Skocz do zawartości

Napięcie rośnie wraz z obrotami..


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

Co może być przyczyną wzrastania napięcia przy dodawaniu gazu? Miga mi kontrolka od aku i ręcznego, czasami świeci cały czas, na wolnych obrotach nie ma problemu, dodając gaz wzrasta napięcie. Sprężarka klimy aktualnie jest wymontowana, może mieć na to jakiś wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 13.2v a 13.8 pod obciążeniem wymiana alternatora rozwiązała problem braku prądu

14 godzin temu, mly96 napisał:

poszukam i sprawdzę czy w ogóle jest :D

Jakbyś szukał kogoś do zrobienia alternatora to mam sprawdzonego speca. Jak coś to pisz na fejsie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam coś innego. Sprawdź jakie napięcie dochodzi w przewodzie od wzbudzenia alternatora. Jeżeli jest niższe np. o 0,5V niż aktualne napięcie akumulatora czyli występują straty napięcia na stacyjce, kostkach itd. to regulator na wyjściu wypuści napięcie wyższe czyli tak jak piszesz 14,7V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Nie jeździmy z napięciami poza zakresem 13.4 - 14.4 V. Przy 14.7 jakie masz pewnie i raczej nic się nie stanie ale kilka godzin jazdy może mocno zgrzac akumulator. Dużo zależy od modelu akumulatora, jego wieku itd ale ryzyko jest a w najlepszym przypadku Aku szlag trafi, przy gorszym scenariuszu pójdzie w ruch gaśnica. Sam miałem przygodę na trasie legnica- Kraków, stara corsa. Światła dziwnie dobrze świeciły. Na stacji, po paru godzinach jazdy dolewalem płynu do spryskiwaczy. Od Aku aż biło gorąco - bardziej niż od silnika. Obudowa od zewnątrz zaczynała być plastyczna. Wracałem z pracy- skrzynka w bagaju- woltomierz- jedynie 15.2. Gdyby nie płyn do spryskiwaczy to nie wiem czy do Krakowa bym dojechał. Auto nie sygnalizowało niczego oprócz ścinającego się czasem radia.
Tak więc ja bym napewno w tej kondycji bal się jeździć i szukał przyczyny. Zaczął bym od dokładnej kontroli napięć w okolicy altka bo regulatory lubią wariować a jeżeli ze wzrostem obrotów rośnie napięcie to to jest najbardziej możliwe.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz, dobrze wiedzieć, dobrze że nic się nie stało jak wracałem, był upał, trzy godziny jazdy bez przerwy... Gaśnicy w bagażniku nie było.. Teraz już są dwie :P

Dnia 20.08.2017 o 16:34, SubBlackbird napisał:

Ja obstawiam coś innego. Sprawdź jakie napięcie dochodzi w przewodzie od wzbudzenia alternatora. Jeżeli jest niższe np. o 0,5V niż aktualne napięcie akumulatora czyli występują straty napięcia na stacyjce, kostkach itd. to regulator na wyjściu wypuści napięcie wyższe czyli tak jak piszesz 14,7V.

i co w takim wypadku?

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku na pewno trzeba sprawdzić napięcie na przewodzie od wzbudzenia. Jeżeli będzie niższe to jedynym i najprostszym sposobem jest wstawienie przekaźnika, którego cewka będzie zasilana właśnie przewodem od wzbudzenia (od strony instalacji) , a styki załączane będą łączyły bezpośrednio PLUS akumulatora z przewodem wzbudzenia (po stronie alternatora). W takiej sytuacji szukanie przyczyny spadku napięcia w instalacji byłoby koszmarem.

 

Ogólnie przed ewentualnym wstawieniem przekaźnika można na krótko dopiąć zwykły kabel z PLUSA akumulatora do przewodu wzbudzenia i zobaczyć jaka jest reakcja.

 

ps. przewód wzbudzenia - to taki kabel w, którym po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie nazwijmy je 12 volt.

Edytowane przez SubBlackbird
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...