Jump to content

Chłodnica skapitulowała


Narrator

Recommended Posts

Cześć

 

Ostatnio trochę pogrzebałem przy silniku. Wyczyściłem kolektor ssący, przepustnicę, wymieniłem świecę, olej i takie tam porządki. 

Po tym wszystkim pojechałem w trasę, raczej spokojną (raz na autostradzie jakiś czas trzymałem 5-6 tys obrotów). Jak wracałem to zobaczyłem stojąc w korku biały dym spod maski.

Jak się okazało chłodnica pękła w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu:

 

DSC_0669.thumb.JPG.d51d56ee622eb93f49c4e3bbfdcd1831.JPG

 

Teraz mam dwa pytania:

1) Czy to normalne że 17 letnia chłodnica pęka w ten sposób? Czy może doszukiwać się przyczyn w stylu UPG? (pomijam póki co że mogłem w tym miejscu położyć np. alternator w dość mało delikatny sposób :) )

 

2) Czy wymienić chłodnicę na OEM czy może kupić jakiś zamiennik żeby później nie płakać że wydałem tryliard PLN a tu znowu dziura? Możecie polecić jakiś zamiennik?

 

To tyle. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. 

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem najtańszy zamiennik chyba no name z allegro bo chciałem tylko mieć w 100% sprawną chłodnicę do testu co2, a szkoda było rozsadzić nową oem ale jak się później okazało upg to nie było, chłodnica została i działa fajnie a pasuje jak oem jedynie 2-3cm jest węższa od oem ale wszystko pasuje, jeszcze z rzeczy które zauważyłem to korek ciężej się zakręca to nie wiem czy to zaleta czy wada, czy nic szczególnego. Na razie ponad 2 miesiące działa, jest szczelna, auto się nie przegrzewa itd. Według mnie jeśli chcesz w miarę pewną chłodnicę to firmowy zamiennik wystarczy. Chyba że masz jakiś wysilony silnik to ja raczej bym celował w oem. 

 

A co do upg to może wystarczy zakleić czymś na chwilę aktualną chłodnicę (jeśli się w jakiś bezpieczny sposób da) i zrobił test co2 a później myślał czy jest sens kupować oem. 

Edited by Hiszpanu
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie takie pęknięcie powodowało ubytki płynu  (podczas wysokich obrotów przeciskało płyn i wszystko dookoła było w płynie)

Kupiłem zamiennik koyo (robi na 1 montaż do subaru ) i odpukać nic się nie dzieje.

Na pocieszenie

W foresterach sg dużo szybciej padają chłodnice w porównaniu do imprezy gc

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Mam jeszcze do obejrzenia używany OEM za 150zł jak będzie kiepski to zdecyduję się na zamiennik.

 

1 godzinę temu, niebieskiultras napisał:

U mnie padła po 19 latach i to z mojej winy trochę bo na mrozie niezbyt delikatnie położyłem narzędzia na tym plastiku

 

Ja się przyłapałem na tym że jak się nachylam nad silnikiem to podpieram rękę na chłodnicy w miejscu gdzie przychodzi wąż. Może to ją osłabiło. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Narrator napisał:

 

To znaczy?

Są 3 jak nie więcej typów

0.9bar

1.1 bar

1.3 bar

 

Różnią się ciśnieniem otwarcia

Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Są 3 jak nie więcej typów

0.9bar

1.1 bar

1.3 bar

 

Różnią się ciśnieniem otwarcia

Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar

 

To wiem. 

Nie wiem natomiast dlaczego kolega Polak821 twierdzi że mam zły korek.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 9.09.2017 o 08:13, Daniel Janus napisał:

Standardowe rozszczelnienie. W moim Forku padła po 9 latach, zamieniona na OEM ze względu na brak dobrych zamienników do SG 2.5T AT.  17 lat to mega wynik.

U mnie poddała się też w tym miejscu. Co do zamienników,to może i dobrych nie ma do SG 2.5XT AT, dlatego kupiłem najtańszą jaka była. Ok. 200 zł. Działa juz jakieś 6-8 tkm bez zarzutu. 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Igor28 napisał:

 

Tak na górnym tyle że w n/a był pośrodku chłodnicy

U mnie również środkowy króciec, to też jest blob. Niestety podczas jazdy i już się zastanawiałem nad przyczyną, ale skoro mówisz, że Tobie też tak pękło to jestem trochę spokojniejszy.
Tutaj dokładniejsze zdjęcie:

 

11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...