Jump to content
Narrator

Chłodnica skapitulowała

Recommended Posts

Cześć

 

Ostatnio trochę pogrzebałem przy silniku. Wyczyściłem kolektor ssący, przepustnicę, wymieniłem świecę, olej i takie tam porządki. 

Po tym wszystkim pojechałem w trasę, raczej spokojną (raz na autostradzie jakiś czas trzymałem 5-6 tys obrotów). Jak wracałem to zobaczyłem stojąc w korku biały dym spod maski.

Jak się okazało chłodnica pękła w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu:

 

DSC_0669.thumb.JPG.d51d56ee622eb93f49c4e3bbfdcd1831.JPG

 

Teraz mam dwa pytania:

1) Czy to normalne że 17 letnia chłodnica pęka w ten sposób? Czy może doszukiwać się przyczyn w stylu UPG? (pomijam póki co że mogłem w tym miejscu położyć np. alternator w dość mało delikatny sposób :) )

 

2) Czy wymienić chłodnicę na OEM czy może kupić jakiś zamiennik żeby później nie płakać że wydałem tryliard PLN a tu znowu dziura? Możecie polecić jakiś zamiennik?

 

To tyle. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem najtańszy zamiennik chyba no name z allegro bo chciałem tylko mieć w 100% sprawną chłodnicę do testu co2, a szkoda było rozsadzić nową oem ale jak się później okazało upg to nie było, chłodnica została i działa fajnie a pasuje jak oem jedynie 2-3cm jest węższa od oem ale wszystko pasuje, jeszcze z rzeczy które zauważyłem to korek ciężej się zakręca to nie wiem czy to zaleta czy wada, czy nic szczególnego. Na razie ponad 2 miesiące działa, jest szczelna, auto się nie przegrzewa itd. Według mnie jeśli chcesz w miarę pewną chłodnicę to firmowy zamiennik wystarczy. Chyba że masz jakiś wysilony silnik to ja raczej bym celował w oem. 

 

A co do upg to może wystarczy zakleić czymś na chwilę aktualną chłodnicę (jeśli się w jakiś bezpieczny sposób da) i zrobił test co2 a później myślał czy jest sens kupować oem. 

Edited by Hiszpanu
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie takie pęknięcie powodowało ubytki płynu  (podczas wysokich obrotów przeciskało płyn i wszystko dookoła było w płynie)

Kupiłem zamiennik koyo (robi na 1 montaż do subaru ) i odpukać nic się nie dzieje.

Na pocieszenie

W foresterach sg dużo szybciej padają chłodnice w porównaniu do imprezy gc

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Ci chłodnica wytrzymała 17 lat, to niezły wynik... ;)
Ja do GT też montowałem zamiennik Koyorad (da się kupić w okolicach 300 PLN) i również nie miałem żadnych problemów.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardowe rozszczelnienie. W moim Forku padła po 9 latach, zamieniona na OEM ze względu na brak dobrych zamienników do SG 2.5T AT.  17 lat to mega wynik.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie padła po 19 latach i to z mojej winy trochę bo na mrozie niezbyt delikatnie położyłem narzędzia na tym plastiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Mam jeszcze do obejrzenia używany OEM za 150zł jak będzie kiepski to zdecyduję się na zamiennik.

 

1 godzinę temu, niebieskiultras napisał:

U mnie padła po 19 latach i to z mojej winy trochę bo na mrozie niezbyt delikatnie położyłem narzędzia na tym plastiku

 

Ja się przyłapałem na tym że jak się nachylam nad silnikiem to podpieram rękę na chłodnicy w miejscu gdzie przychodzi wąż. Może to ją osłabiło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Polak821 napisał:

I chyba masz zły korek na chłodnicy...

 

To znaczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Narrator napisał:

 

To znaczy?

Są 3 jak nie więcej typów

0.9bar

1.1 bar

1.3 bar

 

Różnią się ciśnieniem otwarcia

Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Są 3 jak nie więcej typów

0.9bar

1.1 bar

1.3 bar

 

Różnią się ciśnieniem otwarcia

Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar

 

To wiem. 

Nie wiem natomiast dlaczego kolega Polak821 twierdzi że mam zły korek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie kupuj uzywki oem, pieniadz w bloto. wydasz kase 2x. kup od razu nowa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w gd króciec górny został w ręku przy składaniu. Kupiłem oryginalną po regeneracji z wrx i mam spokój. A tak też się grzał i inne szopki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.09.2017 o 12:24, Igor28 napisał:

U mnie w gd króciec górny został w ręku przy składaniu. Kupiłem oryginalną po regeneracji z wrx i mam spokój. A tak też się grzał i inne szopki.

W ten sposób ? 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.09.2017 o 08:13, Daniel Janus napisał:

Standardowe rozszczelnienie. W moim Forku padła po 9 latach, zamieniona na OEM ze względu na brak dobrych zamienników do SG 2.5T AT.  17 lat to mega wynik.

U mnie poddała się też w tym miejscu. Co do zamienników,to może i dobrych nie ma do SG 2.5XT AT, dlatego kupiłem najtańszą jaka była. Ok. 200 zł. Działa juz jakieś 6-8 tkm bez zarzutu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Mikimouse1994 napisał:

W ten sposób ? 

1.jpg

 

Tak na górnym tyle że w n/a był pośrodku chłodnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Igor28 napisał:

 

Tak na górnym tyle że w n/a był pośrodku chłodnicy

U mnie również środkowy króciec, to też jest blob. Niestety podczas jazdy i już się zastanawiałem nad przyczyną, ale skoro mówisz, że Tobie też tak pękło to jestem trochę spokojniejszy.
Tutaj dokładniejsze zdjęcie:

 

11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starość nie radość. Resztę mogłem palcami wyłamać takie próchno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...