Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Nie bardzo się z tym zgodzę. Nie opieram się na statystyce, ale na odczuciach organoleptycznych - we Wrocławiu 8/10 nowych subaru to FXT. Jeśli wyleci z oferty to nie wierzę, że więcej niż 40% użytkowników wróci po wolnego ssaka.

 

Z tego co wyczytałem na tym forum Polska jest wyjątkowym krajem EU, gdzie super sprzedaje się FXT. 

W pozostałych - N/A RULEZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Piskoor napisał:

Jakie znaczenie ma rynek Polski skoro cała Europa sprzedaje mniej więcej 30 tys Subaru a w sprzedaż w Stanach to około 600 tys... 

 

No i to jest smutna prawda - dlatego brak FXT martwi TYLKO nas nielicznych - a nie FHI - i całej rzeszy Klientów z USA/Europy Zachodniej

 

A swoją drogą ciekawe czy w Rosji/Chinach -  będzie taki FXT MY 2019?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jozef1972 napisał:

A swoją drogą ciekawe czy w Rosji/Chinach -  będzie taki FXT MY 2019?

 

W Chinach od dawna jest OBK 2.0DIT - Marzenie Scietej Glowy, Swiety Graal, Alfa i Omega dla niektorych na tym forum (w tym i troche mnie...) :) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Piskoor napisał:

tutaj kilu stracą, na innym ryku zyskają kilkanaście tysięcy..

 

Nic dodać, nic ująć. Przecież to jest globalna firma, a u nas wszystkich subaru się rocznie sprzedaje tyle co pewnie jeden mały dealer u USA zrobi. Z handlowego punktu widzenia taki rynek jak Polska jest pomijalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widział ktoś zdjęcie bagażnika z roletą? Kolejna rzecz, którą się nie chcą chwalić?. Pewnie w dalszym ciągu będzie rozwiązanie z pierwszej generacji:facepalm: - obok przycisków do grzanych dup ostatnie elementy "nawiązujące" do pierwowzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, GREGG napisał:

Ale trzeba przyznać, że póki co ta strategia działa idealnie, skoro sprzedaż ciągle rośnie. Fani turbo zniechęceni, ale akcjonariusze zachwyceni ;)

 

 

Nie do końca. Rosnący wolumen sprzedaży nie jest tożsamy z rosnącymi zyskami. Subaru zanotowało spory spadek rentowności operacyjnej w 2017 roku. Zysk netto spadł o blisko 40% w porównaniu do 2016. Wrócił do poziomu z roku 2015. Akcjonariusze bynajmniej nie są zachwyceni obecną sytuacją, co znajduje odzwierciedlenie w kursie akcji, który spada.

 

image.thumb.png.18c1e02a5f8b7e5b1718d6ded5d7e670.png

19 minut temu, Piskoor napisał:

tutaj kilu stracą, na innym ryku zyskają kilkanaście tysięcy..

 

Jakie znaczenie ma rynek Polski skoro cała Europa sprzedaje mniej więcej 30 tys Subaru a w sprzedaż w Stanach to około 600 tys... 

 

 

A dlaczego rozpatrujemy tę sytuację na zasadzie wykluczającej się alternatywy. Subaru nie może dla tych kilkunastu tys. zaoferować 2.0i a dla tych kilku 2.0XT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, subleo napisał:

Nie do końca. Rosnący wolumen sprzedaży nie jest tożsamy z rosnącymi zyskami. Subaru zanotowało spory spadek rentowności operacyjnej w 2017 roku. Zysk netto spadł o blisko 40% w porównaniu do 2016. Wrócił do poziomu z roku 2015. Akcjonariusze bynajmniej nie są zachwyceni obecną sytuacją, co znajduje odzwierciedlenie w kursie akcji, który spada.

 

No proszę tego nie wiedziałem, wydawało mi się, że rosnąca sprzedaż oznacza też większe zyski. Ale to może być efekt nowych inwestycji czy też innych czynników. W każdym razie spadek sprzedaży forestera w Polsce po wycofaniu XT jakoś ich specjalnie nie załamie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Giresse napisał:

Widział ktoś zdjęcie bagażnika z roletą? Kolejna rzecz, którą się nie chcą chwalić?. Pewnie w dalszym ciągu będzie rozwiązanie z pierwszej generacji:facepalm: - obok przycisków do grzanych dup ostatnie elementy "nawiązujące" do pierwowzoru.

 

w bagażniku widać więcej haczyków na zakupy i światełko w podsufitówce - ciekawe czy LED - czy nieśmiertelna żaróweczka:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, subleo napisał:

 

A dlaczego rozpatrujemy tę sytuację na zasadzie wykluczającej się alternatywy. Subaru nie może dla tych kilkunastu tys. zaoferować 2.0i a dla tych kilku 2.0XT?

 

No właśnie, skoro USA już podbite to teraz czas zwiększyć zyski w Europie czyli zrobić dla nas XT.  A jak nie to trzeba się wybrać do jp pod siedzibę i spalić tam jakieś opony czy coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Piskoor napisał:

Jakie znaczenie ma rynek Polski skoro cała Europa sprzedaje mniej więcej 30 tys Subaru a w sprzedaż w Stanach to około 600 tys... 

 

Z perspektywy dywersyfikacji rynków zbytu Europa ma duże znaczenie. Ponadto gdyby Subaru zrezygnowało z takich, niby małych rynków jak Europa, Australia (50 tys.), Azja etc. to globalna sprzedaż spadłaby pewno o połowę. A na to raczej pozwolić sobie nie mogą. Ciekawi mnie także rentowność na poszczególnych rynkach. Czy nie jest tak, że w USA sprzedają dużo z małą marżą, a w Europie mniej ale z marżą znacznie większą?

 

Ponadto takie myślenie "nie wprowadzamy szerokiej oferty w Europie bo mało tam sprzedajemy a sprzedajemy mało bo mamy małą ofertę". Takie błędne koło.

 

Ziarnko do ziarnka ... ;)

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, subleo napisał:

Ponadto gdyby Subaru zrezygnowało z takich, niby małych rynków jak Europa, Australia (50 tys.), Azja etc. to globalna sprzedaż spadłaby pewno o połowę.

to niemożliwe z czysto matematycznego punktu widzenia... USA to juz 60 % rynku... Japonia pewnie 20-30 %

EU + Australia to jakieś 5-8 %.   A Azja ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piskoor napisał:

to niemożliwe z czysto matematycznego punktu widzenia... USA to juz 60 % rynku... Japonia pewnie 20-30 %

EU + Australia to jakieś 5-8 %.   A Azja ???

 

Azja to 215 tys. czyli 20% rynku ... Japonia to tylko 15%.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bmarcin napisał:

Z boku patrzac na cala sprawe narzekamy na nowego SF ze nie ma wersji XT, ze to ze tamto.

Przyklad z rodzinnego podworka – wujek obeznany z autami i w temacie, wierny fan aut z Bawarii ostatnio mowi do mnie: wiesz jechalem nowa impreza. Alez to auto sie prowadzi, moze nie jest szybkie ale prowadzenie, zawieszenia bajka. No i wykonczenie bez zarzutu. Znajac jego dosc surowe i wymagajace podejscie do samochodow, nalezy to uznac zdecydowanie za komplement. Coraz wyrazniej moim zdaniem, widac zmiane strategii Subaru, inny klient jest na celowniku niz 10-15 lat temu. Kiedys byly rajdy i szybkie kombi, teraz ma byc rodzinnie i bezpiecznie. Subaru stwerdzilo ze nie ma co konkurowac na rynku mocnych aut, bo jak wiemy jest tego masa. I poszlo w inna strone (nie mowie ze to zle), a szukajacym emocji za kolkiem w rodzinnym aucie pozostaje udac sie do innych salonow... 

 

 

 

Amen... 

 

Czy to źle? Ciężko powiedzieć, będzie inaczej. 

 

Dla części osób będzie to ciężkie do przeżycia ale dla wielu innych to otwarcie drzwi do świata Subaru, innego niż kiedyś ale Subaru. 

 

Subaru nie zawalczy na moc z AUDI, Mercedesem, BMW więc po co tracić siłę, czas i pieniądze na coś co nie ma szans powodzenia, lepiej odnaleźć swój segment rynku i na nim skoncentrować wysiłki. 

 

 

 

Nowy, biały Forester w wersji Sport bardzo mi się podoba!! :thumbup:

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie do Szanownej Dyrekcji bo nie chce robić nowego wątku. Kiedy można spodziewać się premiery Europejskiej wersji Forestera lub szczegółów oferty modelowej dla Europy? 

 

Odkilku lat obserwuje poczynania Subaru na Świecie i na prawdę premiery w Stanach modeli na USA to zawsze było coś innego. Modele której nas interesują to wersja Europejska, Japońska i ewentualnie Australijska. Poczekajmy chociaż do premiery w Japonii. 

Forester dla USA będzie produkowany w Japonii jak dobrze pamiętam. W USA robią tylko Legacy/Outback, Ascent i Imprezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rzeczy mniej istotnych, zauważyłem, że Falken wygrał "przetarg" na buty dla Forka. Ciekawostka - maska NIE MA siłowników :facepalm:, Widocznie koszt dodania elektrycznie podnoszonej klapy tylnego bagażnika pochłonął budżet na siłowniki przedniej maski.

Edytowane przez Giresse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, chojny napisał:

Nowy, biały Forester w wersji Sport bardzo mi się podoba!! :thumbup:

 

Forek jak to forek - nie za piękny, ale fajny i dzielny.

Natomiast środek Forka mi się spodobał. Wydaje się być obszerniejszy i bardziej komfortowy. 

Na którymś filmie mówią, że lepiej wyciszony - co było celem konstruktorów. To było moje główne zastrzeżenie w porównaniu do OBK. 

Bagażnik większy. Klapa wydaje się szybciej otwierać. 

Ogólnie - jest zgoda. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bardzozlymisio napisał:

 

Forek jak to forek - nie za piękny, ale fajny i dzielny.

Natomiast środek Forka mi się spodobał. Wydaje się być obszerniejszy i bardziej komfortowy. 

Na którymś filmie mówią, że lepiej wyciszony - co było celem konstruktorów. To było moje główne zastrzeżenie w porównaniu do OBK. 

Bagażnik większy. Klapa wydaje się szybciej otwierać. 

Ogólnie - jest zgoda. 

 

 

Dokładnie tak odbieram to auto. 

 

Jeździłbym :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Giresse napisał:

Z rzeczy mniej istotnych, zauważyłem, że Falken wygrał "przetarg" na buty dla Forka.

Forek to nie pierwsze Subaru w USA na kapciach od Falkena. XV znany w Stanach jako Crosstrek także na nich jeździ i Ascent także zaprezentowany był na Falkenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co drugi post jest o silniku ;) 

Piszecie tak jakby złe Subaru odbierało Wam konie mechaniczne, a przecież trzeba pamiętać, że są przepisy unijne, których producent musi przestrzegać. 

Dokładnie co i za ile przeczytacie tutaj:

https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

Subaru ma za małą flotę samochodów w ofercie, żeby pozwolić sobie na mocny silnik w każdym modelu. 

"Przekroczenie normy o 1 g/km skutkuje w chwili obecnej karą wynoszącą 5 euro od każdego wyprodukowanego samochodu. Kolejny gram czyli przekroczenie o 2 g/km to już 5 + 15 euro. O 3 g/km to 5 + 15 + 25 euro. Za każdy kolejny gram przekroczenia płaci się już 95 euro. W 2019 roku już za pierwszy gram i każdy kolejny ponad limit płacić się będzie 95 euro."

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...