Jump to content

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Recommended Posts

Godzinę temu, Karas napisał:

to o niczym nie świadczy. A w Dusterze wycofali wszystkie benznyniaki i w ofercie jest tylko diesel:)

Wycofanie benzyniaków z Dustera to chwilowy problem naszego rynku, w Fabii to decyzja nie wprowadzania go do oferty wraz z odświeżonym modelem. Porsche też dało sobie spokój, podobnie jak Toyota. Reszta chwilę pociągnie bo za dużo kasy utopiła by tak łatwo diesla odpuścić a w napędach alternatywnych mają kilka lat opóźnienia. Owszem, są już zajawki.... ale to nie to samo co masowa produkcja. 

 

Godzinę temu, Karas napisał:

Jestem ciekaw  jaki los  spotka  Subaru w EU  po wycofaniu   2,5t, 2.Ot i SBD -na  zachodzie jednak kupowane

2.0T, 2,5T ze względów podatkowych i pewnie ekonomii eksploatacji wcale dużym wzięciem na zachodzie się nie cieszyły, tam jednak króluje wolnossąca benzyna. SBD.... ciężko mi stwierdzić. Niewątpliwie najbliższy czas będzie dosyć trudny dla Subaru do momentu aż nie zreorganizuje oferty silnikowej do swoich aut i nie wprowadzi jakichś hybryd. No ale jakby mieli wywiesić białą flagę to już dawno by to zrobili a nie wprowadzali kolejne modele (Impreza/XV). Pozostaje nam czekać, bo tego co wymyślili dla nas w Japonii niestety nie wiemy. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Karas napisał:

. A w Dusterze wycofali wszystkie benznyniaki i w ofercie jest tylko diese

Docelowo ma być 1.2 tce , już rok temu było wiadomo że wolnossący silnik jest tylko zapchaj dziurą na okres nowego modelu.

Poprzedni silnik w ofercie był bardzo dobry , dużo palił ale za w ogóle się nie psuł i kochał lpg a części leżały do niego na każdym złomie. Następca na euro 6 palił litr mniej ale za to nie dało się założyć gazu i ciągle wracał na serwis , na zachodzie praktycznie się nie sprzedawał  ze względu na pojemność  tylko w PL znajdywały swoich amatorów.

W renault to normalne że wprowadzają model a dopiero potem robią homologacje na szerszą game silnikową. Pewnie na wszystkie konfiguracje napędu i silników przyjdzie czekać 2 lata.

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Piskoor napisał:

Szukałem 2017 z EyeSight.. Wcześniej przegrałem 3 licytacje na 2.5

 

To akurat jest dla mnie przekonujący argument. Uważam, że EyeSight jest świetnym systemem a jakoś rzadko wychwalanym na naszym forum. A to błąd, bo powinien. 

Jest to, myślę nie tylko mim zdaniem, bardzo udany system, który dostałem razem z moim OBK. Na pewno zwiększający bezpieczeństwo. Ma swoje wady czy niedoskonałości (jak każde tego typu rozwiazanie), ale w połączeniu z kierowcą, który nauczył się z tym systemem współdziałać efekty są doskonałe.

A dla poprawy humory należy zajrzeć do konkurencji - ile za takie cacko musi się dodatkowo położyć na ladzie. 

 

A przyznam, że kupując OBK 2,5 roku temu, wahałem się czy OBK czy FXT  -  EyeSight nie był o warunkiem sine qua non. Gdybym kupował auto dzisiaj, obawiam się, że brak ES eliminowałby FXT. 

 

19 godzin temu, Piskoor napisał:

Pozatym tutaj nie chodzi o to że coś z silnikiem ponad 200 KM jest złe. Chodzi o to że wszystko co poniżej wg sporej części opinii nie nadaje się do jazdy - z czym absolutnie się nie zgadzam

 

Znam ludzi, którzy twierdzą, że da się jeździć tylko BMW, a cała reszt to śmieci. Parafrazując Ernesta H. - fajdam w mleko matek takich jegomości :D

Jeżdżę 175 konnym kombi, wożę rodzinę i żyję. 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3/23/2018 o 07:05, bardzozlymisio napisał:

Uważam, że mój OBK prowadzi się lepiej od 'zwyczajnego kombi' forester może nieco gorzej, bo jest trochę wyższy ale wciąż lepiej niż przeciętny Avensis. Poza tym wysoka pozycja za kierownica = lepsza widoczność bardzo poprawia warunki pracy kierowcy. Zauważam to ja i mój ojciec właśnie wsiadając do Mazdy.  

Wg mnie OBK nie wypada lepiej niż Forek jeżeli chodzi o prowadzenie. Jeździłem OBK 2.5 i mam porównanie do Forka 2.0i i XT MY17/18.

Układ kierowniczy w Forkach jest bardziej bezpośredni, twardy, lepsze wyczucie, wrażenia z układu wręcz sportowe (w połączeniu z XT).

OBK ma układ bardziej gumowaty, miękki, bardziej dostrojony do jazdy spokojnej. To moje zdanie. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Siemek napisał:

Wg mnie OBK nie wypada lepiej niż Forek jeżeli chodzi o prowadzenie. Jeździłem OBK 2.5 i mam porównanie do Forka 2.0i i XT MY17/18.

Układ kierowniczy w Forkach jest bardziej bezpośredni, twardy, lepsze wyczucie, wrażenia z układu wręcz sportowe (w połączeniu z XT).

OBK ma układ bardziej gumowaty, miękki, bardziej dostrojony do jazdy spokojnej. To moje zdanie.

 

Może i tak, ale przez to, że Forek jest wyższy może być bardziej wrażliwy na np. boczne podmuchy lub body roll. 

Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w prowadzeniu Forka, więc może niech ktoś kto na codzień użytkuje te auta się wypowie. 

Link to comment
Share on other sites

 
Może i tak, ale przez to, że Forek jest wyższy może być bardziej wrażliwy na np. boczne podmuchy lub body roll. 
Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia w prowadzeniu Forka, więc może niech ktoś kto na codzień użytkuje te auta się wypowie. 
Co tutaj porównywać - oba są fajne :-)

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Siemek napisał:

Wg mnie OBK nie wypada lepiej niż Forek jeżeli chodzi o prowadzenie. Jeździłem OBK 2.5 i mam porównanie do Forka 2.0i

 

A ja mam odmienne zdanie - bo forester 2.0 NA dużo bardziej kładzie się na zakrętach niż OBK.  Każdy zwraca uwagę na co innego ;)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, spawalniczy napisał:

 

A ja mam odmienne zdanie - bo forester 2.0 NA dużo bardziej kładzie się na zakrętach niż OBK.  Każdy zwraca uwagę na co innego ;)

2.0i trochę się kładzie, ale XT nie w głowie leżenie :) 

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, peteres napisał:

w sieci pojawiaja sie kolejne zdjecia

Powiem tak - z dziuba i z boku zbyt podobny do obecnej generacji - jak dla mnie; coś jak Civic IX generacji - jednocześnie podobny do poprzedniego genialnego UFO (VIIIgen), ale niestety przekombinowany i spierniczony;

Z tyłu - masakra, kojarzy mi się z wariacjami konceptów Lady

Oby to były tylko zabawy inernautów.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze tak wlasnie moze wygladac. Wczesniejsze wycieki z rzekomej broszury sa takie same jak te zdjecia. Przekonamy sie juz niedlugo, a zwlaszcza jakie silniki beda dostepne, bo to jest chyba najbardziej interesujace...

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mechanik napisał:

Powiem tak - z dziuba i z boku zbyt podobny do obecnej generacji - jak dla mnie; coś jak Civic IX generacji - jednocześnie podobny do poprzedniego genialnego UFO (VIIIgen), ale niestety przekombinowany i spierniczony;

Z tyłu - masakra, kojarzy mi się z wariacjami konceptów Lady

Oby to były tylko zabawy inernautów.

Jakbym to sam napisał ;) Tym bardziej, że mam poliftowe UFO VIII i poliftowe IX.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A mi sie podobaja kwadratowe pudelka, wiec dla mnie szoku nie ma. Poza tym z Subaru  jest tak, ze lepiej wygladaja na zywo (vide: nowe XV), a w osatecznosci mozna wziac ciemny lakier i wszystkie "niuanse" stylistyczne nie beda widoczne;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, peteres napisał:

Przekonamy sie juz niedlugo, a zwlaszcza jakie silniki beda dostepne, bo to jest chyba najbardziej interesujace...

 

Jakie silniki rzucą na nasz rynek to się chyba tak szybko nie dowiemy... tzn. pewnie wpierw będzie  pewnie ogłoszona oferta modelowa na USA i JPN  

Edited by GREGG
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, peteres napisał:

w sieci pojawiaja sie kolejne zdjecia

Jeśli.. te fotki się potwierdzą.. . to jest dobrze.. .bryła nawiązuje w końcu do dwóch pierwszych generacji... klasycznej lodówki... a agresywna forma świąteł zainspirowana światem Godzilli...krzyczy, że mam niezwykłe moce... ciekawi mnie tylko głos tego potwora :)

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Nowicjusz napisał:

Fajnie, jakby udało się zachować obecne wymiary środka (bez uwag) a te kilka centymetrów dodać do bagażnika tylko, by miał te realne 550 - 600 l.

 

O to to to. Obecny Forek, o ile miejsca w środku nie brakuje, to ma trochę mały bagażnik. 

Natomiast z niepokojem spostrzegłem, że z biegiem lat parametr ilości miejsca na nogi pozostaje nadal ważny, jednak nie mniej istotna stała się szerokość samochodu. :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...