Skocz do zawartości

Strzelanie z tłumika podczas hamowania silnikiem


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Może ktoś z was spotkał się z następującym zjawiskiem. 

Kiedy hamuję silnikiem albo po prostu odpuszczę całkowicie gaz jadąc spokojnie stałą prędkością słychać serię strzałów z tłumika. Wiem że jest to najprawdopodobniej paliwo które się dopala w rozgrzanym wydechu. Pytanie dlaczego się tam dostaje.

Zrobiłem loga w Romraider i widać na nim że w trakcie jazdy z otwartą przepustnicą mieszanka jest prawidłowa (na zielono) ale w momencie kiedy puszczę gaz (przepustnica 0%) mieszanka staje się bogata (na czerwono).

 

mieszanka.jpg.4415a094384395d2a154475d79d6c524.jpg

 

Widać też że wtryski podają paliwo w tym momencie - Fule injector 0,51ms

Co może być przyczyną bogatej mieszanki w trakcie hamowania silnikiem? Czy mogą mieć z tym związek wtryski lub sonda lambda?

 

Nie ukrywam że akustycznie zjawisko to jest całkiem przyjemne :) ale ewidentnie coś jest nie tak i chciałbym się z tym uporać.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFR im wyższy tym mieszanka uboższa. U mnie przy hamowaniu silnikiem też radośnie plumka sobie w przelotowy wydech ale tylko na LPG, tłumacze to sobie niezupełnie szczelnymi wtryskami LPG, bo swój przebieg mają i ich czas jest policzony ;) Na benzynie strzeli tylko raz przy zejściu obrotów podczas przepięciu biegu i to nie zawsze.

 

Na seryjnym wydechu nie ma (nie słychać) tego "problemu" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak w motocyklu po zmianie wydechu na przelotowy. Strojenie ECU pod nowy wydech rozwiązało ten „problem”.

http://

Bardzo fajny "problem".

Mój Forek też strzelał gdy miał mocno przelaną mapę LPG i reduktor który lubił dać za duże cisnienie. Niestety obecnie tego efektu nie ma - wymiwniono reduktor na mocniejszy i skorygowano mapę. Próbowałem trochę ją popsuć, ale niestety strzela słabiej bez płomieni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też strzela po zmianie backbox'a - na wcześniejszym Devilu zero strzelania, teraz przy hamowaniu silnikiem zdarzają się strzały. Najlepszy efekt jest na "ślimakach" galerii handlowych  
Twój wydech bardzo fajny. Strzały też muszą być konkretne. Devil nie strzelał bo z tego co pamiętam jest komorowy.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mirasek napisał:

AFR im wyższy tym mieszanka uboższa.

 

Masz rację. Mój błąd. 

 

Dźwięk jest nawet przyjemny ale silnik wolnossący i wydaje mi się że trochę nie przystoi ;)

 

Na seryjnym wydechu też zdarzały się detonację ale pojedyncze i nie zawsze. A teraz przy każdym hamowaniu silnikiem cała seria. 

 

No nic podjadę do tłumikarza co mi zakładał backboxa na inspekcję. Boje się że takie strzały są agresywne dla układu wydechowego i coś może nie podołać. 

 

Dzięki wszystkim za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dr.elich napisał:

Strzały w wolnossaku to faktycznie tak średnio.
Masz wydech seryjny? Bo jeśli tak to raczej takie zjawisko nie powinno występować z uwagi na katalizatory.

 

Wydech poza backboxem jest cały seryjny. Ale katalizator chyba nie jest w najlepszej kondycji bo odkąd mam samochód cały czas wywala błąd 2 sondy lambda (zły skład spalin). Jakoś nie mam czasu zamontować tulejki. 

 

 

A tak na marginesie bo nie chce zakładać nowego tematu - czy Impreza GD 2.0 powinna odpalać od razu po przekręceniu kluczyka? Czy to normalne że pokręci 3-4 razy zanim załapie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2017 o 16:05, dr.elich napisał:

Może masz katalizator wycięty?
Może kręcić tak do 3 razy na zimnym.

 

Właśnie byłem w zakładzie który mi zakładał backboxa i okazało się że po katalizatorach mam tylko puste puszki. Ktoś tam wcześniej grzebal i je wypatroszyl. 

Teraz pytanie czy taki katalizator z aledrogo za 500PLN z kwasowki to dobry pomysł? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem, że ktoś Ci katy wybebeszył.

Moim zdaniem lepiej wstawić OEM używkę - powinieneś znaleźć w dobrej cenie. Sam mam na sprzedaż, ale od XT, czyli raczej nie podejdzie.

Jeśli chcesz sportowego kata, to warto wybadać temat jakiego (albo kupić od kogoś, kto ma pojęcie co i jak). Ważne, żeby opory, jakie stawia wydech były zbliżone do serii. W aucie wolnossącym ma to znaczenie dość duże - potrzebny jest opór dla spalin by auto dobrze jechało z dołu, jednak zbyt duży opór pogorszy głównie górę. Z tego co wiem w DOHC jest to odczuwalne, w SOHC mniejsza różnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1.10.2017 o 16:36, dr.elich napisał:

Moim zdaniem lepiej wstawić OEM używkę - powinieneś znaleźć w dobrej cenie.

 

Wstawiłem używanego kata od Forestera z niskim przebiegiem. Efekt jest taki że nie czuję już spalin w garażu i dźwięk wydechu zdecydowanie się polepszył. 

 

Nadal jednak strzela z tłumika przy hamowaniu silnikiem. Czy winna temu może być pierwsza sonda która źle reguluje mieszankę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może kiedyś  ktoś zmieniał sondę lambda i nie dobrał odpowiedniej... albo ta jest kaput.  

 

Jeżeli nie przepala mieszanki i są wybuchy to na pewno katalizator dostaje ...

 

Moja impreza zawsze pluła i pluje a wszystko jest seria ... .

Mam nadzieje, że wpadniesz w sobotę na nasz spot ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo będzie spot. Prawie to przeoczyłem. Postaram się podjechać.

 

Sprawdzałem sondę ale nie widać żadnych oznaczeń, nie wiem czy siedzi OEM czy jakiś zamiennik. Gorzej że to sonda szerokopasmowa i w ASO kosztuje 2100zł

 

Spróbuję kiedyś wrzucić jakieś logi może ktoś coś zauważy co by wskazywało na sondę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2017 o 11:41, Narrator napisał:

 

Wstawiłem używanego kata od Forestera z niskim przebiegiem. Efekt jest taki że nie czuję już spalin w garażu i dźwięk wydechu zdecydowanie się polepszył. 

 

Nadal jednak strzela z tłumika przy hamowaniu silnikiem. Czy winna temu może być pierwsza sonda która źle reguluje mieszankę? 

 

Komputer prawdę Ci powie. Zkładam, że kat w dobrym stanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...