Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem szczesliwym posiadaczem Forka XT MY18 i zastanawiałem się jeszcze bardzo niedawno czy czekać na nową generację czy też brać maxymalnie juz poprawiona i udoskonalona IV gen

Bałem sie, ze jak nie poczekam to nie bede miał nowego wnetrza, nowych multimediow, navi...

Ale bardziej  bałem sie, ze przez normy unijne wykrastruja mocne TURBO i dlatego postanowiłem nie czekać

Podjalem szybka decyzje - zakup XT MY18

Teraz nie zaluje, ze zakupilem poprzednia generacje a wrecz jestem ZACHWYCONY moim zakupem.

Tak, zachwycony !!

Nowo zaprezentowany  Forek MY19 nie jest juz tak "meski"  i surowy, nie jest juz old-schoolowy jak poprzednie jego wcielenia

A pozbawienie go 2.0DIT to....

Na co mi wszelkie bajery skoro nie moge miec szalenie pieknie brzmiacego TURBO  zaskakujacego mnie za kazdym razem elastycznoscia, przyspieszeniami, poczuciem mocy.

Taka radosc i frajde z jazdy daje malo ktore auto...dla mnie to samochod idealny!

Jak kupowac to tylko XT!!!

Sam silnik i prowadzenie tego auta wystarcza by go kupic

W srodku nie musi byc nawet Harman Kardon (ktory nota bene pieknie brzmi) czy podgrzewana kierownica czy inne liczne bajery ktore najnowszy MY18 posiada

Jezdze Forkiem XT  bo ma niesamowity silnik i wspaniałe prowadzenie

NIE kupie tego pseudo-SPORT MY19lub pozniejsze z 182KM silnikiem nie-TURBO.

182KM bez Turbo to NIE jest zaden SPORT !!!

To cofanie sie, regres.. a nie postep...

Jezeli Subaru nie wprowadzi do Japonii i Europy mocnego TURBO ( lub połączenia z hybrydą )to wielu z nas, jak sie nasze Forki zestarzeja,

przesiadzie sie do innej marki....

Zreszta w USA FORESTER XT tez ma mase wiernych fanów - zobaczcie komentarze oi prezentacji MY19 na np mainsteamowym YouTube....

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

https://www.motorcheck.ie/blog/the-myth-of-car-reliability/

 

P.S. tak tak, wiem, kolejne "przekupione" zestawienie - Subaru ze swoimi niezawodnymi 2.0D i 2.5T nie moze byc ponizej jakiejs tam Alfy

To się powinno nazywać "the-myth-of-statiscits-reliability". Generalnie zbyt mała próbka: taka Alfa ma udział w rynku na poziomie 0.18 więc circa całe 25 aut wzięli pod uwagę (albo i mniej bo w ostatnich latach alfa ma lekki wzrost w UK). Już chyba forumowa statystyka ma większą wiarygodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się kierowałem cenami z konfiguratora, ale faktycznie, już mi gdzieś, ktoś pisał tu na forum, że w Alfie dają nawet do 25 % rabatu jak bierzesz w leasing. No to fajnie, bo to duża różnica

Rabaty na Alfy były w zeszłym roku. Flotowy rabat był Ok 18 - 19 %. W tym roku zapomnij zupełnie inny poziom . Wiem bo przymierzałem sie do Giulii. Te 25 % to może jedynie dotyczyć tego co stoi w salonie z 17 roku do wyprzedania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Gazik napisał:


Rabaty na Alfy były w zeszłym roku. Flotowy rabat był Ok 18 - 19 %. W tym roku zapomnij zupełnie inny poziom . Wiem bo przymierzałem sie do Giulii. Te 25 % to może jedynie dotyczyć tego co stoi w salonie z 17 roku do wyprzedania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dokładnie tak jest i to napisałem w innym wątku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany
A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?
No, niestety, tak od 2007 roku Subaru nie bulgocze. A od czasu 2,0DIT podobno nawet nie ma jak przerobić kolektor na "bulgoczący" ze względu na inne umiejscowienie turbosprężarki....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piotruś napisał:
5 minut temu, tymek666 napisał:
Jak komuś brzmi turbina to ma ją raczej do wymiany emoji6.png
A właśnie...dlaczego nowy boxer (z XV MY18) już nie bulgocze?

No, niestety, tak od 2007 roku Subaru nie bulgocze. A od czasu 2,0DIT podobno nawet nie ma jak przerobić kolektor na "bulgoczący" ze względu na inne umiejscowienie turbosprężarki....

O kurna, to już dekada mi minęła bez subaru :(

Uwielbiałem ten dźwięk, był fajniejszy, niż późniejsze i obecne moje viejty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Siemek said:

Abstrahując od dyskusji na temat  kierunku nowego Forka polecam artykuł o DriverFocus w Forku 2019:

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/subaru-driverfocus-system-bezpieczenstwa-jak-dziala.html

 

 

Osobiście nie jestem za takimi wynalazkami. Jak się ma do tego prywatność i co się dzieje z danymi zebranymi przez kamerę? 

Z drugiej strony, ciekawe czy można tę funkcjonalność połączyć z zabezpieczeniem samochodu - silnik się tylko wtedy uruchomi kiedy za kierownicą będzie "znana" twarz, np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2018 o 21:55, manieKr napisał:

 

Nowo zaprezentowany  Forek MY19 nie jest juz tak "meski"  i surowy, nie jest juz old-schoolowy jak poprzednie jego wcielenia

 

Old-school skończył się w 2004, no powiedzmy że w porywach w 2007. Potem Forek to już "wtopił się w otoczenie".

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze się naprawdę mało zmieniło , forester po lifcie w 16 wygląda bardzo podobnie , w guzikach i pokrętłach wentylacji zmienili tylko wzór.  Nowy model bardziej przypomina lift i to zrobiony na siłę.

Bo co sie zmieniło ? silnik ma bezpośredni wtrysk i zmienili beznadziejny system multimedialny ogólnie cały samochód jest brzydki.

 

Edytowane przez Karenz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Karenz napisał:

Wnętrze się naprawdę mało zmieniło , forester po lifcie w 16 wygląda bardzo podobnie , w guzikach i pokrętłach wentylacji zmienili tylko wzór.  Nowy model bardziej przypomina lift i to zrobiony na siłę.

:huh::huh::huh:

wnętrze jest zupełne inne. Jak w nowym XV

Forek po lifcie(my17-18) to wnetrze z forka my13 z inna stacją multimedialna + dodatki , wnętrze nowego forka to zupełnie nowe wnętrze prawie takie jak w nowym XV my18. Najlepiej jak pójdziesz do salonu wsiądziesz do nowego XV a później do forka my17-18 lub sti lub Levorga ( bo są tożsame te wnętrza) i porównasz. Wnętrze jest zupełnie inne i nie ma tam nic ze starego forka nawet szmatki oprócz pewnie guzików od podgrzewania foteli :)

Może warto do okulisty się wybrać? :)

wnetrze.jpg

Edytowane przez Karas
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się sensownie wytłumaczyć dlaczego pod daszkiem na desce rozdzielczej wyświetlacz jes taki mały? Nie bawiłem się w pomiary z linijką, ale wygląda jakby zajmował max 60% dostępnej powierzchni - to kolejna oszczędność która wygląda po prostu tandenie. Już wolę w schodzącej generacji ten dzielony.

 

Poza tym zgadzam się z @Karenz zmiany w gruncie rzeczy te widoczne zrobione jakby na siłę, wygląda to IMHO dużo gorzej. Wklejenie wnętrze z XV/Imprezy (copy-paste) jak w obecnej generacji za wielka zmianę uznać nie można.

W zasadzie jedynie nowa platforma SGP na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mechanik napisał:

Wklejenie wnętrze z XV/Imprezy (copy-paste) jak w obecnej generacji za wielka zmianę uznać nie można.

jeżeli będzie jak XV czy Imprezie tzn lepsze materiały brak stuków i puków niewiadomego pochodzenia, brak szmatki, brak krzywo wpasowanych elementów jak kratki nawiewów, brak wystających kabli miedzy fotelami itp itd to zmiana imo na mega plus. Zresztą jak sobie wyobrażacie wnętrze nowego forka tablet na tablecie jak w mercedesie B)

Imo jest mega dobrze a że wnętrze tożsame z imprezą/XV - cóż cięcie kosztów w poprzedniej generacji było  tak samo

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał:

Czy da się sensownie wytłumaczyć dlaczego pod daszkiem na desce rozdzielczej wyświetlacz jes taki mały?

Koszty. Najpierw zaprojektowano zapewne daszek by wyglądał spójnie z resztą deski a potem poszukano wyświetlacza który się zmieści na wysokość. Szerokość wynika z dostępnych na rynku proporcji rozmiarów wyświetlaczy. Sam wyświetlacz z tego co pamiętam (pamiętam XV a Forester wygląda na kopię wielu elementów) jakiś mały nie jest, choć faktycznie całego daszka nie wypełnia. Niemniej wygląda to i tak znacznie lepiej niż wyświetlacz w najuboższej wersji XV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...