Skocz do zawartości

SWAP silnika Legacy IV


aramir

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

 

po paru latach bezproblemowej jazdy (za wyjatkiem dwumasy ktora sie wywalilo i jest jednomas) przyszedl moment w ktorym 165 koni okazauje sie za malo. Wpadl mi do glowy pomysl wyrzucenia oebcnego silnik i wrzucenie np silnika z WRX (jest juz turbo wiec pozniejsze podniesienie mocy jest znacznie prostsze) razem z innymi gratami np hamulce, skrzynia. Mam pare pytań w zwiazku z tym:

 

1. jak to jest ze wiazka elektryczna? Czy jest duza roznica pomiedzy Impreza a Legacy? (mowa jest o Legacy z 2007 roku) z jakiego roku bylby najlepszy potencjalny dawca? chodzi mi np czy po przelozeniu bedzie dzialac klima

2. skrzynia biegow. Wytrzyma obecna? i czy ewentualna zamiana na taka z 6 przelozniami jest problematyczna?

3. hamulce. doczytalem juz ze zaciski z STI wchodza na zasadzie P&P (przod). czy mozna wymienic tylko te na przod czy jednak sie troche potrudzic i dac tez na tyl?

4. zawieszenie. slyszalem ze potrzebne sa inne sanki. (miejsce na przewody do turbo). czy te z wersji Diesla podejda?

5. inne. jakie jeszcze niespodzianki i trudnosci moga mnie dopasc.

6. a moze prosciej bedzie dolozyc turbo do obecnego silnika? jakie sa za i przeciw.

 

projekt bylby rozlozony tak na dwa lata i nie musialbym robic tego od razu bo mam czym jezdzic. za wszelkie odpowiedzi dziekuje :)

 

P.S. wiem ze czesc odpowiedzi bedzie na zasadzie: lepiej kupic juz oryginalna. Wiem, ale obecne auto ma troche wartosc sentymentalna ale przedwszytskim wiem co mam i wiem ze nie jest poskladane z przystanku i dwoch innych samochodow. 

 

Dzieki i pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś z was znalazł w temacie pytanie "czy jest sens?" - nie, to po co takie rady? Może tu kasa nie ma żadnego znaczenia, a sentyment jest bezcenny. Przyjemność w posiadaniu wymyślnego wózka też zacna. 

 

Od siebie mam dwie rady:

 

1) szukaj pomocy na zagranicznych forach, tam ludzie nie demotywują przy irracjonalnych projektach:

https://forums.nasioc.com/forums/

 

2) Ad 3. tak, da się zamontować tył STI, ja mam to u siebie zrobione. Potrzebny jest adapter, który możesz nabyć w stanach za chore pieniądze, albo spróbować szczęścia u kolegi Jurasa, który mi takie cuda ogarnął

https://forum.subaru.pl/profile/3110-juras-k/

 

Moje 165KM też chciałoby zmienić się w 300, ale póki co nie mam na to kasy. 

 

Pozdrawiam,

BW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za rady kolego BW. :) tak jak mowie. Wiem ze dla wielu bedzie to bez sensu bo przeciez jest np Legacy Spec B. albo nawet jeszcze prosciej bo mozna kupic Impreze ale powtarzam, ciezko byloby mi w tym momencie oddac obecne auto komus, bo wiem co mam a i jestem do niego przywiazany. Co do kasy budzet jest ograniczony i pare wyzeczen bedzie trzeba zrobic ale coz, fajnie by bylo miec cos innego.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BW. napisał:

czy ktoś z was znalazł w temacie pytanie "czy jest sens?"

 

Z jego auta zostanie mu nadwozie, zawieszenie (tylne sanki, wahacze p+t), ewentualnie amortyzatory i sprężyny oraz długa przekładnia kierownicza, które warto wymienić na takie z wersji turbo bo są inne.

Wypada cała wiązka elektryczna i dawcą musi być Legacy GT (w wiązce od WRX-a będą inne zegary - nie pasujące do deski), silnik,przednie sanki i ewentualnie skrzynia.

 

Prościej będzie kupić Legacy GT po przejściach z nadwoziem i wymienić w nim budę, na tę, którą dysponuje.

Robiłem/robię parę takich operacji i ekonomicznie opłaca się tylko w dieslu, ale tylko dlatego że naprawa silnika jest absurdalnie droga.

A jak ktoś chce wydać 2x lub 3x tyle kasy co na wymianę samochodu na docelowy, to cóż - proszę...... tylko

8 godzin temu, aramir napisał:

Co do kasy budzet jest ograniczony i pare wyzeczen bedzie trzeba zrobic ale coz, fajnie by bylo miec cos innego

 

Ja bym kupił właśnie sbd z padniętym motorem, bo są za bezcen i spokojnie przebudowywał na turbo-benzynę. A pomysł  na modyfikacje wolnegossaka zarzucił i sprzedał go w odpowiednim momencie w całości.

 

Legacy IV gen. to popularny samochód i nie ma trudności ze znalezieniem dobrej budy. To nie stare Legacy Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aramir napisał:

bo wiem co mam a i jestem do niego przywiazany

 

Przecież po takim swapie nic z tego co masz już nie będzie w tym samochodzie tylko na szrocie. Do budy się przywiązałeś czy jak? Przecież musisz totalnie wszystko wypruć z tego auta żeby coś tam wstawić innego. Kup sobie po prostu drugie auto i po problemie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...