Skocz do zawartości
Nowicjusz

Nowy Subaru Forester MY2019

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Topi napisał:

czy czasami Subaru nie zrobiło krok wstecz i do E-Boxer

E boxer będzie miał wtrysk bezpośredni i gpf. Natomiast ogólnie można się spodziewać mniejszej ilości problemów wynikających z niedogrzania silnika przy gpf niż przy dpf ( mniejsza ilość sadzy, szybsze nabieranie temperatury przez silnik benzynowy ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Dyrekcja napisał:

E boxer będzie miał wtrysk bezpośredni i gpf. Natomiast ogólnie można się spodziewać mniejszej ilości problemów wynikających z niedogrzania silnika przy gpf niż przy dpf ( mniejsza ilość sadzy, szybsze nabieranie temperatury przez silnik benzynowy ).

 

Fakt, dogrzać w zimie diesla graniczy z cudem :)

Natomiast wykluczenie z jazdy dieslem eco-driving wydatnie  wpływa na żywotność dpfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test i porównanie nowego Forestera w terenie. Polecam zwłaszcza od 9:30. Ze  względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Kmltyr88 napisał:

Ze  względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno;)

Forek 3 podjechał, Forek 4 podjechał, Kia Sportage dała radę, a najnowszy Forester urwał zderzak :thumbup:

Na moją słabą znajomość rosyjskiego to chłopaki narzekali że elektronika nie daje się wyłączyć, tryby jazdy sama zmienia i raz ich chyba ES zatrzymał. 

No jest postęp w nowej generacji: gorszy w terenie, słabowity silnik i ogłupiająca elektronika.

Za to lepsze materiały w środku. "Prawie" jak lexus.

Zaraz zaraz, ale NX nadal ma 240 KM i kosztuje tyle co Outback :coffee:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Jaca68 napisał:

Forek 3 podjechał, Forek 4 podjechał, Kia Sportage dała radę, a najnowszy Forester urwał zderzak :thumbup:

Na moją słabą znajomość rosyjskiego to chłopaki narzekali że elektronika nie daje się wyłączyć, tryby jazdy sama zmienia i raz ich chyba ES zatrzymał. 

No jest postęp w nowej generacji: gorszy w terenie, słabowity silnik i ogłupiająca elektronika.

Za to lepsze materiały w środku. "Prawie" jak lexus.

Zaraz zaraz, ale NX nadal ma 240 KM i kosztuje tyle co Outback :coffee:

Czekałem tylko, aż ktoś włoży kij w mrowisko.:P

Faktycznie nawet w IV generacji, jak się ostro da w palnik, to x-mode się deaktywuje, mimo nie przekroczenia 40km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Jaca68 napisał:

a najnowszy Forester urwał zderzak :thumbup:

„eto spliter” :respect:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kmltyr88 napisał:

Ale czy oby napewno;)

Tak. Opony + kierowca :)

40 minut temu, Kmltyr88 napisał:

x-mode się deaktywuje, mimo nie przekroczenia 40km/h

Nie. Gdy koła zaczną się szybciej obracać to wskazanie prędkości będzie ponad 40 pomimo tego, że faktyczna prędkość samochodu poniżej.

51 minut temu, Jaca68 napisał:

Forek 3 podjechał, Forek 4 podjechał, Kia Sportage dała radę, a najnowszy Forester urwał zderzak :thumbup:

Nie zderzak, tylko osłonę pod nim ( nie jestem pewny, czy to nie opcjonalny element - do sprawdzenia ). Natomiast finalnie też podjechał.

Nie mogę ( jeszcze ) ocenić, jak nowy Forester będzie się spisywał w terenie. Sam system jest taki sam jak w aktualnej generacji, więc powinno być trakcyjnie to samo ( dodatkowa pozycja X-mode to to samo, co dotychczas X-mode + wyłącznie trakcji ). W trudniejszych warunkach dostępność wyższego momentu "od startu" pomaga. Natomiast w pokazanych warunkach bez znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Dyrekcja napisał:

Nie. Gdy koła zaczną się szybciej obracać to wskazanie prędkości będzie ponad 40 pomimo tego, że faktyczna prędkość samochodu poniżej.

Zgadza się. A w terenie o taka sytuację bardzo łatwo.

Co do filmu, to z mojch obserwacji wynika, że w takich warunkach najlepiej powyłączać wszystkie systemy, żeby nie wytracać momentu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Kmltyr88 napisał:

Co do filmu, to z mojch obserwacji wynika, że w takich warunkach najlepiej powyłączać wszystkie systemy, żeby nie wytracać momentu.

ja jeszcze daje od Siebie S# i skrzynia na sekwencje zeby sie czasem nie przerzucil na wyzszy bieg ;)

druga sprawa to wg mnie jednak mało mocy jest (150 kucy to jednak mało jak na taką wage, ale moge sie mylic)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może Dyrekcja zrobi niespodzianke i na Plejady zaprosi gości z nowym forkiem? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Kmltyr88 napisał:

Test i porównanie nowego Forestera w terenie. Polecam zwłaszcza od 9:30. Ze  względu na mnóstwo czynników zewnętrznych mających wpływ na wiarygodność testu, można potraktować jako ciekawostkę. Ale czy oby napewno;)

 

Każde z tych aut, które otwiera daną próbę,  ma najmniejszą szansę na powodzenie. Zwróćcie uwagę, jak wygląda śnieg po kilku próbach - to już brązowa mieszanka śniegu z podłożem, co powoduje, że współczynnik tarcia ulega zwiększeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale koleiny robią się coraz głębsze. ;)

Już mam natomiast wrażenie, że kierowca odpuszczał gaz w newralgicznym momencie. Chyba, że to elektronika, ale nie chce mi się wierzyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz pisalem - w nowym Forku jak na moj gust X-mode dzialal dosc dziwnie z wyczuwalbym opoznieniem, zdecydowanie soft do poprawy imho (znajomy z ASO potwierdzil moje uwagi, ponoc producent juz poinformowany)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SH idzie jak zły :P <3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plusy i minusy nowego Forka w specyfikacji kanadyjskiej. Zwróćcie uwagę jak duża jest różnica przy użyciu x-mode w teście diagonalnym. W SJ takiej nie było.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niepokojący jest ten filmik (rosyjski off-road) moim zdaniem jeszcze z jednego względu czyli ogumienia. Nowy Forester zapewne ma nowe opony, reszta aut ma swoje lata i też może mieć nowe ale niekoniecznie. Wiadomo jak dużo zależy od gumy, sam tego doświadczyłem ostatnio na lodzie i śniegu porównując Outbacka na 6 letnich Nokian do Forestera na nowych Pirelli - dwa światy - Outback jechał "tańcząc" i ten sam odcinek z tym samym kierowcą Forek przejechał normalnie.

Edytowane przez Michał W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Michał W. napisał:

Nowy Forester zapewne ma nowe opony, reszta aut ma swoje lata i też może mieć nowe ale niekoniecznie.

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Chłopaki też nie jedno auto już objeździli w terenie i widać było, że im zależy, aby próba się udała. Z drugiej strony mnogość konfiguracji trybów jazdy skazała niektóre próby na niepowodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda by było gdyby właściwości terenowe uległy pogorszeniu w nowej wersji Forestera względem poprzedników. Co generacje z kolejnych modeli Subaru traciło coś charakterystycznego co świadczyło o wyjątkowości tej marki na tle konkurencji. Nie ma już w Subaru bezramkowych szyb, reduktora ani wlotów na masce a ostatnio zabrakło też modeli z zapasem mocy ale mimo to nadal uważałem, że nie zatraciły swojego dość wyjątkowego charakteru. Jednak jeśli kolejne generacje Forestera pójdą w stronę bulwarowych SUVów to zgodzę się z częścią forumowiczów, którzy nie widzą w nowych modelach Subaru nic dla siebie. :(

Mam nadzieje, że to tylko kwestja specyficznych okoliczności podczas rosyjskiego testu offroad oraz ewentualnych problemów z oprogramowaniem będących objawem wieku dziecięcego tego modelu. :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zwisy to własności terenowe już uległy pogorszeniu względem poprzedniej wersji. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wydają się być dłuższe ale mam nadzieje, że reszta właściwości nie ulegnie pogorszeniu względem poprzednika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy skrzynia biegów w Foresterze MY19  przy wciśnięciu na max. pedału przyspieszenia symuluje zmiany biegów jak w nowych XV/Imprezach czy wkręca na max obroty i tak trzyma :question:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Drizzt napisał:

Czy skrzynia biegów w Foresterze MY19  przy wciśnięciu na max. pedału przyspieszenia symuluje zmiany biegów jak w nowych XV/Imprezach czy wkręca na max obroty i tak trzyma :question:

Masz na myśli Forester SJ cz Forester SK MY19?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Drizzt napisał:

symuluje zmiany biegów jak w nowych XV/Imprezach czy wkręca na max obroty i tak trzyma :question:

 

Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty.

Nie mam pewności ale sądzę, że w Foresterze SJ MY19 jest tak samo, bo było gdzieś info, że skrzynia jest zmodernizowana. W MY18 i wcześniej Forester w ogóle nie symulował zmian.

Tak jak było wielokrotnie pisane na forum CVT, to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować. Wciskanie gazu do dechy jest w mojej ocenie bez sensu. Praktycznie taki sam efekt można uzyskać wciskając gaz w 80% - skrzynia wówczas symuluje zmianę biegów i odczucia z przyspieszania są cywilizowane.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty.

Nie mam pewności ale sądzę, że w Foresterze SJ MY19 jest tak samo, bo było gdzieś info, że skrzynia jest zmodernizowana. W MY18 i wcześniej Forester w ogóle nie symulował zmian.

Tak jak było wielokrotnie pisane na forum CVT, to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować. Wciskanie gazu do dechy jest w mojej ocenie bez sensu. Praktycznie taki sam efekt można uzyskać wciskając gaz w 80% - skrzynia wówczas symuluje zmianę biegów i odczucia z przyspieszania są cywilizowane.

Osobiście nie testowałem mojego SJ MY19 z wciśniętym do końca pedałem gazu ponieważ go jeszcze docieram ale też odnoszę wrażenie, że jest to bez sensu i dynamika tej skrzyni uaktywnia się optymalnie przy równomiernym i dość delikatnym a nie brutalnym obchodzeniu się z gazem. Tak jak napisał @spawalniczy trzeba się jej obsługi nauczyć co właśnie czynię wraz z kolejnymi przejechanymi kilometrami ale jeszcze bez doprowadzania do maksymalnych obciążeń.

Wciskałem pedał przyśpieszenia do oporu jedynie na jazdach testowych ale było to w SJ MY18 i nie było to przyjemne doznanie akustyczne a dynamika nie wydawała się lepsza od zrównoważonego dodawania gazu.

Edytowane przez Michał W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
37 minut temu, spawalniczy napisał:

 

W MY18 i wcześniej Forester w ogóle nie symulował zmian.

Właśnie chodzi mi o porównanie na czym polega różnica w symulacji biegów skoro:

 

37 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Ale w wymienionych samochodach przy 100% wciśnięciu pedału gazu sterownik trzyma cały czas max obroty.

Czyli tak samo jak w Foresterze SJ MY18 (pytanie jak jest w SK MY19, ale w sumie ciekawe czy SJ MY18 też tak ma), skoro:

 

37 minut temu, spawalniczy napisał:

Praktycznie taki sam efekt można uzyskać wciskając gaz w 80% - skrzynia wówczas symuluje zmianę biegów i odczucia z przyspieszania są cywilizowane.

Zgadzam się w 100%,  że CVT to specyficzny wynalazek i trzeba nauczyć się z nim funkcjonować i wciskanie gazu do dechy jest bez sensu.

Zastanawiam się po prostu o co chodzi z tym symulowaniem biegów? Być może nieprecyzyjnie wyraziłem się z wciskaniem gazu do dechy... Na załączonym filmiku biegi są symulowane chyba przez skrzynię skoro świeci się "D" 

 

 

Stąd pytanie czy MY19 ma tak samo (SJ i SK)

Edytowane przez Drizzt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...