Jump to content

Forester SG XT MT5 - montaż shortshiftera


dr.elich
 Share

Recommended Posts

Zakupiłem SS do Forka. Skrzynia 5MT. Jak wyciągnąć shifter OEM z tego plastikowego elementu, w którym porusza się kulka? Ktoś praktykował?

Czy ktoś stosował metodę jak w załączniku?

1997-2005-subaru-forester-short-shifter-install (1).pdf

Edited by dr.elich
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nie praktykowałem, ale to jest chyba dość popularna metoda (czytałem że tak wyciągają na US forach).
Poniżej link do filmiku na YouTube:



Jaki kupiłeś ten SS? Wrzuć fotkę, bo po chińskich opisach nie bardzo wiem który sobie zamówić ;)
Link to comment
Share on other sites

Wrzucę fotkę i link jak dojdzie. Nie mam 100% pewności że podejdzie więc nie chcę robić zamieszania.
Obawiam się uszkodzenia tego plastikowego cholerstwa. Nie wiem też czy nie będzie trzeba rzeźbić ramki metalowej. Słyszałem, że można ją podnieść na podkładkach.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, dr.elich napisał:

Czy ktoś stosował metodę jak w załączniku?

Ta metoda, jak nazwa pliku wskazuje, ma zastosowanie w SG do 2005 roku. W późniejszych modelach jest tam dodatkowa obrączka wokół lewarka, którą trzeba zdjąć (nie szarpać!)

 

21 godzin temu, dr.elich napisał:

Obawiam się uszkodzenia tego plastikowego cholerstwa. Nie wiem też czy nie będzie trzeba rzeźbić ramki metalowej. Słyszałem, że można ją podnieść na podkładkach.

zgadza, się - można to uszkodzić i wtedy jest ból..., bo nie ma jak osadzić lewarka. Ramkę trzeba wyciąć, inaczej SS nie wejdzie. 

Edited by anakinsky
Link to comment
Share on other sites

W Imprezie SS już zainstalowany. Sposób wyjęcia drogą pociągnięcia banalnie prosty - wyskakuje łatwo. Natomiast montaż drążka w to miejsce potwierdza starą zasadę - "bez młota to nie robota". I tu trzeba naprawdę solidnie przy...łożyć żeby wskoczył na miejsce.

 

W Imprezie ramka wymaga delikatnego podpiłowania. Trzeba reż dobrać podkładki dystansowe na tulejkę. W Forku widełki obejmujące shifter są węższe więc pewnie ładniej to siądzie. Ale z racji niemal pewnego piłowania ramki Forek musi poczekać na swoją kolej.

Link to comment
Share on other sites

W Imprezie SS już zainstalowany. Sposób wyjęcia drogą pociągnięcia banalnie prosty - wyskakuje łatwo. Natomiast montaż drążka w to miejsce potwierdza starą zasadę - "bez młota to nie robota". I tu trzeba naprawdę solidnie przy...łożyć żeby wskoczył na miejsce.
 
W Imprezie ramka wymaga delikatnego podpiłowania. Trzeba reż dobrać podkładki dystansowe na tulejkę. W Forku widełki obejmujące shifter są węższe więc pewnie ładniej to siądzie. Ale z racji niemal pewnego piłowania ramki Forek musi poczekać na swoją kolej.
Wiem, że to nie Forek, ale jak wrażenia ?
Warto zmieniać ?
Link to comment
Share on other sites

Póki co fajnie. Ale muszę jeszcze zniwelować luz podkładkami - w Imprezie widelec obejmując shifter jest szerszy i wymaga dorzucenia podkładek dystansowych na tulejkę przechodzącą przez shifter. W Forku widelec jest węższy więc zgaduję, że powinno być lepiej.

 

Shortshifter w Forku zamontowany. Okazuje się że ramki nie trzeba było rzeźbić bo jest wyżej niż w Imprezie.

Sam wybierak w Foresterze jest dłuższy o kilka cm, tak więc po montażu shiftera gałka siedzi wyraźnie niżej.

Montaż - dużo ciężej usunąć shifter metodą ciągnięcia do siebie - w Imprezie wyskoczył z łatwością, tu bałem się, że uszkodzę plastik w którym siedzi gałka. Próbowałem rozbroić to ustrojstwo od spodu - nie dało się tego zrobić w łatwy sposób.

Wbicie shiftera wymagało naprawdę mocnego uderzenia.

Wrażenia - skok krótszy, gałka niżej, biegi wchodzą precyzyjnie, jedynka dość ciężko (jak to w Subaru). Także na plus, choć może nie tak jak w Imprezie. 

 

 

Edited by dr.elich
Link to comment
Share on other sites

To wrzuć jeszcze zdjęcie jaki shifter kupiłeś żeby było dla potomnych i innych zainteresowanych ;)
U mnie SS jest cały czas na liście zakupów, ale chyba mnie przekonałeś do szybszego zakupu...

Link to comment
Share on other sites

http://m.ebay.co.uk/itm/Throw-Short-Shifter-Quick-Gear-Kit-for-93-01-Subaru-Legacy-96-01-Impreza-5-speed-/172728688126?hash=item28376e9dfe%3Ag%3ASFEAAOSwlY1ZGHcI&_trkparms=pageci%253A976356ed-918f-11e7-8ce4-74dbd180e153%257Cparentrq%253A4dc2a88e15e0ab130c6f1b91fff3bf2a%257Ciid%253A5

 

Taki, ale cena chyba była inna.

 

[mention=12520]repasator[/mention] również zamówił ze mną. Możesz go podpytać o wrażenia po obadaniu mojego.

Niestety nie zrobiłem fotek. Jedyna jaką mam to shiftera z Forka, Imprezy i shorta. Daje to pojęcie o ile niżej będzie gałka.

Żona trochę narzeka, że 1ka ciężko wchodzi, ale jeszcze nie kazała wkładać OEM.

 

Do instalacji zaopatrz się w coś do przesmarowania łożysk igiełkowych - ja użyłem oleju rowerowego w sprayu.

 

a7ef0cd27a8d7553faa15f661246e6e4.jpg&key=804df58dcbcaaf85225bd76faa238bb6412e4670fad939e936702c34647fbf57

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info i fotkę.

Ta niebieska część jest przykręcana imbusami ? Jest na stałe czy "regulowana" ?

 

Ciekawe jak się jeździ Forkiem z taką krótką wajchą... myślę, że idzie się przyzwyczaić. Jak nie - to są dostępne przedłużki np. 76mm... tylko wtedy wydłuży się znowu skok lewarka...

 

Zamawiam swojego SS, chociaż mam coraz więcej bawitek do zamontowania, a czasu nadal brak. 

Link to comment
Share on other sites

Możesz poszukać dłuższego. Ta niebieska część jest przykręcona dwoma imbusami. Domyślam się, że można ją regulować na wysokość - co skróci skok jeszcze bardziej, ale ja nie miałem takiej potrzeby.

Wysokość jest ok - nie jest jakoś strasznie nisko. Myślę, że idealnie by było, gdybym miał fotele z Imprezy. Krótki skok fajny, daje takie "czucie mechaniki". 

 

Fajną opcją jest taka nakładka Perrina na oryginalny shifter z punktem mocowania. Ale jak to Perrin - parę stówek za mały kawałek metalu trzeba zapłacić. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, loony napisał:

Jak nie - to są dostępne przedłużki np. 76mm... tylko wtedy wydłuży się znowu skok lewarka...

mam taka do sprzedania właśnie, choć nieco krótszą - nówka sztuka, nieśmigana (jakby był ktoś zainteresowany, sorry za OT)

 

lever_extension.thumb.jpg.4e500788f3d89d8dcef811868fc2d923.jpg

 

9 godzin temu, dr.elich napisał:

Fajną opcją jest taka nakładka Perrina na oryginalny shifter z punktem mocowania. Ale jak to Perrin - parę stówek za mały kawałek metalu trzeba zapłacić. 

możesz wrzucić link?

Edited by anakinsky
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
W dniu 28.08.2017 o 11:23, dr.elich napisał:

Zakupiłem SS do Forka. Skrzynia 5MT. Jak wyciągnąć shifter OEM z tego plastikowego elementu, w którym porusza się kulka? Ktoś praktykował?

Czy ktoś stosował metodę jak w załączniku?

1997-2005-subaru-forester-short-shifter-install (1).pdf

Dzięki za ten link teraz to na bank i siebie to zrobię pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...