Skocz do zawartości

Oggzewanie tylkej szyby nie działa -OBK 2010 EU


von Grosheck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że przestało działać ogrzewanie tylnej szyby.

Bezpiecznik OK, przekaźnik OK. Po zadaniu funkcji na panelu sterowania zaświeca się kontrolka, grzeją lusterka a szyba nie chu chu...

Czy ktoś może podpowiedzieć co jeszcze należy sprawdzić i ewentualnie gdzie?

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego MARSHALL przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wiązki sprawdzone-wszystkie przewody całe.Gdzie ewentualnie można szukać przyczyny braku grzania tylnej szyby-już od czasu do czasu pasowałoby żeby działało bo zaczyna nieprzyjemnie parować


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz, czy nie ma przerw na siatce grzewczej na tylnej szybie. Może tam nastąpiło jakieś uszkodzenie mechaniczne przy przewożeniu 'gratów' w bagażniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź miernik i sprawdź czy po włączeniu pojawia się prąd na stykach doprowadzających zasilanie do ścieżek (mogą być schowane pod plastikami).

Jeśli prąd dochodzi, to lupa w rękę i kontrola ścieżek (ale raczej tych głównych rozprowadzających, bo nie działa całość) lub połączenia kabel-ścieżka na szybie. A jeśli prądu brak, to jeszcze raz kontrola wiązki.

 

DSCF2012.thumb.JPG.56d47bb101213aed4440587f91eca93f.JPG

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź miernik i sprawdź czy po włączeniu pojawia się prąd na stykach doprowadzających zasilanie do ścieżek (mogą być schowane pod plastikami).
Jeśli prąd dochodzi, to lupa w rękę i kontrola ścieżek (ale raczej tych głównych rozprowadzających, bo nie działa całość) lub połączenia kabel-ścieżka na szybie. A jeśli prądu brak, to jeszcze raz kontrola wiązki.
 
DSCF2012.thumb.JPG.56d47bb101213aed4440587f91eca93f.JPG

Zrobione jak następuje:
Na stykach napięcie sprawdzone-strona pasażera-żółty kabelek IMG_1920.JPG pokazuje 14.4V; strona kierowcy-czarny kabelek IMG_1919.JPG pokazuje 0.14V
Co ciekawe, po odłączeniu czarnego kabelka na "gołym" styku pojawia się napięcie takie same jak na "żółtym" czyli 14.4V
Sprawdzona oporność pomiędzy stykami "czarnym" i "żółtym" - 65 Ohm.

Oba kabelki wychodzą z kostki jak na załączonym zdjęciu IMG_1922.JPGIMG_1921.JPG do której dochodzi wtyczka z czarnym i czerwono-niebieskim przewodem.Po zadaniu funkcji grzania tylnej szyby na stykach wtyczki pojawia się napięcie 12.5V



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda,że wszystko jest w porządku. Zmierz jeszcze raz napięcie między stykami na szybie, bo rozumiem, że mierzyłeś oba, ale do masy. Jeśli między stykami masz 12V, to może któryś z nich się odlutował i nie przewodzi na ścieżki.  - Zmierz napięcie bezpośrednio między "głównymi" (pionowymi) ścieżkami, czyli tam gdzie przylegają styki doprowadzające (przyłóż sondy miernika po obu stronach do farby, a nie do lutów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone wg. instrukcji powyżej:
Napięcie między stykami:14.4V
Napięcie między ścieżkami na szybie - 14.4V
Ogrzewanie dalej nie działa.
Cały czas mnie zastanawia dlaczego podczas pomiaru do masy na jednym styku jest napięcie 14.4V, a na drugim tylko 0.14V



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, von Grosheck napisał:

Cały czas mnie zastanawia dlaczego podczas pomiaru do masy na jednym styku jest napięcie 14.4V, a na drugim tylko 0.14V

Bo z jednej strony masz +12, a z drugiej masę. Podejrzewam, że to +0,14 bierze się stąd, że przechodzi to przez jakiś filtr przeciwzakłóceniowy, czy kondensator(?).

1 godzinę temu, von Grosheck napisał:

Napięcie między ścieżkami na szybie - 14.4V

No to powinno działać ;)

Sprawdź koniecznie jeszcze wszystkie punkty masy na klapie, może są za słabe do zadziałania ogrzewania (wymaga dużego prądu).

Może ewentualnie uszkodził się ten filtr przeciwzakłóceniowy (widoczny na poniższym zdjęciu) - możesz spróbować podać 12V bezpośrednio do konektora ogrzewania (na szybie) z pominięciem filtra i sprawdzić, czy grzeje.

Nie ma za bardzo więcej możliwości, chyba, że masz uszkodzone (przerwane) wszystkie ścieżki z góry na dół. Jesteś pewny, że żadna ścieżka nie grzeje?

 

W dniu 14.10.2017 o 15:15, von Grosheck napisał:

IMG_1922.JPG

 

 

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat odgrzebany- po ponownym sprawdzeniu ścieżek okazało się, że ponad 60% było “utlenionych” -kolor ścieżek mocniej brązowy niż tych dobrych-generalnie nie do uratowania. Sprawa zakończona wymianą całej szyby -udało się nabyć drogą kupna walniętą klapę z szybą od Legacy za 90pln plus robota szybiarza. Teraz działa wszystko jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...