Narrator Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Cześć Ostatnio trochę pogrzebałem przy silniku. Wyczyściłem kolektor ssący, przepustnicę, wymieniłem świecę, olej i takie tam porządki. Po tym wszystkim pojechałem w trasę, raczej spokojną (raz na autostradzie jakiś czas trzymałem 5-6 tys obrotów). Jak wracałem to zobaczyłem stojąc w korku biały dym spod maski. Jak się okazało chłodnica pękła w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu: Teraz mam dwa pytania: 1) Czy to normalne że 17 letnia chłodnica pęka w ten sposób? Czy może doszukiwać się przyczyn w stylu UPG? (pomijam póki co że mogłem w tym miejscu położyć np. alternator w dość mało delikatny sposób ) 2) Czy wymienić chłodnicę na OEM czy może kupić jakiś zamiennik żeby później nie płakać że wydałem tryliard PLN a tu znowu dziura? Możecie polecić jakiś zamiennik? To tyle. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 (edytowane) Ja kupiłem najtańszy zamiennik chyba no name z allegro bo chciałem tylko mieć w 100% sprawną chłodnicę do testu co2, a szkoda było rozsadzić nową oem ale jak się później okazało upg to nie było, chłodnica została i działa fajnie a pasuje jak oem jedynie 2-3cm jest węższa od oem ale wszystko pasuje, jeszcze z rzeczy które zauważyłem to korek ciężej się zakręca to nie wiem czy to zaleta czy wada, czy nic szczególnego. Na razie ponad 2 miesiące działa, jest szczelna, auto się nie przegrzewa itd. Według mnie jeśli chcesz w miarę pewną chłodnicę to firmowy zamiennik wystarczy. Chyba że masz jakiś wysilony silnik to ja raczej bym celował w oem. A co do upg to może wystarczy zakleić czymś na chwilę aktualną chłodnicę (jeśli się w jakiś bezpieczny sposób da) i zrobił test co2 a później myślał czy jest sens kupować oem. Edytowane 8 Września 2017 przez Hiszpanu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 U mnie takie pęknięcie powodowało ubytki płynu (podczas wysokich obrotów przeciskało płyn i wszystko dookoła było w płynie) Kupiłem zamiennik koyo (robi na 1 montaż do subaru ) i odpukać nic się nie dzieje. Na pocieszenie W foresterach sg dużo szybciej padają chłodnice w porównaniu do imprezy gc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Jak Ci chłodnica wytrzymała 17 lat, to niezły wynik... Ja do GT też montowałem zamiennik Koyorad (da się kupić w okolicach 300 PLN) i również nie miałem żadnych problemów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Standardowe rozszczelnienie. W moim Forku padła po 9 latach, zamieniona na OEM ze względu na brak dobrych zamienników do SG 2.5T AT. 17 lat to mega wynik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 U mnie padła po 19 latach i to z mojej winy trochę bo na mrozie niezbyt delikatnie położyłem narzędzia na tym plastiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Dzięki wszystkim za odpowiedź. Mam jeszcze do obejrzenia używany OEM za 150zł jak będzie kiepski to zdecyduję się na zamiennik. 1 godzinę temu, niebieskiultras napisał: U mnie padła po 19 latach i to z mojej winy trochę bo na mrozie niezbyt delikatnie położyłem narzędzia na tym plastiku Ja się przyłapałem na tym że jak się nachylam nad silnikiem to podpieram rękę na chłodnicy w miejscu gdzie przychodzi wąż. Może to ją osłabiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 I chyba masz zły korek na chłodnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 45 minut temu, Polak821 napisał: I chyba masz zły korek na chłodnicy... To znaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 9 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Godzinę temu, Narrator napisał: To znaczy? Są 3 jak nie więcej typów 0.9bar 1.1 bar 1.3 bar Różnią się ciśnieniem otwarcia Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 10 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2017 10 godzin temu, niebieskiultras napisał: Są 3 jak nie więcej typów 0.9bar 1.1 bar 1.3 bar Różnią się ciśnieniem otwarcia Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar To wiem. Nie wiem natomiast dlaczego kolega Polak821 twierdzi że mam zły korek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 nie kupuj uzywki oem, pieniadz w bloto. wydasz kase 2x. kup od razu nowa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor28 Opublikowano 15 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 U mnie w gd króciec górny został w ręku przy składaniu. Kupiłem oryginalną po regeneracji z wrx i mam spokój. A tak też się grzał i inne szopki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikimouse1994 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 W dniu 15.09.2017 o 12:24, Igor28 napisał: U mnie w gd króciec górny został w ręku przy składaniu. Kupiłem oryginalną po regeneracji z wrx i mam spokój. A tak też się grzał i inne szopki. W ten sposób ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 W dniu 9.09.2017 o 08:13, Daniel Janus napisał: Standardowe rozszczelnienie. W moim Forku padła po 9 latach, zamieniona na OEM ze względu na brak dobrych zamienników do SG 2.5T AT. 17 lat to mega wynik. U mnie poddała się też w tym miejscu. Co do zamienników,to może i dobrych nie ma do SG 2.5XT AT, dlatego kupiłem najtańszą jaka była. Ok. 200 zł. Działa juz jakieś 6-8 tkm bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor28 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 21 godzin temu, Mikimouse1994 napisał: W ten sposób ? Tak na górnym tyle że w n/a był pośrodku chłodnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikimouse1994 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 8 minut temu, Igor28 napisał: Tak na górnym tyle że w n/a był pośrodku chłodnicy U mnie również środkowy króciec, to też jest blob. Niestety podczas jazdy i już się zastanawiałem nad przyczyną, ale skoro mówisz, że Tobie też tak pękło to jestem trochę spokojniejszy. Tutaj dokładniejsze zdjęcie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Też tak mi pękło w legacy 2,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikimouse1994 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 18 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Też tak mi pękło w legacy 2,5 Podczas jazdy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Ledwo po podjechaniu pod bramę fabryki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor28 Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Starość nie radość. Resztę mogłem palcami wyłamać takie próchno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się