Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2019


Recommended Posts

W dniu 13.01.2020 o 11:55, Kukson napisał:

Bo seryjny hebel w Forku SJ jest słaby. Założyłem tarcze DBA, klocki Hawk i różnica spora.

 

Jakie te Hawki ? Na zimno też są lepsze niż seryjne ? Bo włąśnie czeka mnie wymiana tarcz i klocków i zastanawiam się czy ma sens do codziennej jazdy zakładać cokolwiek innego niż seria
 

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie rozumiem dlaczego przeciwstawia Pan pojęcia szybkości oraz bezpieczeństwa ... to tak jakby kobieta nie mogła być jednocześnie i mądra i piękna  !     Ponieważ ruch w miastach mamy

To był czasy......      

Spodziewam się, że na torze i w warunkach okołomiejskich tak będzie. Niemniej przy ruszaniu spod świateł, puszczania kogoś na pasach start był makabryczny. Dziwna sprawa. W zasadzie byłem już zde

Posted Images

  • 8 months later...

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym :wub::

 

BB204D60-52B6-4CB9-94DF-AC3EB2E61060.jpeg.7985c842847b37801b52a9a30c4f176a.jpeg

Link to post
Share on other sites
Teraz, Simon WRC napisał:

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym 

Problem w tym, że to nie XT, osiągi tez nie są nawet zbliżone do XT. Auto dość ślamazarne niestety. Sprawa designu - powiedzmy delikatnie - bardzo 'dyskusyjna'.

Niestety auto bardzo urosło w porównaniu do zgrabnego poprzednika a mocy ubyło.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Simon WRC napisał:

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym :wub::

 

BB204D60-52B6-4CB9-94DF-AC3EB2E61060.jpeg.7985c842847b37801b52a9a30c4f176a.jpeg

Ty dziaders, a auto dopasowane osiągami  :P

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, skwaro napisał:

Ty dziaders, a auto dopasowane osiągami  :P

:biglol: Fakt

Ja już jedno w miarę szybkie auto mam, tu bardziej skłaniałbym się ku żonie, bo jej też wizualnie bardzo odpowiada. Myślę, że osiągami gorzej niż w HR-V 1.5 130KM nie będzie ;).

Link to post
Share on other sites
Teraz, Simon WRC napisał:

tu bardziej skłaniałbym się ku żonie

No akurat w moim byłym wolnossącym Foresterze, to żonie najbardziej przeszkadzał brak mocy. Z kobietami tak jest. Najpierw niby to czy tamto wystarczy, a potem: 'dlaczego to nie chce jechać'? :biglol:

Chyba podobne osiągi do Hondy, tylko ze Hondy lubią wysokie obroty i maxmalna moc jest realnie dostępna. Wolnossące Subaru przy wysokich obrotach błaga o litość, więc w konsekwencji wymaga jazdy powolnej. Miałem Forestera 2,0i n/a 150KM i Hondę Civic Ufo 140KM. Civic to przy Forku sportowe auto było.

Link to post
Share on other sites

Musiałbym się przejechać i sam ocenić, może spróbuję. Honda jest dość oporna i jak piszesz, żona trochę narzeka na brak mocy przy wyprzedzaniu :).

Ta ponad 180 konna wersja powinna być trochę lepsza niż krajowe e-boksery...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja żonie kupiłem S-Turbo 170KM, które bije nadal osiągami tego nowego na głowę i jej auto głównie stoi i się kurzy bo nie jedzie, nie hamuje i nie skręca, dlatego woli katować mojego :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Simon WRC napisał:

Musiałbym się przejechać i sam ocenić, może spróbuję.

bezwzględnie. Moje odczucie było takie, że zrobili auto dla typowego użytkownika z US. Ślamazarne i bezpieczne  bo krzywdy użytkownikowi nie zrobi. :)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Simon WRC napisał:

Chyba się starzeję, bo mi osobiście to auto bardzo podchodzi, szczególnie w wersji sport i tym połączeniu kolorystycznym :wub::

 

BB204D60-52B6-4CB9-94DF-AC3EB2E61060.jpeg.7985c842847b37801b52a9a30c4f176a.jpeg

W tej wersji wygląda świetnie, na Insta obserwuję kilka amerykańskich SK w tej wersji i są super porobione. Zresztą... też miałem wolnossaka, szybko można ożywić takie autko i dopasować osiągi do wyglądu :)

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Infra napisał:

Zresztą... też miałem wolnossaka, szybko można ożywić takie autko i dopasować osiągi do wyglądu :)

Hmmmmm - jak? Jest jakiś sposób poza wymiana silnika? ;)

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Simon WRC napisał:

Jak? Jest jakiś sposób poza wymiana silnika?

Są.

1. Montaż turbo - sprawdź w wątkach furę @Infra

2. montaż instalacji  podtlenku azotu :biglol:

Bezinwazyjnych i efektywnych metod niestety nie ma w przypadku silnika wolnossącego.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

8.5 sekundy takiego Forestera Sport w teście 0-60mph, to w dzisiejszych czasach redukcji osiągów, całkiem przyzwoity wynik. Chociaż dopiero z 2.4XT z amerykańskiego Outbacka pokazałby prawdziwy pazur ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, yossarian napisał:

Chociaż dopiero z 2.4XT z amerykańskiego Outbacka pokazałby prawdziwy pazur

Tak na prawdę do wygenerowania mocy 260KM nie trzeba pojemności 2,4ltr. Z dwóch litrów pojemności producenci oferują moce w granicach 300 KM+. Dla mnie te 2.4 to akurat nonsens.

 

8 minut temu, yossarian napisał:

8.5 sekundy takiego Forestera Sport w teście 0-60mph, to w dzisiejszych czasach redukcji osiągów, całkiem przyzwoity wynik.

To moje oba Wranglery na MT mają lepsze wyniki. Większość producentów ma obecnie w ofercie auta żwawe. Hyundai N, VAG, Kia, koncern FCA, Toyota nawet. Niestety Subaru Subaru ma swoją wizję i target.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mechanik napisał:

Tak na prawdę do wygenerowania mocy 260KM nie trzeba pojemności 2,4ltr. Z dwóch litrów pojemności producenci oferują moce w granicach 300 KM+. Dla mnie te 2.4 to akurat nonsens.

Trochę inne założenia przyświecały temu silnikowi, robiony był z myślą o eksploatacji na zwykłym paliwie (a nie premium) oraz by dostarczyć w miarę wysoki moment obrotowy w dosyć szerokim zakresie co ma umożliwić holowanie cięższych przyczep.

1 godzinę temu, mechanik napisał:

To moje oba Wranglery na MT mają lepsze wyniki.

Oglądałem nieporadnik co ostatnio wkleiłeś, opis zachowania auta na zwykłej drodze, konsumpcja paliwa, całkowicie mnie wyleczył z pomysłu jego ewentualnego zakupu. Nie jeżdżę na co dzień w poprzek pola by zalety terenowe miały rekompensować jego pozostałe wady. Ale każdy ma inne priorytety.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Simon WRC napisał:

Hmmmmm - jak? Jest jakiś sposób poza wymiana silnika? 

kawałeczek turbinki, jakiś kolektorek, ICek, mapka i ze 150 kunia jest 320.. :D:D

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, aflinta napisał:

Oglądałem nieporadnik co ostatnio wkleiłeś, opis zachowania auta na zwykłej drodze, konsumpcja paliwa, całkowicie mnie wyleczył z pomysłu jego ewentualnego zakupu

Stopień zmotania to indywidualna sprawa. 

Co się tyczy osiągów nowej generacji Forestera to niestety są bardzo słabe i "wyleczyły nas z pomysłu ewentualnego zakupu" ;)

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, aflinta napisał:

Trochę inne założenia przyświecały temu silnikowi, robiony był z myślą o eksploatacji na zwykłym paliwie (a nie premium) oraz by dostarczyć w miarę wysoki moment obrotowy w dosyć szerokim zakresie co ma umożliwić holowanie cięższych przyczep.


Z ciekawości poszukałem dane dla tego silnika. Spodziewałem się wyższych wartości.

 

The new XT turbocharged Outback models benefit from a less broad torque curve, with its 277 lb-ft. of torque achieved from 2,000 rpm through 4,800 rpm.

Outback is capable of towing 3,500 lbs.

 

Czyli mniej więcej 375 Nm od 2000 obr.  Przyczepa max 1590 kg.

 

Nie widzę tu przewagi w stosunku do europejskich 2 l silników z turbo.

 

Np BMW oferuje z 2 l 400 Nm od 1550 obrotów. Masy przyczep też dopuszczają większe. 

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, spawalniczy napisał:

Masy przyczep też dopuszczają większe.

Ten sam silnik w Ascent i przyczepa do 5000 lbs. Inne zasady homologacji tam mają. I myślę, że to nie do końca jest tak, że więcej mocy czy momentu się z tego silnika wykrzesać nie da, ale CVT może być tu słabym ogniwem. Pozostaje jeszcze kwestia czy w warunkach amerykańskich (bo na ten rynek silnik został zrobiony), mniejsza pojemność daje jakieś korzyści typu mniejsze spalanie itp. Czy może jest to tylko kwestia wizerunku, że klient nie chce 1,6 octoturbo w aucie gabarytów OBK czy Ascenta.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
47 minut temu, aflinta napisał:

I myślę, że to nie do końca jest tak, że więcej mocy czy momentu się z tego silnika wykrzesać nie da

 

11 godzin temu, Infra napisał:

kawałeczek turbinki, jakiś kolektorek, ICek, mapka i ze

260 KM jest  400 ;)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Infra napisał:

kawałeczek turbinki, jakiś kolektorek, ICek, mapka i ze 150 kunia jest 320.. :D:D

Czyli dodatkowo lekko 2 dyszki i auto robi się całkiem żywe. Ach te subaryny, nawet ssaka można dobrze doinwestować :biglol:.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Simon WRC napisał:

Czyli dodatkowo lekko 2 dyszki i auto robi się całkiem żywe. Ach te subaryny, nawet ssaka można dobrze doinwestować :biglol:.

czymże jest kasa wobec pasji i wyjątkowości :) forka jak mój ze świecą w PL szukać :D

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Simon WRC napisał:

ssaka można dobrze doinwestować

 

nawet e-boxera mozna uturbic  :mrgreen:

 

sk.thumb.jpg.2459e70284055d78456f58c2190539df.jpg

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...