Jump to content
Nowicjusz

Nowy Subaru Forester MY2019

Recommended Posts

20 godzin temu, _akir_ napisał:

Na żywo nie robi WOW
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wg mnie biały Forek jest ładny. Nie tak ładny jak biały MY18/19 ale w białym nowy wizualnie do mnie przemawia. Na tle nowej RAV4 to jak piękna Japonka :)

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja czekam kiedy pojawi się w jakimś salonie na zdjęciach to jedno na żywo co innego no i liczę na możliwość kursu po Krakowie :)

 

Chyba że @Dyrekcja użyczy na jazdę testową? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy Forester ma przyspieszenie praktycznie tożsame z obecnym N/A. Możecie się ze mną zgodzić lub nie ale z założenia ten model nie jest przeznaczony do szaleństw i w obecnej generacji 150 koni wydaję się rozsądniejszym wyborem. Samochód ma tendencje do przechylania się w zakręcie, jest wysoki i nie nadaje się do super szybkiego pokonywania zakrętów. Ok na prostej fajnie jest mieć pod nogą ale z drugiej strony jak ktoś chce mocny samochód to po co SUV. Na prostej nie sztuka być szybkim a jak ktoś chce szaleć w zakręcie to nie kupuje SUV-a. Nowy Forester będzie bardziej zbity, usztywniony i lepiej zestrojony jeśli chodzi o rozkład mas. Mnie się bardzo dobrze jeździ N/A a miałem też okazje dużo jeździć XT. Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, biedron napisał:

Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

Zacytowalem powyzsze mojej Szanownej Malzonce. Jezdzi Foresterami od 11 lat. Miala 3cia generacje z benzyna 2.0 (150KM). Miala tez 2XTki z 4 generacji (drugim jezdzi do tej pory). Jej reakcji nie wypada mi przytaczac... :) 

Edited by dpassent
  • Like 1
  • Haha 6
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, biedron napisał:

Mnie się bardzo dobrze jeździ N/A a miałem też okazje dużo jeździć XT. Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

Polecam pojeżdzić XT na torze Kielce w ramach SJS a okaże się szybko ze konstrukcja Forka XT jest co najmniej właściwa dla 241 KM.

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 godziny temu, biedron napisał:

Ok na prostej fajnie jest mieć pod nogą ale z drugiej strony jak ktoś chce mocny samochód to po co SUV.

Czy każdy kto chodzi na siłkę robi to po to aby lepiej prać po mordzie ? Czy może głównie po to aby lepiej się czuć, nie zasapać się w górach czy na rowerze ?

Edited by RoadRunner
  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, biedron napisał:

Mnie się bardzo dobrze jeździ N/A a miałem też okazje dużo jeździć XT. Ten samochód nie jest skonstruowany do 240 koni.

Bzdura którą szybko można podważyć na SJS.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.06.2019 o 16:31, dpassent napisał:

Zacytowalem powyzsze mojej Szanownej Malzonce. Jezdzi Foresterami od 11 lat. Miala 3cia generacje z benzyna 2.0 (150KM). Miala tez 2XTki z 4 generacji (drugim jezdzi do tej pory). Jej reakcji nie wypada mi przytaczac... :) 

Moja żona ma to samo zdanie! 

 

W dniu 21.06.2019 o 13:40, biedron napisał:

Nowy Forester ma przyspieszenie praktycznie tożsame z obecnym N/A.

Ma przyspieszenie tożsame ze Scanią i to z naczepą. Patrol Y60 na kołach 35" to już dla niego znikajacy punkt. 

  • Haha 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak po Plejadach? Sporo osób oglądało nowego i?

 

Nie ma się do czego doczepić czy jak? 

 

 

 

Mi się podobał bardzo, znowu postęp we wnętrzu a najbardziej zdziwiły mnie na plus drzwi. Tapicerka, obicie i ogólny wygląd wewnętrznej części drzwi. 

 

Ogólnie z zewnątrz bardzo ładne auto. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, chojny napisał:

(...) Ogólnie z zewnątrz bardzo ładne auto

 

Niby tak, ale imho ten Forek wyszedl im zbyt OBK'owaty - te zwisy przede wszystkim, no i brak tej zadziornosci co w obecnej generacji... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tył to chyba najsłabszy punkt tego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

i brak tej zadziornosci co w obecnej generacji... 

 

mam takie same odczucia. Poszli w kierunku "bulwarówek" zamiast "charakteru"  a w tym segmencie jest spora konkurencja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co zamiast FXT?

Szukamy dla żony jakiegoś substytutu Subaru. Kandydatów było kilku:

1) Infiniti QX30

Baardzo ładne w środku - w zasadzie najładniejsze ze wszystkich. Przy tym najmniejsze, ale akurat jako drugi samochód w domu to zaleta. Całkiem spory prześwit. Problemem jest zawias - zbyt twardy jak na tak wysoko zawieszony samochód. Niestety czuć, ze auto składane w UK (moje Q50 made in Japan bije to na głowę). Cena super - 150.000 za dobrze doposażone. Problem w tym ze dalej nie wiadomo co z Infiniti Polska. Spalanie uważam, ze wysokie - nie udało nam się zejść poniżej 9.5 przy nocnym bujaniu się poza Wrocławiem. To do mnie niesamowicie wkurzało to to, ze co chwile system rozpoznawani znaków krzyczał i przysłaniał mi elektroniczny wskaźnik prędkości - to naprawdę denerwuje, bo analogowy jest tak wyskalowany, ze ciężko stwierdzić ile się jedzie rzucając okiem.

 

2) Lexus NX300

obsluga w salonie to mistrzostwo świata - podobnie milem tylko w Infiniti i Toyocie, ale lexus to wszystko bije. Bardzo rozczarowało mnie wnętrze - spodziewałem się „S klasy” a tu klops. Niektóre elementy (np przyciski do otwierania szyb) żywcem wzięte z aurisa. To się nie godzi. Te multimedia jakieś takie... przestarzałe. Autko całkiem fajnie chodzi, ale wersja F również miał za twardy zawias. Ogromny bagaznik. Niestety to co chcieliśmy wywindowało cenę pod 300.000 :-O

ogromny plus za brak S&S

 

3) Alfa Romeo Stelvio 280

Naprawde nie mam pojęcia skąd Wasze zachwyty nad Stelvio. Mamma mia! Auto mi osobiście wewnątrz i z zewnątrz się podobało. Ciężko było stwierdzić działanie napędu, bo jazdę mieliśmy po 16 ( korki ). Jednak na ślimaku przy zjeździe z obwodnicy OK. Natomiast skrzynia i silnik to tragedia. 3x pytałem gościa czy na pewno jedziemy wersja 280 km. Do tego ten ZF ma tak wielkiego laga od dołu (nawet w mieście było to czuć, a wiec w normalnym użytkowaniu), ze odruchowo patrzyłem na wskaźniki czemu mi się włączył kontrola trakcji. Później jakoś to jedzie, ale po Waszym pianiu zachwytów spodziewałem się czegoś niesamowitego. A moim (i żony) zdaniem NX jeździ o zbiera się dużo lepiej. Kubły strasznie wąskie - nawet przy regulacji boczków ciężko na ślimaku trzymało mi się kierownice bo już łokciem zahaczyłem o boczek. Możesz wziąć inne fotele ale z manualna regulacja - ??? Przy czym i tak są twarde. Zawieszenie uważam zbyt twarde. 

 

4) Peugeot 3008 1.2 turbo

Wiecie ze tym nam się jeździło najlepiej? To auto nikogo nie oszukiwało i nikt niczego od niego nie oczekiwał a wypadło przy tym znakomicie. Poziom wykonczenia bije lexusa - no sorry. 

 

5) Chyba nie zostaje nic innego jak szukać używanego FXT :D 

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Natomiast skrzynia i silnik to tragedia. 3x pytałem gościa czy na pewno jedziemy wersja 280 km. Do tego ten ZF ma tak wielkiego laga od dołu (nawet w mieście było to czuć, a wiec w normalnym użytkowaniu), ze odruchowo patrzyłem na wskaźniki czemu mi się włączył kontrola trakcji

 

A w jakim trybie była skrzynia? Może wystarczyło przełączyć się na Dynamic, wiadomo, że te standardowe tryby to najbardziej nadają się do usypiania dzieci na tylnej kanapie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 minut temu, subleo napisał:

 

A w jakim trybie była skrzynia? Może wystarczyło przełączyć się na Dynamic, wiadomo, że te standardowe tryby to najbardziej nadają się do usypiania dzieci na tylnej kanapie ;)

W standardowym - chodziło mi o przetestowanie normalnej eksploatacji. ja nawet nie miałem nawet gdzie poszaleć (Wrocław 16:30). 

Szczerze to nie wiem czy w FXT i Q50 zmieniłem tryb na sport więcej niż 10x

 

i jeszcze jedna uwaga do Stelvio :) łopatki są przepiękne i ogromne. Ale przez to mialem

trudnosc z włączeniem kierunków. Pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale te kierunki to pomyłka. Po co wymyślać koło na nowo? Kierunki nie przeskakują na nowe położenie tylko wracają na miejsce. Skutkuje to tym, ze

migaja gdy nie jest to potrzebne. Nawet pracownik salonu miał z nimi problem. Pstrykasz do góry (kierunek w prawo), zmieniłeś pas i jak to wyłączyć? W dół. A jakbyś włączył w lewo to tez wyłączasz w dół. Tak żeby było prosto :) oczywiście można delikatnie dotknąć, ale podczas każdy testowej miałem z tym duży problem.

Edited by Czarne_Koronkowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Pstrykasz do góry (kierunek w prawo), zmieniłeś pas i jak to wyłączyć? W dół. A jakbyś włączył w lewo to tez wyłączasz w dół. Tak żeby było prosto :) oczywiście można delikatnie dotknąć, ale podczas każdy testowej miałem z tym duży problem.

 

 

czyli nie ma funkcji migania autostradowego (3 migniecia przy delikatnym nicisnieciu)? Z opisu przypomina mi MINI - tam tez drazek zawsze wraca natychmiast do tej samej pozycji. Ale nacisniecie go delikatnie daje trzy mrugniecia. Wylaczenie nastepuje poprzez ponowne nacisniecie w TYM SAMYM kierunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Than_Junior napisał:

 

 

czyli nie ma funkcji migania autostradowego (3 migniecia przy delikatnym nicisnieciu)? Z opisu przypomina mi MINI - tam tez drazek zawsze wraca natychmiast do tej samej pozycji. Ale nacisniecie go delikatnie daje trzy mrugniecia. Wylaczenie nastepuje poprzez ponowne nacisniecie w TYM SAMYM kierunku.

Jest autostradowy, ale musisz go musnąć. Przerosło mnie to. Wyłączenie w tym samym kierunki byłoby w miarę intuicyjne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Oglądałem kilka testów Giulia 280 i tam też ze startu narzekali na laga skrzyni ZF i dopiero po chwili wystrzelał ze startu i już szedł ogniem.

Edited by Kukson

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

W standardowym - chodziło mi o przetestowanie normalnej eksploatacji. ja nawet nie miałem nawet gdzie poszaleć (Wrocław 16:30). 

Szczerze to nie wiem czy w FXT i Q50 zmieniłem tryb na sport więcej niż 10x

 

i jeszcze jedna uwaga do Stelvio :) łopatki są przepiękne i ogromne. Ale przez to mialem

trudnosc z włączeniem kierunków. Pewnie kwestia przyzwyczajenia. Ale te kierunki to pomyłka. Po co wymyślać koło na nowo? Kierunki nie przeskakują na nowe położenie tylko wracają na miejsce. Skutkuje to tym, ze

migaja gdy nie jest to potrzebne. Nawet pracownik salonu miał z nimi problem. Pstrykasz do góry (kierunek w prawo), zmieniłeś pas i jak to wyłączyć? W dół. A jakbyś włączył w lewo to tez wyłączasz w dół. Tak żeby było prosto :) oczywiście można delikatnie dotknąć, ale podczas każdy testowej miałem z tym duży problem.

Tak, potwierdzam te kierunkowskazy. Jeździłem 280km Stelvio i ten niby drobiazg był wielce irytujący. A przecież kierunkowskazy używa się nader często. Czy kwestia przyzwyczajenia, nie wiem, obawiam się że nie bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Kukson napisał:

Oglądałem kilka testów Giulia 280 i tam też ze startu narzekali na laga skrzyni ZF i dopiero po chwili wystrzelał ze startu i już szedł ogniem.

Potwierdzam to. Jak na jakimś portalu moto dałem komentarz, że w Forku XT mi sie lepiej jechało niż w Stelvio 280KM to mnie zakrzyczeli :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Siemek napisał:

Tak, potwierdzam te kierunkowskazy. Jeździłem 280km Stelvio i ten niby drobiazg był wielce irytujący.

Mam tak w IS i nie widzę problemu. Do zmiany pasa wystarczy lekko trącić, mignie kilka razy i gaśnie, a jak włączam na stałe to gaśnie po odkręceniu kierownicy. Rożnica bardzo dobrze wyczuwalna jest wyraźny opór który trzeba pokonać by migały na stałe. Może raz musiałem gasić ręcznie, z tego co pamiętam to trzeba pacnąć w przeciwnym kierunku niż się włączyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Spotkałem dziś nowego forestera. Dogoniłem go na autostradzie. Szczerze mówiąc w pierwszej chwili nie zorientowałem się, co to za auto. Tył to najbardziej różniąca się część nadwozia w porównaniu do poprzednika głównie za sprawą czarnej błyszczącej blendy wcinającej się pomiędzy tylne lampy., Blenda zlewa się z przyciemnioną tylną szybą. Forek był biały, więc te elementy tworzyły  kontrast z lakierem.

Jadąc za forkiem miałem wrażenie, że nadwozie „napęczniało” zwłaszcza na wysokości dolnej krawędzi szyb. Samochód wydaje się szerszy i większy - bardziej zaokrąglony w przekroju poprzecznym. Z większą szerokością nie koresponduje optycznie mały rozstaw kół. Są one głęboko schowane w nadwoziu - efekt jest taki, jak w poprzedniej generacji OBK.

Tak czy inaczej moim zdaniem tył wygląda na żywo lepiej niż na zdjęciach. Z przodu auto stosunkowo niewiele się zmieniło.

Edited by spawalniczy
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

To do mnie niesamowicie wkurzało to to, ze co chwile system rozpoznawani znaków krzyczał i przysłaniał mi elektroniczny wskaźnik prędkości - to naprawdę denerwuje, bo analogowy jest tak wyskalowany, ze ciężko stwierdzić ile się jedzie rzucając okiem.

W QX30 rozpoznawanie  znaków można bez problemu na stałe wyłączyć. Co do spalania to fakt. Twardszy zawias akurat mi odpowiada. Przy szybkiej jeździe po krętej drodze nie sprawia kłopotów. Generalnie jestem zadowolony. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, PRIMAR napisał:

QX30 rozpoznawanie  znaków można bez problemu na stałe wyłączyć

Hmm handlowiec mi powiedział, ze się nie da. Jak to zrobiłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Hmm handlowiec mi powiedział, ze się nie da. Jak to zrobiłeś?

Z instrukcji obsługi (handlowcy nie czytają) ;)

System rozpoznawania znaków drogowych (TSR):
Włączanie/wyłączanie funkcji komunikatów systemu TSR
1. Naciśnij przycisk <lewa strzałka> lub <prawa strzałka> na kierownicy, aby wybrać menu [Assist.].
2. Naciśnij przycisk <górna strzałka> lub <dolna strzałka>, aby wybrać [Traffic Sign Recognition].
3. Naciśnij przycisk <OK>. Wyświetlana jest aktualnie wybrana opcja.
4. Włączanie lub wyłączanie: naciśnij <OK>.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...