Jump to content

Pytanie o tempomat i DPF

P@viAN
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

Muszę to napisać w moim pierwszym poście na tym forum jako że jestem nowy w świecie Subaru naprawdę spodobała mi się kultura posiadaczy Subaru i zwyczaj pokazywania sobie część. Naprawdę świetna sprawa i sam zacząłem praktykować :) Ale do rzeczy:

Mam dwa pytania do mojego Forka 2.0 SH 2008 pierwsze dotyczy tempomatu tzn:

1. Kiedy jadę na tempomacie ustawionym np na 60 km\h i przytrafi się kawałek zjazdu z górki taki ze samochód własną masą rozpędzi się do ponad np 100 km\h (różnie nie zaopserwowałem dokładnie o ile prędkość się zwiększa) tempomat całkowicie się wyłącza. Taką sytuację zauważyłem już 4x a jako że mieszkam w Bieszczadach to górek tu nie brakuje i moje pytanie czy to normalne? Czy spotkaliście się z takim całkowitym wyłączeniem tempomatu bez dotykania sprzęgła, hamulca czy przycisku tempomatu (zresztą nawet sprzęgło i hamulec nie wyłączają całkowicie tempomatu)? W instrukcji jest napisane że kiedy prędkość zwiększy się o 10km\h jak zadana na tempomacie to tempomat powinien zwiększyć prędkość zadaną na tempomacie o 1 km\h. Co ciekawe sytuacja nie występuje przy zwiększaniu prędkości pedałem gazu. Kiedy zwiększa się prędkość pedałem gazu to tak jak napisane w instrukcji na każdy wzrost ponad 10km/h zadana prędkość tempomatu zwiększa się o 1km\h.

2. Drugie pytanko dotyczy DPFa