Jump to content

Forester 2.5xt III SH - falują obroty podczas przyspieszania


carlo.dragalicho
 Share

Recommended Posts

Cześć panie i panowie. W moim forku świeżo zakupionym zauważyłem że podczas ostrzejszego przyspieszaniapojawia się falowanie obrotow silnika w zakresie od 3 do 4 tysięcy RPM, wskazówka obrotomierza zaczyna delikatnie unosić się i opadać w amplitudzie ok 300-400 RPM. Powyżej 4k obrotów jest już ogień bez przygód. Zauważyłem że taka akcja dzieje się podczas operowania gazem mniej więcej na 1/2 , 3/4 mocy. Gdy depne do podłogi to idzie dobrze...

Foryś z 2008 r

USA

85000 km przebieg

2.5 turbo po uszczelkach, panewkach, wale korbowym etc (wymiany)

Widze w fakturach ze bylo robione cos z zaworem elektromagnetycznym (dem,zam) cz polozenia walka rozrzadu, regulator faz rozrzadu przy przebiegu 13k km.

 

 

Oto nagranie z przebiegu wydarzenia. Na koniec depnale pelen gaz i jak widać wtedy wkrecil sie normalnie. Problem występuje tylko przy umiarkowanym ale juz dynamicznym przyspieszaniu

 

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mamy takie same auta. U mnie taki problem nie występuje, za to dzieje się co innego. Mianowicie falowanie mocy, obroty wzrastają liniowo, ale turbina faluje. Podobno wszystkie problemy związane z takimi objawami (moimi i twoimi) spowodowane są nieszczelnością układu dolotowego, najczęściej nieszczelną rurą dolotową od MAF do turbo. W skrócie, MAF czyta sobie ile powietrza przepływa przez niego z filtra, komp szykuje mieszankę na podstawie położenia pedału przyspieszenia, obciążenia, danych z sondy lambda, ale ecu nie wie, że powietrza na wejściu jest więcej i wariuje.

Podczas remontu silnika Carfit znalazł nieszczelność w dolocie, zawulkanizował, ale powiedział, że długo nie pożyje, i trzeba będzie wymienić na nową (nie miał jej). Po tym zabiegu przez chwilę był faktycznie spokój w falowaniu, ale teraz znowu się to pojawiło, więc zamówiłem rurkę.

Myślę, że w twoim przypadku jest podobnie.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, SubaruSK napisał:

Podobno wszystkie problemy związane z takimi objawami (moimi i twoimi) spowodowane są nieszczelnością układu dolotowego, najczęściej nieszczelną rurą dolotową od MAF do turbo.

Obstawiałem to w prywatnej wiadomości do Carlo...

 

Zdrówka!

Ł.

Link to comment
Share on other sites

Dzielmy się może takimi informacjami oficjalnie, niech zostaje dla potomnych.

A może ktoś wie jeszcze coś innego, co może być przyczyną, a my się tego nie dowiemy.

No chyba, że to wiedza "płatna".

Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem wizytę u doktorów z nie-ASO w Kato, w Mikołowie - niestety się wczasują. Facet ile sie da, ma sprawdzić na miejscu, diagnostyka komp etc. Obstawia że może coś z mapą silnika. W sumie, podczas robienia akcji UPG kilka lat temu, zmienili przy okazji, panewki z WRX, korbowody itp, może przy okazji wgarli inną mapę.. Zwłaszcza że w ogłoszeniu przy zakupie podana moc była 240 KM, ale nie drązyłem tematu bo myślałem że to błąd edytorski lub facet po prostu myślkał że ma 10 kuca więcej niż fabryka... Ale i tak to w dalszym Ciągu gdybania

Link to comment
Share on other sites

@carlo.dragalicho: jak to "coś z mapą"? Przecież było dobrze, a potem się spsuło... Mapa się zepsuła...? ;) Coś średnia teoria, chyba że objaw był od zawsze, tylko w mniejszym stopniu, a objawy się po prostu nasiliły np po zabrudzeniu filtra, rozszczelnieniu układu dolotowego itp...

W przypadku jak Twój, gdy nie ma żadnych zalogowanych błędów silnika, diagnostyka komputerowa nie jest wcale taka oczywista. Oby wiedzieli, co robią...

Daj znać o wynikach pls.

 

Pozdrowienia! 

Luke

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...