Skocz do zawartości

Forester Diesel problem z wtryskiwaczem.


Durzynski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem użytkownikiem Forestera z silnikiem  diesle od 7 lat i w ciągu tych lat przejechałem 179 tys km bez większych problemów.

Raz wypalany był filtr i raz wymieniony mieszalnik spalin(cyrkulacja spalin).

Od dwóch dni gdy silnik pracuje  na luzie słyszę z silnika dziwne stuki. Dzisiaj auto podłączyłem do komputera i wykazało problem z wtryskiem numer 3.

Zalecenie ASO to wymiana wtrysku, cena około 10 tys.

Czy możne ktoś miał takie problemy ? Czy wymiana to konieczność? Nie zaproponowali mi czyszczenia wtrysków.

Mieszkam w okolicach Gdańska, czy możne znacie godny polecenia warsztat który ewentualnie wymienił by wtrysk za rozsądna cenę?

 

Z góry dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Wtryskiwaczy stosowanych w SBD nie można (nie powinno się) regenerować. Cena nowych w ASO jest Ci znana.

Proponuję rozejrzeć się za używkami ze sprawdzonym przebiegiem i historią. Wiem, że to nie jest łatwe, ale innej drogi niet.

 

Pozdrowienia!
Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke dzieki za podpowiedz.

Sprawdzalem w necie sa dostepne uzywki ale historia oczywiscie jest niewiadoma.

Musze znalezc dokladny numer czesci , zeby nie zamowic czegos innego.

Czy gdzies w sieci mozna to sprawdzic? W ASO nie bardzo chca podac a wyciaganie wtrysku tylko po to zeby sprawdzic numer zajmie duzo czasu i podniesie koszty.

Czy ktos z szanownych Forumowiczow ma inna opinie lub doswiadczenie z wtryskami w Foresterze dieslu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Durzynski napisał:

Czy ktoś czyścił okład wtryskowy ozywając dodatków do paliwa ?

Działa to?

Na mocno zabrudzone wtryski działa procedura stosowana min przez ASO.  Do układu paliwowego wpina się pojemnik z preparatem czyszczącym. Silnik pracuje tylko na tym preparacie. Po jego wypaleniu zazwyczaj widoczna jest duża poprawa. U mnie trzy wyczyściły się od razu - jeden wymagał powtórzenia procedury. Po czyszczeniu ASO robi jeszcze korektę wtryskiwaczy. Myślę, że warto spróbować, zanim podejmiesz decyzję o wymianie. Oczywiście jeśli wtryskiwacz ma uszkodzenie mechaniczne, to nic mu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czyszczenie maszyną w serwisie

- Odpowiednia dawka BG244 do zbiornika (ew. Tunap, Amsoil albo Archoil)

- wyjeździć zbiornik,

- skalibrować serwisowo wtryskiwacze, pompę i z rozpędu egr

- sprawdzić czasy korekt :) i ew. powtórzyć procedurę

 

U mnie cykl wymagał 3-ch zbiorników BG, ale uratowałem układ wtryskowy...

 

Jak nie zadziała, przeżegnać się, westchnąć i kupić... wtryskiwacze.

 

Miłego łikendu! ;)

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

No i zaczęło się. Po sprawdzeniu silnika okazało się ze to nie wtryski tylko wał korbowy!!!

Okazuje się ze ASO w Gdańsku po prostu oszukało mnie.

Jakiś czas temu pytałem się czy silnik z mojego Forka jest po modyfikacji, odpowiedz pozytywna " proszę nie martwic się silnik w pana aucie jest po modyfikacji".

Od dziś już nigdy nie polecę Subaru nikomu , niestety zawiodłem się .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Durzynski napisał:

Okazuje się ze ASO w Gdańsku po prostu oszukało mnie.

Jakiś czas temu pytałem się czy silnik z mojego Forka jest po modyfikacji, odpowiedz pozytywna " proszę nie martwic się silnik w pana aucie jest po modyfikacji".

 

Może jest, ale i tak się wysypał. Odczytaj oznaczenie silnika a forum Ci rozszyfruje, który to wariant silnika. W każdym razie przykra sprawa.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jaszyn napisał:

ale o jakiej modyfikacji mowa przecież nie było żadnej wady, tylko niewielki odsetek wałów pękał przedwcześnie czy jakoś tak to było ...

Widzę ze nie jesteś wtajemniczony w silniki diesla , otóż wały korbowe pękają w silnikach z wczesnej produkcji tego modelu, według innych informacji , silniki po czerwcu 2010 sa ju po pełnej modyfikacji. Subaru uznała to za wadę fabryczna , a w moim przypadku ASO w Gdańsku zamiast od razu powiedzieć ze coraz głośniejsza praca silnika wiąże się z problemami z walem korbowym , opowiadała mi bajki o wtryskach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Durzynski napisał:

Widzę ze nie jesteś wtajemniczony w silniki diesla , otóż wały korbowe pękają w silnikach z wczesnej produkcji tego modelu, według innych informacji , silniki po czerwcu 2010 sa ju po pełnej modyfikacji. Subaru uznała to za wadę fabryczna , a w moim przypadku ASO w Gdańsku zamiast od razu powiedzieć ze coraz głośniejsza praca silnika wiąże się z problemami z walem korbowym , opowiadała mi bajki o wtryskach. 

jestem, bo posiadałem SBB z 2008 roku którym przejechałem chyba około 130 kkm bez awarii na szczęście. Przykra sprawa z tymi SBD zwłaszcza ze względu na duże koszty.

 

8 minut temu, lehu napisał:

Subaru nie uznaje tego za wadę fabryczną.

a w słowach jaszyna doszukiwałbym się delikatnej nuty ironii, a nie niewiedzy ;)

P.S. współczuję

no właśnie taki był; zamysł, bo żadna wada chyba oficjalnie nie została potwierdzona. Z drugiej strony SIP często finansował przynajmniej częściowo wymianę silnika nawet po upływie gwaranci.

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jaszyn napisał:

jestem, bo posiadałem SBB z 2008 roku którym przejechałem chyba około 130 kkm bez awarii na szczęście. Przykra sprawa z tymi SBD zwłaszcza ze względu na duże koszty.

 

no właśnie taki był; zamysł, bo żadna wada chyba oficjalnie nie została potwierdzona. Z drugiej strony SIP finansował przynajmniej częściowo wymianę silnika nawet po upływie gwaranci.

Taki żarcik!! No cóż w chwili obecnej nie bardzo jestem nastawiony na śmiech. 

Ale pewnie za czas jakiś?? 

A co powiesz Jaszyn o XT? Które byś polecał, z automatem czy manualem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dottoree napisał:

Nowy XT jest wyłącznie z CVT, zdecydowanie polecam, super auto!

Dzięki za szybka reakcje.

W moim przypadku Forek jeździ głownie ( co dziennie) na krótkim dystansie.

Czy nie lepiej (ekonomiczniej) będzie zainwestować w 2,0i? Wedlu tabelki pali mniej , oczywiście jest wolniejszy ale to nie robi mi za bardzo.

Jak pojadę w pole to i tak nie potrzebuje prędkości tylko 4x4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Durzynski napisał:

Taki żarcik!! No cóż w chwili obecnej nie bardzo jestem nastawiony na śmiech. 

Ale pewnie za czas jakiś?? 

A co powiesz Jaszyn o XT? Które byś polecał, z automatem czy manualem?

To nie żart ale raczej gorzka ironia, bo mimo że mi silnik nie padł to nie mam dobrych wspomnień.  Pozbyć się musiałem (bałem się tym jeździć) przedwcześnie SBD  a ceny rynkowe ze względu na złą sławę też nie były najlepsze. W tym samym czasie stosowano politykę informacyjną typu zamiatania pod dywan i wmawiania klientom że problemu nie ma -przynajmniej ja to tak zapamietałem. SBD na szczęcie odkupił dealer Subaru bo inaczej nie wiem czy by się sprzedał. Współczuje sytuacji, na pewno są jakieś mało bolesne rozwiązania. 

 

XT obecnie od 2013 r tylko CVT . Ja na razie bardzo sobie chwale. Co do wersji bez turbo to nic nie wiem ale chyba za mało mocy troszkę jak do skryzni CVT -tak coś gdzieś słyszałem, najlepiej zapytać użytkowników i samemu spróbować. Forek XT fajny, jestem zadowolony, chociaż pewnie wybrałbym inny model gdyby mi odpowiadały silniki. 

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...