Skocz do zawartości

legacy IV nie działa tylna wycieraczka


Lu1988

Rekomendowane odpowiedzi

Nad lewym kolanem jest bezpiecznik ale jak kolega napisal- po stwierdzeniu że bezpiecznik jest ok sprawdź wiązkę w klapie. Nie tylko wizualnie ale poszarp kable bo być może inny też już pęka.
Przesmarowanie silnika, przekładni i sworznia też napewno wydłuży żywotność.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Podepnę się z moim problemem jeśli można u mnie polega ona na tym, że wycieraczka zatrzymuje się jak jej się podoba to znaczy nie wraca po włączeniu do pozycji wyjściowej, na 100% wiem że to nie wina silniczka ani wiązki w klapie , bo wymieniałem kalpę i wiązkę a tym samym silniczek od wycieraczki który dodatkowo rozebrałem i nasmarowałem aby mieć pewność,

 

 

IMG_20180512_153515.thumb.jpg.10db00403020c31ca12837e34bf89bcb.jpg

 

 

IMG_20180512_153520.thumb.jpg.832e2d1625a7201acbab943a6bb8a9d8.jpg

 

 

więc zostaje albo na moje oko przełącznik przy kierownicy albo przekaźnik tylko powiedzcie mi konkretnie najlepiej pokażdcie na zdjęciu który to przekaźnik jest??? Pozdro i dzięki :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mariusz Pantol napisał:

więc zostaje albo na moje oko przełącznik przy kierownicy albo przekaźnik tylko powiedzcie mi konkretnie najlepiej pokażcie na zdjęciu który to przekaźnik jest???

Niestety nie ma tak łatwo.

Z manetką/przełącznikiem możesz mieć rację, ale to nie musi być ten problem.

Sprawdź, jak zachowuje się w różnych połażeniach manetki (ze spryskiwaczem i bez).

Bardziej obawiam się, że to przetarty kabelek od BIU do silnika wycieraczki.

Zacznij szukać w okolicach osłony harmonijkowej wiązki klapy tylnej.

Kolory kabelków, które powinny Cię zainteresować to:

YG żółto-zielony

LW niebiesko-biały

Lg błękitny

oraz oczywiście słabe masowanie czarnego w drugiej wiązce (tej w klapie).

 

Rear Wiper and Washer System.png

Edytowane przez WOJO
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo masz poprzecierane/pourywane kable w tych gumowych tubach miedzy bagaznikiem a dachem. Mialem dokladnie to samo. Wycieraczka raz zatrzymywala sie tu a raz tam a czasami nawet siam.

 

najpierw wymienilem mechanizm, potem wpadlem na genialny pomysl sprawdzenia przewodow i oczywiscie poprzecierane (czyli standard)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WOJO prawdę mówi! Wiązka, ale jeżeli auto to nie klepany przystanek PKS ani podtopek to nie bardzo ma się to gdzie indziej zepsuć! Sprawdź jeszcze raz szarpiac dokładnie każden jeden.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę te przewody. Dziś dokładnie sprawdzałem jak to jest, wiec tak, jak z pozycji Off włączę czasowe to  działa normalnie, ale jeżeli załączę tylko ciągłe machanie wycieraczki dam z powrotem np na czasowe to już nie działa i zatrzymuje się jak chce, natomiast jeśli z pozycji OFF dam spryskiwacz  tylko, to wycieraczka zatrzyma się jak jej się spodoba. Nie wiem czy dość zrozumiale to napisałem ,jeśli nie to napiszcie spróbuje inaczej to opisać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 31.05.2018 o 19:11, Przecier napisał:

Podepnę się z moim problemem jeśli można u mnie polega ona na tym, że wycieraczka zatrzymuje się jak jej się podoba to znaczy nie wraca po włączeniu do pozycji wyjściowej, na 100%

Lekko odświeżę temat, mam tak samo że zatrzymuje się w randomowych miejscach. Rozwiązałeś ten problem? Nie chce wróżyć z fusów i na pałę wymieniać elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rok temu podczas mrozów wycieraczka zaczęła się dziwnie zachowywać. Pomogło rozebranie zębatek, wyczyszczenie wszystkiego oraz nasmarowanie trzpienia. Niestety wdaje się tam rdza i w moim przypadku, to ona spowodowała anomalie w zachowaniu tylnej wycieraczki.

Tutaj jest to nieco bardziej opisane.

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2022 o 13:43, Michall33 napisał:

Lekko odświeżę temat, mam tak samo że zatrzymuje się w randomowych miejscach. Rozwiązałeś ten problem? Nie chce wróżyć z fusów i na pałę wymieniać elementów.

U mnie zatraty czpien wycieraczki był. Wystarczyło wybić go, wyczyścić i nasmarować 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
57 minut temu, Mario6906 napisał:

Witam. U mnie był zatarty sworzeń w mechanizmie wycieraczki. Oczyściłem nasmarowałem, wszystko chodzi lekko a wycieraczka dalej nie działa. Przewody w klapie ok, zdrowe. Bezpiecznik dobry. Co zostaje? Silnik spalony? Manetka?


W moim outbacku po oczyszczeniu trzpienia wycieraczka zaczęła działać, jednak wolno i czasami się zatrzymywała. Okazało się ze uzwojenie silnika było już przypalone i całość kwalifikowała się do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mario6906 napisał:

Witam. U mnie był zatarty sworzeń w mechanizmie wycieraczki. Oczyściłem nasmarowałem, wszystko chodzi lekko a wycieraczka dalej nie działa. Przewody w klapie ok, zdrowe. Bezpiecznik dobry. Co zostaje? Silnik spalony? Manetka?

sprawdź rezystancje silnika. jeśli znajdziesz plus i minus silniczka podaj napięcie 12V.

Możesz również sprawdzić czy na silnik płynie 12V

 

Jeśli silnik miał zbyt ciężko to się spalił a mogła mu pomóc dostająca się tam woda...

Ja na szybko wstawiłem silniczek z imprezy jednak aby to działało trzeba robić niezłą rzeźbę.

np silniczki od centralnego zamka z czasem tracą swoja moc... i czasem zabraknie mocy na zablokowanie rygla dlatego w początkowych fazach awarii 2 krotne naciśnięcie otwarcia/zamknięcia przynosi rezultat

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po oględzinach wszystko wydawało się ok. Niestety po rozebraniu całości łącznie z mechanizmem i... Silniczkiem, okazało się że trzpień był zardzewiały i wypaliła się szczotka na silniku. Kiedy wszystko inne było sprawne i prąd był podawany ale opór zatartego trzpienia był zbyt duży, iskra paliła szczotkę i uszkadzała komutator. Temat jest do ogarnięcia tylko trzeba dorzeźbić malutką kostkę szczotki. Trochę będzie zabawy ale jeszcze da się go uratować.

Edytowane przez Mario6906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...