Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, -Stefan napisał:

Czy wiecie moze jak Subaru bedzie podchodzilo do takich obszarów w designie nowego modelu? Ew. gdzie szukac jakichś przecieków?

 

Obejrzyj wewnątrz nową Imprezę / XV. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowy forek będzie miał bardzo podobne rozwiązania.

Z Twoich życzeń moim zdaniem spełnia punkt 3 i 4.

 

16 godzin temu, -Stefan napisał:

Widziałem że w takim Ascent-cie wszystkie moje powyzsze obawy zostaly zaadresowane i mam nadzieje ze w Forku bedzie podobnie :)

 

Ascent, jest pozycjonowany jeszcze powyżej OBK. Nie sądzę, żeby wszystkie zastosowane w nim rozwiązania znalazły się w Foresterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 1/31/2018 o 16:31, -Stefan napisał:

Hej, mam pytanko do entuzjastów. W dyskusjach nie znalazłem nic na tematy, które mnie interesują i spowodowały że ostatnie auto które kupiłem to nie był własnie Forester. Generalnie Forek super mi się podoba - szczególnie z zewnątrz i z punktu widzenia samej jazdy. To co mnie i małżonkę zablokowało pzred zakupem to:

 

  1. Generalnie elektronika i brak opcji jak wyswietlanie opcji telefonu / nawigacji w wyswietlaczu za kierownicą
  2. Brak systemu autohold do automatycznej skrzyni biegów
  3. Malo "cywilizowne" wnętrzne z przodu tj.  plastiki, nieco slaba skora, antyczny wyswietlacza na srodkowej konsoli
  4. Komfort na przednich siedzeniach - mam 180cm i jak testowałem Forka to siedzienie kierowcy wydawało sie super krótkie
  5. Komfort na tylnych siedzeniach np. nawiewy i mozliwosc regulacji temperatury na tylnych fotelach, gniazdka 220V dla tylnej kanapy

 

 

Czy wiecie moze jak Subaru bedzie podchodzilo do takich obszarów w designie nowego modelu? Ew. gdzie szukac jakichś przecieków? Widziałem że w takim Ascent-cie wszystkie moje powyzsze obawy zostaly zaadresowane i mam nadzieje ze w Forku bedzie podobnie :)

 

Dodatkowo, kiedy z reguly wchodzą nowe modele? Blizej początku czy konca roku? Bede chciał wymieniać moj obecny wehikul z koncem 2018 lub na poczatku 2019...

 

Stefan

 

 

A 90% forum dziwi sie, ze Subaru inwestuje w wodotryski, elektronikę i inne „zbędne” gadżety, a nie w silniki turbo o mocy zyliona koni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tez ze nie ma jakiegoś dedykowanego finansowania na dobrym poziomie, które np umożliwiałoby „najem” długoterminowy - chyba większość nowych Subaru kupowanych jest w finansowaniu przez właścicieli niedużych firm. Z kolei jest fajne ubezpieczenie w Warcie. Zobaczymy co będzie w nowej generacji. U mnie w FXT zostaje jeszcze 2 lata u żony a ja na te dwa lata przesiadam się chyba na Land Cruisera. 

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tsunetomo napisał:

To prawda, ale paradoksalnie całkiem łatwo tym się jeździ i parkuje 

Niestety silnik nie nadąża za autem. Jeździ się fantastycznie - land cruiser to najlepsza nazwa do tego samochodu jaka mogli wymyślic, 0-50 km/h jest Ok ale na autostradzie jest kiepsko znalezc wolna lukę między octavia i fabia żeby zacząć napędzać się do wyprzedzania tira

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Czarne_Koronkowe napisał:

Niestety silnik nie nadąża za autem. Jeździ się fantastycznie, 0-50 km/h jest Ok ale na autostradzie jest kiepsko znalezc wolna lukę między octavia i fabia żeby zacząć napędzać się do wyprzedzania tira

I to tez fakt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aflinta napisał:

Ale pierwotnie nie do tego auto zostało pomyślane.... i raczej śladami Mercedesa G AMG nie pójdzie ;)

Jasne :) z drugiej strony uważam to za ogromny plus i myśle ze przebieg typu 300.000 nie zrobi na LC specjalnego wrażenia. 

Ale moim zdaniem temu samochodowi zdecydowanie brakuje momentu. Moc jest w miarę Ok - sam wyprzedziłem dwa tiry jednocześnie i jakoś nie miałem duszy na ramieniu. Problem pojawia się gdy nie chcesz przyspieszać „zero-jedynkowo”. Kiedy musis przyspieszyć z 60 do 70 km/h jadąc w ciągu aut. Jest to nieprzyjemne bo albo skrzynia zrobi kickdown albo trwa to 10-20 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z amerykańskich forum również znalazłem informację, że nowy Forester może się pokazać już pod koniec marca ze sprzedażą ruszającą pod koniec tego roku (mowa o rynku amerykańskim, oczywiście). Zobaczymy.

Jednak wątpię. Największą nowością zaplanowaną na ten rok jest przecież Ascent, który nadal jeszcze się nie sprzedaje. Przedstawiać kolejny (również ważny) model marki w momencie kiedy ten pierwszy nie ruszył jeszcze ze sprzedażą uważam, że nie byłoby rozsądnym krokiem z punktu patrzenia marketingu. Podczas gdy Forester jest modelem istniejącym w ofercie marki od długiego czasu, to Ascent jest bardziej ryzykownym projektem, drugim podejściem marki do przebicia w tym segmencie. Po pierwszym wiadomo jak wyszło, drugi raz nie mogą sobie już na coś takiego pozwolić. Zatem podejrzewam, że ten rok 2018 będzie poświęcony tylko dla Ascenta. A coś czuję, że nowy Forester to i tak będzie pięcioosobową wersją Ascenta. Ale mogę się mylić :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Topi napisał:

A coś czuję, że nowy Forester to i tak będzie pięcioosobową wersją Ascenta. Ale mogę się mylić :-) 

WCzytałem, że nowy Forek ma mieć poprawioną aerodynamikę i trochę pójść bryłą w kierunku kombi - ale to też dziwne bo jest OBK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojawiają się pierwsze przecieki z prasy japońskiej. Na stronie amerykańskiego forum link z tłumaczeniem i zdjęciami (wizualizacją?):

 

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f155/2019-subaru-forester-merged-thread-654961/index19.html

 

Piszą, że przynajmniej na rynku japońskim nie będzie turbo, ale dojdzie hybryda. Ciekawe, na ile to sprawdzone informacje, a na ile spekulacje. Premiera przed końcem marca podczas targów w Nowym Jorku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta silników naa różnych rynkach się różni. Np. w Japonii nie ma H6 w Outbacku, wcześniej było XV Hybrid, sprzedawane również w Stanach lecz nie w Europie. Zatem zobaczymy, są spekulacje, że 2.0DIT będzie ale oznaczone jako Sport zamiast XT. Do końca marca nie daleko, zatem mam nadzieję że wnet zobaczymy :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ‎11‎/‎03‎/‎2018 at 2:15 PM, Topi said:

Oferta silników naa różnych rynkach się różni. Np. w Japonii nie ma H6 w Outbacku, wcześniej było XV Hybrid, sprzedawane również w Stanach lecz nie w Europie. Zatem zobaczymy, są spekulacje, że 2.0DIT będzie ale oznaczone jako Sport zamiast XT. Do końca marca nie daleko, zatem mam nadzieję że wnet zobaczymy :-) 

No tak, ale z drugiej strony w Japonii jest 2.0 DIT, a w UE nie ma, więc nie brzmi to zachęcająco... Trzeba poczekać kilka tygodni, przynajmniej sprawa się wyjaśni co do rynku amerykańskiego.

 

 

 

Pojawil sie kolejny wyciek, tym razem (chyba) z broszury informacyjnej, co wydaje sie byc wiarygodne w kwestii wygladu:

 

4aa3a751.jpg

c97f14a9.jpg

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu na japońskiej stronie przeczytałem, że Subaru pracuje nad silnikami 1.5DiT i 1.8DiT, które mają zastąpić m.in 2.0 i 2.5. Info pochodziło bezpośrednio od Subaru.  Wedle tych informacji - pierwszym modelem, który ma dostać jeden z nowych motorów bedzie Levorg. Zakładam, że Forek też może sie załapać prędzej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, przemekka napisał:

Grill IMO tragiczny. :blink:

 

Co do silników. Jeśli będą palić tyle co 1.6DIT vs. np. 2.5 NA to kierunek bez sensu.

Wydaje mi się, ze 1.5DIT ma być odpowiedzią na wysokie spalanie 1.6DIT, bo jaki byłby sens utrzymywania dwóch tak podobnych pojemnościowo silników? Zreszta - kto by się przejmował 1.5, jak ciekawi jesteśmy co będzie oferować 1.8DIT w Levym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3/11/2018 o 23:46, peteres napisał:

(...) Pojawil sie kolejny wyciek, tym razem (chyba) z broszury informacyjnej, co wydaje sie byc wiarygodne w kwestii wygladu:

 

imho wyglada raczej jak lifting obecnego modelu, a nie jak nowa generacja... ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 DIT jako odpowiedź na 1.6 DIT w kontekście spalania jest bez sensu. Będzie pewnie palił mniej ale jak na 1.5 ciągle dużo. Taka uroda boxerów. Idąc tym tokiem rozumowania to można dać 0.9 - będzie jeszcze mniej palił. Poza tym obniżanie spalania pojemnością działa głównie w testach. Jak się dynamicznie jeździ to także mniejsza pojemność chleje aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...