Jump to content

Chłodnica wody ...padła


rydzada
 Share

Recommended Posts

http://allegro.pl/subaru-forester-sg-02-08-chlodnica-wody-2-0-2-5-xt-i6929644199.html

 

Proszę o rzucenie okiem, czy podpasi do Forka SG polifta 2,5XT A/T,  jak twierdzi sprzedawca? Czy korek/korki są do przełożenia z mojej  rozszczelnionej, czy trzeba coś dodatkowo podkupić? Zależy mi na czasie, dlatego nie będę się rozdrabniał i wymyślał cudów typu Mitsimoto. Nie upalam. Wystarczy zwykła najtańsza. Niech potrzyma chociaż ze dwa latka.

 

Link to comment
Share on other sites

OK. Dzięki. Zamawiam. Nakrętkom zrobię fotkę, żeby majstry odwrotnie nie założyli ;) Problemów z chłodzeniem na szczęście żadnych nie było od czasu wymiany głowic i UPG na wiosnę, aż do dzisiaj, jak zaczęło się "dymić" spod maski po krótkiej trasie dwupasmówką. Wyrównawczy prawie cały wyssało, a wyrzucało płyn przez dziurkę w górnym pasie chłodnicy. Sprawdziła się kolejna bolączka Forka, czyli średnio trwała chłodnica (mam ujechane 200kkm). Ciekawe co będzie następne? Może teraz kolej na konwerter ;) Tfuuu....

 

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj,  że dolna część chłodnicy chłodzi AT i są tam dodatkowe króćce. Ja wymieniałem swoją rok temu i skończyło się na OEM 1200PLN. Nie było zamienników do 2.5T AT.

 

Edited by Daniel Janus
Link to comment
Share on other sites

Teraz podobno w większości zamiennikow są te króćce i pasują wtedy do mt i at. Pytałem sprzedawcę. Ta podobno końcówki do chłodzenia A/T posiada. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za propozycję. Moja przyjdzie w poniedziałek za całe 230 zł ;) a póki co Forek odpoczywa na podjeździe. Oryginał od manuala chyba i tak nie ma króćców do chłodzenia A/T

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, gorion napisał:

Jak widzę teraz te zamienniki maja chlodniczke AT, ale wcześniej przy automacie jeśli nie wybierało się OEM to robiło się obejście poza chłodnicą... Amerykanie jakoś z tym tak jeżdżą ;) Cena bardzo dobra, chłodnica jak chłodnica wystarczy że będzie szczelna. Daj znać czy korki OEM pasują.

Podobno pasują. Zobaczymy. Co do korków to czy ktoś w skrócie wytłumaczy zasadę działania układu z uwzględnieniem tych dwóch korków o różnej wartości ciśnienia i jak objawia się  awaria korka czy tam korków. 

Link to comment
Share on other sites

Ok. Pytania dodatkowe: czy jak ciśnienie będzie przekroczone np. przy strzeleniu UPG (spaliny) to korkiem/korkami też  wywala płyn? i czy wywala z korka na zewnątrz na glebę czy wywala z powrotem do układu np. do zbiorniczka plastikowego wyrównawczego?

I jeszcze jedno:  na co zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu? Nie powinno się samo odpowietrzyć po niedługim czasie po włączeniu motoru i poczekaniu na otwarcie termostatu? Czy trzeba jednak układowi jakoś szczególnie pomóc? 

Link to comment
Share on other sites

Tfuuu. Wypluć te słowa. UPG na ARPach były robione 10kkm do tyłu ;) Leci płyn bezpośrednio z chłodnicy przy tym jej czarnym plastiku u góry. Łączenie chyba plastiku z aluminium. 

Link to comment
Share on other sites

Sam wymieniałem płyn i z odpowietrzeniem nie miałem problemu. Lałem płyn do chłodnicy przy odkręconym korku w zbiorniczku na silniku. Płyn lałem powoli, słychać było bulgotanie z układu chłodzenia. Kiedy poziom płynu w zbiorniczku na silniku był pod korek, zakręciłem. Dolałem do chłodnicy pod korek, zakręciłem (korek chłodnicy jest najwyższym punktem w układzie chłodzenia). Odpaliłem silnik. Kiedy temperatura na wskaźniku była na "normie" włączyłem ogrzewanie, żeby sprawdzić czy grzeje. Wyłączyłem silnik, zostawiłem na noc. Rano sprawdziłem czy zassało ze zbiorniczka na chłodnicy (zassało i to dużo) uzupełniłem na full. Cały proces zalewania trwał ok 2 godzin. Wolniutkim strumieniem, z przerwami tak by nie powstała poduszka powietrzna.

Moja chłodnica rozszczelniła się dokładnie w tym samym miejscu co Twoja. Taka ich uroda. Kiedy będziesz miał swoją chłodnicę, sprawdź czy są tej samej grubości. Wolnossące chyba mają cieńsze.

Co do UPG u mnie wyrzucało do zbiorniczka na chłodnicy, a górna gumowa rura była bardzo twarda. Zrobiłem samodzielnie test CO2 kupując tester, nie jest to skomplikowane. U mnie był pozytywny. Laweta i do New Sącz. Po naprawie zrobiłem 17 tys.km część w Grecji przy ok 40 st.C i na wskaźniku nie drgnęła ponad normę.

Edited by Daniel Janus
Błąd
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, gorion napisał:

Przy UPG na ogol wywala na zewnątrz, zbiorniczek wyrównawczy nie ma aż takiej pojemności rezerwowej.

Czyli jak ciśnienie wody w układzie przekroczy ciśnienie upustowe któregoś korka, tego na chłodnicy lub tego na zbiorniczku na silniku, korek upuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego plastikowego? Nie wywala płynu na glebę dopóki mieści się on w białym plastiku tym z kapslem gdzie kontroluje się stan płynu? 

Druga sprawa: jak to się dzieje że płyn z tego plastiku potrafi wrócić do układu jak jest go za mało? Podciśnienie-ssanie pompy wody to robi? 

Pytam z ciekawości o takie niby oczywiste rzeczy bo do tej pory nie zakumałem do końca układu chłodzenia w Forku. 

Link to comment
Share on other sites

Płyn się "rozszerza" pod wpływem wysokiej temperatury i  "kurczy" jeśli stygnie, a zbiorniczek na chłodnicy jest buforem. Kiedy układ jest szczelny, to po ostygnięciu zasysa z plastikowego zbiorniczka, bo się zmniejsza objętość płynu w chłodnicy i silniku. Tak to chyba działa.

Link to comment
Share on other sites

Ta chłodnica to chińczyk w najczystszej postaci 30 % cieńsza jak oryginał , zdecydowanie nie polecam !!!! Problemy z temp. w lecie gratis ;) . Jak nie masz kasy na nową to lepiej kup używaną , wymyj wypłukaj i będzie zdecydowanie lepsza jak ta z linku ! 

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, gorion napisał:

Czyli może nadal Koyo?

Koyo jak najbardziej , bo to producent dla subaru , ale ostatnio były mega problemy z dostępnościa , napisz VIN na PW to sprawdze jutro . tego chinczyka jak już zamówiłeś to oddaj bez dwu zdań ! do N/A jeszcze obleci , do Turbo szkoda nawet zakładać !!!!!!! Problemy są od razu , to samo w Tribece H6 identyczny problem ! zaraz znajde zdjecia i wkleje jaka jest roznica miedzy chinską chłodnicą a oryginałem Koyo czy Denso 

Pierwsza chłodnica to chińczyk , praktycznie nowy , auto sie grzeje bez powodu 

IMG_0908.thumb.jpg.ca18b4b6af9c8238c1eee37f6d00df95.jpg

druga chłodnica to denso ( oryginał ) 

IMG_0909.thumb.JPG.1a7feb69814bf9006e7203fec766f5c8.JPG

 

różnice chyba widać gołym okiem :) 

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za cenne porady. Niestety muszę zaryzykować. Czas.... Na szczęście moje jeżdżenie to prawie jedynie spokojna trasa dom - praca poza terenem zabudowanym. Do tego lato się kończy. Założę i wepnę od razu w obd czytnik pod Torque. Zobaczę co się będzie działo z temp. Na wiosnę jakoś i tak mam w planie duży serwis, regulację zaworów z wyjęciem silnika pewnie, więc wtedy mogę się rzucić na konkretną już chłodnicę. A jak będzie trzeba to wymienię wcześniej.  Trudno. Zdam relację dla potomnych. Swoją drogą mogłem przewidzieć tą chłodnicę i profilaktycznie wymienić jak UPG.  Jakby mi to na wakacjach poszło 1500km od domu to ....załamka

Założona. Jakość wykonania taka sobie. Strasznie delikatne króćce do chłodzenia AT,  jeden ułamał się transporcie. Widocznie kurier rzucał tym kartonem, a sprzedawca/producent słabo zabezpieczył, jednak z łatwością to naprawiłem, bo nie chciało mi się odsyłać i znowu czekać - rozkalibrowałem rurkę aluminiową (kołnierzyk) od nowa i trzyma. Widać, że chłodnica to taka chińska jednorazówka, co nie znaczy, że nie podziała 10 lat, czyli tyle co OEM ;) To się okaże. Po odpowietrzeniu układu i dopełnieniu płynu sprawdziłem jak działa. Wskazówka stoi w miejscu jak należy, ani drgnie, jedynie na początku przy odpowietrzaniu wskoczyła na 3/4 i 105*C, ale jak się wszystko wypełniło płynem, spadła do 1mm poniżej połowy, czyli tak jak zawsze. Temp. na kompie przy spokojnej jeździe 83-90, przy porządnym butowaniu doszło do 96, ale jak odpuściłem, momentalnie spadło znów na około 88. Zobaczymy, jak się będzie spisywać w korkach, upałach. Jak będzie coś nie halo - napiszę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
14 minut temu, AdaSch napisał:

Normalnie jaja, prawdopodobnie mnie to też spotkało! Jakby cieklo na górnym połączeniu plastiku z chłodnica. Węże są miękkie więc raczej Noe upg co ma 45kkm

standardowe miejsce. Miałem to samo w WRXie. Otwórz maskę jak masz gaz na linkę to przygazuj (albo ktoś ze środka) i zobacz skąd cieknie przy ciśnieniu. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...