Jump to content

Dostępność nowej generacji Imprezy w Polsce


Recommended Posts

42 minuty temu, radekk napisał:

Patrzę pierwsza wymienioną 200KM, Focus na pewno jest ST i ma też więcej, Seat Leon na pewno 180, Meganka  coś podobnie, więc nie wiem gdzie inne nie mają bo póki co każdy z wymienionych przez Ciebie ma też wersję mocniejsze 

 

Ale to ni musi być ST. Zwykły Focus Focus 1.5 150KM ma 8.9s do 100km/h

Link to post
Share on other sites

Kilka obserwacji z eksploatacji auta:

Plusy ujemne

- głośne fabryczne opony (samochód jest fajnie wyciszony a oponisko klepie, według mnie profil 40 jest za niski, byłoby lepiej gdyby był 45)

- pogubiłem się z systemem IT... (nie jest intuicyjny i będę musiał wziąć instrukcję obsługi, czego nie znoszę....)

- standardowo przy moim wzroście siedzisko jest za krótkie (choć jest znacznie lepiej niż w Forku)

- za cichy układ wydechowy (mam nadzieję, że na tę bolączkę coś SIP poradzi)

Plusy dodatnie:

- TRAKCJA - samochód zagina czasoprzestrzeń ;) Niby zwykły kompakt, niby cywilne auto, ale w winklu jakoś dramatycznie od STI nie odstaje (serio, specjalnie testowałem)

- jakość wykonania wnętrza - tego jeszcze u nas nie grano w tej klasie samochodów. Trudno się doczepić 

- nowy silnik - suche dane papierowe nie oddają sposobu pracy tej jednostki. Jest płynnie, jest dynamicznie (choć oczywiście sportowych osiągów próżno tu szukać) i co bardzo mnie dziwi - oszczędnie. Moja księżna małżonka ganiając po mieście w korkach zamyka samochód w 8 litrach (dla porównania XV-ka przy tej samej eksploatacji kończyła na 9-9,5) 

- widoczność - przy moich gabarytach w większości kompaktów słabo się mieszczę, a przez to słabo widzę. Imprezynka daje mi znakomity ogląd sytuacji. Siedzę dość nisko i dzięki temu nic mi nie przeszkadza. Słupki nie są dolegliwe przy manewrowaniu

-  pozycja kierownicza - oprócz siedziska (nieco za krótkie) - jest genialnie. 

- ergonomia - kokpit jest zrobiony tak, jakby to ja sam go projektował (subiektywnie oczywiście, to jeden z najbardziej "przyjaznych" mi samochodów w salonie)

- design - komu Kaśka, komu Maryśka, mnie podoba się bardzo. Tak z zewnątrz, jak i wewnątrz. Samochód nie "krzyczy" a mimo to ma atrakcyjne kształty. Wewnątrz to, jak już wspomniałem, projekt pode mnie. Nie potrafię się doczepić.

- systemy wspomagające - eye sight jest już znany i nie ma co o nim dalej pisać, ale utrzymywanie samochodu w pasie ruchu jest strasznie fajną zabawką (samochód sam skręca :) ), sygnalizacja zajętego pasa (martwy kąt) jest super i włącza się wtedy kiedy faktycznie już się nie zmieścisz. Ogólnie fajnie.

- światła -ponieważ dopada mnie już peseloza i oczy jakby jakieś  już nie takie ;), bardzo doceniam fakt, że jadę jak w środku dnia. Pomijam fakt, że skręcają razem z kierownicą, ale sama barwa i intensywność światła dają duży spokój nawet w deszczu ( u nas teraz dużo pada...)

- zawieszenie - nie wiem jak to zrobili, jest sztywne i komfortowe. Nie męczy na nierównościach, pracuje cicho a mimo to trzyma jak wściekłe.... Czary :)

Ogólnie samochód w nowej dla nas klasie. Wykonanie, ergonomia, jakość i trakcja sprawia, że porównanie z Mazdą czy Toyotą traci sens. Teraz bijemy się z Volvo V40 czy Audi A3 (od których Impreza jest wyraźnie większa). Co ciekawe gdyby spakować V40 (bez napędu na 4 łapy!) tak jak Imprezę Sport otrzymamy kwotę 160 000 zł (Audi nie sprawdzałem) więc jestem optymistycznie nastawiony do sprzedaży tego samochodu. Jak będzie? Czas pokaże, ale jedno jest pewne - mamy fajny produkt i podejmuję się obronić go przed wszystkim co obecnie można uznać za porównywalne.

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...