Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Siemek napisał:

Jeżeli w PL będzie 2.5l 182KM o osiągach zapewne lepszych niż OBK 2.5 to będzie sytuacja niezła.

Jeżeli nie będzie nic innego poza 2,5 N/A to bedzie to "wyzwanie sprzedażowe". Pamiętajmy o akcyzie 18,6% co może wywindować cenę na poziom nawet 180 tys PLN w wyższych wersjach wyposażeniowych, a to spowoduje że sprzedaż będzie można liczyć w pojedynczych sztukach. Cała nadzieja w tym że dzisiaj zaprezentowany model to wersja US a na EU jednak będzie inna gama silnikowa.

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, MForbi napisał:

Jeżeli nie będzie nic innego poza 2,5 N/A to bedzie to "wyzwanie sprzedażowe". Pamiętajmy o akcyzie 18,6% co może wywindować cenę na poziom nawet 180 tys PLN w wyższych wersjach wyposażeniowych, a to spowoduje że sprzedaż będzie można liczyć w pojedynczych sztukach. Cała nadzieja w tym że dzisiaj zaprezentowany model to wersja US a na EU jednak będzie inna gama silnikowa.

Wg mnie będzie dostępny 2.0i 156KM jak w Imprezie. Czy będzie 2.5 to wróżenie z fusów. Jeżeli będzie akcyza to cena będzie wysoka. Chyba, że zanim się pojawi Forek 2019 wejdzie w życie umowa o partnerstwie gospodarczym EU-Japonia, wtedy ceny będą niższe. Na pewno za rok o tej porze będzie wiadomo więcej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek pewnie wejdzie do EU dopiero z hybrydą i nową generacją silników czyli 1.8T bo 1.5T trochę za mały do niego, może też w konfiguracji 1.8T z elektrycznym, ech, rozmażyłem się. Miałoby to sens bo ewidentnie Subaru inwestuje napęd hybrydowy i oby sprzedaż była na tyle duża, żeby stać ich było na technologiczną wizytówkę czyli STi :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piskoor napisał:

ale już nim jechałeś ???

Subaru Forkiem N/A tak. Spodziewasz się, że MY19 będzie 8s do setki ? Bo ja nie. Tak więc można się spodziewać, że będzie podobnie jak w obecnym.

 

5 godzin temu, Piskoor napisał:

Jakoś nie słychać utyskiwań właścicieli OBK 2,5 na to że mieli wypadek bo auto za "wolne"

I znowu wchodzimy w argumentację zero - jedynkową. Pomiędzy brakiem wypadku a jego zaistnieniem jest jeszcze trochę miejsca. Dla mnie jak wyprzedzam i ciągnie się to długawo to jest to dyskomfortujące. Nawet jak widzę przed sobą kilometr prostej to czuję się bezpieczniej jak manewr szybko zakończę.

 

Z ciekawości: skoro 2.5 N/A jest taki ok to czemu "robisz" 3.6 ?

 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian32 napisał:

Komentarze pod filmem ...

 

Komentarze są jednoznaczne. Niestety. 

 

Teraz zauważyłem: maska po otwarciu trzyma się na pałąku, brak siłowników, masakra. Może to śmieszne, ale ten element ma dla mnie spore znaczenie, jest trochę wyznacznikiem klasy pojazdu.

 

 

Edytowane przez Siemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Subaru Forkiem N/A tak. Spodziewasz się, że MY19 będzie 8s do setki ? Bo ja nie. Tak więc można się spodziewać, że będzie podobnie jak w obecnym.

 

I znowu wchodzimy w argumentację zero - jedynkową. Pomiędzy brakiem wypadku a jego zaistnieniem jest jeszcze trochę miejsca. Dla mnie jak wyprzedzam i ciągnie się to długawo to jest to dyskomfortujące. Nawet jak widzę przed sobą kilometr prostej to czuję się bezpieczniej jak manewr szybko zakończę.

 

Z ciekawości: skoro 2.5 N/A jest taki ok to czemu "robisz" 3.6 ?

 

Pisałem już

nie szukałem pojemności tylko rocznika i wyposażenia - wcześniej przegrałem 3 licytacje na 2,5

 

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Subaru Forkiem N/A tak. Spodziewasz się, że MY19 będzie 8s do setki ? Bo ja nie. Tak więc można się spodziewać, że będzie podobnie jak w obecnym.

Pytam o ten dokładnie bo wyrażasz opinię na temat czegoś co nawet jednego testu nie miało, a różnic jest sporo.... Inna CVT, SI, nieco większa moc

Ja wolę poczekać i ocenić po jakimś czasie

 

a tak przy okazji S-Turbo miał 177 KM - i uważany był za raczej szybki

 

 

Nie uważałem 2,5 za demona szybkości, niemniej jednak uważałem i nadal uważam iż jest to samochód którym spokojnie się da jeździć bez malkontenctwa.

175 KM to więcej niż ma 80 % aut na drodze

prowadzi się lepiej niż 90 % aut na drodze.

Owszem mogłoby być więcej tego czy tamtego - ale nie wiem czy gdyby miał 300 KM to i tak nie znalazłoby się tutaj parę osób które twierdziłyby że jednak minimum to 400 :-)

 

 

I jestem też przekonany że dyskusja o 2,5 N/A jest jałowa albowiem do tej pory w EU w Foresterze nie występował i pewnie nie będzie.

Skoro odpada STI to jest miejsce zarówno na 2.0 DIT lub na np 1,6 DIT+Plug In

 

Edytowane przez Piskoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Nie wiem dokładnie, ale oczekuję dopiero w drugiej połowie 2019.

 

Pozdrowienia

Czy to oznacza że przez jakiś czas Forek zniknie z oferty, czy będzie dostępna stara wersja jeszcze przez ponad rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Siemek napisał:

....teraz zauważyłem: maska po otwarciu trzyma się na pałąku, brak siłowników, masakra. Może to śmieszne, ale ten element ma dla mnie spore znaczenie, jest trochę wyznacznikiem klasy pojazdu.

 

 

Fakt Duster to ma już od 2013:D

50 minut temu, adamW202 napisał:

Czy to oznacza że przez jakiś czas Forek zniknie z oferty, czy będzie dostępna stara wersja jeszcze przez ponad rok?

Bedzie pauza... :(

Od lipca wchodzą nowe normy emisji spalin... 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piskoor napisał:

(...) tak przy okazji S-Turbo miał 177 KM - i uważany był za raczej szybki

 

Ale to bylo prawie 20 lat temu... i pojecie "szybki" troszke zmienilo, no nie?

 

Brak silownikow maski to tragikomedia w aucie tej klasy... albo inaczej: kolejny subarowy "smaczek" :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piskoor napisał:

a tak przy okazji S-Turbo miał 177 KM - i uważany był za raczej szybki

I oby nowy był tak szybki. Ale nie będzie. Dwie sprawy:

1) turbo daje lepszy przebieg momentu. Wprawdzie CVT może trzymać obroty w punkcie max momentu, ale sama przekładnia traci więcej niż manual.

2) Forek II gen był 300kg lżejszy od obecnego. Tak więc z MY2019 nie będzie lepiej a wręcz różnica może się pogłębić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

Brak silownikow maski to tragikomedia w aucie tej klasy... albo inaczej: kolejny subarowy "smaczek" :facepalm:

Jak często podnosi się maskę by siłowniki odmieniły jakość życia? Ja zaglądam może raz w miesiącu albo rzadziej - naprawdę nie czuję większej potrzeby. Płyn do spryskiwaczy mi tak szybko nie schodzi, oleju auto nie bierze, płyn chłodniczy też zawsze w porządku. To po co mam tam częściej zaglądać?

 

 

A z innej beczki: zaglądnąłem na Japońską stronę Subaru: WRX/STI out, Exiga out, Levorg out - w sensie wszystkie mają informację o zakończeniu produkcji. 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, dpassent napisał:

Ja jezdzilem OBK 2.5 MY10 przez prawie 4 lata. Nie jestem wyczynowcem. A pare razy zrobilo mi sie mokro w gaciach. Nadal nie jestem wyczynowcem i w FXT nie zrobilo mi sie w gaciach

 

Cholera tak czytam i pomyślałem - może to prostata?

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aflinta napisał:

A z innej beczki: zaglądnąłem na Japońską stronę Subaru: WRX/STI out, Exiga out, Levorg out - w sensie wszystkie mają informację o zakończeniu produkcji. 

 

Grubo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, markos007 napisał:

Śpieszmy się kochać obecne modele, tak szybko odchodzą..

Zwłaszcza jak już szumi szelest pieniędzy (większych) za to, co już wyprodukowane :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

A z innej beczki: zaglądnąłem na Japońską stronę Subaru: WRX/STI out, Exiga out, Levorg out - w sensie wszystkie mają informację o zakończeniu produkcji. 

 

To co w 2019 będzie w Europie ? OBK, XV, Impreza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

A z innej beczki: zaglądnąłem na Japońską stronę Subaru: WRX/STI out, Exiga out, Levorg out - w sensie wszystkie mają informację o zakończeniu produkcji. 

 

Szok, tam też kończą sprzedaż WRX/STI??

Czyli jednak nie można zwalać wszystkiego na europejskie normy emisji... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...