Skocz do zawartości

Regulacja zaworów Legacy 2.0 165 koni


damicar

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że głowica może być do szlifu, nie rozumiem tylko jak już podczas rozmowy telefonicznej, jak powiedziałem że chcę luzy wyregulować, to mi od razu mówi, nie pytając o przebieg, ile razy wcześniej regulowałem, że silnik do wyjęcia i głowica do szlifu.

Jak pisałem, nie jestem mechanikiem, ale coś mu tu nie pasowało, stąd tez moje zapytanie w tym zakresie.

Bo po co robić szlif głowicy - przez szlifowanie chyba się ją osłabia, zbierając część materiału- skoro nie ma żadnych w mojej ocenie powodów do szlifu.

W dniu ‎04‎.‎04‎.‎2019 o 17:40, WOJO napisał:

Z magikiem rozmawiałeś, czy kazał Ci przystawić telefon do silnika i wysłuchał potrzebę szlifu głowic? :D

Podaj mi telefon osoby, z którą rozmawiałeś. Mam ochotę nagrać tę rozmowę, kiedy do regulacji zaworów trzeba szlifować głowice.

Nie wiem czy magik czy jasnowidz. O nic nie pytał tylko tak stwierdził, dlatego też pytam , czy nie jest to naciąganie. Wolę już jechać do nieaso Nowy Sącz , zapłacić za paliwo, bo tam takie cuda się nie dzieją. 

Godzinę temu, krzysiekjab napisał:

Wojo pomijając fakt stwierdzenia przez telefon  może stwierdził od razu że jak któraś regulacja to trzeba gniazda robić ?:p zresztą powie mi ktoś orientacyjnie na 100tys ile luz maleje ? Bo np jeden luz jak skasowałem to szklanka ma 4.73 a szklanki są do 4.65chyba nadmienie że mam 200tys i nie wiem czy była regulacja 

Ja mam 253 tys i jak do tej pory wszystko gra. W czasie poprzednich regulacji nie było większej roboty. Ostatnio na 200 tys, miałem robiony pierwszy szlif 4 szklanek. A czarodziej przez tel. nie pytał ani o przebieg, ani ile razy już regulacja była robiona. Dlatego rozmowa nie spodobała mi się , tym bardziej że powiedział że auto na ponad tydzień trzeba zostawić . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krzysiekjab napisał:

może stwierdził od razu że jak któraś regulacja to trzeba gniazda robić ?

Bez jaj. Przez telefon stwierdził, że ciśnienia na cylindrach brak i dodatkowo wyczuł, że spierdala przez zawory, a nie dołem? Mam 20 lat doświadczenia w innego rodzaju naprawach i NIGDY(!) przez telefon nie diagnozuję. Owszem. Można zasugerować po objawach, że może być więcej roboty niż zwykle, ale nie na zasadzie pewnika.

2 godziny temu, mariusz77b napisał:

Dlatego rozmowa nie spodobała mi się , tym bardziej że powiedział że auto na ponad tydzień trzeba zostawić .

Rozmawiałeś albo z naciągaczem, albo źle zrozumiałeś, co chciał szlifować. Do regulacji zaworów w DOHC nie trzeba ściągać głowic (tym bardziej ich potem szlifować)! Jeżeli pomiary ciśnienia sprężania wskazują na znaczne odchylenia między cylindrami > 0,5Bar, to należy sprawdzić, czy ciśnienie ucieka dołem, czy górą i ewentualnie którymi zaworami. Wtedy podjąć decyzję o zdjęciu głowic i naocznie przekonać się o stanie zaworów. Oczywiście nie muszę dodawać, że klientowi można przez telefon naopowiadać niestworzonych rzeczy, dlatego ja wolę sam sprawdzać ciśnienie przed regulacją i po regulacji.

kompresja.png

pompa_paliwa.png

kompresja_FORESTER.png

 

Edytowane przez WOJO
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tych cen i co ma szlif głowicy do luzów zaworowych ???????ja robiłem dwa razy luzy zaworowe z forku xt i koszt , nie aso nie przekraczał 500 zł . Ja nie wiem gdzie wy te auta serwisujecie ....

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, darecki napisał:

Nie rozumiem tych cen i co ma szlif głowicy do luzów zaworowych ?

Nie rozumiem, nie rozumiem.

Co tu jest do rozumienia?

Im mądrzej mechanik brzmi przez telefon, a klient jest mniej zorientowany, tym kwota, na którą da się naciągnąć może być wyższa.

Myślisz, że ludziom się chce samemu babrać, zamiast zarobić i uczciwie zapłacić?

Nawet jak mnie stać na zapłacenie, to nie lubię być oszukiwany!

Dlatego wielu robi samodzielnie, bo się sparzyli.

Mechanicy sami zapracowali sobie na taką opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zachowania człowieka nie rozumiem , o nic nie pytał tylko stwierdził co to stwierdził. Dlatego pytam, bo nie chcę żeby ktoś nie w bały dzień naciągał. Rozumiem że każdemu należy się zapłata za to co robi i za to na czym się zna, ale takie zachowanie od samego początku rozmowy nie podobało mi się.

Że regulację można zrobić bez wyjmowania to wiem, tak wcześniej było robione.

Więc trzeba omijać taki warsztat.

A ten nie aso to JR Wysogotowo , ul. Żytnia- tak może ku przestrodze innym, chociaż wiem że regulamin nie pozwala, ale w stanach wyższej konieczności można naruszać przepisy, żeby ratować dobro - złotówki- innych osób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2019 o 19:05, WOJO napisał:

Jeżeli pomiary ciśnienia sprężania wskazują na znaczne odchylenia między cylindrami > 0,5Bar, to należy sprawdzić, czy ciśnienie ucieka dołem, czy górą i ewentualnie którymi zaworami. Wtedy podjąć decyzję o zdjęciu głowic i naocznie przekonać się o stanie zaworów. Oczywiście nie muszę dodawać, że klientowi można przez telefon naopowiadać niestworzonych rzeczy, dlatego ja wolę sam sprawdzać ciśnienie przed regulacją i po regulacji.

 

Heja

Podepnę się pod temat.

WOJO dobry człowieku a da się zmierzyć ciśnienie bez wyciągania silnika? Próbowałem to kiedyś zrobić i poległem, może sprzęt jaki wówczas posiadałem nie był idealny, ale jakby nie patrzeć miejsca jest tam niewiele, ledwo da się świecę wyjąć (co prawda czyniłem to w H6 ale sądzę, że na szerokości miejsca jest podobnie niewiele)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre szlifiernie szlifują nie szklanki, tylko główki zaworów (tak jest lepiej), ale do tego trzeba zdjąć głowice. Pewnie stąd taka cena. Ja przy regulacji szlifuję szklanki bo jest dużo taniej, chyba że silnik i tak mam w proszku to wtedy daję całe głowice do szlifu główek.

8 minut temu, limesiak napisał:

 

Heja

Podepnę się pod temat.

WOJO dobry człowieku a da się zmierzyć ciśnienie bez wyciągania silnika? Próbowałem to kiedyś zrobić i poległem, może sprzęt jaki wówczas posiadałem nie był idealny, ale jakby nie patrzeć miejsca jest tam niewiele, ledwo da się świecę wyjąć (co prawda czyniłem to w H6 ale sądzę, że na szerokości miejsca jest podobnie niewiele)

Bez problemu się da. Tylko czasem trzeba odkręcić łapy i delikatnie podnieść silnik.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, skwaro napisał:

Bez problemu się da. Tylko czasem trzeba odkręcić łapy i delikatnie podnieść silnik.

Trudno mi się z tym twierdzeniem nie zgodzić. :D

Ja mam więcej miejsca między podłużnicami, a pokrywami zaworów. Daję radę bez ruszania silnika na poduszkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy i koleżanki, podpowiedzcie prosze, bo im wiecej czytam tym glupszy jestem.

Niedlugo licznik pokaze 200kkm w moim BL,czyli rozrząd i na pewno regulacja zaworów. Pytanie 1: Czy jest cos,co warto zrobic przy tej okazji? Pytanie 2:

Usilnieposzukuje ogarnietego warsztatu jak najblizej Zamoscia.Ktos,cos, jakos? Z gory wielkie dzieki za wszelaka pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2019 o 13:46, iammyping napisał:

Koledzy i koleżanki, podpowiedzcie prosze, bo im wiecej czytam tym glupszy jestem.

Niedlugo licznik pokaze 200kkm w moim BL,czyli rozrząd i na pewno regulacja zaworów. Pytanie 1: Czy jest cos,co warto zrobic przy tej okazji? Pytanie 2:

Usilnieposzukuje ogarnietego warsztatu jak najblizej Zamoscia.Ktos,cos, jakos? Z gory wielkie dzieki za wszelaka pomoc.

W Lublinie masz ASO... Tanio nie będzie ale żadnych negatywnych opinii na temat tych mechaników na forum nie spotkałem. Jak robiłem tam przegląd przedsprzedażowy jednego z aut, które mnie interesowało, podeszli do tematu bardzo profesjonalnie więc sądzę, że wymiany robią w ten sam sposób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, iammyping napisał:

Dzieki za odpowiedz,myslalem ze cos/kogos ogarnietego w ZMC ktos zna...

Powiem Ci, że w tym naszym Lubelskim to chyba jak się sam nie nauczysz to nie znajdziesz. :biglol: Niestety... mogliśmy kupić sobie VAGa. :biglol: Tutaj w Lublinie/Zamościu nawet nikt nie regeneruje odbłyśników, ani nie robi na poważnie zabezpieczenia podwozia, co dopiero o obsłudze bokserów myśleć.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i byłem w nieaso Nowy Sącz.

auto 255 tys, od 40 tys na lpg, po ostatniej regulacji zaworów w nieaso Nowy Sącz auto przejechało 57 tys.

I okazało się że nie trzeba regulować zaworów , wszystko w normie.

To tylko potwierdziło mnie w przekonaniu że nieaso Wysogotowo - Poznań, to naciągacze, którzy twierdzili że głowice dają do szlifu i stąd regulacja zaworów 3 tys kosztuje. Mam nadzieję że ci naciągacze czytają forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mariusz77b napisał:

No i byłem w nieaso Nowy Sącz.

auto 255 tys, od 40 tys na lpg, po ostatniej regulacji zaworów w nieaso Nowy Sącz auto przejechało 57 tys.

I okazało się że nie trzeba regulować zaworów , wszystko w normie.

To tylko potwierdziło mnie w przekonaniu że nieaso Wysogotowo - Poznań, to naciągacze, którzy twierdzili że głowice dają do szlifu i stąd regulacja zaworów 3 tys kosztuje. Mam nadzieję że ci naciągacze czytają forum. 

Jaki koszt sprawdzenia luzów? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mariusz77b napisał:

No i byłem w nieaso Nowy Sącz.

auto 255 tys, od 40 tys na lpg, po ostatniej regulacji zaworów w nieaso Nowy Sącz auto przejechało 57 tys.

I okazało się że nie trzeba regulować zaworów , wszystko w normie.

To tylko potwierdziło mnie w przekonaniu że nieaso Wysogotowo - Poznań, to naciągacze, którzy twierdzili że głowice dają do szlifu i stąd regulacja zaworów 3 tys kosztuje. Mam nadzieję że ci naciągacze czytają forum. 

Pisząc nie ASO Nowy Sącz masz na myśli pana Edwina? Jaki koszt takiego sprawdzenia oraz ile to zajmuje czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy IV 2006 2.0 165

 

W Warszawie place 240 pln za sprawdzenie luzow zaworowych, czas potrzebny na to to okolo 2h (u mechanika) sama regulacja max 1500, znalazłem nawet za 600, ale uznałem że nie będę ryzykować w razie czego, z czego taka usługa trwa już od godziny do 6, bo zależne od dostępu i rodzaju regulacji zaworów.

 

Przy 211 tyś robiłem wszystko (świeżo po zakupie) dość mocno przetrzymany był rozrząd więc od razu poszła w komplecie pompa wody i parę pierdół w raz że sprawdzeniem było 3 tyś.

 

Okazało się że w aucie jeszcze nie były regulowane zawory i dalej tego nie wymagaja, mam tą najgorszą wersję ponoc bo regulacja jest na szklankach. Przy tym samym mechanik subaru powiedział że jak założę gaz to będę musiał regularnie przyjeżdżać na regulacje, więc policzyłem sobie szybko koszty i brak oszczędności przez gaz i jeżdżę tylko na benzynce.

Edytowane przez Arqus
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎10‎.‎05‎.‎2019 o 14:35, bikeman1 napisał:

Pisząc nie ASO Nowy Sącz masz na myśli pana Edwina? Jaki koszt takiego sprawdzenia oraz ile to zajmuje czasu?

Tak

W dniu ‎10‎.‎05‎.‎2019 o 14:35, bikeman1 napisał:

Pisząc nie ASO Nowy Sącz masz na myśli pana Edwina? Jaki koszt takiego sprawdzenia oraz ile to zajmuje czasu?

Ja zapłaciłem 400 za sprawdzenie. Ja oddałem auto na dwa dni, bo robiłem trochę więcej, ale wiem że auto po sprawdzeniu zaworów, wymianie oleju, rozrządu było gotowe po południu. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu ‎2019‎-‎05‎-‎10 o 17:30, Arqus napisał:

Legacy IV 2006 2.0 165

 

W Warszawie place 240 pln za sprawdzenie luzow zaworowych, czas potrzebny na to to okolo 2h (u mechanika) sama regulacja max 1500, znalazłem nawet za 600, ale uznałem że nie będę ryzykować w razie czego, z czego taka usługa trwa już od godziny do 6, bo zależne od dostępu i rodzaju regulacji zaworów.

 

Przy 211 tyś robiłem wszystko (świeżo po zakupie) dość mocno przetrzymany był rozrząd więc od razu poszła w komplecie pompa wody i parę pierdół w raz że sprawdzeniem było 3 tyś.

 

Okazało się że w aucie jeszcze nie były regulowane zawory i dalej tego nie wymagaja, mam tą najgorszą wersję ponoc bo regulacja jest na szklankach. Przy tym samym mechanik subaru powiedział że jak założę gaz to będę musiał regularnie przyjeżdżać na regulacje, więc policzyłem sobie szybko koszty i brak oszczędności przez gaz i jeżdżę tylko na benzynce.

Cześć. Czy mógłbym, prosić o adres tego warsztatu w Warszawie gdzie sprawa zaworów w tym silniku kosztuje 1500zł? Będę wdzięczny bo moje autko już bardzo się domaga tej regulacji. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 godzin temu, bikeman1 napisał:

600zł regulacja? :unsure: same uszczelki prawie tyle kosztują...sory ale jak ktoś to robi za 150zł zarobku to dziękuję za taką usługę

Za dużo? :biglol:

4x 12zł 10966AA030

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-swiecy-dekla-subaru-forester-oem-5548288545

2x 49zł 13294AA053

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pokrywy-dekla-subaru-legacy-sohc-oem-7426718628

10x 8zł 13271AA071

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-sruby-dekla-subaru-impreza-gt-99-00-6588898764

To ceny zbójeckie w detalu, zwłaszcza za ostatnią pozycję.

Osobiście bardziej opłacało mi się zamówić komplet w Dubaju. Nawet dokładając przesyłkę i opłaty celne, wyszło taniej niż z Allegro.

Pozdrawiam myślących.

Dubaj.thumb.png.4b5a4dc3f0f527c83596072473e1ad3c.png

Edytowane przez WOJO
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...