Jump to content

Miekki waz od chłodnicy


strokus20
 Share

Recommended Posts

Witam ostatnio zauważyłem ze gdy silnik jest zimny, po odpaleniu górny wąż od chłodnicy jest sflaczały (miękki), po chwili gdy odkręciłem korek chłodnicy to wrócił do normalnej formy. Co może być przyczyna, płyn dolany stan jest a wąż miękki. Dodam ze wyswietla sie błąd czujnika spalania stukowego, ale coś nie mogę z tym dojść do ładu. Mozę ktoś podsunie jakieś rozwiązanie propozycje.

Link to comment
Share on other sites

Miejsce styku czujnika stukowego z blokiem przeczyść papierkiem jeśli to nie pomoże podmień go na inny. Płyn chłodniczy w zbiorniczku metalowym ma być pod korek w chłodnicy tak samo. A jak z wężykiem, który idzie do zbiorniczka wyrównawczego z zbiornika metalowego? Masz tam wszystko drożne?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak piszę ADK90 sprawdź czy drożny jest wąż między chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym. 

 

Moim zdaniem powinieneś wymienić korek od chłodnicy. Ma on zawór który pozwala odprowadzać płyn z chłodnicy w przypadku gdy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia oraz zawór zwrotny który pozwala na zassanie płynu ze zbiornika wyrównawczego gdy silnik stygnie (ciśnienie się zmniejsza). To wygląda tak jakby wywalało płyn chłodniczy do zbiornika i nie zaciągało go z powrotem - w układzie tworzy się podciśnienie i węże są wklęsłe/sflaczałe. Gdy otwierasz korek chłodnicy ciśnienie się wyrównuję i węże wracają do pierwotnego kształtu.

 

Spróbuj z korkiem na początek koszt niewielki a u mnie już rozwiązało jeden problem :)

Edited by Narrator
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...