Skocz do zawartości

Hałas podczas jazdy


Xtri

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Czołem! 

Niestety... w moim forku od jakiegoś czasu, podczas jady, występuje hałas który coraz bardziej się nasila. 
Hałas wydobywa się z okolic przedniego lewego koła, który ustępuje za każdym razem podczas hamowania, 

lub podczas mocniejszego skręcania w lewo, ale nie zawsze: 
1. Przypadek kiedy hałas znika zaraz po hamowaniu:
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMR2Y0TnVrTDIxQmc/view?usp=sharing

2. Przypadek kiedy hałas występuje cały czas

https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMcGVKVE95TjllRUU/view?usp=sharing

 

Ponieważ przypadek znika za każdym razem przy hamowaniu, skojarzyłem go z wymianą klocków, podczas której pamiętałem że w jedym z zacisków, 

tłoczek podczas rozpychania, był cofany z większym oporem niż poprzedni. 
Na tej podstawie wczoraj zdjąłem koło, gdzie po zdemontowaniu, w zacisku zobaczyłem że klocki zużywają się nieregularnie (widać różnice w pracy tłoczków) 

oraz na jednym z tłoczków, rękaw uszczelki jest uszkodzony, co świadczyłoby o tym że syf dostał się do środka. 


Kiedy po zdjęciu zacisku zacząłem wymachiwać ośką, pojawiły się dźwięki które nie wiem czy są normalne: 
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMNzNQZkNQTUVfRVk/view?usp=sharing

 

W podsumowaniu:
1. Hałas może być spowodowany złą pracą zacisku, ale czy hałas nie przypomina Wam jakichś innych dolegliwości? 

2. Czy dźwięki z wydobywającej się osi napędowej są normalne? 

3. zauważyłem że tarcze są już trochę zużyte, kiedy powinienem je wymienić ? 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
MP 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Czołem! 

Niestety... w moim forku od jakiegoś czasu, podczas jady, występuje hałas który coraz bardziej się nasila. 
Hałas wydobywa się z okolic przedniego lewego koła, który ustępuje za każdym razem podczas hamowania, 
lub podczas mocniejszego skręcania w lewo, ale nie zawsze: 
1. Przypadek kiedy hałas znika zaraz po hamowaniu:
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMR2Y0TnVrTDIxQmc/view?usp=sharing
2. Przypadek kiedy hałas występuje cały czas
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMcGVKVE95TjllRUU/view?usp=sharing
 
Ponieważ przypadek znika za każdym razem przy hamowaniu, skojarzyłem go z wymianą klocków, podczas której pamiętałem że w jedym z zacisków, 
tłoczek podczas rozpychania, był cofany z większym oporem niż poprzedni. 
Na tej podstawie wczoraj zdjąłem koło, gdzie po zdemontowaniu, w zacisku zobaczyłem że klocki zużywają się nieregularnie (widać różnice w pracy tłoczków) 
oraz na jednym z tłoczków, rękaw uszczelki jest uszkodzony, co świadczyłoby o tym że syf dostał się do środka. 

Kiedy po zdjęciu zacisku zacząłem wymachiwać ośką, pojawiły się dźwięki które nie wiem czy są normalne: 
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMNzNQZkNQTUVfRVk/view?usp=sharing
 
W podsumowaniu:
1. Hałas może być spowodowany złą pracą zacisku, ale czy hałas nie przypomina Wam jakichś innych dolegliwości? 
2. Czy dźwięki z wydobywającej się osi napędowej są normalne? 
3. zauważyłem że tarcze są już trochę zużyte, kiedy powinienem je wymienić ? 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
MP 
Sprawdź łożysko nie na 100 procent ale ja tak miałem

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Sprawdź łożysko nie na 100 procent ale ja tak miałem

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Jeszcze jedna uwaga sprawdź wszystkie bo mnie się zdawało że to przód a okazało się że było ale z tyłu

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Xtri napisał:

Cześć Czołem! 

Niestety... w moim forku od jakiegoś czasu, podczas jady, występuje hałas który coraz bardziej się nasila. 
Hałas wydobywa się z okolic przedniego lewego koła, który ustępuje za każdym razem podczas hamowania, 

lub podczas mocniejszego skręcania w lewo, ale nie zawsze: 
1. Przypadek kiedy hałas znika zaraz po hamowaniu:
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMR2Y0TnVrTDIxQmc/view?usp=sharing

2. Przypadek kiedy hałas występuje cały czas

https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMcGVKVE95TjllRUU/view?usp=sharing

 

Ponieważ przypadek znika za każdym razem przy hamowaniu, skojarzyłem go z wymianą klocków, podczas której pamiętałem że w jedym z zacisków, 

tłoczek podczas rozpychania, był cofany z większym oporem niż poprzedni. 
Na tej podstawie wczoraj zdjąłem koło, gdzie po zdemontowaniu, w zacisku zobaczyłem że klocki zużywają się nieregularnie (widać różnice w pracy tłoczków) 

oraz na jednym z tłoczków, rękaw uszczelki jest uszkodzony, co świadczyłoby o tym że syf dostał się do środka. 


Kiedy po zdjęciu zacisku zacząłem wymachiwać ośką, pojawiły się dźwięki które nie wiem czy są normalne: 
https://drive.google.com/file/d/0B5Po1DEfA3nMNzNQZkNQTUVfRVk/view?usp=sharing

 

W podsumowaniu:
1. Hałas może być spowodowany złą pracą zacisku, ale czy hałas nie przypomina Wam jakichś innych dolegliwości? 

2. Czy dźwięki z wydobywającej się osi napędowej są normalne? 

3. zauważyłem że tarcze są już trochę zużyte, kiedy powinienem je wymienić ? 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
MP 

Cześć.

 

Sprawdzałeś prowadnice zacisku hamulca??? U mnie jedna stała (chyba dolna) i też piszczało. Objawy były podobne do tych co opisujesz. Tarcze bodajże mają minimalną grubość 22 mm później wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice mają chodzić paluszkiem, nasmaruj je np. ATE plastilube. Ten dźwięk jest powodowany rantem na tarczy hamulcowej od środka zew. strony tarczy. Albo były zapieczone prowadnice lub jest wypracowane łożysko koła, zużyta tarcza lub wszystko razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Heyo!

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Koniec końców na szczęście, okazało się że tylko hamulce były do regeneracji - wcześniej wspomniany tłoczek w jednym z zaciskow, zaciął się przez porwany rękaw uszczelniający, który nie ochronił go przed wodą.
Zdemontowałem hamulce, tarcze, bębny - wszystko dałem do piaskowania, zamówiłem reperaturkę od SUBARU (komplet uszczelek do tłoczków i prowadnic wraz z smarami), tłoczki wyczyszczone oliwką + papier2000 - pomalowane, złożone i ... nastała cisza :) .... a przy okazji nauczyłem się jak się odpowietrza hamulce oraz ustawia bębny co tylko spotęgowało odczuwaną frajdę.

W załączniku przesyłam winowację oraz link do zdjęć :
https://drive.google.com/drive/folders/0B5Po1DEfA3nMZk1RX05BRzhzQm8?usp=sharing

 

Pozdawiam!

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...