Jump to content

Czy to panewy tłuko?


Adrian Foto
 Share

Recommended Posts

Czy ten dziwiek występuje tylko na ziminym czy na ciepłym silniku też? Jak tylko na zimnym to prawdopodobnie piston slap. U mnie stuka odkąd kupiłem i przez 20tys km nic się nie zmieniło.

Link to comment
Share on other sites

Podobno n/a raczej nie cierpi na panewki, ale jak ktoś nie rozgrzewa silnika i jeździ bez oleju to nic na to nie pomoże i panewy mogą nie wytrzymać jak w każdym innym silniku. Jak klepie tylko na zimnym to piston, ale raczej jest to bardziej słyszalne na mrozach, przy aktualnej pogodzie raczej bardziej słychać wtryski i zawory na zimnym. Tyle wiem z mojego doświadczenia. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Hiszpanu napisał:

Podobno n/a raczej nie cierpi na panewki, ale jak ktoś nie rozgrzewa silnika i jeździ bez oleju to nic na to nie pomoże i panewy mogą nie wytrzymać jak w każdym innym silniku. Jak klepie tylko na zimnym to piston, ale raczej jest to bardziej słyszalne na mrozach, przy aktualnej pogodzie raczej bardziej słychać wtryski i zawory na zimnym. Tyle wiem z mojego doświadczenia. 

a jak się rozgrzewa silnik, jakieś szmaty się pali pod silnikiem czy jak? Pytam bo dużo na forum się o tym pisze, tak samo jak o studzeniu...

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Maniek95 napisał:

Czy ten dziwiek występuje tylko na ziminym czy na ciepłym silniku też? Jak tylko na zimnym to prawdopodobnie piston slap. U mnie stuka odkąd kupiłem i przez 20tys km nic się nie zmieniło.

Na zimnym najbardziej.

 

7 godzin temu, Hiszpanu napisał:

Podobno n/a raczej nie cierpi na panewki, ale jak ktoś nie rozgrzewa silnika i jeździ bez oleju to nic na to nie pomoże i panewy mogą nie wytrzymać jak w każdym innym silniku. Jak klepie tylko na zimnym to piston, ale raczej jest to bardziej słyszalne na mrozach, przy aktualnej pogodzie raczej bardziej słychać wtryski i zawory na zimnym. Tyle wiem z mojego doświadczenia. 

 

 

Sprawdzam regularnie olejek, Milers 5w40, nie wkręcam na wysokie na zimnym

 

 

Edited by Adrian Foto
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Polak821 napisał:

a jak się rozgrzewa silnik, jakieś szmaty się pali pod silnikiem czy jak? Pytam bo dużo na forum się o tym pisze, tak samo jak o studzeniu...

Jakie szmaty? To dobry patent ale do jakichś ciężkich maszyn do rozruchu na mrozie :D Ja silnik rozgrzewam ponad 20 min jazdą do max 2.5k rpm. (diesle chyba do 2k) Dla tego aż tyle bo nie mam wskaźnika od temp oleju to nie wiem kiedy olej ma dobrą temp. A o studzeniu to raczej chodzi o turbo, chociaż sam silnik pewnie też będzie miał lżej jak pochodzi kilka min po piłowaniu na wolnych przed zgaszeniem, ale tego nie wiem turbo nie mam to się nie interesowałem. 

 

 

18 godzin temu, Adrian Foto napisał:

Na zimnym najbardziej.

 

 

 

Sprawdzam regularnie olejek, Milers 5w40, nie wkręcam na wysokie na zimnym

 

 

Chodziło mi o to że nie masz pewności że poprzednim właścicielom chciało się sprawdzać olej. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Piston slap, Subaru już tak ma ;) miałem do 145 tys, zrobiłem remont i po 8 tys znów jest delikatny, widzialne było to na tłokach starych, nasze boxery mają bardzo krótkie tłoki w miare luźno spasowane i w jednych jest innych nie, panewki przy wkręcaniu na obroty by się nasilały więc po Twoim filmiku ja stwierdzam, że to piston slap. Jeździć i nie katować na zimno a nic się nie stanie złego. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, AlexClyde napisał:

Piston slap, Subaru już tak ma ;) miałem do 145 tys, zrobiłem remont i po 8 tys znów jest delikatny, widzialne było to na tłokach starych, nasze boxery mają bardzo krótkie tłoki w miare luźno spasowane i w jednych jest innych nie, panewki przy wkręcaniu na obroty by się nasilały więc po Twoim filmiku ja stwierdzam, że to piston slap. Jeździć i nie katować na zimno a nic się nie stanie złego. Pozdro

To ciekawie zrobiłeś ten remont że po 8 tyś km powrócił problem. Chyba nie do końca pomierzyłeś tłoki albo zastosowałeś tłoki gradacji "A" a powinieneś zastosować "B". W każdym bądź razie gdzieś popełniłeś błąd. Piston slap występuje już przy zużytych tłokach i nie jest to normalna praca...

Edited by Polak821
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

tłoki kupiłem nowe fabryczne jaka gradacja to nie mam pojęcia, tuleje cylindrów 99,5 trzyma wszystko wymiar, piston slap mam bardzo minimalny także raczej wszystko jest ok, znika jakieś 30 sek po odpaleniu, zobaczymy jak coś kucnie to reklamacja będzie:D

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, AlexClyde napisał:

tłoki kupiłem nowe fabryczne jaka gradacja to nie mam pojęcia, tuleje cylindrów 99,5 trzyma wszystko wymiar, piston slap mam bardzo minimalny także raczej wszystko jest ok, znika jakieś 30 sek po odpaleniu, zobaczymy jak coś kucnie to reklamacja będzie:D

Może to coś innego?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, AlexClyde napisał:

tłoki kupiłem nowe fabryczne jaka gradacja to nie mam pojęcia, tuleje cylindrów 99,5 trzyma wszystko wymiar, piston slap mam bardzo minimalny także raczej wszystko jest ok, znika jakieś 30 sek po odpaleniu, zobaczymy jak coś kucnie to reklamacja będzie:D

 

Czy ja dobrze rozumiem że do silnika o przebiegu 145 tys. km włożyłeś tłoki nominał?!

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, pb2004 napisał:

 

Czy ja dobrze rozumiem że do silnika o przebiegu 145 tys. km włożyłeś tłoki nominał?!

Co w tym złego? Po przebiegu 145 tyś owalizacji pewnie nie było. Jeżeli gładź cylindra nie miała rys, a pasowanie mieściło się w max 0,03 mm to można zastosować tłoki nominał. Wystarczy dobrze wszystko zmierzyć i zastosować się do zaleceń producenta.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie wydało mi się to mało prawdopodobne żeby w 2.5T przy takim przebiegu nie było owalizacji wykluczającej możliwość skorzystania z nominału (ja np. miałem owalizację przy .. 30 tys). Ale może po prosto nie doceniam tego silnika ;-)

Link to comment
Share on other sites

bardzzzzo ważne pytanie czy jak osiągnie optymalną temperaturę to nadal masz ten dźwięk ?

jeżeli na rozgrzanej jednostce nie cichnie do zera to bym tego nie bagatelizował, powodów może być kilka:

1` zawór odmy

2` zawór zwrotny paliwa

3` wtryskiwacz

4` panewka

5` luźny sworzeń pod tłokiem

6` nieregulowane luzy zaworowe

 

Więc spokojna rewizja i krok po kroku test i odsłuch.

Część możesz sam przetestować i zweryfikować.

Link to comment
Share on other sites

owalizacji nie było, jedynie na 4 cylindrze były bardzo głębokie rysy, został "wyfrezowany" i zatulejowany w nominalnym rozmiarze, pozostałe 3 cylindry w pięknym stanie, moje auto nie było katowane itd, problem dla którego został rozebrany to klepanie szklanek na lewej głowicy ( strona kierowcy)  auto kupiłem z 1 rąk, ale jeden z serwisów wsadził łapy w pompe oleju celem sprawdzenia jej stanu, została złożona niewłaściwie skręcony dekiel rotoru( śruby bez kleju, nie zastąpione nowymi, 2 dokręcone za mocno, 2 w miarę ok a 2 odkręcaliśmy palcami) pompa oleju w pewnych momentach nie domagała ciśniemiem, zaczęło podcierać słabe punkty silnika, a jak wiadomo lewa głowica jest smarowana na końcu dlatego mi tam cykało. Bardzo długo szukałem przyczyn dopóki silnik nie wylądował na stole.

Link to comment
Share on other sites

Szmaty z ropą to także osobowe. Kiedyś mój cioteczny brajdak palił pod Tojką. Katowice - Warszawa, minus 31 stopieńków i ropa w przewodach zamarzła. Roczne dziecko w samochodzie, ziąb jak diabli. Na szczęście miał C, D, i trochę doświadczenia. Samochodu nie spalił, a do domu dojechał.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...