Jump to content
Sign in to follow this  
Paweł Zdunek

Impreza GF 2.0 SOHC - instrukcja, parę pytań

Recommended Posts

Kupiłem dwa tygodnie temu piękną wannę z 95 roku (MY96). Przebieg 307 tkm, trochę rdzy, którą już doprowadziłem do porządku, sekwencja lpg. Oczywiście luźno lata drążek zmiany biegów, i tu mam pierwsze pytanie. Czy jeśli czasem czuć lekki opór i zgrzyt przy zmianie biegów, to jest to kwestia wyrobionego krzyżaka, czy może to być coś poważniejszego? Na pewno chcę wymienić olej w skrzyni, zwłaszcza, że wymieniałem czujnik wstecznego i jakieś 100ml mi upłynęło, miał konsystencję jak silnikowy, więc chyba za rzadki.

Nie mogę też znaleźć manuali. Niby mam service'a 93-96, ale nie ma tam w ogóle informacji o takim modelu - są 1.6, 1.8 i 2.0 turbo. W związku z tym drugie pytanie - jaki olej wlać do silnika? 5W40 syntetyk będzie ok?

Trzecie pytanie - czy mam w aucie egr? Wydaje mi się, że czasem się nieco dławi na minimalnie wciśniętym gazie. I ostatnie, czwarte pytanie - czasem przy ruszaniu (chyba tylko przy spokojnym, ale nie jestem pewny) słychać dziwne wycie, jęknięcie z przodu - trochę podobne do piszczenia hamulców. Spotkał się ktoś z czymś takim? Co to może oznaczać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Jezeli jest duzy luz na drazku jest w strone "do siebie" to prawdopodobnie pekla sprezynka. Oryginalna w ASO kosztuje 6,5 zl i zrobisz to samemu w 10 minut, tylko warto miec kanał.

2. To nie Golf, zeby skrzynie Hipolem zalewac.

3. Do silnika 5W40 bedzie jak najbardziej ok.

4. Dlawienie moze miec milion przyczyn, a zaczalbym od gazowni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak są luzy w poprzek? Co wtedy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luz jest taki, że prawie nie widać, który bieg jest wbity. Ale jak jest luz, a pociągnę ją do siebie i puszczę, to wraca mniej więcej na środek. Inna sprawa, że trójka wydaje się być jakby "przesunięta" w prawo względem środka. Do tego jeszcze nie można wbić jedynki podczas jazdy - trzeba się całkowicie zatrzymać, dopiero wtedy nie jest zablokowana.

Szczerze mówiąc o hipolu wiem tyle, że jest orlenowski. Chodzi o to, żeby zalać czymś lepszym, czy jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą jedynka to raczej TTTM, ponieważ chyba synchronizatory są tak pomyślane, że wbicie jedynki jest wykonalne przy żółwiej prędkości. Tak przynajmniej jest u mnie i zatrzymywać się co prawda nie muszę, ale prędkość musi być znacznie ograniczona. Międzygaz trochę pomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wbiciem tej jedynki podczas jazdy to nie jest tak, ze Ten Typ Tak Ma.

U mnie we Forku faktycznie musze dosc mocno zwolnic ze by wbic jedynke, ale w Imprezie moge wcisnac bez zadnego oporu czy zgrzytu nawet powyzej 30 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pajac_am U mnie to jest możliwe do ok 20 km/h. Może to przez reduktor, bo w Forku masz go bankowo, a w GC go seryjnie nie ma.

Edited by dexter4127

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, reduktor moze miec na to wplyw.

Edit.

Dzis w Imprezie wrzucilem 1 lekko ponizej 50 km/h i tez nie bylo problemu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

75w90 do skrzyni i będziesz zadowolony wlej coś dobrego a nie jakiś syf

dławienie na gazie czy benzynie czy na tym i na tym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak szczerze to nie wiem dlaczego wszyscy tak narzekają na Hipola, przeciez to taki sam olej jak każdy inny a za to w bardziej przystępnej cenie. Ten olej tez występuje w odmianach o różnych klasasach lepkości i parametrach a jesli ktos kiedys zaglądał do instrukcji subaru to nie ma podanego producenta oleju tylko o jakich parametrach olej powinien być użyty do danego modelu. Wtracilem swoje zdanie nie bez powodu bo rok temu wymienialem sprzeglo w swoim GF 97' i przy okazji wymieniłem olej w skrzyni wlasnie na Hipola, robie dziennie prawie 100km i od tamtej pory nie zauważyłem żadnych zmian w skrzyni. Ale to tylko oczywiście moje prywatne zdanie i może sie nie znam dlatego nie będę niczego sugerowal innym. Koledze życzę powodzenia w naprawach i cieszenia sie z jazdy imprezka:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie powyżej 5-10km/h bez międzygazu trzeba wbijać bardzo na siłę - skrzynia z reduktorem. Zmienię olej, zobaczymy, co się zmieni. Ma być syntetyk, czy bez różnicy?

Dławienie na tym i na tym, ale możliwe, że źle się wyraziłem. Chodzi o to, że np jak w korku się dotaczam do auta z przodu, to poniżej powiedzmy 1200 obr auto "skacze".

Mam jeszcze pytanie do ludzi jeżdżących z lpg. Czy spalanie od 10l w mocno spokojnej trasie do 15l przy normalnej jeździe w mieście (bez piłowania) to ok, czy gaz do regulacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy od instalacji. Mi pali nawet i 18 przy butowaniu ale ja mam mieszalnik.

 

Myślę że spalanie masz w normie ale zawsze można podpiąć i sprawdzić parametry.

Skakanie tzn? Szarpie czy co?

 

 

Zmień swiece i sprawdź zawory.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie średnia wynosi 11l LPG w cyklu mieszanym,  a emerycko nie jeżdżę. W zimie wiadomo wzrasta :evil2: Co do skakania przy niskich obrotach i mulenia, to u mnie na początku zastosowałem wymianę świec i przewodów WN co pomogło, a efekt dopełniła regulacja zaworów i auto stało się z innej bajki. Szkoda tylko, że się tak szybko przyzwyczaiłem i znowu nie jedzie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekko szarpie, nie jedzie płynnie, ale nie wiem, czy to nie tak, że on tak ma, bo całe życie jeździłem nowoczesnymi dieslami. Zawory mam chyba hydraulicznie regulowane. 

Sprawdzę te świece. 

Ostatnia rzecz. Czy jeśli poprzedni właściciel zalewał 10w40 półsyntetykiem, i mówi, że na 10tkm wlewał 0,5-1l, to zalać takim samym, czy zrobić pułkankę i 5w40 syntetyk? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawory powinieneś mieć na śrubki, a jeśli chodzi o płukankę, to jeśli już ja myślę, że bym ją zastosował w zaufanym silniku, a w przeciwnym wypadku myślałbym raczej nad opcją wlania taniego półsyntetyku, przejechanie jakieś 500km i dopiero potem syntetyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam Motul 300 Gear 75w90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc ;)

Co do zaworów - na naklejce od wewnętrznej strony maski napisane jest valve clearance - not adjustable. Czyli że jest hydraulicznie sterowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...