Narrator Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Witam Niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi jak poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia. Jakiś czas temu pojawiły się w mojej Imprezie GD następujące objawy: 1) Na zimny silniku słychać bulgotanie/przelewanie się płynu za kierownicą 2) Przed odpaleniem silnika płyn w zbiorniku wyrównawczym jest zawsze na tym samym poziomie (między min a max) a po dłuższej jeździe poziom płynu podnosi się powyżej max żeby po ostygnięciu opaść na swój poziom. 3) Płynu nie ubywa Jak byłem u mechanika przy okazji wymiany rozrządu powiedział mi że układ jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć. Stwierdziłem że skoro tak to od razu wymienię płyn i zrobię płukanie układu: 1) Spuściłem stary płyn 2) Przepłukałem 5x łącznie 30l wody destylowanej i za 4 razem dodałem chemii Prestone do czyszczenia układu 3) Zalałem płynem Prestone w następujący sposób: - chłodnicę do pełna i zbiorniczek do max - odpaliłem silnik i jak się załączyło śmigło to uzupełniłem płyn w chłodnicy - po 3 dniach jazdy uzupełniłem płyn w zbiorniczku 4) Wymieniłem korek chłodnicy na nowy oryginalny Niestety objawy nadal występują. Co mam zrobić żeby należycie pozbyć się powietrza z układu chłodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 1 godzinę temu, Narrator napisał: Niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi jak poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia. Jakiś czas temu pojawiły się w mojej Imprezie GD następujące objawy: 1) Na zimny silniku słychać bulgotanie/przelewanie się płynu za kierownicą 2) Przed odpaleniem silnika płyn w zbiorniku wyrównawczym jest zawsze na tym samym poziomie (między min a max) a po dłuższej jeździe poziom płynu podnosi się powyżej max żeby po ostygnięciu opaść na swój poziom. 3) Płynu nie ubywa Cześć Wydaje mi się, że wskazane objawy nie świadczą o zapowietrzeniu układu chłodzenia. To co opisujesz jest raczej "normalne". U mnie jest podobnie poza "przelewaniem się płynu za kierownicą", którego dotychczas nie udało mi się "wysłuchać" o ile to wogóle możliwe przy pracującym silniku? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 2 godziny temu, Narrator napisał: Witam Niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi jak poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia. Jakiś czas temu pojawiły się w mojej Imprezie GD następujące objawy: 1) Na zimny silniku słychać bulgotanie/przelewanie się płynu za kierownicą 2) Przed odpaleniem silnika płyn w zbiorniku wyrównawczym jest zawsze na tym samym poziomie (między min a max) a po dłuższej jeździe poziom płynu podnosi się powyżej max żeby po ostygnięciu opaść na swój poziom. 3) Płynu nie ubywa Jak byłem u mechanika przy okazji wymiany rozrządu powiedział mi że układ jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć. Stwierdziłem że skoro tak to od razu wymienię płyn i zrobię płukanie układu: 1) Spuściłem stary płyn 2) Przepłukałem 5x łącznie 30l wody destylowanej i za 4 razem dodałem chemii Prestone do czyszczenia układu 3) Zalałem płynem Prestone w następujący sposób: - chłodnicę do pełna i zbiorniczek do max - odpaliłem silnik i jak się załączyło śmigło to uzupełniłem płyn w chłodnicy - po 3 dniach jazdy uzupełniłem płyn w zbiorniczku 4) Wymieniłem korek chłodnicy na nowy oryginalny Niestety objawy nadal występują. Co mam zrobić żeby należycie pozbyć się powietrza z układu chłodzenia? Niestety miałem to samo w moim OBK - uszczelka pod głowicą - wspólczuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 48 minut temu, ura_bus napisał: U mnie jest podobnie poza "przelewaniem się płynu za kierownicą", którego dotychczas nie udało mi się "wysłuchać" o ile to wogóle możliwe przy pracującym silniku? Ja to słyszę tylko przy zamkniętych szybach i podnoszeniu obrotów koło 2500-3000 obr. 7 minut temu, Bronx napisał: Niestety miałem to samo w moim OBK - uszczelka pod głowicą - wspólczuje Mechanik wykluczył UPG. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Trzeba zrobić test na CO2 i wtedy zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Ad1 jak odpowietrzales to ogrzewanie włączone? Ad2 tak ma być płyn sie rozszerza i nadmiar jest przez korek ciśnieniowy upuszczany jest do wyrównawczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 1 godzinę temu, niebieskiultras napisał: Ad1 jak odpowietrzales to ogrzewanie włączone? Tak. Za każdym razem ogrzewanie na full. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 1 godzinę temu, niebieskiultras napisał: Ad1 jak odpowietrzales to ogrzewanie włączone? ooo..a ja chyba nie odkręciłem ogrzewania:) To dużo wyjaśnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Miałem taki sam objaw przelewania się płynu w nagrzewnicy i był to początek końca UPG. Po jakimś czasie pojawią się pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym na gorącym silniku. Po wymianie UPG cisza i spokój i portfel lżejszy o 3,5k zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 (edytowane) Łoo panie 3500zł? toż to 30% wartości samochodu. Prędzej go zezłomuję. Uważam jednak że to nie uszczelka i mechanik to potwierdza. Nie ma absolutnie żadnych objawów. - test na co2 negatywny (wiem że to gówno daje ale jest negatywny) - węże miękkie jak pupa niemowlęcia - poziom oleju stabilny i brak nalotu na korku - poziom płynu stabilny i brak bąbli - z rury nie dymi - nie czuć płynu, nie czuć spalin w kabinie - i co tam jeszcze można wymyślić Potrzebuję konkretów na temat odpowietrzania tego nieszczęsnego układu Edytowane 31 Lipca 2017 przez Narrator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Zobacz czy FHI nie zrobiło gdzieś na wężach zaworków(w poblizu nagrzewnicy) do odpowietrzania. W Vagach sa takie zaworki zwrotne gdzie zakładając wysysarke usuwa się powietrze z układu. A te całe testy co2 sa nic nie warte gdy auto ma lpg i jest padnięty parownik który przepuszcza gaz do układu chłodzenia. Bo na 90% wyjdzie test pozytywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Mam odgłos przelewania się wody tak jak kolega , który rozpoczął temat. Do tego na zimnym silniku poziom chłodziwa jest sporo powyżej maksimum (wcześniej było po prostu maksimum)., a gdy odkręciłem korek na chłodnicy płyn pod małym ciśnieniem wytrysnął. Czy winowajcą jest ów korek czy szukać dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 21 godzin temu, damiann napisał: Czy winowajcą jest ów korek czy szukać dalej? Jest taka szansa i najlepiej od tego zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiann Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 W moim przypadku pomogły operacje przy korku na chłodnicy. Wymieniłem na nowy, ale podczas wymiany zauważyłem, że stary nie był dokręcony tzn. był obrócony o ok. 120 stopni a pełne dokręcenie to obrót o 180 stopni. Tak czy inaczej, była to pierdoła, która rozwiązała problem z bulgotaniem po odpaleniu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Problem rozwiązany. Okazało się że winowajcą była pompa wody. A wpadłem na to dzięki pogorszeniu się innych objawów które występowały już dużo wcześniej Mianowicie po wymianie rozrządu słyszałem od strony silnika wycie. Naturalnie podjechałem do mechanika (specjalista od subaru, sic!) a on stwierdził że to normalny dźwięk boxera. Oczywiście przed wymianą rozrządu tego nie słyszałem ale z takimi argumentami nie sposób się kłócić. Tak więc w ostatni weekend wycie spod maski tak się nasiliło że odbierało całą przyjemność z jazdy. Postanowiłem rozebrać rozrząd i sprawdzić czy to nie któraś z rolek. Kręcąc rolkami po kolei szybko doszedłem do rolki napędzającej pompę wody. Ledwo się trzymała i piszczała jak zarzynana świnia. Odkręciłem pompę, uszczelki prawie nie było a wirnik cały pokryty rdzą. Niestety całą operacją przeprowadzałem na wyjeździe i nigdzie nie mogłem znaleźć oryginalnej pompy więc kupiłem w Inter Cars w Gorzowie zamiennik GMB. Po montażu wszystkie objawy ustąpiły. Bulgotanie, wycie, sporadyczne pęcherzyki w zbiorniczku - wszystko zniknęło. Normalnie nie ten samochód. A ja myślałem że przy wymianie rozrządy zawsze zmieniają pompę. Człowiek uczy się całe życie Tak więc jakby ktoś miał kiedyś podobne objawy a wykluczył wszystko inne to warto sprawdzić pompkę. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 dokleje sie do tematu.. Bede wymieniac przepustnice po zdjeciu wezy od podgrzewania napewno cos mi plynu ucieknie. Czy po skreceniu wszystkiego na nowo i dolaniu tego co ubylo uklad sam sie odpowietrzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Mi przy demontażu przepustnicy wyleciało bardzo niewiele. Nawet nie uzupełniłem ubytku. Zawsze możesz czymś delikatnie zacisnąć waż przed demontażem. Po wielu doświadczeniach stwierdzam że układ sam się odpowietrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 ok, dzieki tak myslalem a moze ktos wie gdzie dostane uszczelke pod przepustnice do 2.0 125km? na allegro niestety nie znalazlem do 2.0 n/a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Godzinę temu, chudy__ napisał: ok, dzieki tak myslalem a moze ktos wie gdzie dostane uszczelke pod przepustnice do 2.0 125km? na allegro niestety nie znalazlem do 2.0 n/a Słabo szukasz http://allegro.pl/subaru-impreza-98-07-uszczelka-przepustnicy-gx-gt-i6911704725.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 ja mam ej20 i bedzie pasowac? widzial ta aukcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Powinno pasować. Ja w swoim Gd 125km 2001 taka właśnie montowalem. http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_5/intake_and_supply_system_turbocharger/intake_manifold/illustration_10/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Dzis bior sie za wymiane przepustnicy Czy te weze od podgrzewania mozna spokojno drugi raz spinac na tych orginalnych opaskach czy lepiej je mienic na skrecane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Oceń w jakim będą stanie. Ja zostawiłem stare, dość mocno zaciskały a wąż wchodzi głęboko na te trzpienie od przepustnicy. Jak będziesz ściągał węże to chwyć je kombinerkami w miejscu gdzie były opaski i kręć ostrożnie lewo - prawo. Jak nie było nic wcześniej grzebane to mogą być sklejone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Witam wszystkich, rozpisali się wszyscy jak trzeba Proponuję wywalić na okres próbny termostat, wtedy układ napewno będzie odpowietrzony, jak objaw pozostanie to wiadomo, że UPG, a mechanik który stwierdza, że nie nabierze pokory, wiem, że to kosztowna diagnoza, ale nie takie rzeczy przerabiałem w mojej świni;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajarski Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) pomyłka Edytowane 2 Września 2017 przez ajarski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się