Jump to content
Nowicjusz

Nowy Subaru Forester MY2019

Recommended Posts

Forek, jako auto miejskie?

Nie wiem, jak gdzie indziej, ale przy krakowskich problemach z parkowaniem, takie duże auto raczej nie ułatwia życia. ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz to jest w zasadzie mild hybrid, dodatkowy silniczek elektryczny jak z odkurzacza a z drugiej strony 100kg baterii i silnik spalinowy nieco przytłumiony przez GPF, no ale taki układ poprawia parametry emisji (największe spalanie jest przy ruszaniu z miejsca) i o to w tym chodzi. Ja bym nie kupił, lepiej poczekać na kolejną generację e-napędu, w której wsadzą coś większego na prąd, jak choćby bratnia toyota

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, PRIMAR napisał:

Forek, jako auto miejskie?

 

Jak ktoś lubi przy parkowaniu pokręcić kilkanaście razy kierownicą w obie strony, to czemu nie :lol:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Karas napisał:

Niestety u nas w kraju  imo istnieje społeczne przyzwolenie na zapierdzielanie  autem. Patrz autostrada- lewy pas to co najmniej 160-170km/h, drogi pozamiejskie typu Pozan -Pomorze ludziska prują jak źli i wyprzedzają wszystko co się da - akurat wczoraj wróciłem -masakra co się na tych drogach dzieje. 

 

17 minut temu, Zyzol napisał:

Kolejny raz zaczyna się ta sama dyskusja ;) A jak ktoś lubi ostrą jazdę przepisową to co? ;) A jak ktoś lubi wyprzedzać bez odmawiania zdrowasiek przed manewrem?

 

11 minut temu, Siemek napisał:

Generalnie zgadzam ale.....no właśnie, jesteśmy w Polsce, wszyscy "prują jak źli", w tej sytuacji auto 150 KM może mieć trudności z wyprzedzaniem wolnego TIRa nawet na autostradzie w dużym ruchu.

 

8 minut temu, Infra napisał:

Jestem użytkownikiem z ciężką nogą i lubię prędkość natomiast 150 koni w moim Forku jest zupełnie wystarczające do miasta i w teren. Na trasie to oczywiście armageddon ale na trasy na szczęście mam inny samochód.

 

Ciekawe jak na tym Forum ułożyłyby się wyniki ankiety :question:

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-czy-podczas-wyprzedzania-wolno-przekroczyc-predkosc,nId,3028623

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, PRIMAR napisał:

Forek, jako auto miejskie?

Nie wiem, jak gdzie indziej, ale przy krakowskich problemach z parkowaniem, takie duże auto raczej nie ułatwia życia. ;)

Forek duży? Ja A6 Avant znajduję miejsca w Wawie do parkowania ;) Forek to mikrusek przy niej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
34 minuty temu, Drizzt napisał:

 

No właśnie :) Wynik aktualny tej ankiety to o dziwo 50/50.

Z jednej strony nie powinno się przekraczać bo zakaz to zakaz.

Z drugiej strony w praktyce to chyba nie możliwe. Jeżeli powiedzmy auto przed nami jedzie przepisowe 140 na autostradzie to rzeczywiście nie musimy mijać bo wystarczy jechać za nim także przepisowo 140.

Ale co w momencie gdy on jedzie 135 prawym pasem a lewym śmigają auta 180 w dużym natężeniu ? Chcąc minąć tego co jedzie 135 musimy nagiąć prędkość na lewym pasie by go wyprzedzić by ktoś w nas nie wjechał, no chyba że uczymy przepisów innych :) A co dopiero na drodze zwykłej, jednopasmowej itp. Generalnie w Polsce przy obecnej mentalności i ilości samochodów to trudne zagadnienie.

Za PRLu jak ruch był minimalny i auta wolniejsze życie było prostsze. Na drodze :)

 

Edited by Siemek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

Ale wynika to wyłącznie z wymiaru $$ kary

Nie zgodze sie. Bardziej chodzi o nieuchronnosc i skale kontroli. W Austrii mandat za przekroczenie o 5km/h jest niewielki ale i tak mało kto przekracza bo prawdopodobieństwo wpadki jest duże. Szczególnie że coraz więcej odcinkowych pomiarów prędkości.  Kiedyś ludzie w Austrii czy Czechach też pruli a teraz spokój. U nas patroli na np. A4 nie widać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, blejzu napisał:

Nie zgodze sie. Bardziej chodzi o nieuchronnosc i skale kontroli. W Austrii mandat za przekroczenie o 5km/h jest niewielki ale i tak mało kto przekracza bo prawdopodobieństwo wpadki jest duże. Szczególnie że coraz więcej odcinkowych pomiarów prędkości.  Kiedyś ludzie w Austrii czy Czechach też pruli a teraz spokój. U nas patroli na np. A4 nie widać. 

na A1 i A2 zero patroli także. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
47 minut temu, blejzu napisał:
2 godziny temu, Karas napisał:

Ale wynika to wyłącznie z wymiaru $$ kary

Nie zgodze sie. Bardziej chodzi o nieuchronnosc i skale kontroli. W Austrii mandat za przekroczenie o 5km/h jest niewielki ale i tak mało kto przekracza bo prawdopodobieństwo wpadki jest duże. Szczególnie że coraz więcej odcinkowych pomiarów prędkości.  Kiedyś ludzie w Austrii czy Czechach też pruli a teraz spokój. U nas patroli na np. A4 nie widać. 

 

44 minuty temu, Siemek napisał:

na A1 i A2 zero patroli także. 

bo tak jak pisałem istnieje na "zapierdzielanie" społeczne przyzwolenie. Panowie  niebiescy zamiast łapac piratów wolą sobie sami zapierdzielać beemkami B) 

zwyczajnie  finansowy wymiar kary jest za mały oraz za mało jest fotoradarów i odcinkowych pomiarów. Od lat śmigam na bałkany to aż nie naturalnie to wygląda jak widzę polskich kierowców jadących te 130km/h i ani km więcej :biglol:. Jakby nagle  nieoznaczone fotoradary wyrosły jak grzyby po deszczu na każdej drodze ,panowie niebiescy zaczęli przykładnie wykonywać swoją pracę a wysokość mandatu byłaby porównywalna do tego poza granicami naszego kraju to tej dyskusji na temat mocy jakiegokolwiek Subaru wogole by nie było ;) 

 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z racji, że wątek dotyczy Forka MY2019 mam pytanie.

Zauważyłem w specyfikacji na stronie subaru.pl że Forek MY19 ma średnicę zawracania 11,4 m. 

To zaskakujące gdyż Forek MY18 ma podane 10,6 m.  Co ciekawe MY20 ma 10,8 m.

Czy to błąd dla MY19 czy rzeczywiście jest mniej zwrotny od MY18 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Siemek napisał:

Co ciekawe MY20 ma 10,8 m.

 

ale jaki europejski? czy to na całym świecie jest tak samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Tiger napisał:

 

ale jaki europejski? czy to na całym świecie jest tak samo?

bazuję na specyfikacjach w pdf na subaru.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście jak na ten moment mi nowy Forek nie imponuje. Raczej się skończy na czymś innym i nawet mnie zaciekawił nowy Ssangyong Korando 2019, gdzie zdaje się będzie można kombinować silniki benzynowy i diesla z manualną skrzynią i napędem 4x4. Do tego większy bagażnik, też dużo miejsca w środku i turbo silnik, który napewno lepiej pojedzie niż ten tutaj Eco wynalazek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten E-Boxer może odnieść sukces w XV jak nie poniesie ich z ceną ale w Forku bieda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli e-boxer poprawi reaktywność przy naciśnięciu gazu, by nie było tego "zastanawiania się co dalej" skrzyni, to subiektywnie będzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, Karas napisał:

Wracając do forka te 150 koni dla zwykłego użytkownika powinno byc ok

Napisałem że z dynamiką jest gorzej niż w Foresterze SJ z wolnym ssakiem i manualem. Dużo gorzej. Sam wiesz jak zachowuje się Subaru n/a na wyższych obrotach - błaga o litość. To nie jest silnik Hondy niestety, z całym szacunkiem dla boxera.

Napisałem też że terenówka o masie ca 2000kg mega lepiej się zbiera niz XV, Forester, czy Impreza - to przykre. Nie neguję, że są osoby którym dynamika ciagnika siodłowego wystarcza. Szkoda, że Hyundaja czy Seata mozna kupic z większą mocą jeśli ktoś ma taki kaprys, a w Subaru takiego wyboru nie ma.

Przepisowo można jeździć z silnikiem 250KM używając do tego 40% mocy, w tym nowym Forku przepisowa dynamiczna jazda to 80% - 90% obciążenia. Rozpędzanie do prędkości autostradowej w górę wzniesienia to dramat, widać to po parametrach, masie auta, mocy i momencie. Subariady tym autem? Fakt że to tylko lekka turystyka jednak bagaż trzeba zabrać.

Lipa z tego wyszła, ale jasne, że podróże nie są obowiązkowe. 

Edited by mechanik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, PRIMAR napisał:

Forek, jako auto miejskie?

Nie wiem, jak gdzie indziej, ale przy krakowskich problemach z parkowaniem, takie duże auto raczej nie ułatwia życia. ;)

Moje autko miejskie to Jeep Wrangler JL  - problemu z parkowaniem nie mam większych niz inni kierowcy samochodów.

Forester to duże auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, mechanik napisał:

Moje autko miejskie to Jeep Wrangler JL  - problemu z parkowaniem nie mam większych niz inni kierowcy samochodów.

Forester to duże auto?

W porównaniu z Wranglerem to mikrus, krótszy chyba o ponad 20 cm. ;)

Ja mieszkam w zatłoczonym centrum, dużo jeżdżę i parkuję w centrum. Czasem kilkanaście cm się liczy. XV - 16 cm, QX30 - 18,5 cm mniej od Forka. Zdarza się, że wzdycham - "Szkoda, że nie pojechałem Micrą żony." :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Teraz, PRIMAR napisał:

Ja mieszkam w zatłoczonym centrum, dużo jeżdżę i parkuję w centrum.

Jedną z zalet Wranglera jest to, że ludzie natychniast ustępują miejsca przy zmianie pasa ruchu. Nie wiem o co chodzi szczerze mówiąc, jeździłem szybszym BMW i tak nie miałem. Może boją sie obcierki?

Nie spieram się, na pewno mniejsze auto ułatwia parkowanie, jednak można się przyzwyczaić.

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, mechanik napisał:

...  jednak można się przyzwyczaić.

Jasne. Kiedyś z konieczności jeździłem przez 3 tygodnie długim Fordem Transitem. Też ustępowali miejsca ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, mechanik napisał:

Jedną z zalet Wranglera jest to, że ludzie natychniast ustępują miejsca przy zmianie pasa ruchu. Nie wiem o co chodzi szczerze mówiąc, jeździłem szybszym BMW i tak nie miałem. Może boją sie obcierki?

Nie spieram się, na pewno mniejsze auto ułatwia parkowanie, jednak można się przyzwyczaić.

 

Jak widzą małego Hummera z paszczą rekina to i uciekają ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Infra napisał:

Może nowy Forek nie wygrywa konkursu piękności ale już od nowego Rav4 wypływają oczy i pękają okulary... tragedia. 

 

Lubię Jeepy to i nowa Toyota do mnie przemawia, kwestia koloru i trzeba przy niej trochę popracować. Zawsze personalizuję samochody optycznie, gdzieniegdzie pomaluję, zmienię felgi itd. Wyraziłem tylko moje zdanie, za taką samą kwotę wybrałbym systemowe 222 KM, a nie systemowe 155-160 KM :)

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na żywo nie robi WOW
62b751e730f55859415f930a117ae093.jpg337dee4606feed2af84532cb1eec4f1a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Lubię Jeepy to i nowa Toyota do mnie przemawia, kwestia koloru i trzeba przy niej trochę popracować. Zawsze personalizuję samochody optycznie, gdzieniegdzie pomaluję, zmienię felgi itd. Wyraziłem tylko moje zdanie, za taką samą kwotę wybrałbym systemowe 222 KM, a nie systemowe 155-160 KM 
Ale Toyota nie ma magicznych 222 koni . Nie wiem jak oni to sumują.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, zbyszek303 napisał:

Ale Toyota nie ma magicznych 222 koni . Nie wiem jak oni to sumują.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Na hamowni i gaz do dechy :) Nie sumują bo jakby sumowali to wyszłoby 348 HP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...