Skocz do zawartości

silnik nie działa forester xt 240km platinum 2014 co robić?


andy78

Rekomendowane odpowiedzi

a ja się nie zgadzam :) Procent uszkodzonych Subaru Forester XT jak na tak małą ilość sprzedanych aut w PL jest bardzo duży. 240km z pojemności 2.0 to nie jest bardzo wysilony silnik, Honda robi z tej pojemności 320km obecnie,  dodatkowo auto jest made in Japan. Kończy mi się leasing na Hondę Accord VIII i myślałem nad zakupem Forestera XT, chciałbym pozostać w kręgu japońskiej motoryzacji,  a nowego Accorda raczej w EU nie będzie. Czytam forum od jakiegoś czasu. Jestem też aktywny na forum Accorda i Civica, nie pamiętam żeby ktoś musiał wymieniać silnik w Accordzie, ok Accordów jeździe niewiele (ale i tak o wiele, wiele więcej niż Subaru), ale takich Civiców już pewnie dziesiątki tysięcy.

Edytowane przez Vis
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilości uszkodzonych silników to jest ich znacznie więcej niż to co podajecie pamiętajcie ze nie każdy użytkownik jest na forum ... sam tez wiem przynajmniej o kilku innych przypadkach uszkodzeń silnika w xt ... zreszta każda marka ma swoje problemy i ja nie czepiam się Subaru chodzi o podejście do tych napraw i czas naprawy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, fazzy999 napisał:

Temat jest o silniku DIT Z fotestera 20014 r 

 

nie pytałem o czym jest  temat  .... chciałem się tylko upewnić czy te 'kilka innych przypadków" to też DIT bo z Twojej wypowiedzi to nie wynikało jednoznacznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Vis napisał:

Na początku wątku jest, około 1200 szt w PL, te kilka przypadków na forum, dla niektórych to promil dla mnie to dużo jak na tak niszowy samochód, i nie jest to awaria z gatunku poprawimy tylko silnik kaput i wymiana.

 

Tych sztuk to było prędzej pod 1500, plus sprzedaż w 2017 r. czyli kolejne kilkaset sztuk. IMO w obecnych realiach motoryzacyjnych kilka uszkodzonych silników przy takiej ilości nie jest powodem do paniki. Do tego trzeba mieć na uwadze, że ludzie różnie potrafią auta traktować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Vis napisał:

mówię, dla mnie to dużo, a to tylko auta z forum. Nie ma tego w Hondzie, Maździe, Lexusie, nie czytałem o tym żeby ktoś miał silnik do wymiany. Dla mnie to skreśla Forestera z potencjalnej listy zakupu.

 

No cóż, twoje pieniądze, twój wybór ;) 

Mimo wszystko przemyślabym sprawę na spokojnie, bo czasem informacje, które przeczytasz na forum, należy podzielić na pół (albo i na więcej...)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru robi bardzo fajne i w miarę niezawodne samochody

pomijając paliwo eksploatacja jest stosunkowo tania w porównaniu do innych marek, wbrew obiegowym opiniom

jednak gdy w aucie nastąpi duże "bum" to robi się bardzo bardzo drogo

też mnie coś podobnego spotkało - dlatego ja już raczej do Subaru nie wrócę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vis napisał:

mówię, dla mnie to dużo, a to tylko auta z forum. Nie ma tego w Hondzie, Maździe, Lexusie, nie czytałem o tym żeby ktoś miał silnik do wymiany. Dla mnie to skreśla Forestera z potencjalnej listy zakupu.

To skreśl też BMW i Yamahę, bo mi padły silniki w obu pojazdach, o czym pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Miałki napisał:

A gdzie pójdziesz @kubanow?

 

na ten moment to nie wiem, ale generalnie Forka już raczej nie chciałbym - za bardzo urósł, a i trochę mi się znudziło takie nadwozie

obecnie jeżdżę peugeotem 208, ale to tak z przymusu kupowane na szybkiego (po "bum" w Forku) i jakiegoś mega dyskomfortu na minus z poziomu kierowcy nie widzę w jeździe po mieście (a wręcz na plus bo mniejszy), w trasie zdecydowanie brakuje mocy, choć o dziwo daje rade

jak skończy mi się leasing (czyli za rok), to wtedy będę się zastanawiał co i jak, ale ciągnie mnie do mocnego hatch'a - niekoniecznie hot hatcha (za drogo), coś tak pod 200KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Guliwer napisał:

To skreśl też BMW i Yamahę, bo mi padły silniki w obu pojazdach, o czym pisałem.

 Yamaha chyba nie produkuje samochodów,  BMW nawet nie brałem pod uwagę, mnie po prostu nie leży niemiecka motoryzacja, jest tak przaśna jak op... żubra na grilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Vis napisał:

Yamaha chyba nie produkuje samochodów,  

 

z tego co wiem to nie ale chyba kolega Ci tak na wszelki wypadek podpowiada jakbyś chciał motor sobie kupić. Z resztą sporo marek byś musiał poskreślac bo np w Toyotach - też padały silniki

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem może i tak dla mnie każde urządzenie moe się popsuć, problemem jest bardziej kosmiczny koszt naprawy w relacji do wartości auta. Ja pewnie nie długo bede zmieniał, może bym i honde brał pod uwagę ale w zasadzie nie mają nic co by mi odpowiadało, ale nie zasmiecajmy wątku. Poczekajmy i zobaczymy jak podejdzie do tematu SIP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vis napisał:

Yamaha chyba nie produkuje samochodów

Owszem nie produkuje samochodów ale silniki do samochodów i owszem, w Volvo XC90  pierwszej generacji była benzyna 4,4 litra, to jest silnik Yamahy.

Edytowane przez mio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, fazzy999 napisał:

w przypadku silnika już nie ma auta zastępczego pomimo wykupienia rozszerzonej gwarancji wiec to przestroga dla wszystkich którzy myśleli tak jak ja gwarancja = auto zastępcze na czas naprawy

To dal mnie nowość

Powiem szczerze, że byłem przekonany iż wykupując ubezpieczenie/gwarancje mam zapewnione także auto zastępcze.

Czas naprawy (2,5 miesiąca) wydaje się niedopuszczalny.

Może warto szukać pomocy w SIP?

 

Jak wymieniałem skrzynię w S80 (tak na granicy gwarancji) naprawa trwała najpierw 5 dni (czas potrzebny na zamówienie, transport części itp.)

Przyjechała pierwsza i nie ruszyła:biglol:

Zamówili następną, po kolejnych 4 dniach odebrałem auto.

Oczywiście było auto zastępcze, ale była gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przekonany, że Subaru ma jakiś magazyn w Europie

Wydaje się, ze w takim magazynie jakiś silnik może być

Ale jeśli płynie statkiem, to faktycznie jakiś dramat

Rozumiem, ze ani assistance ani ubezpieczenie/gwarancja nie daje auta zastępczego na taki okres. 

A dealer nie ma interesu

SIP nie ma aut zastępczych

Leasing chce raty

Ty musisz czymś jeździć aby zarabiać, także na te raty

No i d..a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...