zzip Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Cześć.Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Od 2 tygodni jestem przeszczęśliwym właścicielem nowego Forestera XT. Dotychczas jeździłem autami z manualnymi skrzyniami biegów i jest to moja pierwsza skrzynia automatyczna. Mam taki dylemat: czy jest sens przełączać dźwignie zmiany biegów z "D" na "N" stojąc np. w korku czy przed zamkniętym przejazdem kolejowym? Czy nawet na krótko ( 1 min ) czy tylko na dłużej . Mam wrażenie, że stojąc z nogą na hamulcu i skrzynią w pozycji "D" przy pracującym silniku coś tam się w środku zużywa.Tylko się nie śmiejcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Nie ma sensu - poszukaj - było.Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Jak stoisz przed przejazdem kolejowym to lepiej dać na P i zgasić motor. W korku mieszanie lewarkiem nic Ci korzystnego nie przyniesie. Silnik ze skrzynią biegów spięty jest poprzez hydrauliczny konwenter momentu obrotowego. Olej w układzie pompa, turbina plus kierownica przekazuje naped. Przy obrotach jałowych nie ma siły napedzać turbiny konwentera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Były było, poszukaj dobrze. I nawet było odradzane takie zmienianie o ile dobrze pomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 5 godzin temu, zzip napisał: czy jest sens przełączać dźwignie zmiany biegów z "D" na "N" stojąc np. w korku czy przed zamkniętym przejazdem kolejowym? W ten sposób tylko przyspieszysz zużycie skrzyni. Także trzymasz cały czas na D, a jak jest trochę dłuższy postój, wrzucasz na P. Pozycji N nie używaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Cały czas jeździsz/Stoisz na D, N używasz tylko w awaryjnych sytuacjach, na dłuższy postój P. W necie masz wiele poradników jak obchodzić się z automatyczną skrzynią, warto poczytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Mam 60tys. km nastukane w Forku, zmieniać już teraz olej w skrzyni CVT? Jaki to jest koszt w ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 (edytowane) 22 minuty temu, Dottoree napisał: Mam 60tys. km nastukane w Forku, zmieniać już teraz olej w skrzyni CVT? Jaki to jest koszt w ASO? Mam te same przemyślenia/pytania obecnie - tylko u mnie już 150 tys. km nawinięte. Edytowane 8 Stycznia 2018 przez lukaswoj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 9 godzin temu, lukaswoj napisał: Mam te same przemyślenia/pytania obecnie - tylko u mnie już 150 tys. km nawinięte. u mnie 107 kkm i nic nie wy,ieniali, serwisuje w ASO. Dopytam przy nastepnym przeglądzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 14 minut temu, jaszyn napisał: u mnie 107 kkm i nic nie wy,ieniali, serwisuje w ASO. Dopytam przy nastepnym przeglądzie Wymiana fluidu w CVT nie wchodzi w zakres standardowych przeglądów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 9 godzin temu, GREGG napisał: Wymiana fluidu w CVT nie wchodzi w zakres standardowych przeglądów... tak myślałem, to może nie ma takiej potrzeby skoro producent nie zaleca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 W tym przypadku nie można patrzeć na producenta, tylko wymieniać, bez dwóch zdań. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Pytanie jest inne. Czy nasze serwisy są gotowe na to aby w fachowy sposób wymienić olej w skrzyni CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 26 minut temu, rydzada napisał: W tym przypadku nie można patrzeć na producenta, tylko wymieniać, bez dwóch zdań. skąd takie przekonanie ? no i co jaki przebieg wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stankiew62 Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 Książka nie zaleca, mądre serwisy tak. Ja wymieniłem dynamicznie przy 60 tys. bo tak doradził mi właśnie autoryzowany serwis Subaru. Konkretnie MTS Dzierżoniów. I tam właśnie to zrobiłem. Koszty do przyjęcia. Sama usługa nie jest droga, natomiast olej do skrzyni owszem.Ale moim zdaniem, każdy kto zamierza pojeździć dłużej powinien do zrobić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 53 minuty temu, Mikes91 napisał: Pytanie jest inne. Czy nasze serwisy są gotowe na to aby w fachowy sposób wymienić olej w skrzyni CVT? Jak nie ASO, to specjalizujące się w AT warsztaty. Poczytać opinie, który w danym regionie jest ogarnięty, umówić się i wymienić. Poza tym wymiana oleju to przecież żadna wielka filozofia, nawet w AT. Ważne jest parę rzeczy: - zmierzyć ile oleju ściągnęliśmy, czy tam spuściliśmy i min. tyle wlać świeżego; z tym bywa różnie, bo przy wymianie "statycznej" może ścieknąć połowa lub nawet mniej całego oleju, przy "dynamicznej" - prawie cały, - założyć porządny markowy filtr, lub nawet ori, - sprawdzić, czy wymienia się w danym modelu tylko filtr zewn., czy może też inny filtr, w obudowie, - po zalaniu, przejechaniu się kawałek, sprawdzić jeszcze raz poziom, ewentualnie dolać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 1 godzinę temu, jaszyn napisał: skąd takie przekonanie ? no i co jaki przebieg wymieniać? Jak mi powiedział jeden ogarnięty człowiek (akurat nie odnośnie CVT, ale chodziło generalnie o automaty): ASO nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni, ASO przewiduje wymianę skrzyni (jak już się zepsuje). Wg. Forda, w zwykłym hydraulicznym AISIN nie wymienia się oleju, a każdy kto się zna zaleci i to od co 40 tys, to max 80 tys km. i skrzynia od razu inaczej chodzi. Wymieniać bez dwóch zdań 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 OK w takim razie czy ktoś z Was jest w stanie podać chociaż jeden logiczny argument dlaczego wbrew zdrowym zmysłom producenci nie przewidują wymiany oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 26 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: OK w takim razie czy ktoś z Was jest w stanie podać chociaż jeden logiczny argument dlaczego wbrew zdrowym zmysłom producenci nie przewidują wymiany oleju? Chcą klientom zmniejszyć koszty serwisowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 43 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: OK w takim razie czy ktoś z Was jest w stanie podać chociaż jeden logiczny argument dlaczego wbrew zdrowym zmysłom producenci nie przewidują wymiany oleju? Bo do końca okresu gwarancji nic się nie stanie, jak oleju nie zmienisz. Mało tego, nic się raczej nie stanie do 150-200 tkm. Ale nam, użytkownikom aut przeważnie "z drugiej, czy n-tej ręki" chyba nie o to chodzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 najwidoczniej baza oleju + dodatki w skrzyni cvt są wyjątkowo odporne na zużycie skoro producent nie przewidział ich wymiany. Sprzedaż aut ich serwis oraz części eksploatacyjne to biznes. Myślicie że FHI nie chce zarobić ? A może FHI specjalnie nie zaleca wymiany oleju żeby chwile po okresie gwarancji skrzynia padła a użytkownik zmuszony był do zakupu nowej ? Jeżeli nie macie zaufania do marki to jaki jest sens kupowania jej produktów? 8 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: OK w takim razie czy ktoś z Was jest w stanie podać chociaż jeden logiczny argument dlaczego wbrew zdrowym zmysłom producenci nie przewidują wymiany o łatwiej jest podać argument dlaczego zalecają wymianę m.in w silniku. tzn kwaśne produkty spalania +bardzo wysoka temperatura powodująca że olej traci swoje właściwości dlatego należy go wymienić.W skrzyni biegów takich warunków nie ma. Natomiast warto kontrolować jak ten olej w skrzyni wygląda czy nie ma w nim opiłków, czy nie zmienił barwy itp itd i wtedy ewentualnie wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 W dniu 8.01.2018 o 12:25, Dottoree napisał: Mam 60tys. km nastukane w Forku, zmieniać już teraz olej w skrzyni CVT? Jaki to jest koszt w ASO? Zmieniać bez dwóch zdań ! mechatronika trochę kosztuje , ok 7tys. zł więc naprawdę warto , a już parę sterowników wymieniliśmy ..... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 14 minut temu, carfit napisał: Zmieniać bez dwóch zdań ! mechatronika trochę kosztuje , ok 7tys. zł więc naprawdę warto , a już parę sterowników wymieniliśmy ..... Carfit, przy jakim przebiegu należy zmienić olej w CVT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 W dniu 8.01.2018 o 12:25, Dottoree napisał: koszt w ASO? ok 1000 plus vat zmienialem w foresterze po 60tys (mts) i olej byl wyraznie zmeczony sluchaj carfita a nie forumowych teoretykow-googlowiczow tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 9 minut temu, kokos napisał: Carfit, przy jakim przebiegu należy zmienić olej w CVT ? Jeśli auto seryjne bez modyfikacji , i nie ciągnie przyczepy często, lub nie jeździ na autostradzie czy w rejonach górskich z nogą w podłodze to spokojnie co 60tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się