Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, blejzu napisał:

Wolalbym zobaczyc porownanie sprzedazy takiego np. i30 N w stosunku do i30 albo Stelvio QF do Stelvio. Rynek PL, 2018 rok.

 

Przecież nie chodzi tylko o sprzedaż „usportowionego” modelu, tylko szerszy efekt marketingowy: Oglądasz tygodniami filmy o Civicu type R, ale trochę kasy szkoda + żona marudzi. Kupujesz w końcu normalnego Civica. Czy KIA zrobiła  Stingera 3.3 370 KM żeby sprzedawał się lepiej niż tańsze modele?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blejzu napisał:

Wolalbym zobaczyc porownanie sprzedazy takiego np. i30 N w stosunku do i30 albo Stelvio QF do Stelvio. Rynek PL, 2018 rok.

Mnie chodzi o to, że te auta są produkowane i są w ofercie u dealerów, pomimo małej sprzedaży. To obala teorię niektórych Forumowiczy, jakoby produkcja FXT, czy STI była nieoplacalną. Wymieniłem modele aut które obalają tę tezę. Nie uwzględniłem tu marek premium, bo zaraz ktoś powie, że one innymi prawami się rządzą.

Dokłądnych danych nie mam czasu szukać, ale chętnie bym na nie popatrzył.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blejzu napisał:

Wolalbym zobaczyc porownanie sprzedazy takiego np. i30 N w stosunku do i30 albo Stelvio QF do Stelvio. Rynek PL, 2018 rok.

 

Wiesz tego typu porównania nie mają sensu. Naturalną rzeczą jest, że sprzedaje się więcej 2.0 TDI (czy teraz 40tdi)  niż RS6, tak samo jest z 520i i M5. Jednak w większości wymienionych marek jest możliwość wyboru. Czyli zarówno pojebany teoretyczny ja, jak i rozsądny teoretyczny ty wyjedziemy autami tej samej marki. Poza tym, pewne modele sprzedaje się nie dla zysku a dla imidżu, dla fanboyów, dla reputacji. To świadczy o pozycji marki. To świadczy o zaawansowaniu technologicznym. To na koniec pomaga Januszowi w 520d powiedzieć kumplom, że jechała M5 taka jak jego wylizany bimer - też czarna i też ze spojlerem. 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, TomekNN napisał:

Z silnikami benzynowymi, przy dieslach nie ma to sensu. Sam miałem poprzednio diesla Volvo z zaledwie 136 KM, ale z 320 Nm i szło jak rakieta.

 

Dobra - no to przykład numer dwa.

 

BMW 418i - waga 1505, czyli wg ciebie musi mieć 150KM min. Ma 136KM. 0-100km/h w 9s. Dalej objeżdża Forka z dużo lepszym współczynnikiem mocy/masy. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bardzozlymisio napisał:

 To świadczy o pozycji marki. To świadczy o zaawansowaniu technologicznym. To na koniec pomaga Januszowi w 520d powiedzieć kumplom, że jechała M5 taka jak jego wylizany bimer - też czarna i też ze spojlerem. 

Ogolnie sie zgadzam (tzn. ze powinien byc wybor i fajnie by bylo gdyby byly silniki 3.6L albo 2.5 DIT), ale niektorzy cisna w silniki a inni w uklady bezpieczenstwa typu ES. Subaru ma, ponoc, najlepsze na rynku. BMW, zaawansowane technologicznie, w testach zabija przechodnia a Subaru hamuje. Czy to nie swiadczy o zacofaniu technologicznym marki? Bo wsadzic mocny silnik kazdy glupi moze a napisac soft ktory wykrywa czlowieka w ciagu kilkuset ms to juz nie do konca tak prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

Panie ale tam wolno 140 :). Czyli jest dokładnie jak mówię - przekraczanie dozwolonej prędkości jest powszechne. Wyobraźmy sobie, że ja jadę tą samą drogą moim Diskaczem 140 (to by było z narażeniem życia wprawdzie, ale trudno - poświęcę się) i wyprzedzam ciężarówkę. No i co? I musze jechać prawym i walczyć z każdą ciężarówką, bo co chwila jakiś RaodRunner zadala 160 lewym. A co drugi jeszcze mnie obłyska i ku...ami obrzuci pod nosem. Ten Road Runner to jakimś japońskim kapciem jechał, a nie zapomnijmy o szwadronach w wynalazkach z Bawarii, itp. 

Hłeeeh znowu wyszło na moje :D 

 

A jakbyśmy jeździli spokojnie jak Belgowie czy inne Holendry - tyle ile wolno - to życie w 150 konnym Forku byłoby do zniesienia. Ale nie jeździmy. 

Moim zdaniem prędkość na autostradzie ma drugorzędne znaczenie. W Niemczech mimo wielu miejsc bez ograniczeń liczba wypadków śmiertelnych jest niższa niż w Belgii i praktycznie taka samo jak w Holandii. 

Co ma znaczenie to odstęp. Jak wyprzedzasz TIRa jadąc 110 to idiota jadący lewym 140 też będzie Ci mrugać. Jak wyprzedzasz 140 a lewym ktoś jedzie szybciej i się dohamuje 100m za Tobą to niebezpieczeństwa nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Myślę, że łatwiej przebrnąć przez wątek olejowy, albo to czy wymieniać olej w CVT czy nie, niż przez to ględzienie w kółko o tym samym

Pan Maciej P. ma tym samym konkurencję. Chociaż on sam chwali sobie Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blejzu napisał:

Ogolnie sie zgadzam (tzn. ze powinien byc wybor i fajnie by bylo gdyby byly silniki 3.6L albo 2.5 DIT),

 

To jest esencja tej dyskusji - fajnie by było jakby był wybór. A nie ciśnięcie nam, że 150KM do Forka to jest jedyny słuszny wybór a ci co chcieliby więcej to idioci albo mordercy. 

 

7 minut temu, blejzu napisał:

Bo wsadzic mocny silnik kazdy glupi moze

 

No patrząc na kultowy silnik w Sti - to chyba jednak nie. 

 

9 minut temu, blejzu napisał:

a napisac soft ktory wykrywa czlowieka w ciagu kilkuset ms to juz nie do konca tak prosto.

 

Tu się zgadzam w pełni. Od 20k jeżdżę Beemką. Eye-sight w porównaniu do systemu w BMW jest obiektywnie lepszy. Bez dwóch zdań.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, RoadRunner napisał:

Moim zdaniem prędkość na autostradzie ma drugorzędne znaczenie. W Niemczech mimo wielu miejsc bez ograniczeń liczba wypadków śmiertelnych jest niższa niż w Belgii i praktycznie taka samo jak w Holandii. 

 

To się zgadza. Jednak jak na autostradzie jest 120 to Helmuty jadą grzecznie 130 max. I zauważ, że wszyscy. I nie ma tak, że temu w Prosiaku się bardziej spieszy od tego w Pasku. 120 to 120. I na lewym pasie też jadą 120 i nie błyskają.

 

W piątek jechałem 'dwójką' koło Hanoweru 120 - tyle ile wolno, jakieś roboty były. Lewym jechałem, ale świadomie, bo żółta ciągła była. Nagle dopadł mnie srebrny Ford. Do zderzaka i miga, miga. W końcu objechał mnie prawą. Nie trąbił. Rejestracja WGM. Tak, że ten......taka anegdota na marginesie. 

 

19 minut temu, RoadRunner napisał:

Co ma znaczenie to odstęp

 

To, to jest masakra proszę szanownego pana. Nie daj boże ustawić 2 kreseczki na tempomacie. Ciężrówki na prawym, Warszawa wyjeżdża na wakacje. A ty masz 2 kreski przy 100-120. czyli odstęp trochę więcej jak połowa odległości między słupkami = mniej więcej przepisowa odległość. Co chwila jakiś idiota mnie prawą objeżdża i ryje się przede mnie. Znaczna grupa kierowców w Polsce to niestety aroganccy debile.

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bardzozlymisio napisał:

To jest esencja tej dyskusji - fajnie by było jakby był wybór. A nie ciśnięcie nam, że 150KM do Forka to jest jedyny słuszny wybór a ci co chcieliby więcej to idioci albo mordercy. 

Nie wiem kto wg. Ciebie cisnie ale ja raczej widze probe wytlumaczenia fanbojom XT dlaczego XT nie ma - powodem jest rynek EU i ogolna niska sprzedaz spowodowana niska podaza co przelozyloby sie na wysokie kary i wysokie ceny. Dodatkowo mamy akcyze oraz podatki (w porownaniu z US). Ktos uznal ze konkurowanie z markami lokalnymi jest trudne i ostatecznie nie warta skorka wyprawki. A wieszczenie konca marki tylko dlatego ze na malym rynku brakuje mocnej wersji jest nie do konca uprawnione. Alfa, tak chetnie przywolowyana przez niektorych na forum, tez nie udostepnia wszystkich modeli w PL. W US wybor jest wiec Subaru  potrafi w dziedzinie silnikow zadzialac - zobaczymy jaka jest ich zywotnosc bo ja niczemu co ma turbo i logo Subaru na masce jeszcze dlugo nie zaufam :p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, blejzu napisał:

Alfa, tak chetnie przywolowyana przez niektorych na forum, tez nie udostepnia wszystkich modeli w PL.

Jedynym modelem na stronach USA którego nie ma w PL jest 4C Spider. Za to u nas jest Giulietta której nie ma w US.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Siemek napisał:

Jedynym modelem na stronach USA którego nie ma w PL jest 4C Spider. Za to u nas jest Giulietta której nie ma w US.

 

Gulia tez jest od niedawna z tego co sie orientuje. Czy to znaczy, ze marka Alfa Romeo umiera czy po prostu nie oplaca im sie sprowadzac okreslonego modelu ze wzgledow ekonomicznych? Marketing kosztuje, homologacja pewnie tez. Podobnie sprowadzanie czesci, przeszkolenie zalogi, etc. Ogolnie chodzi mi o to, ze moze byc milion powodow dla ktorych dane auto nie jest dostepne na danym rynku i niekoniecznie oznacza to upadek marki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dziewczyny, co wy macie z tą Alfą.
Sam w prawdzie nie miałem Alfy nigdy, ale wśród najbliższych znajomych mam Guliette (nie pamietam jaki silnik) i Stelvio te 2.0T 280 koni zdaje się. Goście sobie urządzają we 3 stypy i robią lalki Voodoo żeby szlag nagły trafił tych co te auta zrobili.
Ostatnio koleś pojechał, bo mu świszczy powietrze przez drzwi jak przekracza 120. Po tygodniu regulacji powiedzieli ze TTTM.
A oglądałem The Grand Tour ze Stelvio - krótko mówiąc entuzjazm Klaksona do Stelvio mocno ostygł :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

W końcu objechał mnie prawą. Nie trąbił. Rejestracja WGM. Tak, że ten......taka anegdota na marginesie. 

Dżentelmen znaczy sie :hi:

 

5 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

Znaczna grupa kierowców w Polsce to niestety aroganccy debile.

I niestety strach się bać, jakby niechcący jechać przepisowo i na takiego trafić :cry: :

https://tvs.pl/informacje/gliwice-szeryf-na-dts-o-malo-nie-spowodowal-tragedii-wideo/

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

Sam w prawdzie nie miałem Alfy nigdy, ale wśród najbliższych znajomych mam Guliette (nie pamietam jaki silnik) i Stelvio te 2.0T 280 koni zdaje się.

Mam ten silnik (2,0 Hurricane) we Wranglerze, przejechane 15 tys km od grudnia zeszłeg roku i nie narzekam, nie słkyszalem tez o awariach tego silnika.

 

8 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

Goście sobie urządzają we 3 stypy i robią lalki Voodoo żeby szlag nagły trafił tych co te auta zrobili.
Ostatnio koleś pojechał, bo mu świszczy powietrze przez drzwi jak przekracza 120. Po tygodniu regulacji powiedzieli ze TTTM.

W Foresterze XT MY2016 od trzech lat przy ustawieniu nawiewu na szyby klimatyzacja przełącza sie na ogrzewanie na maxa. Dwa maile do SIP ze szczegółowym opisaniem problemu wylądowały w koszu,  @Dyrekcja dwukrotnie stwierdziła, że TTTM, a w jednym z ASO (nie powiem którym) pracownik stwierdził, że z pewnością jest tak aby nie parowały szyby - więc nie krytykowałbym Alfy.

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Siemek napisał:

Teraz mieć nowe auto by nic nie skrzypiało, trzeszczało, świszczało itp to  ważniejsze od mocy silnika :) Na tym forum często pojawia się TTTM i to nie w kierunku do Alfy......

Imo Subaru które nie skrzypi czy puka to nie Subaru :mrgreen: Ale wynika to wyłącznie z tego z jakich materiałów i jak to jest złożone - ma byc tanio , twarde plastiki kładzione bezpośrednio na blachę bez warstwy wytłumiającej ( nawet gąbeczki nie ma zresztą kto choć raz zdejmował plastik z drzwi czy nawet samodzielnie montował radio ten wie) . Nie porównujcie wykonania nowych AR do Subaru bo to zupełnie inna liga - widac to po wszystkim cenie, designu, mocy silników, wykończeniu. Tylko ta cena...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Karas napisał:

Imo Subaru które nie skrzypi czy puka to nie Subaru :mrgreen: Ale wynika to wyłącznie z tego z jakich materiałów i jak to jest złożone - ma byc tanio , twarde plastiki kładzione bezpośrednio na blachę bez warstwy wytłumiającej ( nawet gąbeczki nie ma zresztą kto choć raz zdejmował plastik z drzwi czy nawet samodzielnie montował radio ten wie) . Nie porównujcie wykonania nowych AR do Subaru bo to zupełnie inna liga - widac to po wszystkim cenie, designu, mocy silników, wykończeniu. Tylko ta cena...

Na pewno masz rację, chociaż z tą ceną to już można polemizować i niestety ta polemika nie będzie z wielka korzyścią dla Subaru. Nowy Forek MY19 153 tysi, MY20  170 tysi. W takich pieniążkach to mamy doposażone Stelvio 200KM a nawet w promocji (179 tysi) 280KM B-TECH Edition. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Siemek napisał:

W takich pieniążkach to mamy doposażone Stelvio 200KM

Cennikowo, najtansze Stelvio kosztuje 179k, najtanszy BTech to 200k, 280KM to 230k. Bez elektrycznych foteli, bez kamery cofania, bez tempmatu adaptacyjnego, bez navi, bez podgrzewanej kierownicy, bez alarmu, bez CarPlay/AndroidAuto. Tak, prawie to samo :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, blejzu napisał:

Cennikowo, najtansze Stelvio kosztuje 179k, najtanszy BTech to 200k, 280KM to 230k. Bez elektrycznych foteli, bez kamery cofania, bez tempmatu adaptacyjnego, bez navi, bez podgrzewanej kierownicy, bez alarmu, bez CarPlay/AndroidAuto. Tak, prawie to samo :)

Nie patrz w cennik ale w konkretne oferty
https://stock.alfaromeo.pl/oferta/99885/stelvio-20-turbo-benzyna-280-km-at8-q4

 

Nie przypominam sobie promocji na Subaru rzędu 70 tysi od kwot w cenniku ale może są tacy co dobrze negocjują :)

Edytowane przez Siemek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po za tym moja odpowiedź jest na wpis

@Karas więc trzeba czytać historię dyskusji a nie wyrywać coś z kontekstu. Podaje realne ceny w kontekście "ma byc tanio , twarde plastiki kładzione bezpośrednio na blachę bez warstwy wytłumiającej ( nawet gąbeczki nie ma zresztą kto choć raz zdejmował plastik z drzwi czy nawet samodzielnie montował radio ten wie) . Nie porównujcie wykonania nowych AR do Subaru bo to zupełnie inna liga - widac to po wszystkim cenie, designu, mocy silników, wykończeniu. Tylko ta cena... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ręką na sercu - to jakbym miał jeździć tym Stelvio, to już wolalbym Forka, który przynajmniej niczego nie udaje. Ta cała Alfa to esencja włoskiego zawracania dupy. Nic szczególnego sobą nie prezentuje, a kosztuje jak Mercedes. Niemieckie premium to chociaż w miarę niezawodne są, i jakość wykonania mają dobrą a i technologicznie są w czubie. Fabrika Italiano Automobile Torino ukryte pod naklejką z wężem i krzyżykiem to ersatz czyli inaczej namiastka luksusowego auta za kosmiczną cenę. To moja subiektywna opinia oparta na obserwacjach i kilkunastu dłuższych, bądź krótszych jazdach. IMHO do Alfy pasuje goguś w rurkach, i lakierkach, bez skarpetek, z brylantyną na włosach :D 

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...