Jump to content
Sign in to follow this  
rydzada

Chłodnica wody ...padła

Recommended Posts

Moja chłodnica to 45119SA030 czyli z funkcja wymiennika ciepła oleju skrzyni biegów. Czy THE FORUM poleca coś konkretnego? Widzę, że jest jakiś Nissens, NRF, być może Denso...

albo może zupełnie coś innego?

Podobno te sportowe/powiększone nie pasują P&P i nie mają funkcji wymienika ciepła oleju sprzyni więc odpadają

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Daniel Janus wstawił ostatnio Mishimoto i wymiennik, może coś doradzi.

 

Ja mam w garażu OEM, ale pospawany w kilku miejscach

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, AdaSch napisał:

Moja chłodnica to 45119SA030 czyli z funkcja wymiennika ciepła oleju skrzyni biegów. Czy THE FORUM poleca coś konkretnego? Widzę, że jest jakiś Nissens, NRF, być może Denso...

albo może zupełnie coś innego?

Podobno te sportowe/powiększone nie pasują P&P i nie mają funkcji wymienika ciepła oleju sprzyni więc odpadają

 

Pozdrawiam

Ja wstawiałem Mishimoto plus dodatkowa (też Mishimoto) do oleju ze skrzyni. P&P na pewno to to nie jest, bo gdzieś musisz wstawić dodatkową chłodnicę do skrzyni. U mnie jest tuż za grillem (jako pierwsza).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak @elmot napisał P&P jest tylko chłodnica wody Mishimoto. Dodatkowa do ATF to już kombinacja, sporo ciepła oddaje i trzeba ją tak zmontować aby jak najmniej tego ciepła trafiało na chłodnicę wody (ważne szczególnie w ciężkich warunkach- długie strome podjazdy w wysokiej temp.zewnętrznej) . U mnie będzie to jeszcze do poprawki. Nie polecam uniwersalnej chłodnicy ATF Mishimoto MMTC-U (polecana przez sprzedawcę) ze względu na jej wymiary, które średnio do Forka pasują. Coś bardziej kwadratowego byłoby lepsze.

Swoją chłodnicę wymieniłem ze względu na ekstremalne warunki w jakich mieliśmy jeździć/jeździliśmy po Gruzji. 40 ℃ , niskie prędkości, strome podjazdy. Wiadomo ile ciepła wytwarza 2.5T. 

 

 

 

Edited by Daniel Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Daniel Janus napisał:

Tak jak @elmot napisał P&P jest tylko chłodnica wody Mishimoto. Dodatkowa do ATF to już kombinacja, sporo ciepła oddaje i trzeba ją tak zmontować aby jak najmniej tego ciepła trafiało na chłodnicę wody (ważne szczególnie w ciężkich warunkach- długie strome podjazdy w wysokiej temp.zewnętrznej) . U mnie będzie to jeszcze do poprawki. Nie polecam uniwersalnej chłodnicy ATF Mishimoto  (polecana przez sprzedawcę) ze względu na jej wymiary, które średnio do Forka pasują. Coś bardziej kwadratowego byłoby lepsze.

Swoją chłodnicę wymieniłem ze względu na ekstremalne warunki w jakich mieliśmy jeździć/jeździliśmy po Gruzji. 40 ℃ , niskie prędkości, strome podjazdy. Wiadomo ile ciepła wytwarza 2.5T.  Moja OEM chłodnica jest z 2016 w dobrym stanie, więc w razie czego wiesz gdzie jest:).

 

 

 

Z kwadratowymi szału nie ma, że tak to ujmę, większość, to prostokąt. No i kwestia umiejscowienia, u mnie raczej ciężko znaleźć inne niż obecne miejsce. BTW w oryginale obie są zespolone (czy tam jedna w drugiej).

Edited by elmot

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile stosowanie dodatkowej chłodnicy ATF latem i w trudnych warunkach nie budzi moich wątpliwości, o tyle zimą już tak. Nie wiem, ale chyba na tym układzie nie ma termostatu i przy niższych temperaturach może zanadto wychładzać skrzynię. W fabrycznej konfiguracji, to jest bardziej wymiennik niż stricte tylko chłodnica - latem "chłodzi" do tych 90-100 stopni, ale zimą chyba podgrzewa.

Z tym, że to tylko moja teoria, trzeba by wyjaśnić u "wielkich praktyków" ;)

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...