von Grosheck Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Witam. Od pewnego czasu zauważyłem, że przestało działać ogrzewanie tylnej szyby. Bezpiecznik OK, przekaźnik OK. Po zadaniu funkcji na panelu sterowania zaświeca się kontrolka, grzeją lusterka a szyba nie chu chu... Czy ktoś może podpowiedzieć co jeszcze należy sprawdzić i ewentualnie gdzie? Pozdrawiam Wysłane z mojego MARSHALL przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 Sprawdź wiązkę w tylnych drzwiach wchodzącą w nadwozie - może pękł kabel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Ok.Dzięki za podpowiedź. Wysłane z mojego MARSHALL przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Wiązki sprawdzone-wszystkie przewody całe.Gdzie ewentualnie można szukać przyczyny braku grzania tylnej szyby-już od czasu do czasu pasowałoby żeby działało bo zaczyna nieprzyjemnie parowaćWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Wiązki sprawdzone-wszystkie przewody całe.Gdzie ewentualnie można szukać przyczyny braku grzania tylnej szyby-już od czasu do czasu pasowałoby żeby działało bo zaczyna nieprzyjemnie parowaćWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Zobacz, czy nie ma przerw na siatce grzewczej na tylnej szybie. Może tam nastąpiło jakieś uszkodzenie mechaniczne przy przewożeniu 'gratów' w bagażniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 (edytowane) Weź miernik i sprawdź czy po włączeniu pojawia się prąd na stykach doprowadzających zasilanie do ścieżek (mogą być schowane pod plastikami). Jeśli prąd dochodzi, to lupa w rękę i kontrola ścieżek (ale raczej tych głównych rozprowadzających, bo nie działa całość) lub połączenia kabel-ścieżka na szybie. A jeśli prądu brak, to jeszcze raz kontrola wiązki. Edytowane 10 Października 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Weź miernik i sprawdź czy po włączeniu pojawia się prąd na stykach doprowadzających zasilanie do ścieżek (mogą być schowane pod plastikami). Jeśli prąd dochodzi, to lupa w rękę i kontrola ścieżek (ale raczej tych głównych rozprowadzających, bo nie działa całość) lub połączenia kabel-ścieżka na szybie. A jeśli prądu brak, to jeszcze raz kontrola wiązki. Zrobione jak następuje:Na stykach napięcie sprawdzone-strona pasażera-żółty kabelek pokazuje 14.4V; strona kierowcy-czarny kabelek pokazuje 0.14VCo ciekawe, po odłączeniu czarnego kabelka na "gołym" styku pojawia się napięcie takie same jak na "żółtym" czyli 14.4VSprawdzona oporność pomiędzy stykami "czarnym" i "żółtym" - 65 Ohm.Oba kabelki wychodzą z kostki jak na załączonym zdjęciu do której dochodzi wtyczka z czarnym i czerwono-niebieskim przewodem.Po zadaniu funkcji grzania tylnej szyby na stykach wtyczki pojawia się napięcie 12.5V Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Wygląda,że wszystko jest w porządku. Zmierz jeszcze raz napięcie między stykami na szybie, bo rozumiem, że mierzyłeś oba, ale do masy. Jeśli między stykami masz 12V, to może któryś z nich się odlutował i nie przewodzi na ścieżki. - Zmierz napięcie bezpośrednio między "głównymi" (pionowymi) ścieżkami, czyli tam gdzie przylegają styki doprowadzające (przyłóż sondy miernika po obu stronach do farby, a nie do lutów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 18 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Sprawdzone wg. instrukcji powyżej:Napięcie między stykami:14.4VNapięcie między ścieżkami na szybie - 14.4V Ogrzewanie dalej nie działa.Cały czas mnie zastanawia dlaczego podczas pomiaru do masy na jednym styku jest napięcie 14.4V, a na drugim tylko 0.14VWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, von Grosheck napisał: Cały czas mnie zastanawia dlaczego podczas pomiaru do masy na jednym styku jest napięcie 14.4V, a na drugim tylko 0.14V Bo z jednej strony masz +12, a z drugiej masę. Podejrzewam, że to +0,14 bierze się stąd, że przechodzi to przez jakiś filtr przeciwzakłóceniowy, czy kondensator(?). 1 godzinę temu, von Grosheck napisał: Napięcie między ścieżkami na szybie - 14.4V No to powinno działać Sprawdź koniecznie jeszcze wszystkie punkty masy na klapie, może są za słabe do zadziałania ogrzewania (wymaga dużego prądu). Może ewentualnie uszkodził się ten filtr przeciwzakłóceniowy (widoczny na poniższym zdjęciu) - możesz spróbować podać 12V bezpośrednio do konektora ogrzewania (na szybie) z pominięciem filtra i sprawdzić, czy grzeje. Nie ma za bardzo więcej możliwości, chyba, że masz uszkodzone (przerwane) wszystkie ścieżki z góry na dół. Jesteś pewny, że żadna ścieżka nie grzeje? W dniu 14.10.2017 o 15:15, von Grosheck napisał: Edytowane 18 Października 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
von Grosheck Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Temat odgrzebany- po ponownym sprawdzeniu ścieżek okazało się, że ponad 60% było “utlenionych” -kolor ścieżek mocniej brązowy niż tych dobrych-generalnie nie do uratowania. Sprawa zakończona wymianą całej szyby -udało się nabyć drogą kupna walniętą klapę z szybą od Legacy za 90pln plus robota szybiarza. Teraz działa wszystko jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się