Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2019


Recommended Posts

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie rozumiem dlaczego przeciwstawia Pan pojęcia szybkości oraz bezpieczeństwa ... to tak jakby kobieta nie mogła być jednocześnie i mądra i piękna  !     Ponieważ ruch w miastach mamy

To był czasy......      

...i tyle w temacie    

Posted Images

Jestem szczesliwym posiadaczem Forka XT MY18 i zastanawiałem się jeszcze bardzo niedawno czy czekać na nową generację czy też brać maxymalnie juz poprawiona i udoskonalona IV gen

Bałem sie, ze jak nie poczekam to nie bede miał nowego wnetrza, nowych multimediow, navi...

Ale bardziej  bałem sie, ze przez normy unijne wykrastruja mocne TURBO i dlatego postanowiłem nie czekać

Podjalem szybka decyzje - zakup XT MY18

Teraz nie zaluje, ze zakupilem poprzednia generacje a wrecz jestem ZACHWYCONY moim zakupem.

Tak, zachwycony !!

Nowo zaprezentowany  Forek MY19 nie jest juz tak "meski"  i surowy, nie jest juz old-schoolowy jak poprzednie jego wcielenia

A pozbawienie go 2.0DIT to....

Na co mi wszelkie bajery skoro nie moge miec szalenie pieknie brzmiacego TURBO  zaskakujacego mnie za kazdym razem elastycznoscia, przyspieszeniami, poczuciem mocy.

Taka radosc i frajde z jazdy daje malo ktore auto...dla mnie to samochod idealny!

Jak kupowac to tylko XT!!!

Sam silnik i prowadzenie tego auta wystarcza by go kupic

W srodku nie musi byc nawet Harman Kardon (ktory nota bene pieknie brzmi) czy podgrzewana kierownica czy inne liczne bajery ktore najnowszy MY18 posiada

Jezdze Forkiem XT  bo ma niesamowity silnik i wspaniałe prowadzenie

NIE kupie tego pseudo-SPORT MY19lub pozniejsze z 182KM silnikiem nie-TURBO.

182KM bez Turbo to NIE jest zaden SPORT !!!

To cofanie sie, regres.. a nie postep...

Jezeli Subaru nie wprowadzi do Japonii i Europy mocnego TURBO ( lub połączenia z hybrydą )to wielu z nas, jak sie nasze Forki zestarzeja,

przesiadzie sie do innej marki....

Zreszta w USA FORESTER XT tez ma mase wiernych fanów - zobaczcie komentarze oi prezentacji MY19 na np mainsteamowym YouTube....

 

 

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Than_Junior napisał:

Hybryda o mocy systemowej ok 240KM... jestem za :-)

 

Również jestem ZA, choć preferowałbym 364 ;)

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

https://www.motorcheck.ie/blog/the-myth-of-car-reliability/

 

P.S. tak tak, wiem, kolejne "przekupione" zestawienie - Subaru ze swoimi niezawodnymi 2.0D i 2.5T nie moze byc ponizej jakiejs tam Alfy

To się powinno nazywać "the-myth-of-statiscits-reliability". Generalnie zbyt mała próbka: taka Alfa ma udział w rynku na poziomie 0.18 więc circa całe 25 aut wzięli pod uwagę (albo i mniej bo w ostatnich latach alfa ma lekki wzrost w UK). Już chyba forumowa statystyka ma większą wiarygodność.

Link to post
Share on other sites
Ja się kierowałem cenami z konfiguratora, ale faktycznie, już mi gdzieś, ktoś pisał tu na forum, że w Alfie dają nawet do 25 % rabatu jak bierzesz w leasing. No to fajnie, bo to duża różnica

Rabaty na Alfy były w zeszłym roku. Flotowy rabat był Ok 18 - 19 %. W tym roku zapomnij zupełnie inny poziom . Wiem bo przymierzałem sie do Giulii. Te 25 % to może jedynie dotyczyć tego co stoi w salonie z 17 roku do wyprzedania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Gazik napisał:


Rabaty na Alfy były w zeszłym roku. Flotowy rabat był Ok 18 - 19 %. W tym roku zapomnij zupełnie inny poziom . Wiem bo przymierzałem sie do Giulii. Te 25 % to może jedynie dotyczyć tego co stoi w salonie z 17 roku do wyprzedania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dokładnie tak jest i to napisałem w innym wątku :)

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, manieKr napisał:

pieknie brzmiacego TURBO

 

E, nie przesadzałbym z tym brzmieniem. Jest akurat takie sobie moim zdaniem.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
46 minut temu, B-52 napisał:

 

E, nie przesadzałbym z tym brzmieniem. Jest akurat takie sobie moim zdaniem.

Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany ;)

A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany
A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?
No, niestety, tak od 2007 roku Subaru nie bulgocze. A od czasu 2,0DIT podobno nawet nie ma jak przerobić kolektor na "bulgoczący" ze względu na inne umiejscowienie turbosprężarki....
Link to post
Share on other sites
Teraz, piotruś napisał:
5 minut temu, tymek666 napisał:
Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany emoji6.png
A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?

No, niestety, tak od 2007 roku Subaru nie bulgocze. A od czasu 2,0DIT podobno nawet nie ma jak przerobić kolektor na "bulgoczący" ze względu na inne umiejscowienie turbosprężarki....

O kurna, to już dekada mi minęła bez subaru :(

Uwielbiałem ten dźwięk, był fajniejszy, niż późniejsze i obecne moje viejty.

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, tymek666 napisał:

Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany ;)

A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?

 

Przeczytalem to i odpisałem, jakby jednak chodziło o brzmienie silnika ;) 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tymek666 napisał:

Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany ;)

A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?

A czasem obecnie nie jest kolektor równoodległościowy?

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Siemek said:

Abstrahując od dyskusji na temat  kierunku nowego Forka polecam artykuł o DriverFocus w Forku 2019:

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/subaru-driverfocus-system-bezpieczenstwa-jak-dziala.html

 

 

Osobiście nie jestem za takimi wynalazkami. Jak się ma do tego prywatność i co się dzieje z danymi zebranymi przez kamerę? 

Z drugiej strony, ciekawe czy można tę funkcjonalność połączyć z zabezpieczeniem samochodu - silnik się tylko wtedy uruchomi kiedy za kierownicą będzie "znana" twarz, np.

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Topi napisał:

 i co się dzieje z danymi zebranymi przez kamerę? 

Jeżeli do pracy nie jest wymagana łączność z jakimś centrum danych to wszystko jest obrabiane lokalnie i nie bardzo ma jak opuścić samochód.

Link to post
Share on other sites
W dniu 31.03.2018 o 21:55, manieKr napisał:

 

Nowo zaprezentowany  Forek MY19 nie jest juz tak "meski"  i surowy, nie jest juz old-schoolowy jak poprzednie jego wcielenia

 

Old-school skończył się w 2004, no powiedzmy że w porywach w 2007. Potem Forek to już "wtopił się w otoczenie".

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Wnętrze się naprawdę mało zmieniło , forester po lifcie w 16 wygląda bardzo podobnie , w guzikach i pokrętłach wentylacji zmienili tylko wzór.  Nowy model bardziej przypomina lift i to zrobiony na siłę.

Bo co sie zmieniło ? silnik ma bezpośredni wtrysk i zmienili beznadziejny system multimedialny ogólnie cały samochód jest brzydki.

 

Edited by Karenz
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Faktycznie. Fotele te same, deska ta sama. Elektronika i gadżety we wnętrzu też. 

A nowa platforma SGP to mało? :facepalm:

 

 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Karenz napisał:

Wnętrze się naprawdę mało zmieniło , forester po lifcie w 16 wygląda bardzo podobnie , w guzikach i pokrętłach wentylacji zmienili tylko wzór.  Nowy model bardziej przypomina lift i to zrobiony na siłę.

:huh::huh::huh:

wnętrze jest zupełne inne. Jak w nowym XV

Forek po lifcie(my17-18) to wnetrze z forka my13 z inna stacją multimedialna + dodatki , wnętrze nowego forka to zupełnie nowe wnętrze prawie takie jak w nowym XV my18. Najlepiej jak pójdziesz do salonu wsiądziesz do nowego XV a później do forka my17-18 lub sti lub Levorga ( bo są tożsame te wnętrza) i porównasz. Wnętrze jest zupełnie inne i nie ma tam nic ze starego forka nawet szmatki oprócz pewnie guzików od podgrzewania foteli :)

Może warto do okulisty się wybrać? :)

wnetrze.jpg

Edited by Karas
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Czy da się sensownie wytłumaczyć dlaczego pod daszkiem na desce rozdzielczej wyświetlacz jes taki mały? Nie bawiłem się w pomiary z linijką, ale wygląda jakby zajmował max 60% dostępnej powierzchni - to kolejna oszczędność która wygląda po prostu tandenie. Już wolę w schodzącej generacji ten dzielony.

 

Poza tym zgadzam się z @Karenz zmiany w gruncie rzeczy te widoczne zrobione jakby na siłę, wygląda to IMHO dużo gorzej. Wklejenie wnętrze z XV/Imprezy (copy-paste) jak w obecnej generacji za wielka zmianę uznać nie można.

W zasadzie jedynie nowa platforma SGP na plus.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, mechanik napisał:

Wklejenie wnętrze z XV/Imprezy (copy-paste) jak w obecnej generacji za wielka zmianę uznać nie można.

jeżeli będzie jak XV czy Imprezie tzn lepsze materiały brak stuków i puków niewiadomego pochodzenia, brak szmatki, brak krzywo wpasowanych elementów jak kratki nawiewów, brak wystających kabli miedzy fotelami itp itd to zmiana imo na mega plus. Zresztą jak sobie wyobrażacie wnętrze nowego forka tablet na tablecie jak w mercedesie B)

Imo jest mega dobrze a że wnętrze tożsame z imprezą/XV - cóż cięcie kosztów w poprzedniej generacji było  tak samo

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mechanik napisał:

Czy da się sensownie wytłumaczyć dlaczego pod daszkiem na desce rozdzielczej wyświetlacz jes taki mały?

Koszty. Najpierw zaprojektowano zapewne daszek by wyglądał spójnie z resztą deski a potem poszukano wyświetlacza który się zmieści na wysokość. Szerokość wynika z dostępnych na rynku proporcji rozmiarów wyświetlaczy. Sam wyświetlacz z tego co pamiętam (pamiętam XV a Forester wygląda na kopię wielu elementów) jakiś mały nie jest, choć faktycznie całego daszka nie wypełnia. Niemniej wygląda to i tak znacznie lepiej niż wyświetlacz w najuboższej wersji XV.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...