Skocz do zawartości

Chłodnica wody ...padła


rydzada

Rekomendowane odpowiedzi

Moja chłodnica to 45119SA030 czyli z funkcja wymiennika ciepła oleju skrzyni biegów. Czy THE FORUM poleca coś konkretnego? Widzę, że jest jakiś Nissens, NRF, być może Denso...

albo może zupełnie coś innego?

Podobno te sportowe/powiększone nie pasują P&P i nie mają funkcji wymienika ciepła oleju sprzyni więc odpadają

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał:

Moja chłodnica to 45119SA030 czyli z funkcja wymiennika ciepła oleju skrzyni biegów. Czy THE FORUM poleca coś konkretnego? Widzę, że jest jakiś Nissens, NRF, być może Denso...

albo może zupełnie coś innego?

Podobno te sportowe/powiększone nie pasują P&P i nie mają funkcji wymienika ciepła oleju sprzyni więc odpadają

 

Pozdrawiam

Ja wstawiałem Mishimoto plus dodatkowa (też Mishimoto) do oleju ze skrzyni. P&P na pewno to to nie jest, bo gdzieś musisz wstawić dodatkową chłodnicę do skrzyni. U mnie jest tuż za grillem (jako pierwsza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @elmot napisał P&P jest tylko chłodnica wody Mishimoto. Dodatkowa do ATF to już kombinacja, sporo ciepła oddaje i trzeba ją tak zmontować aby jak najmniej tego ciepła trafiało na chłodnicę wody (ważne szczególnie w ciężkich warunkach- długie strome podjazdy w wysokiej temp.zewnętrznej) . U mnie będzie to jeszcze do poprawki. Nie polecam uniwersalnej chłodnicy ATF Mishimoto MMTC-U (polecana przez sprzedawcę) ze względu na jej wymiary, które średnio do Forka pasują. Coś bardziej kwadratowego byłoby lepsze.

Swoją chłodnicę wymieniłem ze względu na ekstremalne warunki w jakich mieliśmy jeździć/jeździliśmy po Gruzji. 40 ℃ , niskie prędkości, strome podjazdy. Wiadomo ile ciepła wytwarza 2.5T. 

 

 

 

Edytowane przez Daniel Janus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Daniel Janus napisał:

Tak jak @elmot napisał P&P jest tylko chłodnica wody Mishimoto. Dodatkowa do ATF to już kombinacja, sporo ciepła oddaje i trzeba ją tak zmontować aby jak najmniej tego ciepła trafiało na chłodnicę wody (ważne szczególnie w ciężkich warunkach- długie strome podjazdy w wysokiej temp.zewnętrznej) . U mnie będzie to jeszcze do poprawki. Nie polecam uniwersalnej chłodnicy ATF Mishimoto  (polecana przez sprzedawcę) ze względu na jej wymiary, które średnio do Forka pasują. Coś bardziej kwadratowego byłoby lepsze.

Swoją chłodnicę wymieniłem ze względu na ekstremalne warunki w jakich mieliśmy jeździć/jeździliśmy po Gruzji. 40 ℃ , niskie prędkości, strome podjazdy. Wiadomo ile ciepła wytwarza 2.5T.  Moja OEM chłodnica jest z 2016 w dobrym stanie, więc w razie czego wiesz gdzie jest:).

 

 

 

Z kwadratowymi szału nie ma, że tak to ujmę, większość, to prostokąt. No i kwestia umiejscowienia, u mnie raczej ciężko znaleźć inne niż obecne miejsce. BTW w oryginale obie są zespolone (czy tam jedna w drugiej).

Edytowane przez elmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile stosowanie dodatkowej chłodnicy ATF latem i w trudnych warunkach nie budzi moich wątpliwości, o tyle zimą już tak. Nie wiem, ale chyba na tym układzie nie ma termostatu i przy niższych temperaturach może zanadto wychładzać skrzynię. W fabrycznej konfiguracji, to jest bardziej wymiennik niż stricte tylko chłodnica - latem "chłodzi" do tych 90-100 stopni, ale zimą chyba podgrzewa.

Z tym, że to tylko moja teoria, trzeba by wyjaśnić u "wielkich praktyków" ;)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...