Skocz do zawartości

Chłodnica skapitulowała


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Ostatnio trochę pogrzebałem przy silniku. Wyczyściłem kolektor ssący, przepustnicę, wymieniłem świecę, olej i takie tam porządki. 

Po tym wszystkim pojechałem w trasę, raczej spokojną (raz na autostradzie jakiś czas trzymałem 5-6 tys obrotów). Jak wracałem to zobaczyłem stojąc w korku biały dym spod maski.

Jak się okazało chłodnica pękła w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu:

 

DSC_0669.thumb.JPG.d51d56ee622eb93f49c4e3bbfdcd1831.JPG

 

Teraz mam dwa pytania:

1) Czy to normalne że 17 letnia chłodnica pęka w ten sposób? Czy może doszukiwać się przyczyn w stylu UPG? (pomijam póki co że mogłem w tym miejscu położyć np. alternator w dość mało delikatny sposób :) )

 

2) Czy wymienić chłodnicę na OEM czy może kupić jakiś zamiennik żeby później nie płakać że wydałem tryliard PLN a tu znowu dziura? Możecie polecić jakiś zamiennik?

 

To tyle. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem najtańszy zamiennik chyba no name z allegro bo chciałem tylko mieć w 100% sprawną chłodnicę do testu co2, a szkoda było rozsadzić nową oem ale jak się później okazało upg to nie było, chłodnica została i działa fajnie a pasuje jak oem jedynie 2-3cm jest węższa od oem ale wszystko pasuje, jeszcze z rzeczy które zauważyłem to korek ciężej się zakręca to nie wiem czy to zaleta czy wada, czy nic szczególnego. Na razie ponad 2 miesiące działa, jest szczelna, auto się nie przegrzewa itd. Według mnie jeśli chcesz w miarę pewną chłodnicę to firmowy zamiennik wystarczy. Chyba że masz jakiś wysilony silnik to ja raczej bym celował w oem. 

 

A co do upg to może wystarczy zakleić czymś na chwilę aktualną chłodnicę (jeśli się w jakiś bezpieczny sposób da) i zrobił test co2 a później myślał czy jest sens kupować oem. 

Edytowane przez Hiszpanu
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie pęknięcie powodowało ubytki płynu  (podczas wysokich obrotów przeciskało płyn i wszystko dookoła było w płynie)

Kupiłem zamiennik koyo (robi na 1 montaż do subaru ) i odpukać nic się nie dzieje.

Na pocieszenie

W foresterach sg dużo szybciej padają chłodnice w porównaniu do imprezy gc

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Mam jeszcze do obejrzenia używany OEM za 150zł jak będzie kiepski to zdecyduję się na zamiennik.

 

1 godzinę temu, niebieskiultras napisał:

U mnie padła po 19 latach i to z mojej winy trochę bo na mrozie niezbyt delikatnie położyłem narzędzia na tym plastiku

 

Ja się przyłapałem na tym że jak się nachylam nad silnikiem to podpieram rękę na chłodnicy w miejscu gdzie przychodzi wąż. Może to ją osłabiło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Narrator napisał:

 

To znaczy?

Są 3 jak nie więcej typów

0.9bar

1.1 bar

1.3 bar

 

Różnią się ciśnieniem otwarcia

Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Są 3 jak nie więcej typów

0.9bar

1.1 bar

1.3 bar

 

Różnią się ciśnieniem otwarcia

Ja u siebie w imprezie 115km mam 0.9bar a w tych 125km widziałem głównie korki 1.1bar

 

To wiem. 

Nie wiem natomiast dlaczego kolega Polak821 twierdzi że mam zły korek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 9.09.2017 o 08:13, Daniel Janus napisał:

Standardowe rozszczelnienie. W moim Forku padła po 9 latach, zamieniona na OEM ze względu na brak dobrych zamienników do SG 2.5T AT.  17 lat to mega wynik.

U mnie poddała się też w tym miejscu. Co do zamienników,to może i dobrych nie ma do SG 2.5XT AT, dlatego kupiłem najtańszą jaka była. Ok. 200 zł. Działa juz jakieś 6-8 tkm bez zarzutu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Igor28 napisał:

 

Tak na górnym tyle że w n/a był pośrodku chłodnicy

U mnie również środkowy króciec, to też jest blob. Niestety podczas jazdy i już się zastanawiałem nad przyczyną, ale skoro mówisz, że Tobie też tak pękło to jestem trochę spokojniejszy.
Tutaj dokładniejsze zdjęcie:

 

11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...