Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Marca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 2 minuty temu, Topi napisał: czy czasami Subaru nie zrobiło krok wstecz i do E-Boxer E boxer będzie miał wtrysk bezpośredni i gpf. Natomiast ogólnie można się spodziewać mniejszej ilości problemów wynikających z niedogrzania silnika przy gpf niż przy dpf ( mniejsza ilość sadzy, szybsze nabieranie temperatury przez silnik benzynowy ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 32 minuty temu, Dyrekcja napisał: E boxer będzie miał wtrysk bezpośredni i gpf. Natomiast ogólnie można się spodziewać mniejszej ilości problemów wynikających z niedogrzania silnika przy gpf niż przy dpf ( mniejsza ilość sadzy, szybsze nabieranie temperatury przez silnik benzynowy ). Fakt, dogrzać w zimie diesla graniczy z cudem Natomiast wykluczenie z jazdy dieslem eco-driving wydatnie wpływa na żywotność dpfa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmltyr88 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Test i porównanie nowego Forestera w terenie. Polecam zwłaszcza od 9:30. Ze względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 40 minut temu, Kmltyr88 napisał: Ze względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno Forek 3 podjechał, Forek 4 podjechał, Kia Sportage dała radę, a najnowszy Forester urwał zderzak Na moją słabą znajomość rosyjskiego to chłopaki narzekali że elektronika nie daje się wyłączyć, tryby jazdy sama zmienia i raz ich chyba ES zatrzymał. No jest postęp w nowej generacji: gorszy w terenie, słabowity silnik i ogłupiająca elektronika. Za to lepsze materiały w środku. "Prawie" jak lexus. Zaraz zaraz, ale NX nadal ma 240 KM i kosztuje tyle co Outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmltyr88 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 5 minut temu, Jaca68 napisał: Forek 3 podjechał, Forek 4 podjechał, Kia Sportage dała radę, a najnowszy Forester urwał zderzak Na moją słabą znajomość rosyjskiego to chłopaki narzekali że elektronika nie daje się wyłączyć, tryby jazdy sama zmienia i raz ich chyba ES zatrzymał. No jest postęp w nowej generacji: gorszy w terenie, słabowity silnik i ogłupiająca elektronika. Za to lepsze materiały w środku. "Prawie" jak lexus. Zaraz zaraz, ale NX nadal ma 240 KM i kosztuje tyle co Outback Czekałem tylko, aż ktoś włoży kij w mrowisko. Faktycznie nawet w IV generacji, jak się ostro da w palnik, to x-mode się deaktywuje, mimo nie przekroczenia 40km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 16 minut temu, Jaca68 napisał: a najnowszy Forester urwał zderzak „eto spliter” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 13 Marca 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 1 godzinę temu, Kmltyr88 napisał: Ale czy oby napewno Tak. Opony + kierowca 40 minut temu, Kmltyr88 napisał: x-mode się deaktywuje, mimo nie przekroczenia 40km/h Nie. Gdy koła zaczną się szybciej obracać to wskazanie prędkości będzie ponad 40 pomimo tego, że faktyczna prędkość samochodu poniżej. 51 minut temu, Jaca68 napisał: Forek 3 podjechał, Forek 4 podjechał, Kia Sportage dała radę, a najnowszy Forester urwał zderzak Nie zderzak, tylko osłonę pod nim ( nie jestem pewny, czy to nie opcjonalny element - do sprawdzenia ). Natomiast finalnie też podjechał. Nie mogę ( jeszcze ) ocenić, jak nowy Forester będzie się spisywał w terenie. Sam system jest taki sam jak w aktualnej generacji, więc powinno być trakcyjnie to samo ( dodatkowa pozycja X-mode to to samo, co dotychczas X-mode + wyłącznie trakcji ). W trudniejszych warunkach dostępność wyższego momentu "od startu" pomaga. Natomiast w pokazanych warunkach bez znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmltyr88 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 39 minut temu, Dyrekcja napisał: Nie. Gdy koła zaczną się szybciej obracać to wskazanie prędkości będzie ponad 40 pomimo tego, że faktyczna prędkość samochodu poniżej. Zgadza się. A w terenie o taka sytuację bardzo łatwo. Co do filmu, to z mojch obserwacji wynika, że w takich warunkach najlepiej powyłączać wszystkie systemy, żeby nie wytracać momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 43 minuty temu, Kmltyr88 napisał: Co do filmu, to z mojch obserwacji wynika, że w takich warunkach najlepiej powyłączać wszystkie systemy, żeby nie wytracać momentu. ja jeszcze daje od Siebie S# i skrzynia na sekwencje zeby sie czasem nie przerzucil na wyzszy bieg druga sprawa to wg mnie jednak mało mocy jest (150 kucy to jednak mało jak na taką wage, ale moge sie mylic) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 A może Dyrekcja zrobi niespodzianke i na Plejady zaprosi gości z nowym forkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 12 godzin temu, Kmltyr88 napisał: Test i porównanie nowego Forestera w terenie. Polecam zwłaszcza od 9:30. Ze względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno Każde z tych aut, które otwiera daną próbę, ma najmniejszą szansę na powodzenie. Zwróćcie uwagę, jak wygląda śnieg po kilku próbach - to już brązowa mieszanka śniegu z podłożem, co powoduje, że współczynnik tarcia ulega zwiększeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Ale koleiny robią się coraz głębsze. Już mam natomiast wrażenie, że kierowca odpuszczał gaz w newralgicznym momencie. Chyba, że to elektronika, ale nie chce mi się wierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Juz pisalem - w nowym Forku jak na moj gust X-mode dzialal dosc dziwnie z wyczuwalbym opoznieniem, zdecydowanie soft do poprawy imho (znajomy z ASO potwierdzil moje uwagi, ponoc producent juz poinformowany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightRunner Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 SH idzie jak zły <3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmltyr88 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Plusy i minusy nowego Forka w specyfikacji kanadyjskiej. Zwróćcie uwagę jak duża jest różnica przy użyciu x-mode w teście diagonalnym. W SJ takiej nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) Niepokojący jest ten filmik (rosyjski off-road) moim zdaniem jeszcze z jednego względu czyli ogumienia. Nowy Forester zapewne ma nowe opony, reszta aut ma swoje lata i też może mieć nowe ale niekoniecznie. Wiadomo jak dużo zależy od gumy, sam tego doświadczyłem ostatnio na lodzie i śniegu porównując Outbacka na 6 letnich Nokian do Forestera na nowych Pirelli - dwa światy - Outback jechał "tańcząc" i ten sam odcinek z tym samym kierowcą Forek przejechał normalnie. Edytowane 14 Marca 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmltyr88 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 38 minut temu, Michał W. napisał: Nowy Forester zapewne ma nowe opony, reszta aut ma swoje lata i też może mieć nowe ale niekoniecznie. Dokładnie o tym samym pomyślałem. Chłopaki też nie jedno auto już objeździli w terenie i widać było, że im zależy, aby próba się udała. Z drugiej strony mnogość konfiguracji trybów jazdy skazała niektóre próby na niepowodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Szkoda by było gdyby właściwości terenowe uległy pogorszeniu w nowej wersji Forestera względem poprzedników. Co generacje z kolejnych modeli Subaru traciło coś charakterystycznego co świadczyło o wyjątkowości tej marki na tle konkurencji. Nie ma już w Subaru bezramkowych szyb, reduktora ani wlotów na masce a ostatnio zabrakło też modeli z zapasem mocy ale mimo to nadal uważałem, że nie zatraciły swojego dość wyjątkowego charakteru. Jednak jeśli kolejne generacje Forestera pójdą w stronę bulwarowych SUVów to zgodzę się z częścią forumowiczów, którzy nie widzą w nowych modelach Subaru nic dla siebie. Mam nadzieje, że to tylko kwestja specyficznych okoliczności podczas rosyjskiego testu offroad oraz ewentualnych problemów z oprogramowaniem będących objawem wieku dziecięcego tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Patrząc na zwisy to własności terenowe już uległy pogorszeniu względem poprzedniej wersji. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Tak wydają się być dłuższe ale mam nadzieje, że reszta właściwości nie ulegnie pogorszeniu względem poprzednika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Czy skrzynia biegów w Foresterze MY19 przy wciśnięciu na max. pedału przyspieszenia symuluje zmiany biegów jak w nowych XV/Imprezach czy wkręca na max obroty i tak trzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 22 minuty temu, Drizzt napisał: Czy skrzynia biegów w Foresterze MY19 przy wciśnięciu na max. pedału przyspieszenia symuluje zmiany biegów jak w nowych XV/Imprezach czy wkręca na max obroty i tak trzyma Masz na myśli Forester SJ cz Forester SK MY19? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 13 minut temu, Drizzt napisał: symuluje zmiany biegów jak w nowych XV/Imprezach czy wkręca na max obroty i tak trzyma Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty. Nie mam pewności ale sądzę, że w Foresterze SJ MY19 jest tak samo, bo było gdzieś info, że skrzynia jest zmodernizowana. W MY18 i wcześniej Forester w ogóle nie symulował zmian. Tak jak było wielokrotnie pisane na forum CVT, to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować. Wciskanie gazu do dechy jest w mojej ocenie bez sensu. Praktycznie taki sam efekt można uzyskać wciskając gaz w 80% - skrzynia wówczas symuluje zmianę biegów i odczucia z przyspieszania są cywilizowane. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) 16 minut temu, spawalniczy napisał: Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty. Nie mam pewności ale sądzę, że w Foresterze SJ MY19 jest tak samo, bo było gdzieś info, że skrzynia jest zmodernizowana. W MY18 i wcześniej Forester w ogóle nie symulował zmian. Tak jak było wielokrotnie pisane na forum CVT, to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować. Wciskanie gazu do dechy jest w mojej ocenie bez sensu. Praktycznie taki sam efekt można uzyskać wciskając gaz w 80% - skrzynia wówczas symuluje zmianę biegów i odczucia z przyspieszania są cywilizowane. Osobiście nie testowałem mojego SJ MY19 z wciśniętym do końca pedałem gazu ponieważ go jeszcze docieram ale też odnoszę wrażenie, że jest to bez sensu i dynamika tej skrzyni uaktywnia się optymalnie przy równomiernym i dość delikatnym a nie brutalnym obchodzeniu się z gazem. Tak jak napisał @spawalniczy trzeba się jej obsługi nauczyć co właśnie czynię wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami ale jeszcze bez doprowadzania do maksymalnych obciążeń. Wciskałem pedał przyśpieszenia do oporu jedynie na jazdach testowych ale było to w SJ MY18 i nie było to przyjemne doznanie akustyczne a dynamika nie wydawała się lepsza od zrównoważonego dodawania gazu. Edytowane 16 Marca 2019 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) 37 minut temu, spawalniczy napisał: W MY18 i wcześniej Forester w ogóle nie symulował zmian. Właśnie chodzi mi o porównanie na czym polega różnica w symulacji biegów skoro: 37 minut temu, spawalniczy napisał: Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty. Czyli tak samo jak w Foresterze SJ MY18 (pytanie jak jest w SK MY19, ale w sumie ciekawe czy SJ MY18 też tak ma), skoro: 37 minut temu, spawalniczy napisał: Praktycznie taki sam efekt można uzyskać wciskając gaz w 80% - skrzynia wówczas symuluje zmianę biegów i odczucia z przyspieszania są cywilizowane. Zgadzam się w 100%, że CVT to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować i wciskanie gazu do dechy jest bez sensu. Zastanawiam się po prostu o co chodzi z tym symulowaniem biegów? Być może nieprecyzyjnie wyraziłem się z wciskaniem gazu do dechy... Na załączonym filmiku biegi są symulowane chyba przez skrzynię skoro świeci się "D" Stąd pytanie czy MY19 ma tak samo (SJ i SK) Edytowane 16 Marca 2019 przez Drizzt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się