Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Kukson napisał:

Forek to nie pierwsze Subaru w USA na kapciach od Falkena. XV znany w Stanach jako Crosstrek także na nich jeździ i Ascent także zaprezentowany był na Falkenach.

I dobrze, mam zimowe Falkeny, nie znajduję w nich wad. Mają jedną wielką zaletę są bardzo ciche :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
50 minut temu, FilipBB napisał:

Ja mam pytanie do Szanownej Dyrekcji bo nie chce robić nowego wątku. Kiedy można spodziewać się premiery Europejskiej wersji Forestera lub szczegółów oferty modelowej dla Europy?

Nie wiem dokładnie, ale oczekuję dopiero w drugiej połowie 2019.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 minuty temu, dpassent napisał:

mam nadzieje ze to "omylka pisarska" i chodzilo raczej o 2018

Nie, to nie jest "omyłka pisarska" - chodzi jak najbardziej o 2019.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

Z tego co wyczytałem na tym forum Polska jest wyjątkowym krajem EU, gdzie super sprzedaje się FXT. 

W pozostałych - N/A RULEZ!

To zresztą widać na ulicach w PL. Na 10 spotkanych Foresterów 8 to XT. Jak ktoś kiedyś powiedział "różnica od 2.0i do XT to 150 zł raty leasingowej".
Tak więc w Polsce brak XT będzie oznaczał pewną zmianę dla importera i dilerów na pewno. Z drugiej strony jest duża szansa na pozyskanie całkowicie nowych klientów.
Zakładam też, że jest pewna rzesza fanów Subaru Forestera, którzy cenią tą markę nie tylko dla osiągów. Liczy się całokształt, uniwersalność, otoczka, spuścizna,  tradycja i filozofia.
Te osoby spokojnie odnajdą się w nowym Foresterze gdyż będzie to po prostu Forester. Jeździłem rok Forkiem 2.0i 150KM i wiem, że dla mnie osiągi nie są pierwszorzędną cechą. Jeżeli w PL będzie 2.5l 182KM o osiągach zapewne lepszych niż OBK 2.5 to będzie sytuacja niezła. Jeżeli nie to zostanie 2.0 150 KM i trzeba będzie się odnaleźć. Zapewne importer jak i dilerzy mają sposoby by móc odnaleźć siebie i klientów w nowej rzeczywistości. Panta rhei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że należy przestać poszukiwać rajdówki w Forku, a skupić się na tym co naprawdę otrzymujemy. 

Spory rodzinny Suv z porządnym napędem - a w PL & EU wciąż dość rzadki, przez co ciekawy. 

EyeSight - świetna sprawa. 

I myślę, że powinniśmy spieszyć się kochać 2.0 i 2.5 N/A bo niedługo będziemy z rozrzewnieniem wspominać ich klang uruchamiając nasze 900 quadturbo e-hybrid GT dynamc power blue comfort luxury sport jednostki napędowe. 

 

Ale przyznać trzeba, że łezka się w oku kręci, kiedy pomyślę o Sti, H6, XT i wszystkim co kiedyś było fajne i ciekawe w tej marce. Bo choć nie miałem na własność żadnego z w.w. - to przynajmniej mogłem mieć. :)   

 

5 minut temu, Siemek napisał:

Panta rhei.

 

Czyli jak przetłumaczył ś.p. Smoleń - wszystko w płynie :)

 

7 minut temu, Siemek napisał:

Te osoby spokojnie odnajdą się w nowym Foresterze gdyż będzie to po prostu Forester. Jeździłem rok Forkiem 2.0i 150KM i wiem, że dla mnie osiągi nie są pierwszorzędną cechą. Jeżeli w PL będzie 2.5l 182KM o osiągach zapewne lepszych niż OBK 2.5 to będzie sytuacja niezła.

 

Pewnie, że tak. Po pewnie 5 latach OBK 2.5 na pewno ze spokojem odnajdę się w Foresterze 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto szuka w Forku rajdówki ale dla mnie XT to świetne połączenie kilku cech w jednym. Jest dynamiczne, bardzo dobrze się prowadzi jak na auto tej klasy do tego 4 generacja dosyć sporo miejsca ma w środku no i poza asfaltem sobie bardzo dobrze radzi i tego ja oczekuje w SUVach.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dyrekcja napisał:

Nie, to nie jest "omyłka pisarska" - chodzi jak najbardziej o 2019.

 

Czyli, drogi Watsonie, nalezy zadac pytanie do kiedy bedzie produkowany obecny model MY18. Bo wynika mi z tego, ze do drugiej polowy 2019 nie zobaczymy nowej generacji Forka. Co sie pewnie jakos tam wpisuje w to ze pewnie sie pojawi dopiero jak sie pojawi hybryda... No nic... Musze to jakos powiedziec Żonie teraz... ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kukson napisał:

Jest dynamiczne, bardzo dobrze się prowadzi jak na auto tej klasy do tego 4 generacja dosyć sporo miejsca ma w środku no i poza asfaltem sobie bardzo dobrze radzi i tego ja oczekuje w SUVach.

To teraz dostaniesz wszystko to samo oprócz pierwszej cechy. 

Bo najwyraźniej to czego ty oczekujesz w suvach nie jest tożsame, z tym co Subaru uważa, że jest oczekiwane przez potencjalnych nabywców.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piskoor napisał:

Tak jak napisał @aflinta   czy ktoś ściągnął ze Stanów Forka innego niż 2,5  ??  (...)  Należy również pamiętać że jest to model produkowany w fabryce w Stanach.  

 

 

Cos przegapilem? Dotychczas wszystkie Forki byly produkowane w JPN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bardzozlymisio napisał:

To teraz dostaniesz wszystko to samo oprócz pierwszej cechy. 

Bo najwyraźniej to czego ty oczekujesz w suvach nie jest tożsame, z tym co Subaru uważa, że jest oczekiwane przez potencjalnych nabywców.  

Zgadzam się, tylko nie podoba mi się otoczka marketingowa - przede wszystkim "bezpieczeństwo". Bezpieczeństwo to także dynamika auta a tej brakuje przy silniku N/A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, RoadRunner napisał:

 Bezpieczeństwo to także dynamika auta a tej brakuje przy silniku N/A.

 

ale już nim jechałeś ???

 

Jakoś nie słychać utyskiwań właścicieli OBK 2,5 na to że mieli wypadek bo auto za "wolne"

Sam jeździłem 2,5 175 KM , jeżdżę teraz 2,5 i to 156 KM i nie miałem sytuacji w których poczułbym się niebezpiecznie ze względu na brak mocy...

Ale może jestem kapelusznikiem... a nie wyczynowcem   :-)

Edytowane przez Piskoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Piskoor napisał:

poczułbym się niebezpiecznie ze względu na brak mocy...

 

Ja jezdzilem OBK 2.5 MY10 przez prawie 4 lata. Nie jestem wyczynowcem. A pare razy zrobilo mi sie mokro w gaciach. Nadal nie jestem wyczynowcem i w FXT nie zrobilo mi sie w gaciach mokro nigdy (przynajmniej z braku mocy ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dpassent napisał:

Ja jezdzilem OBK 2.5 MY10 przez prawie 4 lata. Nie jestem wyczynowcem. A pare razy zrobilo mi sie mokro w gaciach. Nadal nie jestem wyczynowcem i w FXT nie zrobilo mi sie w gaciach mokro nigdy (przynajmniej z braku mocy ;) )

Może inaczej planujemy wyprzedzanie... ? 

 

Z drugiej strony.... nie jest przecież wykluczone że Forester pojawi się w EU z silnikiem 1,6 DIT...  Generalnie masę do Levorga ma zbliżoną - oba w okolicach 1550kg . Osiągi może mieć zatem zbliżone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kukson napisał:

Mocy nigdy za wiele i lepiej mieć więcej niż mniej ;)

Absolutnie nie twierdzę że nie  - H6 :-)

ale tez nie twierdzę że Forester z mocą ponad 180 KM jest samochodem mało bezpiecznym bo brakuje mu mocy..

To akurat można by stwierdzić dopiero z chwilą gdy spędzi się w tym samochodzie trochę czasu.

 

W chwili obecnej skrzynia CVT działa nieco inaczej niż kilka lat temu - pewnie ma to wpływ na dynamikę

silnik jest jednak mocniejszy - tez pewnie będzie to miało wpływ.

jest SI-Drive - również nie bez znaczenia

 

Nie krytykujmy do przodu. Cieszmy się że firma coś robi a nie zwija się z rynku, lub sprzedaje chińczykom :-)

52 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

Cos przegapilem? Dotychczas wszystkie Forki byly produkowane w JPN

Nic - moja pomyłka :-)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kukson napisał:

Nie widzę żadnych plusów aby zamieniać 2.0 DIT na 1.6 DIT w Foresterze.

Ja nie napisałem o zmianie 2.0 DIT na 1.6 DIT

pisałem o zmianie 2,5 N/A   na 1.6 DIT

wszystko kwestia norm

Jeśli 2.0 DIT się nie zmieści jedyną alternatywą może być 1.6 DIT

 

Pozatym - właśnie zauważyłem. Dyrekcja napisała o drugiej połowie przyszłego roku !!!

Więc w sumie sporo czasu na dyskusję przed nami...

Ale oznacza to też że może sporo czasu na zaplanowanie wejścia hybrydy   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 podobny silnik do 2.0 tylko mniejsza pojemność wiec wątpię aby normy się dużo różniły jak w ogóle się różnią(może subaru udostępni takie dane) do tego spalanie prawie identyczne.

Na razie pozostaje nam cieszyć się obecną generacją gdzie dostępny jest XT bo nowy to pewnie najwcześniej w EU jesień 2019 wiec jeszcze sporo czasu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NY wraz z premierą Forestera Subaru swoją premierę miała Toyota RAV4 z silnikiem 2.5l... to nie tylko najlepiej sprzedający się model Toyoty , ale także najlepiej sprzedający się w USA... i Subaru nowym Foresterem zapewne próbuje uszczknąć nieco z supremacji RAV4....

Toyota zapowiedziała wersję hybrydową... jednostka będzię dostarczana z 2.5l silnikiem i CVT... i Subaru również idzie tą drogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My dywagujemy a nadal NIC nie wiadomo, czy Forek w ogóle będzie w Polsce. Słaba sytuacja. Odpuszczenia 2.0 DIT nie bardzo rozumiem, zwłaszcza gdy nie poszerzono gamy aut, a raczej ją odchudzono w EU o najmocniejszą STI. Tym samym robiąc miejsce na JEDEN model mocniejszy w gamie, którym mógłby być Forek, ewentualnie OBK 2.0 DIT, ale jak wiemy nic z tego. Reasumując - pozbywają się właśnie tego czym Subaru się na tle jakże poszukiwanych dziś SUVów wyróżniało wersją XT - mocą silnika w tym przedziale cenowym. Bezpiecznych Suvów klasy kompakt jest duużo - dziś wszystkie one mają milion systemów bezpieczeństwa - czy to aby na pewno dobra droga dla Subaru? Czas pokaże, ja z żoną ubolewam, zazdroszczę koledze tu, który kupił od nas XT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dla sporej grupy obecnych użytkowników XT wersja z 150KM pod maską nie wchodzi w rachubę . Ja na pewno nie zmienię auta żeby kupić wolniejsze i o mniejszej elastyczności . 

Osobiscie szybciej się zdecyduję na hybrydę ale o takich samych lub lepszych osiągach co nie jest trudne dokładając silnik elektryczny do spełnienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...