mly96 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Co może być przyczyną wzrastania napięcia przy dodawaniu gazu? Miga mi kontrolka od aku i ręcznego, czasami świeci cały czas, na wolnych obrotach nie ma problemu, dodając gaz wzrasta napięcie. Sprężarka klimy aktualnie jest wymontowana, może mieć na to jakiś wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Jakie napięcie masz na wolnych obrotach ? Obstawiam że to regulator napięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 około 13, skacze do 14,7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Moim zdaniem to regulator napięcia ale może ktoś ma lepsze pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) poszukam i sprawdzę czy w ogóle jest Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Regulator jest wewnątrz alternatora,14,7 jest ok ale 13 volt zdecydowanie za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Ja miałem 13.2v a 13.8 pod obciążeniem wymiana alternatora rozwiązała problem braku prądu 14 godzin temu, mly96 napisał: poszukam i sprawdzę czy w ogóle jest Jakbyś szukał kogoś do zrobienia alternatora to mam sprawdzonego speca. Jak coś to pisz na fejsie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Ja obstawiam coś innego. Sprawdź jakie napięcie dochodzi w przewodzie od wzbudzenia alternatora. Jeżeli jest niższe np. o 0,5V niż aktualne napięcie akumulatora czyli występują straty napięcia na stacyjce, kostkach itd. to regulator na wyjściu wypuści napięcie wyższe czyli tak jak piszesz 14,7V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Koledzy! Nie jeździmy z napięciami poza zakresem 13.4 - 14.4 V. Przy 14.7 jakie masz pewnie i raczej nic się nie stanie ale kilka godzin jazdy może mocno zgrzac akumulator. Dużo zależy od modelu akumulatora, jego wieku itd ale ryzyko jest a w najlepszym przypadku Aku szlag trafi, przy gorszym scenariuszu pójdzie w ruch gaśnica. Sam miałem przygodę na trasie legnica- Kraków, stara corsa. Światła dziwnie dobrze świeciły. Na stacji, po paru godzinach jazdy dolewalem płynu do spryskiwaczy. Od Aku aż biło gorąco - bardziej niż od silnika. Obudowa od zewnątrz zaczynała być plastyczna. Wracałem z pracy- skrzynka w bagaju- woltomierz- jedynie 15.2. Gdyby nie płyn do spryskiwaczy to nie wiem czy do Krakowa bym dojechał. Auto nie sygnalizowało niczego oprócz ścinającego się czasem radia. Tak więc ja bym napewno w tej kondycji bal się jeździć i szukał przyczyny. Zaczął bym od dokładnej kontroli napięć w okolicy altka bo regulatory lubią wariować a jeżeli ze wzrostem obrotów rośnie napięcie to to jest najbardziej możliwe.Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) no widzisz, dobrze wiedzieć, dobrze że nic się nie stało jak wracałem, był upał, trzy godziny jazdy bez przerwy... Gaśnicy w bagażniku nie było.. Teraz już są dwie Dnia 20.08.2017 o 16:34, SubBlackbird napisał: Ja obstawiam coś innego. Sprawdź jakie napięcie dochodzi w przewodzie od wzbudzenia alternatora. Jeżeli jest niższe np. o 0,5V niż aktualne napięcie akumulatora czyli występują straty napięcia na stacyjce, kostkach itd. to regulator na wyjściu wypuści napięcie wyższe czyli tak jak piszesz 14,7V. i co w takim wypadku? Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) W takim wypadku na pewno trzeba sprawdzić napięcie na przewodzie od wzbudzenia. Jeżeli będzie niższe to jedynym i najprostszym sposobem jest wstawienie przekaźnika, którego cewka będzie zasilana właśnie przewodem od wzbudzenia (od strony instalacji) , a styki załączane będą łączyły bezpośrednio PLUS akumulatora z przewodem wzbudzenia (po stronie alternatora). W takiej sytuacji szukanie przyczyny spadku napięcia w instalacji byłoby koszmarem. Ogólnie przed ewentualnym wstawieniem przekaźnika można na krótko dopiąć zwykły kabel z PLUSA akumulatora do przewodu wzbudzenia i zobaczyć jaka jest reakcja. ps. przewód wzbudzenia - to taki kabel w, którym po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie nazwijmy je 12 volt. Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez SubBlackbird Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 ok, dzięki jutro będę sprawdzał, możliwe że jest jak piszesz, samochód oryginalnie był anglikiem, więc może ktoś coś spaprał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2017 To się pojawiło od razu po przekładce czy po jakimś czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2017 ja dopiero kupiłem samochód, kiedy się to pojawiło to nie wiem, tak czy inaczej na postoju tego problemu nie ma w ogóle, napięcie jest takie samo, tylko podczas jazdy świruje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się