Jump to content

Subaru WRX STI MY2020?


Than_Junior
 Share

Recommended Posts

Wyglada na to, ze Subaru na salonie w Tokyo pokaże concept przyszłego STI.... to na pewno zasługuje na własny temat ;-) narazie pod kryptonimem "Subaru VIZIV PERFORMANCE CONCEPT"

 

https://www.subaru.co.jp/press/news-en/2017_09_25_4780/

 

 

IMG_5407.JPG

Edited by Than_Junior
Link to comment
Share on other sites

To jeszcze takie info:
 

Cytuj

Subaru has provided a first glimpse of the next in its Viziv series of concept vehicles ahead of an official Tokyo Motor Show reveal, describing the Viziv Performance Concept as a pointer to a future sports sedan from the brand.

Although the Japanese automaker doesn’t specifically mention its iconic WRX in a brief statement accompanying the images, the Viziv Performance Concept will form the basis of Subaru’s next generation WRX and WRX STI performance range which are due in 2019.

Subaru isn't revealing much about the concept just yet, but it has said the Viziv Performance Concept will feature advanced driver-assist technology that utilises the brand's EyeSight technology.


Like the latest generation Impreza and XV, the next WRX will be built on the company’s new Subaru Global Platform chassis architecture, allowing for more flexibility which will help further distance the halo car from the Impreza small car on which it is based.

Although the teaser images don’t reveal many details, key forms including Subaru’s hexagonal grille and winged insert, hawk-eye headlights, and iconic WRX features including a bonnet scoop and widened guards are clearly visible.

 

 

viziv_performance_concept_front.jpg?itok

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No to zgaduj zgadula! Bedzie to concept, wiec pewnie podane wyposazenie bedzie dosyc ekstrawaganckie - oto lista rzeczy, ktore by mnie NIE zdziwily ;)

- S-AWD

- coupe czterodrzwiowe (teraz jest moda aby tak to okreslac, dawniej sie mowilo po niemiecku na to Fliessheck!)

- brak podanej mocy albo...

- ... 400KM

- cztery cylindry, pojemnosc <2.0

- naped hybrydowy, polaczony liniowo czyli silnik spalinowy, potem silnik elektryczny, potem skrzynia

- ewentualnie elektrycznie wspomagana turbina (anti-lag)

- EyeSight o charakterystyce sportowej (sledzenie poprzedzajacego samochodu? agresynwne ustawienie torowe, pozwalajace na blizsza jazde za poprzedzajacym autem? wspomaganie zachowania linii idealnej?)

- kamery zamiast lusterek

- aktywne swiatla przednie

- futurystyczne kubelkowe fotele

- pasy czteropunktowe

- centralny wydech

- kola 20" +

- aktywny spoiler tylny

- zaawansowany pakiet aerodynamiczny (np. tunele powietrzne w nadkolach zwiekszajace docisk przedniej osi)

- cos jest na rzeczy z tymi smiesznymi rabkami wystajacymi z nadkoli... :huh:

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Than_Junior napisał:

EyeSight o charakterystyce sportowej (sledzenie poprzedzajacego samochodu? agresynwne ustawienie torowe, pozwalajace na blizsza jazde za poprzedzajacym autem? wspomaganie zachowania linii idealnej?)

A śledzenie samochodu za nami i automatycznie dodającego gazu w przypadku gdy samochód z tyłu zaczyna nas doganiać?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, radekk napisał:

A śledzenie samochodu za nami i automatycznie dodającego gazu w przypadku gdy samochód z tyłu zaczyna nas doganiać?

Dodatkowo powinny zapalać się w takiej sytuacji światła stopu dla zmylenia przeciwnika (tzw. false left foot brake assist system).

  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, przemekka napisał:

Oczywiście z rozpoznawaniem znaczka Skody przez tylną kamerę. ;) 

Zasadniczo są trzy tryby: Normal, Sport i Race. Po namierzeniu Skody nowe STi będzie wchodzić w tryb Kamikaze (prędzej padnie UPG niż da się wyprzedzić).

  • Haha 2
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

No i jak pokazał Chojny w innym wątku, jest po prezentacji. Narazie można tylko powiedzieć, ze wizualnie jest petarda.... i tyle. Znając życie nie ma to wiele wspólnego z jakimś produktem finalnym, a moze służyć jedynie jako teaser przyszłego designu. Z tym sie juz zdążyłem pogodzić, ale brakuje mi jakichkolwiek inforamcji technicznych, a przecież inne marki pokazują, ze rownież technologie można jak najbardziej przedstawiać w postaci czegos, co jest ewidentnie nierealne na dzień dzisiejszy, ale pokazuje kierunek w jakim marka podąża. No cóż, pozostaje cieszyć sie zdjęciami i wyciągać z nich jakies (bardzo daleko idące) wnioski. 

 

Po pierwsze: pomimo tendencji do downsizingu oraz pozbywania sie sportowego ducha wśród japońskich marek w ubiegłych latach (bye bye Evo, bye bye MPS, bye bye WRX), ten koncept daje nadzieje, ze Subaru nie zapomina o swojej historii i ma zamiar w jakiejś mierze przypominać nam o rajdowej przeszłości. Moze to mało na pierwszy rzut oka, ale patrząc na to, co oprócz tego jest aktualnie pokazywane w Tokio, to jednak pozytywny sygnał.

 

po drugie: czy tylko ja widzę mix sportowego zacięcia i lekko crossoverowego charakteru? VIZIV Performance dzięki potężnym nadkolom wyglada jak efekt upojnej nocy spędzonej na zbyt dużej ilości Vpower Racing miedzy STI a XV! W sumie...czemu nie? 

 

Po trzecie: nareszcie wyglada na to, ze Subaru odnalazło swoje własne DNA, ktore juz właściwie od zaskakująco długiego czasu powtarza sie w wyglądzie wszystkich modeli. Sześciokątny grill (na szczęście bez botoksu i permanentnie rosnących rozmiarów vide Audi, BMW, Lexus), światła w kształcie podkowy, wyraziste nadkola.

 

po czwarte: nie ma co liczyć na to, ze dokładnie w tej postaci jakikolwiek model wejdzie do produkcji. I nie należy winić Subaru za to, bo wynika to po prostu z wymogów rynku oraz prawa. Od projektu takiego jak ten, do finalnej postaci, samochod musi przejść mnóstwo metamorfoz, aby np. Spełniać wymogi bezpieczeństwa (a te różnią sie w zależności od rynku - np, USA maja całkiem inne reguły od EU, wcale nie zawsze bardziej luźne! A samochod jest jeden, który musi spełniać wszystkie) oraz wymagania konsumentów. Taka na przykład płaska linia dachu i zgrabny kuper fajnie wyglądają, ale w takiej bryle kierowcy wyżsi niz 1,80m musza jeździć zgarbieni, na tylnej kanapie wygodnie usiądzie tylko Tyrion Lannister, a przez otwór w bagażniku zmieści sie jedynie torebka Chanel, i to najmniejsza z dostępnych. 

 

Wiec czekamy na dalsze informacje i z zaciekawieniem, ale rownież zdrową rezerwą obserwujemy rozwój sytuacji ;)

 

https://www.autoblog.com/2017/10/25/subaru-viziv-performance-concept-next-wrx-tokyo-motor-show/

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

raczej zakladalbym 2.0DIT zakute i hybryda, albo 1.6T na podobnej zasadzie, jesli chca wrocic do jakiegos reglementowanego motorsportu. Choc z drugiej strony to nie jest potrzebne, bo wystarczy ze w ramach koncernu 1.6 istnieje... :rolleyes:

 

W sumie to lepiej juz pozostac przy dobrym, sprawdzonym 2.5T :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, arkadius 73 napisał:

tyle naprodukowane badziewia gdzieś trzeba upchnąć

Wykorzystają wszystkie na wymiany :biglol:

 

10 minut temu, Than_Junior napisał:

W sumie to lepiej juz pozostac przy dobrym, sprawdzonym 2.5T :mrgreen:

Przynajmniej wiadomo czego się spodziewać, a nie ze kierowcy będą dostawali zawałów czemu już tyle przejechali i jeszcze nic się nie dzieje:P

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witaj.Po ośmiu latach bezawaryjnego  latania foresterkiem z 2.5xt.przyszedł czas na zmiany.Byłem skierowany w stronę wrx sti my18 ale po oględzinach na żywo ,czar prysł.Zdecydowanie lepiej wygląda na zdjęciach .Dodatkowo silnik niepoprawiony ale reszta na plusss !ale to  zresztą sami wiecie.Jest duużo na rynku szybkich aut ale dla mnie kultowe są trzy marki które zresztą też mam/miałem i będę miał równolegle.Porsche 911,Mercedes G i subaru właśnie.Reszta dla mnie może nie istnieć,) te trzy modele dają naprawdę wyjątkowe doznania.Sprzedałem suba ale już tęsknię. Chyba jednak  poczekam na model 2020!Czy coś wiadomo więcej ?kiedy będzie można zobaczyć go na targach?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Myślę że  czasowa nieobecność  nastąpi między modelami jak ma to zwyczaj u większości  producentów.Model 18 będzie sprzedawany do końca tego roku ale w połowie przyszłego będzie już można zamawiać nowe sti.

Nie obawiam się wysokiej akcyzy to  tym bardziej importer nie powinien się obawiać.Inne marki sprzedają duże silniki pow.2.0 i chętnych nie brakuje to i subaru może takie sprzedawać.Trochę straszą ale to raczej chwyt marketingowy aby do końca obecnego modelu  wypchnąć tego co jest na maxa.Także spoko

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...