześnie olej, np. po pierwszych 3k km. Polecam też instalację turbotimera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 To mogę coś o lexusie ? ;)) rada: użytkuj i tyle . Masz pecha to bum . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 P.S. Ofiara z dziewicy dla Bogini Panewki też nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Dobre tylko skąd ją wytrząsnąć :))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Dziwicę czy Boginię? Nie wiem jaki olej polecają w papierach, ale nie ryzykował bym z jakimś nowoczesnym rzadkim typu 0w20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 27 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Godzinę temu, elmo napisał: Wymieniać olej częściej niż wynika to z okresów serwisowych. Nie wiem ile jest przewidziane dla 2.0 DIT, ale 10k km dla oleju to moim zdaniem max. Ponadto w początkowej fazie docierania trzeba jeździć delikatnie i wymienić względnie wcześnie olej, np. po pierwszych 3k km. Polecam też instalację turbotimera. 10 kkm - to już planowałem jak również po pierwszym 1 kkm. Mogę prosić o polecenie turbotimera, bo o tym tylko czytałem. Eneosa też wymienię, ale jeszcze nie wiem na co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Godzinę temu, Guliwer napisał: Drodzy Maniacy, Jako że na dniach odbieramy FXT, a na forum nastąpił "wysyp" padniętych silników DIT 2.0 mam pytanie: co należy od razu wymienić/zmienić, żeby poprawić fabrykę? Wypowiedzi w stylu: "trzeba było kupić VAG-a, Hondę itp.", "trzeba było kupić N/A lub SBD", "daj na mszę" i inne będą karane z całą surowością Gwiezdnego Majestatu . Over. Przedewszystkim nie panikować, jeździć nie katować i obserwować. Uwazam do kazdej informacji o padajacych silnikach nalezy podchodzic z dystansem. Nie wiemy w jakich warunkach silnik jezdzil ,czy byl palowany na zimno,gaszony na rozgrzanej i rozpedzonej turbinie a oleju tez zapomnialo sie sprawdzic.U mnie 87 tys km i zadnych problemow. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Teraz, Guliwer napisał: 10 kkm - to już planowałem jak również po pierwszym 1 kkm. To może po prostu wymieniać olej przy każdym tankowaniu? A nie byłoby taniej, prościej i bezpieczniej kupić dodatkową gwarancję i w ten sposób 5 lat spokoju... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Eneos bardzo dobry olej. Mam go w STI jak i w XT. Jezdzilem 75 tys na Millersie a po przejsciu na Eneosa pali mniej i ciszej chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Przypominam, że wątek o olejach już jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 1 godzinę temu, Guliwer napisał: na forum nastąpił "wysyp" padniętych silników DIT 2.0 mam pytanie: co należy od razu wymienić/zmienić, żeby poprawić fabrykę? na forum istotnie nastąpił taki intensywny "wysyp" 4 a może nawet 3 padniętych silników o ile dobrze policzyłem...a nawet 1 pożar podobnie jak kiedyś z wtryskami , dpf i sprzęgłami w dieslu , pękniętymi wałami czy nieprowadzącymi się po śliskim XV - kami ....to tematy tutaj bardzo atrakcyjne , głównie dla osób nie mających z tymi uszkodzeniami wiele wspólnego....tak to już tu jest... Od pojawienia się w ofercie For. XT z silnikiem 2.0 DIT (2013/14) moje ASO nie miało , niestety okazji by taki silnik wymieniać czy nawet rozbierać... a sprzedajemy i serwisujemy sporo takich aut...Odpowiadając na Pana pytanie to nic nie należy wymieniać/zmieniać czy poprawiać , jeździć , cieszyć się autem a wypowiedzi i komentarze na forum traktować z lekkim przymrużeniem oka lub....nie czytać Jeżeli chodzi o olej to dobrze (ale nie jest to wymagane) wymienić po 3/4 tyś km a potem zgodnie z przeglądami. My od ponad roku współpracujemy z Eneos a poprzednio z Mobilem....Pozdrawiam 1 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 14 godzin temu, elmo napisał: ale 10k km dla oleju to moim zdaniem max. Zupełnie poważnie, bez żadnych złośliwości zapytam dlaczego interwał 10tys a nie 9tys lub 11tys? W pracy (offshore) mam do dyspozycji kilka różnych testów przepracowania smaru/oleju, więc jak typowy Janusz odwalam prywate i oceniam swój olej. Na najprostszym teście sączkowym (bibułowym) nie znalazłem różnicy do ok. 12.5tys, potem zmieniłem olej. Mamy fajny tester od shella który porównuje przewodność oleju (dwie próbki: nowy z butelki i z bagnetu oczywiście ten sam) i mierzalna zmiana następuje od 9-10tys ale jest w granicach kilku mikrowoltów. Mogę zrobić pomiar w grudniu przed serwisem i zobaczyć jaki wynik. Jeżdżę na lotosie z serwisu w Dzierżoniowie. Kusi mnie aparat do oceny olejów morskich od gulfa ale odczynniki są cholernie drogie i mógłbym wylecieć z roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 11 minut temu, OBK CVT napisał: Zupełnie poważnie, bez żadnych złośliwości zapytam dlaczego interwał 10tys a nie 9tys lub 11tys? Bo 10 tys. łatwo zapamiętać Osobiście zmieniam co ok. 7 tys., bo zauważyłem że X-cess przy moim sposobie użytkowania (miasto, krótkie dystanse) po tym przebiegu jest już mocno brudny i zaczyna go ubywać. Ponadto w książce serwisowej mojej Hondy Accord 2.2 VTEC z 1997 r. (bardzo lubiłem to auto) był nakaz zmiany oleju co 10 tys. km. No i na koniec, zmiana oleju to kosz rzędu 300 zł. Po doświadczenia z remontem silnika Subaru jakoś lepiej mi się śpi ze świadomością, że może wydałem 300 zł, ale za to zaoszczędziłem 15k zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 17 minut temu, elmo napisał: jakoś lepiej mi się śpi ze świadomością, że może wydałem 300 zł, ale za to zaoszczędziłem 15k zł. dobry sen jest warty każdych pieniędzy gorzej jak pomimo częstych wymian silnik Ci padnie (czego Ci nie życzę oczywiście) to wtedy ja bym źle spał nie tylko powodu silnika ale tez z powodu bezsensownie wydanych pieniędzy. Trochę zaczyna się dyskusja robić jak z SDB, a to trzeba trzymać na wysokich obrotach, a to wymieniać częściej olej, a to płukanki, a to dodatki do paliwa, specjalne traktowanie, analizy oleju, poprawa fabryki, zestawy profilaktyczne itd. Myślałem ,że można bez tego żyć ale widać z Subaru się nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Teraz, jaszyn napisał: dobry sen jest warty każdych pieniędzy gorzej jak pomimo częstych wymian silnik Ci padnie (czego Ci nie życzę oczywiście) to wtedy ja bym źle spał nie tylko powodu silnika ale tez z powodu bezsensownie wydanych pieniędzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 2 godziny temu, elmo napisał: Bo 10 tys. łatwo zapamiętać Mając nowe auto, a o takim przypadku rozmawiamy, i tak byś musiał potem pamiętać, żeby jechać na wymianę przy 15kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 żeby się nie zepsuł wystarczy go tylko nie używać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 mądrego zawsze warto posłuchać.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Czyli trzeba jeździć non stop, żeby Forek nie postanowił zostać pochodnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 29 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Godzinę temu, gorion napisał: Tylko jak wtedy olej wymienisz Dynamicznie 2 godziny temu, elmo napisał: Czyli trzeba jeździć non stop, żeby Forek nie postanowił zostać pochodnią Aktualnie trwają zapisy kto kiedy będzie jeździł 9 godzin temu, Karenz napisał: żeby się nie zepsuł wystarczy go tylko nie używać Tak zrobimy z wersją STI, jak ją w końcu dorwiemy p.s. a olej będę zmieniał częściej, bo tak tzn. po 3 kkm i co 10 kkm lub co rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się