Skocz do zawartości

Gwarancja a serwis poza ASO


Wierzba6

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo jak wyglada sytuacja z utrzymaniem gwarancji na auto przy serwisie poza ASO, słyszałem ostatnio ze sa jakies unijne wytyczne pozwalajace serwisowac auta poza siecia, to prawda? Pytam bo w 3miescie mamy tylko 1 serwis, ktory wlasnie zaliczyl hattricka , 3 wizyta i 3 reklamacja z tego co bylo robione ( wiec w sumie 6 wizyt zamiast 3..) mi rece juz opadaja i mam ich powoli dosc , szukam wiec alternatywy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2017 o 20:55, Wierzba6 napisał:

słyszałem ostatnio ze sa jakies unijne wytyczne pozwalajace serwisowac auta poza siecia, to prawda?

 

Wytyczne są chyba dosyć stare... ale ich praktyczne wykorzystanie wymaga od warsztatów niezależnych spełnienia określonych wymogów o których była już kiedyś mowa:

Wypowiedź jest co prawda dosyć stara... ale nie słyszałem, aby coś zmieniło się od tego czasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz czasu na grzebanie w przepisach, ale z tego co pamiętam czynności serwisowe (przegląd i okresowe wymiany płynów, filtrów itp.) można wykonywać poza ASO (o ile warsztat zapewnia procedury zalecane przez producenta). Natomiast naprawy gwarancyjne, to już inna bajka, bo żaden warsztat nie przyjmie odpowiedzialności za wadę materiałową, bądź montażową producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Warsztaty niezależne mogą wykonywać przeglądy gwarancyjne pod warunkiem spełnienia warunków :

- przegląd zgodny z procedurą producenta;

- zastosowanie urządzeń (np. diagnostycznych ) w/g zaleceń producenta;

- udział w szkoleniach obejmujących procedury / technikę ( bo np. nowe systemy / rozwiązania wymagają również sprawdzenia ).

 

Jeżeli jakiś producent w ramach przeglądu oczekuje więc tylko np. wymiany oleju, to naturalnie szkoleń nie potrzeba.

Ale takich producentów coraz mniej.

 

Oczywiście w szkoleniach mogą (odpłatnie) uczestniczyć także warsztaty niezależne. Mogą także nabywać odpowiedni sprzęt. 

 

W przypadku naszej marki problem polega na tym, że nie ma w Polsce ani jednego warsztatu niezależnego, który by powyższe warunki spełniał ( mało tego - żaden nie wyraził nawet zainteresowania ich spełnieniem ).

 

Pozdrowienia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Droga dyrekcjo ale z tego co się zorientowałem to serwis gwarancyjny ogranicza się do wymiany olejów i filtrów. Mojego poprzedniego Outbacka jak serwisowałem to nikt niczego poza tymi czynnościami nie robił. Mało tego jak się okazuje serwisy niezależne mają często dużo większą wiedzę i przygotowanie niż autoryzowane ponieważ klienci ich wybierają dobrowolnie na podstawie opinii na którą zapracowali a nie konieczności kolekcjonowania pieczątek w książce gwarancyjnej.

Edytowane przez Adam Turlej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Adam Turlej napisał:

Mało tego jak się okazuje serwisy niezależne mają często dużo większą wiedzę i przygotowanie niż autoryzowane

 

W dniu ‎25‎.‎09‎.‎2017 o 08:05, Dyrekcja napisał:

W przypadku naszej marki problem polega na tym, że nie ma w Polsce ani jednego warsztatu niezależnego, który by powyższe warunki spełniał ( mało tego - żaden nie wyraził nawet zainteresowania ich spełnieniem ).

 

oczywiście to właściciel , znając warunki gwarancji ,   decyduje gdzie serwisować . Jeżeli właścicielem jest firma leasingowa to tam trzeba pytać czy wyrażają zgodę na takie niestandardowe rozwiązanie i kto przejmuje koszt ewentualnych napraw gwarancyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, przy czym akurat to że mi wymieniano tylko oleje i płyny w moim OBK nie jest żadnym zarzutem wobec ASO, Subaru to typowy japończyk który się nie psuje i wymaga tylko okresowej inspekcji i wymian płynów. Mam już któreś z kolei ( prawdziwe) japońskie auto i zawsze to wygląda tak samo. Do powiedzmy tych 150 tysięcy nie ma prawa się nic wydarzyć. Pózniej psują się jakieś normalne rzeczy które się zużyły. Oczywiście jeśli ktoś rezygnuje z serwisu ASO to nie znaczy że ma nic nie robić, albo to robić u Mietka w szopie. W wypadku akurat Subaru ASO miało raczej ceny wmiarę rynkowe i dopóki miałem gwarancję i po to kolekcjonowałem pieczątki. Problem się zaczyna w markach premium gdzie jakby zakres prac kompletnie się nie spina z ceną usługi, a ewentualnie brak gwarancji w razie usterki rodzi poważne konsekwencje finansowe. Jakby osobom które nie mają jakiejkolwiek wiedzy technicznej mimo wszystko nie polecam obtaniania, bo szkoda nerwów i pieniędzy. Ja swoje motocykle samodzielnie serwisuje ale mam na ten temat jakąś wiedzę. Przy samochodzie nie grzebię bo się nie znam na tym i nie mam warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎26 o 02:04, Adam Turlej napisał:

Subaru to typowy japończyk który się nie psuje i wymaga tylko okresowej inspekcji i wymian płynów. Mam już któreś z kolei ( prawdziwe) japońskie auto i zawsze to wygląda tak samo. Do powiedzmy tych 150 tysięcy nie ma prawa się nic wydarzyć.

 

bardzo optymistyczne założenie, zwłaszcza w odniesieniu do SBD z początków produkcji lub 2.5 turbo

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są moje doświadczenia, przy czym byłem tym Farciarzem który miał Diesla z 2007 roku. Mi nic nie wybuchło, tyle że po 130 tys siadło sprzęgło, w turbinie się zablokowały łopatki, a świece żarowe prosiły się o wymianę. Ponieważ auto do tego było po gradobiciu ( niefart na maxa) to je po prostu sprzedałem za grosze tak jak stało bez inwestowania w nie. Mimo tego uważam że to dobry samochód, miał same zalety i tylko typowe wady dla Diesla. Zresztą obiecałem sobie że to był mój ostatni Diesel, no chyba że będę kupować koparkę lub wywrotkę. Co do reszty babole mają wszyscy tylko jest pytanie jak firma to obsługuje. Te szkolenia Subaru Polska jak się posługiwać sprzęgłem to taka trochę lipa. Zresztą naprawianie auta poprzez wgranie softu z słabszym momentem obrotowym to też kicha. W US klienci by se kazali zwrócić kasę za auto i tyle. Bo się umawiali na auto z innymi parametrami. Ale nie ma co bić piany. WieśVagen odwala wtopę za wtopą i ma to w, wiecie gdzie to ma.... Ogólnie jeśli chodzi o Build Quality to moim Hero jest Honda. Tyle że oni nie mają już silników. W CRV 1.6 Diesel i 2.0 wolnossąca benzynką to trochę cienko. Mam teraz CRV'a ale chce mieć auto z automatem i to po prostu z benzyną nie jedzie ToTaLnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 25.10.2017 o 23:46, Adam Turlej napisał:

Droga dyrekcjo ale z tego co się zorientowałem to serwis gwarancyjny ogranicza się do wymiany olejów i filtrów

Przegląd obejmuje zdecydowanie więcej czynności, niż cytowane powyżej. 

20 godzin temu, Adam Turlej napisał:

Te szkolenia Subaru Polska jak się posługiwać sprzęgłem to taka trochę lipa.

Istotnie. Szkolenie ( de facto potrzebne w tym zakresie tylko niewielu kierowcom ) przytłaczającą większość czasu przeznaczało na klasyczne szkolenie z bezpiecznej jazdy. Cóż, taką "lipę" kontynuujemy.

 

20 godzin temu, Adam Turlej napisał:

Zresztą naprawianie auta poprzez wgranie softu z słabszym momentem obrotowym to też kicha

  Zmieniony soft nie obniżał momentu obrotowego. Zwiększał jedynie skok pedału gazu potrzebny do otrzymania określonego otwarcia przepustnicy.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szkolenie nie miałem czasu, w momencie kiedy pierwszy raz mi się sprzęgło przypaliło i poczułem słodki zapach w kabinie to zwerfikowałem technikę atakowania podjazdów i innych przeszkód tak aby to robić na samym gazie bez podpierania się sprzęgłem. Przy czym czasem auto jest tak ustawione że inaczej się nie da zaatakować podjazdu jak z zatrzymania przed i wtedy to sprzęgło dostaje w palnik. Jest ewidentnie za mała tarcza i tyle. Auto już prawie nie istnieje powoli robi się to zabytek więc temat już nieaktualny. Mam nadzieję że aż takie problemy będą omijać kolejne wersje Outbacka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Dyrekcja napisał:

  Zmieniony soft nie obniżał momentu obrotowego.

 

W ramach uzupełnienia, być może błędna interpretacja wzięła się stąd, że kiedyś (dawno temu) na forum @Dyrekcja opisała jakie zmiany nowe oprogramowanie wprowadza. Wśród nich było obniżenie momentu obrotowego do bodajże 50% w sytuacji pracy na zimnym silniku. O ile pamiętam moment obr. rośnie skokowo wraz ze zwiększaniem temp. silnika, aż do osiągnięcia 100% (bodajże 50%, 75%, 100%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Przegląd obejmuje zdecydowanie więcej czynności, niż cytowane powyżej. 

Istotnie. Szkolenie ( de facto potrzebne w tym zakresie tylko niewielu kierowcom ) przytłaczającą większość czasu przeznaczało na klasyczne szkolenie z bezpiecznej jazdy. Cóż, taką "lipę" kontynuujemy.

 

  Zmieniony soft nie obniżał momentu obrotowego. Zwiększał jedynie skok pedału gazu potrzebny do otrzymania określonego otwarcia przepustnicy.

 

Pozdrowienia

 

Prosze powiedziec dlaczego zrezygnowano ze demontazu zaciskow i czysczenia hamulcow na przegladach przy mniejszych przegladach na 15-45-75 tys km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Lisek napisał:

dlaczego zrezygnowano ze demontazu zaciskow i czysczenia hamulcow na przegladach przy mniejszych przegladach na 15-45-75 tys km?

 

nie słyszałem o takiej zmianie , u mnie sprawdzają stan i przy okazji czyszczą , smarują...:)

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 29.10.2017 o 00:47, Adam Turlej napisał:

Jest ewidentnie za mała tarcza i tyle.

Interesująca teza. Wielkość tarczy nie uległa zmianie, a problemy od dawna już nie istnieją.

W dniu 29.10.2017 o 10:54, Lisek napisał:

Prosze powiedziec dlaczego zrezygnowano ze demontazu zaciskow i czysczenia hamulcow na przegladach przy mniejszych przegladach na 15-45-75 tys km?

Zakres czynności serwisowych nie uległ zmianie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...