Narrator Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 Cześć Odkręciłem dzisiaj korek od chłodnicy i moim oczom ukazał się niepokojący widok. Nie wygląda to na olej a raczej na piasek i takie też sprawia wrażenie pod palcami. Skąd pod korkiem może znaleźć się taki syf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 A nie płukałeś ostatnio układu jakąś płukanką lub octem? Może to pozostałości po ostatnim czyszczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelBoro Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Wyglada jak by spadł na ziemie a potem ktoś go zakręcił spowrotem bez wyczyszczenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Chlodnica dostała kamicy.Na dnie będzie znaaacznie więcej. Ja bym dobrze przepłukał nawet sama woda z węża i to szybko dopóki się coś nie zaczopujeWysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 17 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 8 godzin temu, STomasz napisał: A nie płukałeś ostatnio układu jakąś płukanką lub octem? Może to pozostałości po ostatnim czyszczeniu. Wymieniałem ostatnio chłodnicę na używaną bo moja mi pękła. Ale wypłukałem ją dokładanie przed montażem. Teraz się zastanawiam czy nie miałem tych kamyczków wcześniej i czy nie był to powód pęknięcia mojej chłodnicy gdy np. piasek przytkał ujście do zbiornika wyrównawczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Ja ostatnio wlałem do srodek czyszczenia i ochrony chłodnic Tunap 144, polecony mi w jednym z dobrych warsztatów Subaru.Powinno pomóc. http://www.subarak.pl/tunap/1263-tunap-mp144-preparat-ochronny-do-ukladu-chlodzenia.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 Ale po plukankach to pasowałoby przepłukać układ z węża coby szlam wyszedł z układu a nie osadzał się z powrotem. Również po stronie silnika a nie tylko chłodnicy!Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 22 godziny temu, Oczkoo15 napisał: Ja ostatnio wlałem do srodek czyszczenia i ochrony chłodnic Tunap 144, polecony mi w jednym z dobrych warsztatów Subaru.Powinno pomóc. http://www.subarak.pl/tunap/1263-tunap-mp144-preparat-ochronny-do-ukladu-chlodzenia.html Wygląda obiecująco, sam chyba zastosuję akurat mam układ przepłukany chyba z 7 razy wodą + nie dawno zmieniałem płyn a nigdy pewności nie ma że jest czysty w 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 18 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2017 Z tego co wiem to ten środek jest dostępny tylko w ASO lub warsztatach i sklepach Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Dnia 2017-09-17 o 13:55, Oczkoo15 napisał: Ja ostatnio wlałem do srodek czyszczenia i ochrony chłodnic Tunap 144, polecony mi w jednym z dobrych warsztatów Subaru.Powinno pomóc. http://www.subarak.pl/tunap/1263-tunap-mp144-preparat-ochronny-do-ukladu-chlodzenia.html Też mam H6 więc chyba warto zastosować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Wszystko fajnie ale dlaczego to takie drogie jest? Technologia NASA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 2 minuty temu, Narrator napisał: Wszystko fajnie ale dlaczego to takie drogie jest? Technologia NASA? Może dlatego że nie musisz wymieniać całego płynu chłodniczego jak w większości takich środków. Po wlaniu do chłodnicy nie możesz przekraczać 3500 obr/min przez 150 km.Po przejechaniu tego dystansu środkek przekształca się w płyn chłodzący.I co ważne faktycznie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 (edytowane) Narrator, no i co tam dalej zrobiłeś w temacie płynu, jeśli można spytać i nieco odświeżyć temat ? Z Tunap 144 rzeczywiście niezła sprawa. Tylko czy coś pomaga, bo rzeczywiście - tani nie jest . A takie mam zapytanie trochę poboczne do tematu, a propos wymiany płynu w chłodnicy w H6, a mianowicie: Czy jest korek na dole do spuszczenia płynu, czy trzeba któryś wąż zdejmować i jak wygląda sprawa z odpowietrzaniem chłodnicy a także co wlać po wymianie - czy kolor płynu jest istotny, czy lać dowolny ? Edytowane 11 Lipca 2018 przez thorxahest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 U mnie skończyło się na tym że spuściłem cały płyn, zalałem wodą destylowaną, pojeździłem tak tydzień i później zalałem już Prestone. Na koniec jeszcze dolałem Tunapa i do dzisiaj w układzie ani grama brudu. Nie wiem jak w H6 ale u mnie na dole chłodnicy od strony pasażera jest mały plastikowy zaworek do spuszczania płynu. Problem w tym że jak już uda się go odkręcić to marnie płyn zlatuję. Jestem zwolennikiem zdejmowania dolnego węża. Odpowietrzałem tak: - zalałem układ do pełna - ogrzewanie i nawiew na maksa - odpaliłem silnik i czekałem aż osiągnie temp pracy - w między czasie jak poziom płynu się zmniejszał to dolewałem - jak już miał 85*C to zwiększyłem obroty do 4k - uzupełniłem układ płynem i zakręciłem korek nie odpuszczając obrotów Pewnie trochę na około bo układ powinien się sam odpowietrzyć w czasie eksploatacji... Co do koloru to chyba nie ma znaczenia. Prestone jest zielony lekko fluorescencyjny, dobrze widać przy ewentualnych nieszczelnościach układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 12 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2018 (edytowane) No to super, bardzo się cieszę, że wszystko chodzi należycie i dziękuję za podpowiedź, pójdę w Twoje ślady odnośnie odpowietrzenia. Tą płukankę to muszę chyba nieco mocniejszą zrobić, bo u mnie nieźle zakamieniony, zdejmę z ciekawości ten korek od chłodnicy ciekaw jestem jak to wygląda Przez chwilę z nim walczyłem, po odkręceniu o 90st nie chciał zejść, ale doszedłem, że należy go wcisnąć jeszcze ciut odkręcić - ktoś wcześniej chyba odkręcał na siłę, bo powstały w plastiku wyżłobienia od tej metalowej zapadki. Po zdjęciu korka, takie śliczności się ukazały Przepłuczę go chyba wodą kilkukrotnie i za 3 razem wleję jeszcze jeden Prestone (bo pierwszy dolałem dziś do starego płynu i przejadęok 100km) i dopiero wleję płyn do chłodnicy oraz wleję TUNAP jako wspomagacz, zobaczymy jak za jakiś czas to będzie wyglądać, mam nadzieję, że co najmniej tak dobrze, jak Twój korek przed czyszczeniem Pozdrawiam! Edytowane 12 Lipca 2018 przez thorxahest aktualizacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się