Jump to content
Lukasz Kuxon

silnik forester 2.5 xt - poszedł smok olejowy

Recommended Posts

Witam,

kupiłem forestera z 2007 2.5 XT (2007) na końcu stycznia 2017

po przejechaniu 2000 kilometrów jadąc autostradą ok 140/h kontrolka ciśnienia oleju zaczęła mrygać i gasnąć...

Przejechałem tak chwilę i usłyszałem głośną pracę w silniku - panewki...

 

z racji tego, że byłem z żoną w drodze do teściów zatrzymałem auto i poczekaliśmy na podholowanie już od teściów - pod płockiem...

Oddałem auto 2 miesiące temu do "najbardzie"j obeznanego warsztatu zajmującego się silnikami,

pracowali 2 miesiące, pracowali i okazało się, po kolei:

- smok olejowy się urwał

- panewki poszły

- wał do szlifu

...

po tym wszystim i robotach okazało się, że wał będzie pracował nierówno (po szlifie)

- na ostatniej korbie i panewce ...

 

no i jestem obecnie w czarnej d....

 

Jak to skomentujecie? i co radzicie z tym zrobić dalej?

- nadmienię, że chciałbym tym forkiem pojeździć, bo jest to dla mnie auto kompromis: rodzinne i sprawne

(wcześcniej jeździłem hondą crx gen2 którą posiadam od 12 lat i po zakupie forka oddałem żonie)

 

opcje jakie teraz daje mi mechanik to zakup silnika...

upatrzyłem sobie coś takiego co rozwiąże problem:

http://allegro.pl/dol-silnika-shortblock-forester-xt-2-5-ej255-nowy-i6842429507.html#thumb/8

tylko koszty spore, będę musiał suchy chleb jeść przez jakiś czas...

 

polecacie to? czy może już idąc w koszta lepiej wejść od razu w coś takiego:

https://www.iagperformance.com/IAG-Stage-2-2-5L-Subaru-Short-Block-WRX-STI-LGT-p/iag-eng-1200.htm

 

dziękuję za komentarz i opinię!

pozdr

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Lukasz Kuxon napisał:

i co radzicie z tym zrobić dalej?

Myślę, że musisz zweryfikować kompetencje swojego warsztatu.

 

Polecam remont w serwisach dedykowanych subaru.

Zrób jakieś ulepszenie - mocniejszy smok.

 

Jestem laikiem, ale nie rozumiem dlaczego szukasz nowego bloku...

I jeszcze trzy sprawy, jeśli chcesz żyć na forum z innymi użytkownikami dobrze :)

 

1.

 

2. Poproś moderatora o przeniesienie tematu do innego działu, bo chyba nie pytasz dyrekcji Subaru Import Polska o ich opinię? :)

3. Polecam rozejrzeć się po forum, takie awarie się zdarzają.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za to co odpowiedziane, chociaż liczę na więcej odpowiedzi - wiem,że może to wyglądać niewdzięcznie ;)

ad1. dzięki MDsuperstar - stałem się obecnie przedstawionym "członkiem" na tym forum SUBARU FORESTER (wrzuciłem zdjęcie swojego forka, którego chciałbym zrobić)

ad3. już to zrobiłem --- i nie znalazłem (może wyszukiwarka forum nie działa "user friendly")

ad2. nie wiem jak to zrobić  ----  help :)  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy wał, panewki, korbowod, nowy (wzmocniony) smok, szpilki ARP, uszczelki wszelakie - to minimum.
Jak bierze olej ponad normę to pierścienie.
Nowy blok? A co ze starym jest nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Lukasz Kuxon napisał:

upatrzyłem sobie coś takiego co rozwiąże problem:

http://allegro.pl/dol-silnika-shortblock-forester-xt-2-5-ej255-nowy-i6842429507.html#thumb/8

tylko koszty spore, będę musiał suchy chleb jeść przez jakiś czas...

W polskim serwisie Subaru dostaniesz OEM nowy, pasujący short block ze wzmocnionym azotowanym wałem do sti (ej257) za 9500 brutto.

Pozdrawiam,

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

faza20

- rzeźbienia już było dwa miesiące i niestety na ostatniej panewce i korbie będzie się knocić a to co już się zadziało zrobiło spore spustoszenie... nie mam już poprostu na to sił :/ a tak wstawie jeden klocek i będę miał pewność...

 

ura_bus

Wielkie dzięki za info, ucieszyło mnie to bo zawsze 1000 pln oszczędności... ale czy możesz dać namiar na serwis z taką ceną? przed chwilą dzwoniłem do serwisu w łomiankach i cena = 12 223,11 PLN netto :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

 

Podają Ci cenę (pewnie po VIN-ie) short blocku silnika ej255. Ja podałem cenę short blocku silnika ej257 (wrx sti) z lat 2005 - 2007, który jest taki sam (a do tego ma wzmocniony, azotowany wał) jak ej255 z tych lat a kosztuje tyle ile napisałem. Pytałem m.in. w Poznaniu (Kocar), Zielonej górze (Fialkowski) i cena była taka sama.

 

Pozdrawiam,

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ura_bus dzięki za wyjaśnienie!

 

Dokładnie tak serwis sprawdzał kompatybilność - po VIN-ie do auta, bez tego nie mogli sprawdzić

w autoryzowanym serwisie nie mogli mi powiedzieć czy będzie pasowało podpięcie short block ej257 do głowicy ej255.

Na tym forum niestety nie znalazłem za bardzo porównań tych short blocków, oraz jak będzie pracował short block ej257 do fabrycznego zestawu ej255 w Forku 2.5 XT 2007 ...

Poszperałem trochę na zagranicznych forach i wyszły różnice w tłokach

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1667168

 

na wikipedii sprawdziłem info o każdym, i wyszło, że silniki EJ są kompatybilne, oraz o niuansach kompresje etc:

 

Block EJ205 EJ207 EJ255 EJ257 EJ257
Head Type: US WRX SpecC US WRX US STI EU STI
Bore (mm): 92.0 92.0 99.5 99.5 99.5
Crank Stroke (mm) 75 75 79 79 79
Rod Length (mm) 130.43 130.43 130.43 130.43 130.43
Piston Pin Offset (mm) .3289 .3159 .3088 .3088 .3088
Deck Height (mm) 201 201 201 201 201
Gasket Thickness (mm) 0.8 0.8 0.8 0.8 0.8
Head Volume (cc) 51 50 51 57 50
Piston Dish (cc) 12 8 24 22 22
Piston Deck (mm) 0.38 sty.48 0.39 0.39 0.39
Total Quench Height (mm) 0.98 02.sie 0.99 0.99 0.99
Total Quench Volume (cc) sie.51 13.83 lip.70 lip.70 lip.70
Total Deck Volume 18.51 19.83 29.70 29.70 29.70
Swept Volume (cc) 498.57 498.57 614.25 614.25 614.25
Compresses Volume (cc) 89.51 89.83 85.31 83.00 79.70
Static Compression Ratio 8.17:1 8.14:1 8.4:1 8.2:1 8.71:1
Rod to Stroke Ratio sty.74 sty.74 sty.65 sty.65 sty.65
Engine Displacement (cc) 1994 1994 2457 2457 2457

 

Jednak w dalszym ciągu nasuwa się pytanie, jak to będzie pracowało, jak się przełoży na moc, żywotność ??? 

Jeśli ktoś przerabiał taki temat prośba wielka o pomoc

 

Cenowo taki shortblock wygląda rzeczywiscie dużo lepiej.

 

THX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest potrzebne żadne "rzeźbienie" przy wstawieniu bloku 257 zamiast 255 - wiem z pewnego źródła. Trzeba znaleźć mechanika ogarniającego subaru i nie ma żadnego problemu, ej255 czy ej257. W "stolycy" jest co najmniej kilka nie aso, które zrobią to bez problemu (dobiorą odpowiednią grubość uszczelki pod głowicę, itp.). Jeżeli zrobisz to w ASO to pewnie jeszcze będzie rok gwarancji na ten short block, Trwałość? Jeżeli dobrze złożony silnik to pewnie taka jak nowego short block`u w nowych autach, Zależy jak się dotrze i eksploatacji.

 

Pozdrawiam,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎03‎.‎08‎.‎2017 o 22:38, ura_bus napisał:

Jeżeli zrobisz to w ASO to pewnie jeszcze będzie rok gwarancji na ten short block

 

chyba 2 lata....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Andrzej Koper napisał:

 

chyba 2 lata....:)

Bardzo zachęcająca informacja :). Dzięki za info. Miło wspominam wizytę u Państwa gdy 6 lat temu nabywałem od Was z komisu swojego forka.

Pozdrawiam,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, dziękuję za komentarze !

 

Dla przypomnienia powtórzę w skrócie i dodam, co mi obecnie "spędza sen z powiek": 

1. Posiadam Subaru Forester 2.5 XT  z roku 2007 (ej255)

 

"..., pytanie jak będzie z mocą?" jak podepnę short block ej257 do głowicy ej255 - czy ktoś to testował ? :)

 

PS.  Andrzej Koper & ura_bus  gwarancja 2 lata brzmi kusząco, oraz rekomendacje komisu... problem w tym, że siedze w Warszawie, natomiast auto mam rozkręcone pod Płockiem ...

PS2. Andrzej Koper   Coś z domeną z przedrostkiem "www", którą masz w profilu http://www.koper.subaru.pl/  jest nie tak (użytkownik, który ma system antywirusowy raczej nie wejdzie; wywala komunikat o spamie... trochę to szkodzi witrynie, ogarnijcie).

 

Jeśli ktoś przetestował kombinację, którą zamierzam uskutecznić > prośba o info czy moc się zmieni / czy się nie zmieni / spadnie czy urośnie ?

 

dzięki

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Lukasz Kuxon napisał:

Coś z domeną z przedrostkiem "www", którą masz w profilu http://www.koper.subaru.pl/  jest nie tak

 koper.subaru.pl lub przez stronę SIP....ale dzięki za info z "www" :)

6 godzin temu, Lukasz Kuxon napisał:

auto mam rozkręcone pod Płockiem ...

??

6 godzin temu, Lukasz Kuxon napisał:

czy moc się zmieni

nie....:)

Edited by Andrzej Koper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem z tym że czekam na rozkręcenie silnika. Na razie słychać panewki, zużycie oleju chyba w normie ( 1l na 6tys km).  Mam nadzieję, że u mnie skończy się na szlifowaniu/wymianie wału a nie wymianie całego śnieg blocku. Co jeszcze wypada wymienić przy takiej operacji? Pacjent to SF 2.5 xt at z 2006 i przebiegiem 180 000km

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zachar napisał:

Mam podobny problem z tym że czekam na rozkręcenie silnika. Na razie słychać panewki, zużycie oleju chyba w normie ( 1l na 6tys km).  Mam nadzieję, że u mnie skończy się na szlifowaniu/wymianie wału a nie wymianie całego śnieg blocku. Co jeszcze wypada wymienić przy takiej operacji? Pacjent to SF 2.5 xt at z 2006 i przebiegiem 180 000km

Rozrząd z pompą wody. Świeczki. Paski wielorowkowe. Sprawdzić stan sprzęgła przy okazji i może nawet wymienić.   Może to banały, ale nie zawsze się o tym pamięta a okazja jest bo silnik na stole 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zachar

Ty masz raczej SG jak to jest rocznik 2006

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, rydzada napisał:

Rozrząd z pompą wody. Świeczki. Paski wielorowkowe. Sprawdzić stan sprzęgła przy okazji i może nawet wymienić.   Może to banały, ale nie zawsze się o tym pamięta a okazja jest bo silnik na stole 

No tak. Kolega ma rację bo to SG pewnie polift jak mój. Były produkowane jakoś od końcówki 2005. Ja za to przeoczyłem że to AT, więc temat sprzęgła nieaktualny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spieszę poinformować, że od czasu jak założyłem ten wątek sytuacja się zmieniła:

Forester ma już nowy short block od STI, nowy wzmocniony smok oleju, nowe śruby głowicy, nową pompę oleju, nową chłodnicę...

wszystko już dotarte i elegancko jeździ :) ten remont nauczył mnie dużo cierpliwości

 

czas na odświeżenie zawieszenia, wzmocnienie chamulców + nowy pełny wydech z kwasówki, strojenie kompa... wydajniejsza pompa, większe turbo, strojenie kompa... :)

 

serdeczności i podziękownia za podpowiedzi

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że się udało. Szkoda, że te wszystkie naprawy i modyfikacje (również planowane) przewyższyły pewnie cenę auta, ale ...życie. W każdym razie niech auto cieszy, jeszcze przez długie lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.12.2017 o 11:19, rydzada napisał:

Dobrze, że się udało. Szkoda, że te wszystkie naprawy i modyfikacje (również planowane) przewyższyły pewnie cenę auta, ale ...życie. W każdym razie niech auto cieszy, jeszcze przez długie lata.

dzięki

dla potomnych:

1. AUTO:

Subaru Forester 2.5xt 2007 bez przygód  (z polskiego salonu z pełną książką serwisową - dwóch właścicieli przedemną )

KOSZT: wynegocjowane 27 800 pln

 

2. SILNIK:

- nowy shortblock  sti ej257

- nowe uszczelki  pod głowicą (oem) 

- nowe śróby głowicy (oem)

- nowa pompa oleju sti

- wzmocniony smok olejowy

- nowe świece

- nowy olej motul

- robocizna (0,5 roku)

KOSZT: ok. 15 000 pln

 

3. CHŁODNICA

KOSZT: ok 500 pln

 

* PS. miałem problem po remoncie silnika, że mi para leciała z pod maski, powód = jeden wąż źle zaciśnięty (fachowiec z ochoty pod ciśnieniem przedmuchał chłodnice i ją rozszczelnił na tyle, że ją wymieniłem na nową w Agat-Mot, wraz z płynami ustrojowymi > działa i jest okey)

 

3.  ZAWIESZENIE:

- nowe amory sls (oem)

- wymiana 

KOSZT: ok 2 500 pln

 

* PS1. niestety wymiana była w okolicznym nivette (warszawa warszawa ostrobramska) - po odbiorze świeci kontrolka ABS

* PS2. fajnie sie jeździło bez ABS (poczułem się jak w swoim klasyku CRX'92) niestety nie o to chodzi i pan/panowie... ale pan pewnie nie rozpiął wtyczek przy zdejmowaniu zawieszenia, później przylutował i ... jak pytałem o co cho? zarekomendował zakup nowego czujnika za... 780 pln po rabacie :), olewka, przejdzmy do następnego punktu

 

4. HAMULCE:

- przegląd auta

- nowe tarcze hamulcowe przód + tył 

- nowe klocki hamulcowe przód + tył

- nowe szczęki ręcznego 

- naprawa czujnika ABS  (już nie świeci i działa poprawnie)

KOSZT: ok. 2 500 pln

 

PS1. (zamienniki ate/brembo pospolite)

PS2. zrobili wszystko, walczyli z zamierzchłymi szczękami ręcznego, naprawili czujnik - OPP Sport Subaru (daleko, ale robota ogarnięta)

 

5. KONSERWACJA

- nadkola z tyłu zaprawka (już widzę mikro pęk lakieru)

- podwozie - oczyszczenie - wypsikanie "najlepszym preparatem na rynku" wszystkich elementów podwozia 

KOSZT: ok. 2 700 pln

 

* PS1. ustaliłem z podwykonawcą kompleksowo w tej cenie, czyli z wypełnieniem powierzchni zamkniętych razem z drzwiami (było bez)

dla zainteresowanych AUTOMEX Eugeniusz i Tomasz Kobusińscy

 

 

PODSUMOWANIE:

WYDATKI: ok. 51 000 (w 2 lata)

ZROZUMIENIE: ten model wychodząc z fabryki kosztował ok 145 000 - 150 000 PLN (w roku 2007) > mamy 2019

 

do fabryki brakuje: (tuleje i gumy zawieszenia)

 

DO ZROBIENIA:

 

0. Hamulce sti / brembo 

- dajcie coś fajnego i taniego :)

 

0.1 - wymiana tulei/sworzni (nikt tego nie wymienia) next twarde nowe sprężyny

 

1.  Downpipe (już jest zrobiony w el-tec)

KOSZT: ok 2 500 pln

 

2.  Intercooler + ypipe (sti wrx, lub dedykowany)

KOSZT: 1 600pln - 4 500 pln (dostępny w nadwiślańskim dobrym serwisie troche zobcowany/ między tym ebay/ lub w promocji nowy do sti po rabatach)... ewentualnie fajna używka = zgłaszać się :) !

 

3. Pompa paliwa (walbro/etc/ coś mocnego, nie interere)

KOSZT: do ok. 600 pln (tu jeszcze nie wnikam) 

 

4. Reszta wydechu: center + końcowy (jeśli el-tec da ... na next elements dobrą cenę/ lub prodrive, czy inne dla subaru dostępne na rynku)

KOSZT: ok. 2 000pln  (bez elektrycznej przepustnicy na guzik, zmieniającej "trzeszczenie"

 

5. strojenie kompa do max 300 KM 

KOSZT: 3 000 PLN

 

pozdrawiam

łukasz kuxon ;)

 

 

 

pozdrawiam użytkowników subaru

 

 

 

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny kosztorys, niech Forek sprawia kupe radosci ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radość z jazdy foresterem zawsze jest gratis :). Ps fajny setup.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...