Jump to content
Nowicjusz

Nowy Subaru Forester MY2019

Recommended Posts

2 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

IMHO do Alfy pasuje goguś w rurkach, i lakierkach, bez skarpetek i brylantyną na włosach :)

Przekaze koledze ze musi zdjac skarpetki i brylantyne wetrzec w lysine :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, blejzu napisał:

Przekaze koledze ze musi zdjac skarpetki i brylantyne wetrzec w lysine :p

 

To dowodzi tylko, że cała ta dyskusja jest bezcelowa. W ogóle to forum nie powinno istnieć. Jesteśmy bandą durni, którzy za wszelką cenę starają się usankcjonować swój wybór. Utwierdzić się w przekonaniu, że nasza decyzja, czy podjęty krok był słuszny i absolutnie trafny. 

 

Tymczasem, auta kupuje się sercem. Dla nas auta muszą mieć duszę, pazur, charakter. Wpasowywać się w nasz postrzeganie świata i swoją w nim pozycję. Zatem ci, którzy kupują Forka nigdy nie przekonają tych, który kupują Stelvio do swoich racji. Inaczej jedna ze stron musiałaby przyznać, że się myliła, że wybrała głupio.Prędzej mi włosy na czole odrosną niż tak się stanie. 

 

A cała ta sytuacja jest skrzętnie wykorzystywana przez @Dyrekcja, która wie, że na Forka amatorzy się znajdą - jak nie dotychczasowi to nowi :) 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, bardzozlymisio napisał:

IMHO do Alfy pasuje goguś w rurkach, i lakierkach, bez skarpetek, z brylantyną na włosach

A do Subaru? Uwielbiam szufladkowanie ludzi po autach którymi jeżdżą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

BMW 418i - waga 1505, czyli wg ciebie musi mieć 150KM min. Ma 136KM. 0-100km/h w 9s. Dalej objeżdża Forka z dużo lepszym współczynnikiem mocy/masy. 

O ile dobrze pamiętam, 418i ma silnik doładowany ?

Ze względu na inną krzywą momentu ( a co za tym idzie krzywą mocy ) silniki doładowany generalnie oferują lepsze przyspieszenia od 0, niż wolnossące. 

Ponadto sprzęgło hydrokinetyczne z definicje reaguje wolniej, niż przekładnia mechaniczna ( ma za to przewagę komfortu oraz tę miłą przypadłość, że może podnieść moment na kołach - ważne w terenie, gdy brak reduktora ).   

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

A cała ta sytuacja jest skrzętnie wykorzystywana przez @Dyrekcja, która wie, że na Forka amatorzy się znajdą - jak nie dotychczasowi to nowi :) 

"skrzętnie wykorzystywana" ? :biglol:

Po dotychczasowych doświadczeniach z nowym Foresterem jastem jak najbardziej przekonany, że jest to bardzo dobre auto. Nie jest tajemnicą, że w międzyczasie moje osobiste preferencje są ukierunkowane bardziej poza drogę utwardzoną, niż na tor. Oraz to, że z wiekiem coraz bardziej doceniam komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo. A akurat w tych kategoriach jest to najlepszy Forester, z jakim miałem do czynienia ( OK - co do bezpieczeństwa pasywnego to osobiście nie testowałem :) - opieram się na wynikach crash testów ) . Z drugiej strony zużycie paliwa nie bardzo mnie interesuje ( choć dla celów statystycznych obserwuję także ten parametr ) więc dodatek silnika elektrycznego oceniam pozytywnie ze względu na znacznie wyższy moment obrotowy "na starcie", co ułatwia jazdę w trudnym terenie oraz wyraźnie dodaje wigoru przy starcie oraz wyprzedzaniu. Choć dla mnie prywatnie dodanie tego silnika do DiT byłoby jeszcze lepsze. No cóż - normy w EU są jakie są :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

To dowodzi tylko, że cała ta dyskusja jest bezcelowa. W ogóle to forum nie powinno istnieć. Jesteśmy bandą durni, którzy za wszelką cenę starają się usankcjonować swój wybór. Utwierdzić się w przekonaniu, że nasza decyzja, czy podjęty krok był słuszny i absolutnie trafny. 

 

Ja tu widze 3 grupy ludzi: "obecne silniki/auta Subaru sa dla mnie zbyt slabe", "obecne silniki/auta Subaru sa dla mnie wystarczajace", "marka Subaru umiera bo robi auta bezpieczne/rodzinne a nie rajdowe". Dwie pierwsze grupy jestem w stanie zrozumiec. Jezeli uwazasz Steelvio za szczyt inzynierii to spoko, ale ja wole wydac te 30k roznicy (optymistyczne zalozenie) na inne rzeczy bo w aucie spedzam stosunkowo niewiele czasu a nie traktuje go jako wyznacznika pozycji spolecznej/finansowej/etc. Auto ma jezdzic a jezeli jezdzi wolniej od innych to coz.. Zawsze znajdzie sie ktos szybszy.

Edited by blejzu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, blejzu napisał:

ale ja wole wydac te 30k roznicy (optymistyczne zalozenie) na inne rzeczy bo w aucie spedzam stosunkowo niewiele czasu a nie traktuje go jako wyznacznika pozycji spolecznej/finansowej/etc. Auto ma jezdzic a jezeli jezdzi wolniej od innych to coz.. Zawsze znajdzie sie ktos szybszy.

 

Takie pitolenie trochę na jedną nutę... to trzeba było dacię kupić zamiast OBK, też jedzie, a jeszcze więcej hajsu by zostało na inne rzeczy :rolleyes:

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

O ile dobrze pamiętam, 418i ma silnik doładowany ?

Ze względu na inną krzywą momentu ( a co za tym idzie krzywą mocy ) silniki doładowany generalnie oferują lepsze przyspieszenia od 0, niż wolnossące. 

Ponadto sprzęgło hydrokinetyczne z definicje reaguje wolniej, niż przekładnia mechaniczna ( ma za to przewagę komfortu oraz tę miłą przypadłość, że może podnieść moment na kołach - ważne w terenie, gdy brak reduktora ).   

 

To potwierdza moje zastrzeżenia co do tezy kolegi @TomekNN

Cytat

IMO jeśli masa auta wyrażona w kg i podzielona przez 10, równa się mocy wyrażonej w KM to jest to absolutne minimum pojazdu.

 

Jest ona wysoce nieprecyzyjna. Podobnie zresztą jak sam wskaźnik stosunku mocy do masy. 

 

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Choć dla mnie prywatnie dodanie tego silnika do DiT byłoby jeszcze lepsze. No cóż - normy w EU są jakie są :(

 

Panie Dyrektorze! Szczerze przyznam, że nie spodziewałem się takiej odpowiedzi. Myślałem, że będzie normalne w tego typu przypadkach mydlenie oczu jak to jest wspaniale. A tu proszę, znalazło się miejsce na odrobinę szczerości. Szczere wyrazy uznania. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 minut temu, GREGG napisał:

Takie pitolenie trochę na jedną nutę... to trzeba było dacię kupić zamiast OBK

Jeśli byłby stały napęd na 4 koła i można byłoby gnać 200 km/h oraz mieściłoby się w aktualnej cenie, to dlaczego nie.

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, GREGG napisał:

 

Takie pitolenie trochę na jedną nutę... to trzeba było dacię kupić zamiast OBK, też jedzie, a jeszcze więcej hajsu by zostało na inne rzeczy :rolleyes:

No nie do konca, bo Dacia przy ew. zderzeniu sie rozpada na kawalki a ludzie w srodku gina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, msi napisał:

A do Subaru? Uwielbiam szufladkowanie ludzi po autach którymi jeżdżą :)

 

Do Subaru? A to zależy jakiego..... 

Do Forestera, broda, czerwona flanela w kratę, dżinsy, szelki, na nogach żółte Caterpillary, w dłoni siekiera. 

W OBK to co w Forku, tylko zamiast siekiery nocnik. Na tylnej kanapie dwójka + pies. 

XV To co w OBK, tylko wzrost poniżej 170. 

W Imprezie gość co śpi w niebieskiej  piżamce z logo STi na klacie i pije tylko z kubka z Plejadami. 

W BRZ to co w Foresterze, tylko w ręce zamiast siekiery paczka prezerwatyw. 

 

 

  • Like 1
  • Haha 6
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

 W OBK to co w Forku, tylko zamiast siekiery nocnik. Na tylnej kanapie dwójka + pies. 

 

Zmien nocnik na rowerki a psa na kota i .. w sumie by sie zgadzalo :thumbup:

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, bardzozlymisio napisał:

W Imprezie gość co śpi w niebieskiej  piżamce z logo STi na klacie i pije tylko z kubka z Plejadami. 

 

To o mnie... z tym, że nie śpię w niebieskiej piżamce tylko niebieskim tiszerciku z Plejadami :mrgreen:;) 

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, blejzu napisał:

Ja tu widze 3 grupy ludzi: "obecne silniki/auta Subaru sa dla mnie zbyt slabe", "obecne silniki/auta Subaru sa dla mnie wystarczajace", "marka Subaru umiera bo robi auta bezpieczne/rodzinne a nie rajdowe". Dwie pierwsze grupy jestem w stanie zrozumiec.

Tu nie chodzi aby wszystkie były rajdowe, ale chociażby jeden  z polotem i fantazją dla świrów co na jednym miejscu parkingowym mają już Forka 2.0 N/A eboxer co by żona nie marudziła a na drugim bulgoczącego pokraka 300KM AWD bez eyesight, kamer, radarów itp...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, RoadRunner napisał:

Tu nie chodzi aby wszystkie były rajdowe, ale chociażby jeden  z polotem i fantazją dla świrów co na jednym miejscu parkingowym mają już Forka 2.0 N/A eboxer co by żona nie marudziła a na drugim bulgoczącego pokraka 300KM AWD bez eyesight, kamer, radarów itp...

Zgadzam sie, fajnie by bylo gdyby taki byl. Podejrzewam, ze wiekszosc osob na forum tez by sie cieszyla. Ale czy brak bulgoczacego potwora w ofercie oznacza koniec marki czy po prostu jest to wymuszone tym, ze limity/podatki w EU sa jakie sa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Nagle dopadł mnie srebrny Ford. Do zderzaka i miga, miga. W końcu objechał mnie prawą. Nie trąbił. Rejestracja WGM.

Tym razem prosiak :superhero:

Dżentelmen, objeżdża z lewej i nie trąbi :hi:

Rejestracja nie nasza - chyba dla zmyłki, bo "rozmowa" wskazuje jednak na tubylca  :facepalm:

 

22 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Znaczna grupa kierowców w Polsce to niestety aroganccy debile.

Co gorsza coraz bardziej krewcy :(

P.S. Sorry za OT, to już ostatni raz w tym temacie.

https://www.tvn24.pl/wielun-agresja-w-oku-kamery-na-s8,950254,s.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
37 minut temu, blejzu napisał:

Zgadzam sie, fajnie by bylo gdyby taki byl. Podejrzewam, ze wiekszosc osob na forum tez by sie cieszyla. Ale czy brak bulgoczacego potwora w ofercie oznacza koniec marki czy po prostu jest to wymuszone tym, ze limity/podatki w EU sa jakie sa?

Końca marki w sensie globalnym na pewno nie. Natomiast w ujęciu indywidualnym może być - dla kogoś mającego STi/FXT i niemającego "upgrejdu" do nowszego modelu jest to rozczarowanie no i "koniec marki".

Edited by RoadRunner
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.07.2019 o 12:09, Izotom napisał:

Kupujcie tego "słabego" eBoxera, bo od 1 stycznia 2020r nie kupicie niczego ciekawego w rozsądnej cenie: emisja 95 g CO2/km zabije fajne auta dla pospólstwa.

Kupimy. Są już na rynku hybrydy które robią 8 sek do setki a nie 12 i spalają mniej niż eBoxer.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

A tu proszę, znalazło się miejsce na odrobinę szczerości.

Dlaczego "odrobinę" ? :) Szczerze pisałem także o zaletach istniejących modeli. Zdaje sobie też sprawę ze zróżnicowanych oczekiwań użytkowników i nigdy nie próbowałem przekonywać że np. XV 1.6 jest optymalnym autem dla wszystkich. Przyzwyczajenia, oczekiwania, sposób użytkowania samochodu, przeznaczony na zakup budżet, a nawet otoczenie socjalne mogą mieć wpływ na decyzje. Zdarzało się nawet że na PW miąłem przyjemność trochę doradzać przy wyborze samochodów innych marek :)

Ale to wszystko nie zmienia mojego przekonania do marki. Mam to szczęście, że jeżdżę w ramach testów różnymi samochodami i mam okazję je porównywać w pod katem prowadzenia, komfortu itp. Ato, że nigdy nie napisałem " jeździłem XXX i jest to kiepskie auto" ? Nawet jeżeli mam taką swoją opinię, to jej oficjalne wyrażenie i tak byłoby przyjęte jako element marketingu = straciłbym wiarygodność także w ważniejszych tematach :)

 

Niemniej - dziękuję za miłe słowa :hi:

     

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podzielam zdanie @Dyrekcja odnośnie komfortu. Mam tylko pytanie odnośnie dzielności terenowej. Jasnym jest, że przedni zwis ją ogranicza. Ale czy wszystkie "dobrodziejstwa" hybrydy nie pogarszają sprawy? Chodzi np. o prowadzenie przewodów wysokiego napięcia itp co mogłoby powodować, że nieco większe "kałuże" trzeba omijać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Mam tylko pytanie odnośnie dzielności terenowej. Jasnym jest, że przedni zwis ją ogranicza. Ale czy wszystkie "dobrodziejstwa" hybrydy nie pogarszają sprawy? Chodzi np. o prowadzenie przewodów wysokiego napięcia itp co mogłoby powodować, że nieco większe "kałuże" trzeba omijać...

Nie mam jeszcze doświadczenia praktycznego co do przewodów itp. W/g producenta wszystko jest zabezpieczone i z brodzeniem nie ma problemu. Będziemy to jeszcze na wszelki wypadek sprawdzali pod katem zabezpieczenia mechanicznego przed ew. uszkodzeniem. Natomiast  co do pokonywania przeszkód w terenie to jest bardzo dobrze - ten dodatkowy moment obrotowy od "zera" daje rzeczywiście sporo ( sprawdzone !).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

Do Subaru? A to zależy jakiego..... 

Do Forestera, broda, czerwona flanela w kratę, dżinsy, szelki, na nogach żółte Caterpillary, w dłoni siekiera. 

W OBK to co w Forku, tylko zamiast siekiery nocnik. Na tylnej kanapie dwójka + pies. 

XV To co w OBK, tylko wzrost poniżej 170. 

W Imprezie gość co śpi w niebieskiej  piżamce z logo STi na klacie i pije tylko z kubka z Plejadami. 

W BRZ to co w Foresterze, tylko w ręce zamiast siekiery paczka prezerwatyw. 

Kompletnie się nie zgadzam. Gdzieś czytałem na forum ze Subaru ulubione auto LGBT.

O proszę:

https://roygbiv.jezebel.com/these-are-the-top-10-gay-and-lesbian-cars-1569142181

Outback - top lesbian car :yahoo:

 

Poza tym wystarczy obejrzeć dowolny film/serial a USA. Starym Outbackiem jeżdżą bezrobotni, prawie bezdomni, generalnie biedota. Nawet jedna "prawie" wdowa po żołnierzu się zdarzyła - pamiętacie Homeland?  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

 

Do Subaru? A to zależy jakiego..... 

Do Forestera, broda, czerwona flanela w kratę, dżinsy, szelki, na nogach żółte Caterpillary, w dłoni siekiera. 

W OBK to co w Forku, tylko zamiast siekiery nocnik. Na tylnej kanapie dwójka + pies. 

XV To co w OBK, tylko wzrost poniżej 170. 

W Imprezie gość co śpi w niebieskiej  piżamce z logo STi na klacie i pije tylko z kubka z Plejadami. 

W BRZ to co w Foresterze, tylko w ręce zamiast siekiery paczka prezerwatyw. 

 

 

 

:))

... a w Levorgu?

Foresterem jeździ żona - opis się nie zgadza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Dyrekcja napisał:

Nie mam jeszcze doświadczenia praktycznego co do przewodów itp. W/g producenta wszystko jest zabezpieczone i z brodzeniem nie ma problemu. Będziemy to jeszcze na wszelki wypadek sprawdzali pod katem zabezpieczenia mechanicznego przed ew. uszkodzeniem. Natomiast  co do pokonywania przeszkód w terenie to jest bardzo dobrze - ten dodatkowy moment obrotowy od "zera" daje rzeczywiście sporo ( sprawdzone !).

Po odebraniu swojego zgłaszam sie na ochotnika gdyby była potrzeba testowania płyt lub zwiększania prześwitu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Jaca68 napisał:

Poza tym wystarczy obejrzeć dowolny film/serial a USA. Starym Outbackiem jeżdżą bezrobotni, prawie bezdomni, generalnie biedota. Nawet jedna "prawie" wdowa po żołnierzu się zdarzyła - pamiętacie Homeland?  

 

Kolega forumowicz @Eryk z NJ pisał w którymś z wątków, że w Stanach jest bardzo szeroki przekrój pozycji społecznej/finansowej wśród użytkowników Subaru.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...