Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2019


Recommended Posts

16 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

Rozumiem, ze ex officio niejako musisz usprawiedliwiac takie rzeczy...

 

10 godzin temu, aflinta napisał:

Nic nie muszę, jestem wolnym człowiekiem. Po prostu jestem zdziwiony takim lamentem za w moim odczuciu zbędną rzeczą. Rozumiem jakby to była jakaś Alfa Romeo albo inne równie niezawodne auto, ale tutaj?

@eddie_gt4 dokladnie też tak to widzę. Albo czas od 0-100km/h jest bez znaczenia, a to do znudzenia Impreza/XV to nie wyścigówki (Hyundai i30 ma 275KM Vmax 250km/h) teraz pogrzebacz podpierający maskę, O Boszzz

Tapicerka w bagażniku też jest zbędna -_-,

Edited by mechanik
  • Like 1
  • Upvote 5
Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie rozumiem dlaczego przeciwstawia Pan pojęcia szybkości oraz bezpieczeństwa ... to tak jakby kobieta nie mogła być jednocześnie i mądra i piękna  !     Ponieważ ruch w miastach mamy

To był czasy......      

...i tyle w temacie    

Posted Images

Subaru zamiast iść do przodu to lubi się chyba  cofać. W obecnej wersji Forestera maska jest na siłownikach teraz będzie podpierana patykiem ;) mamy nowe silniki jak 2.0 DIT i 1.6 DIT a oni wracają do starych konstrukcji jak 2.0 czy 1.6 ale wolnossące tyle że lekko zmodyfikowane do wymogów 21 wieku. Chyba naoglądali się na tvn turbo ratujemy klasyki :P jeszcze mogliby zamiast stacji multimedialnych dać kaseciaka bo większość i tak słucha tylko radia.

  • Haha 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, aflinta napisał:

(...) Rozumiem jakby to była jakaś Alfa Romeo albo inne równie niezawodne auto, ale tutaj?

 

Nie tylko zajmujesz trudne do zrozumienia stanowisko w sprawie oczywistych "ciec kosztow" by Subaru, ale rowniez powielasz mity / stereotypy motoryzacyjne...

 

Subaru kiedys bylo "sportowym" i w miare niezawodnym producentem, ale czasy, niestety sie zmieniaja...

 

https://www.motorcheck.ie/blog/the-myth-of-car-reliability/

 

P.S. tak tak, wiem, kolejne "przekupione" zestawienie - Subaru ze swoimi niezawodnymi 2.0D i 2.5T nie moze byc ponizej jakiejs tam Alfy :lol:

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Vabank napisał:

Nic tylko czekać na watek " Co zamiast Forester XT"

 

Odkad pamietam ten dylemat jest juz rozstrzygniety - tylko i wylacznie Skoda! :D:D:D 

 

 

-----

 

Kurczaczki - drugi... :( 

Edited by dpassent
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
To banalnie proste...Stelvio.
Jeździ lepiej, przyspiesza lepiej, a kosztuje tyle samo.
No, niestety, ale prawie o 30% droższe...

Może za jakiś czas Subaru jednak powróci do mocnych jednostek? Kurde, na razie, to naprawdę nie ma w czym wybierać... Jeśli ktoś był przyzwyczajony to mocnego silnika z jakimś tam "charakterem", pięknym dźwiękiem, to.... kiszka Panie, kiszka i dźwięk tramwaju.... :-(

A propos, wie ktoś jak jest realizowany napęd Q4 w Alfach?
Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz się przyłącze do dyskusji - nie marudzić tylko cieszyć się tym co jest . Ja mam XT MY15 i zastanawiałem się czy nie zmienić na nowy model . Z przecieków było widać że z zewnątrz rewolucji nie ma do tego brak silników (narazie ) które zastąpią obecny podjąłem okazało się super decyzję : zostawiam jeszcze co najmniej na parę lat i robię drobną poprawę osiągów :rolleyes:. Poprawka zrobiona i czuję się tak jakbym odebrał nowe auto :yahoo: Polecam !!!

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, piotruś napisał:

No, niestety, ale prawie o 30% droższe...

Może za jakiś czas Subaru jednak powróci do mocnych jednostek? Kurde, na razie, to naprawdę nie ma w czym wybierać... Jeśli ktoś był przyzwyczajony to mocnego silnika z jakimś tam "charakterem", pięknym dźwiękiem, to.... kiszka Panie, kiszka i dźwięk tramwaju.... :-(

A propos, wie ktoś jak jest realizowany napęd Q4 w Alfach?

Jak droższe...za 155k brutto kupisz bez problemu.

Link to post
Share on other sites
Jak droższe...za 155k brutto kupisz bez problemu.
Tak. Diesel 150 KM i napęd na tył. Coś co można porównać z Foresterem, to 280 KM i Q4 - ceny zaczynają się od 196 tys, a jak zaczniesz konfigurować lepsze wyposażenie, to i na 240 możesz się zatrzymać . Oczywiście, to świetne auto, ale wyraźnie droższe od Forestera
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, piotruś napisał:

Tak. Diesel 150 KM i napęd na tył. Coś co można porównać z Foresterem, to 280 KM i Q4 - ceny zaczynają się od 196 tys, a jak zaczniesz konfigurować lepsze wyposażenie, to i na 240 możesz się zatrzymać emoji3.png. Oczywiście, to świetne auto, ale wyraźnie droższe od Forestera emoji6.png

Sorry, przejdź się do carservisu, 155k benzyna AWD. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jacocz napisał:

Jeszcze raz się przyłącze do dyskusji - nie marudzić tylko cieszyć się tym co jest . Ja mam XT MY15 i zastanawiałem się czy nie zmienić na nowy model . Z przecieków było widać że z zewnątrz rewolucji nie ma do tego brak silników (narazie ) które zastąpią obecny podjąłem okazało się super decyzję : zostawiam jeszcze co najmniej na parę lat i robię drobną poprawę osiągów :rolleyes:. Poprawka zrobiona i czuję się tak jakbym odebrał nowe auto :yahoo: Polecam !!!

Wrzuć please do nielegala filmiki z osiągami, np. 60-100, 80-120km/h 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, tymek666 napisał:

To banalnie proste...Stelvio.

Jeździ lepiej, przyspiesza lepiej, a kosztuje tyle samo.

Też coraz mocniej chodzi mi to po głowie....

Ale poczekam jeszcze trochę na oficjalne info co do Forka 2019 w UE..

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, tymek666 napisał:

To banalnie proste...Stelvio.

Jeździ lepiej, przyspiesza lepiej, a kosztuje tyle samo

W USA Twoje Stelvio kosztuje od 42.000$ Forestera już kupisz za 24.000$... i na podobnym poziomie ma być cena nowego... więc nie wiem o czym piszesz. 

Lepiej? Sugerujesz, że Stelvio ma taką dzielność w terenie jak Forek? 

Edited by Xawery1939
Link to post
Share on other sites
Sorry, przejdź się do carservisu, 155k benzyna AWD. 
Ja się kierowałem cenami z konfiguratora, ale faktycznie, już mi gdzieś, ktoś pisał tu na forum, że w Alfie dają nawet do 25 % rabatu jak bierzesz w leasing. No to fajnie, bo to duża różnica
Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Xawery1939 napisał:

W USA Twoje Stelvio kosztuje od 42.000$ Forestera już kupisz za 24.000$... i na podobnym poziomie ma być cena nowego... więc nie wiem o czym piszesz. 

Lepiej? Sugerujesz, że Stelvio ma taką dzielność w terenie jak Forek? 

Jeżeli w USA Forek kosztuje połowę tego co Alfa - to nie wiem czemu w PL przepłacamy płacąc tyle samo

 

Sorry ale żyjemy w PL a tu ceny wyglądają inaczej i pewno wielu forumowiczów z chęcią przytuliłoby Forka za 82 tys PLN.

pierwsze z brzegu przykłady cen w PL:

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-stelvio-200km-q4-skrzynia-aut-asystent-kierowcy-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6ztHmT.html#c00020cd96

 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0xt-sport-cvt-demo-my18-autoryzowany-dealer-subaru-ID6zMBAA.html#68a5895092

 

Nie wszyscy kupują SUVy żeby nimi w terenie jeździć, moja lepsza połowa twierdzi uparcie że Forek to najlepsze auto do miasta, dobrze się zbiera, dobra widoczność, zwrotny i nie boi się krawężników. W lekkim terenie przez 3 lata był raz. Słowem żegnaj Subaru witaj Alfo - przynajmniej w USA będzie można mówić, że jeździ się autem premium ;)

 

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Xawery1939 napisał:

W USA Twoje Stelvio kosztuje od 42.000$ Forestera już kupisz za 24.000$... i na podobnym poziomie ma być cena nowego... więc nie wiem o czym piszesz. 

Lepiej? Sugerujesz, że Stelvio ma taką dzielność w terenie jak Forek? 

Niestety mieszkam w Polsce.

Tutaj po jakimś rabacie oferowano mi forka xt za 152k, stelvio w benzynie awd za 155k ( z pakietem bussines i lighting). Porównaj sobie ceny w podobnych konfiguracjach , nie takie z dupy wzięte za gołego forka.

Stelvio lepiej jeździ na drodze, w teren jedno i drugie jest śmieszne. Tutaj opcji poza LR nie ma już w normalnych $$.

Link to post
Share on other sites

Czekałem na nowego forka i niestety informacja o silniku skreśla go z listy wozidła dla rodzinki. Przecież wielu z nas zapłaciło by za forka 2.ODiT większą kasę biorąc pod uwagę przyjemność z jazdy. Teraz zastanawiam się nad stelvio 2.0 280 KM. Można już kupić w fajnej konfiguracji za 220 tys. Ostatnio z żoną jeździliśmy nowym xv i niestety skrzynia plus silnik porażka za to ilość miejsca i wielkość auta oraz wysokość wsiadania in plus porównując do V40 Cross country T4 AWD mojej żonki natomiast dynamiką wygodą(przednie siedzenia) oraz skrzynią automatyczną Volvo dyskwalifikuje xv. 

Edited by prze-mko
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Kukson napisał:

jeszcze mogliby zamiast stacji multimedialnych dać kaseciaka bo większość i tak słucha tylko radia.

Super, mam z pińcet kaset, będzie jak znalazł :yahoo:

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, mechanik napisał:

 

@eddie_gt4 dokladnie też tak to widzę. Albo czas od 0-100km/h jest bez znaczenia, a to do znudzenia Impreza/XV to nie wyścigówki (Hyundai i30 ma 275KM Vmax 250km/h) teraz pogrzebacz podpierający maskę, O Boszzz

Tapicerka w bagażniku też jest zbędna -_-,

Od momentu rozwodu Imprezy z WRX/STI ta pierwsza nigdy nie miała mocnego silnika - taka decyzja została podjęta i już. To, że WRX (nie impreza WRX) nigdy w EU nie był oferowany, albo to, że XV nie miało mocniejszej jednostki (w sumie to nigdzie chyba nie było oferowany z czymś lepszym niż wolnossące 2.0) to już decyzje odgórne na które składa się kilka czynników i nie ma sensu tego rozwlekać. Nie mylcie z Imprezy z WRX. Narzekać trzeba na brak WRX (choć i ten przechodzi właśnie do historii) a nie brak mocnej jednostki w nowej Imprezie. Już to pisałem gdzie indziej, że chciałbym mocniejszy silnik w XV... no ale raz, że takiej wersji nie było nawet w JP a dwa... nie wiem czy faktycznie byłbym gotów dopłacić za dodatkowe konie (choć z pewnością znaleźliby się tacy co takiego dylematu nie mają). 

 

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

Nie tylko zajmujesz trudne do zrozumienia stanowisko w sprawie oczywistych "ciec kosztow" by Subaru,

OK, posypuję głowę popiołem, bo nie zauważyłem w poprzedniku tego jakże istotnego ulepszenia, teraz faktycznie znowu odsuwamy się w cień Skody i Dustera. To co ja bym tak naprawdę chciał, to otwieranie tylnej klapy za pomocą przesunięcia nogi pod zderzakiem jak bodaj było w Passacie czy innym VAG. 

 

7 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

ale rowniez powielasz mity / stereotypy motoryzacyjne...

To był żart, choć nie bez ziarna prawdy :) - mam swojego Legacy ze 13 albo 14 lat, był holowany tylko raz jak umarł rozrusznik, a tak zawsze docierał do celu. Kolega miał (ponad 10 lat temu) Alfę 156, przez bodaj dwa lata jak ją posiadał sam holowałem ją dwa razy, a nie były to jedyne przypadki jej awarii. Najcięższa to awaria rozrządu przed przeglądem i w konsekwencji remont silnika. Oj Ciężka to była miłość do włoszki ;) A co do nowych auta, to nie widać by wolnossące jednostki w Foresterze czy XV miały jakieś bolączki, więc może nie jest tak źle. 

 

No i by wrócić do głównego tematu, sam z ciekawością czekam co Subaru wsadzi do nowego Forestera w JP jak i co zaproponuje w EU (bo tu pewnie 2,5i nie będzie). Po cichu liczę na hybrydę, która osiągami godnie zastąpi XT i wstrzeli się jeszcze w jego obecną cenę :) No ale to jeszcze rok czasu zanim będzie wiadomo na 100% :(

 

Wesołych świąt.

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...