Skocz do zawartości

Felgi opony mocno niefabryczne


Soya

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

chciałbym poruszyć temat doboru nieseryjnych felg i opon do subaru legacy.

sam posiadam legacy b4 z 2006r 2.0r i oddając się poszukiwaniom odpowiednio wyglądających felg natrafiłem na ciekawe zestawienie rozmiarów felg i opon stosowanych w tym modelu :

https://www.wheel-size.com/size/subaru/legacy/2006/

i wychodzi że na niektórych rynkach były nawet 19 calowe fabryczne w tej budzie !

co więcej nawet o szerokości 9 cali .... Czy to możliwe ,czy ta stronka to jakaś lipa ?

 

dodam jeszcze link do fajnej strony w której wpisując rozmiary felg i opon oblicza co do mm gdzie przybędzie ,a gdzie nie ,obwody różnice wskazań licznika itd.

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=55&width2=235&aspect2=35&wheel_size=19&wheel_width=8&offset2=45

 

i pytanko jeśli się ktoś orientuje jakie opony zamontować najlepiej do legacy z 2006r felga 19 cali et 45 , 8 cali szerokości ?

225/35/19, 235/35/19 czy 245/35/19 - wejdą ?

a może inne najlepiej sprawdzone propozycje 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się , podświetlone ori , reszta dopuszczalny zamiennik 

ale czy opcja zastępcza dla koła 215/45/17 felga 7 cali ,to 245/35/19 na 8,5 cała ?

29mm bardziej wystająca z nadkola niż oryginał ? I ok 5% przekłamania na liczniku ?

dlatego moje pytanie czy ktoś na forum testował sprawę 19 cali w legacy b4 

czy weszły w nadkola i jak się jeździło ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19-stka może i wejdzie, ale opona będzie miała taki profil, że nie będzie to już miało charakterystyki opony pneumatycznej, tylko bardziej gumowego koła od taczki.

Wg. mnie 17" to rozmiar akurat - dobrze wygląda, a jednocześnie zachowuje się jakiś tam komfort. Jeśli nie jesteś subarowym purystą o przypatrz się felgom dedykowanym do VW 5x100. Jest tego w pip, wzory, rozmiary, szerokości jakie chcesz. Tylko uwaga na offsety - VW-nowskie koła mają często stosunkowo niskie ET, w okolicach 30 dla 17/7". No i trzeba dawać pierścień centrujący 1mm dla felg VW OEM. Dla wszelkiej maści aftermarketu wedle potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi VW odpadaja za et , przeważnie 35 czyli przy szerokości 7,5 cala powinny być na styk, ale 8 cali już będzie raczej wystawało poza nadkole. Poza tym raczej nie zamontuje felg od wieśwagena paseratti albo innych do Subaru bo wiadomo jak to będzie wyglądało :/ i te kuliste nakrętki tez dobijają temat .

pozostaje Enkei lub jakiś Chińczyk typu Japan Racing . Maja odpowiednie ET i szerokości.

pozostaje otwarte pytanie jakie opony zastosować do 8/19 

może ktoś na czymś takim jeździ i podpowie

Edytowane przez Soya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na 18' rover/ mg szer. 7.5 i pasują bez żadnych pierscieni. Co do komfortu- nie ma przepaści do fabrycznej 16 ale dalej bym już nie poszedl

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź i fotke.

Jeśli masz felgi od rovera czyli et 35 zapewne i rozmiar opony 225/40/18  7,5 cała szerokie to oznacza ze jeśli zamontuje na felgę 19 cali i 8 cali szerokości na et 45 oponę o rozmiarze 225/35/19 to koło będzie niemal identycznej kubatury.

lekko bardziej schowane w nadkolu i bliżej do zawieszenia ale obwód tylko pare mm większy.

pytanie jeszcze jedno ,czy dużo masz luzu przy skręconych kołach od nadkoli bo zastanawiam się czy mi się znieśli 225/40/19 :)  Która wolałbym zastosować na nasze drogi ... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź i fotke.
Jeśli masz felgi od rovera czyli et 35 zapewne i rozmiar opony 225/40/18  7,5 cała szerokie to oznacza ze jeśli zamontuje na felgę 19 cali i 8 cali szerokości na et 45 oponę o rozmiarze 225/35/19 to koło będzie niemal identycznej kubatury.
lekko bardziej schowane w nadkolu i bliżej do zawieszenia ale obwód tylko pare mm większy.
pytanie jeszcze jedno ,czy dużo masz luzu przy skręconych kołach od nadkoli bo zastanawiam się czy mi się znieśli 225/40/19   Która wolałbym zastosować na nasze drogi ... 
 
Od wewnętrznej strony opony jest luz, nie patrzylem ile dokładnie ale raczej nie więcej niż 10mm do plastikowego nadkola na maks skręcie. W twoim pomyśle byłbym ostrożny z szerokością felgi. Ja ma 7' (czasem widzę że ludzie pisze ze te felgi mają 7,5') i opona po zewnętrznej mija się z rantem błotnika bez dużego luzu, szczególnie z tyłu!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc

Felgi 19 już mam pozostaje chyba tylko doświadczalnie sprawdzić temat.

zamontuje 225/40/19 i wszystko stanie się jasne :) lub poobcierane :/

teoretycznie 7,5 calowa felga na et 35 wystaje lekko bardziej niż 8 cali na et 45 wiec powinno być ok. Jeśli do imprezy da radę nawet z et 35 ..... Ale ...... :))))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Doświadczenie :

zamontowałem felgi w rozmiarze 8x19 et 45 

opony w rozmiarze 225/40/19 

zawieszenie to KYB , sprezyny seryjne

nic nie obciera

wrażenia z jazdy są ciekawe bo koła wcześniej miałem 17 cali 215/45/17 opona .

znam swoje dziury w okolicy doskonale i zauważyłem ,że koło mniej wpada w małe nierówności. Tam gdzie było czuć na 17 ,na 19 "przeskakuje górą" na kostce brukowej to samo . Mniej wstrząsów przechodzi do wnętrza. Jest bardziej czuły na koleinach , ale stabilniej przy dużej prędkości i na zakrętach. Kierownica chodzi z nieznacznie większym oporem. 

Trzeba obniżyć zawieszenie dla poprawy wyglądu. Nie wiem czy sprężyny H&R czy zawias gwintowany np TEIN. ?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Soya napisał:

Doświadczenie :

zamontowałem felgi w rozmiarze 8x19 et 45 

opony w rozmiarze 225/40/19 

zawieszenie to KYB , sprezyny seryjne

nic nie obciera

wrażenia z jazdy są ciekawe bo koła wcześniej miałem 17 cali 215/45/17 opona .

znam swoje dziury w okolicy doskonale i zauważyłem ,że koło mniej wpada w małe nierówności. Tam gdzie było czuć na 17 ,na 19 "przeskakuje górą" na kostce brukowej to samo . Mniej wstrząsów przechodzi do wnętrza. Jest bardziej czuły na koleinach , ale stabilniej przy dużej prędkości i na zakrętach. Kierownica chodzi z nieznacznie większym oporem. 

Trzeba obniżyć zawieszenie dla poprawy wyglądu. Nie wiem czy sprężyny H&R czy zawias gwintowany np TEIN. ?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Taki sam kolor jak mój:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wieksza felga jeżeli skróci to nie jakoś mocno (trochę więcej drgań dostanie łożysko bo mniej stłumi opona bo ma mniejszy profil). Ale jeżeli na 19' zakładasz 40 profil to zwiekszasz obwód a tego już łożyska nie lubią. Ja zmieniłem fabryczne 16' na 18' ale profil 40. Różnica w stosunku do fabryki poniżej 2% obwodu. Różnica w prowadzeniu- deko lepiej w zakrętach ale za to gorzej na kocich łbach i szkoda mi felg przy wyższych krawężnikach. Dokładnie mój setup masz na fotce kilka postów wyżej.
Gumiarz który jest naprawdę dobry (od kilku lat sprawdzony) mówi że najlepiej fabryka (całe zawieszenie jest pod taki rozmiar projektowane) a jak już niga lans to jak najbliżej fabryki z obwodem. Nie mam powodu mu nie ufać. Aha! Jakby ktoś chciał spieniężyć przy okazji wymiany stary zestaw alu oryginalnych 5-cio ramiennych to pw do mnie!

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Allfex napisał:

Muszę powiedzieć, że wygląda zacnie :D

Czy założenie większych felg na niskim profilu nie skróci żywotności łożysk ??? 

Fajnie że się podoba :)

co do łożysk uważam ż ich żywotność się poprawi :)

Wyjaśnię :

obwód koła 215/45/17 wynosi 1964mm a koło 225/40/19 ma 2081 mm

różnica pokonanej odległości po jednym obrocie koła wynosi 117mm

oznacza to że koło 19 calowe potrzebuje ok 480 obrotów na pokonanie 1 km , tymczasem koło 17 calowe 509 obrotów. Oszczędzamy 29 obrotów na każdym kilometrze na kole 19 cali 

w bardziej obrazowej skali na 10 tys km przebiegu oszczędzamy 2 miliony 900 tyś obrotów łożyska .

moim zdaniem nie skróci to żywotności łożysk wszelkich ;))) 

ale jak wiadomo doświadczenie to podstawa 

gdyby auto jeździło torowo lub w górach przy dużym obciążeniach bocznych w zakrętach wówczas piasty i łożyska z pewnością by odczuły 18,65 mm większej odległości łożyska od asfaltu w stosunku do serii :) 

Mam trochę doświadczeń w rajdach i uważam ,że zastosowanie seryjnych felg z oponami wyścigowymi typu slick i wykorzystanie 100% potencjału auta zmęczy piasty i łożyska dużo mocniej.

Zastosowanie profilu 225/40 na 19 cali w stosunku do 215/45/17 daje różnicę w wysokości samej gumy minus 6,75 mm wiec różnica w przenoszeniu wstrząsów jest hmm... Dla mnie nieodczuwalna .

auto jeździ głównie po niemieckich landówkach 100km/h a nie po bruku dziurach torowiskach itp.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że się podoba

co do łożysk uważam ż ich żywotność się poprawi

Wyjaśnię :

obwód koła 215/45/17 wynosi 1964mm a koło 225/40/19 ma 2081 mm

różnica pokonanej odległości po jednym obrocie koła wynosi 117mm

oznacza to że koło 19 calowe potrzebuje ok 480 obrotów na pokonanie 1 km , tymczasem koło 17 calowe 509 obrotów. Oszczędzamy 29 obrotów na każdym kilometrze na kole 19 cali 

w bardziej obrazowej skali na 10 tys km przebiegu oszczędzamy 2 miliony 900 tyś obrotów łożyska .

moim zdaniem nie skróci to żywotności łożysk wszelkich )) 

ale jak wiadomo doświadczenie to podstawa 

gdyby auto jeździło torowo lub w górach przy dużym obciążeniach bocznych w zakrętach wówczas piasty i łożyska z pewnością by odczuły 18,65 mm większej odległości łożyska od asfaltu w stosunku do serii  

Mam trochę doświadczeń w rajdach i uważam ,że zastosowanie seryjnych felg z oponami wyścigowymi typu slick i wykorzystanie 100% potencjału auta zmęczy piasty i łożyska dużo mocniej.

Zastosowanie profilu 225/40 na 19 cali w stosunku do 215/45/17 daje różnicę w wysokości samej gumy minus 6,75 mm wiec różnica w przenoszeniu wstrząsów jest hmm... Dla mnie nieodczuwalna .

auto jeździ głównie po niemieckich landówkach 100km/h a nie po bruku dziurach torowiskach itp.

 

 

Raczej 290 tyś na każde 10000 km

IMO

Co nie zmienia faktu, że i tak sporo

 

BTW wygląda fajnie. A osiągi nie spadły mocno? Jestem ciekawy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Fakt 290 tys , dzięki

 

własnie osiągi to największy minus tego rozmiaru opon. 

To auto jest z natury powolne , ale na 225/40/19 było odczuwalnie gorzej niż na 17 fabrycznej. Pomiarów nie zrobiłem ,ale 1s do 100 zabrało spokojnie.

Okazalo się przy okazji ,że polecane chińskie opony mają wmontowane mrówki przy 110 km/h i poszły na reklamacje.

na wiosnę kupie 225/35/19 i podzielę się wrażeniami . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czeka mnie wymiana opon (na juz) i mam tylko krótkie pytanie a nie chce otwierać nowego tematu wiec doczepie sie tu

Fura wyjechała z salonu na 7jj R17 215/45 i teraz mam 225/45 i muszę nowe znowu kupić i myślę o 225/50 i jest pytanie czy takie wejdą/będą pasować/czy coś nie będzie obcierać itp

Chciałbym tylko wiedzieć czy: tak lub nie (przy 225/50/17 7")?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...