Jump to content

Sedona Red Impreza Trip Edition :)


Piter91

Recommended Posts

Witajcie rządni przygód kierowcy Subaraków!

Po ponad roku przygód z autem jakim jest Subaru Impreza GD 2001 n/a postanowiłem podzielić się z wami swoimi swoją krótką historią ;)

Auto zakupiłem pod koniec 2015r od tamtej pory wykonałem trochę napraw. Auto początkowo siedziało na sprężynach progresywnych -40 AP oraz felgach 17x8 opona 225/45. Wyglądało ładnie ale niestety nie sprawdziło się przy moim preferowanym stylu jazdy. Było zdecydowanie za twardo;p Po zimowych szaleństwach przyszedł czas na przesiadkę w kapcie 205/60 R16 z felgami OZ oraz oemowe zawieszenie z naprawami bierzącymi (tulejki gumki itp). Nareszcie odczułem komfort :) w osiągach też poczułem delikatną poprawę (na minus oczywiście prowadzenie ale ujdzie w tłoku, w końcu to nie WRX :D).

Najwięcej nadłubane póki co jest przy silniku:

-kolektor różnoodległościowy 

-wydech przelotowy na 3 tłumikach 2" (za kolektorem oraz końcowy Proex) obecnie szukam rozwiązania, które wyciszy bass który jednak potrafi męczyć w dłuższych wypadach

-dolot zimnego powietrza ze zderzaka (doładowanie dynamiczne liczone ze wzorów szkolnych :D ) puszka z filtrem z berlingo, trąbka z alfy rurki 70mm ze zwężeniami 

-po zakupie wymiana sprzęgła regulacja zaworów

-Stag4 Qbox Plus z butlą na poj 40L da się zrobić max 350km w trasie (bez bagażnika dachowego) mam od roku i jestem póki co zadowolony

-całość strojona przez mojego nieocenionego kumpla od LPG. 

 

Wszystkie operacje doprowadziły mnie do przygotowania wycieczkowozu :D W planach jeszcze jeszcze sporo do zrobienia! 

wp_ss_20150516_0001.png.5a816cf0c6b3e8c95a04a5b5ad9c4d70.png

w dzień zakupu

596ce07a61a2a_WP_20160604_16_16_08_Pro(3).thumb.jpg.f556289276936c1c381b30b60d0e8453.jpg

z bagażnikiem i całkiem spoko lotką, robią za 100zł na FB na żądany rozmiar. Folia na lampach - nie sprawdziła się, powstały bąbelki od ciepła, pogarszały sporo efektywność reflektorów pomijając już to, że same w sobie były porysowane i popękane ze starości

596ce7ec4c4f5_WP_20160116_14_11_33_Pro(2).thumb.jpg.6f98db8d2ce38f3e805a3247e479cb32.jpg

zima, R15 BBS. lots of FUN :)

WP_20170408_14_33_17_Pro.thumb.jpg.92e91f214c054cf5eeb4a297f8c5edca.jpg

w końcu R16 OZ ET38 205/60 oraz przerobione lampy. Kupiłem jakieś tanioszki z USA i przekleiłem klosze w między czasie malując ramkę na czarno. Nałożyliśmy też z kumplem dobry filtr po uprzednim spolerowaniu. Efekt - znacznie! lepsza widoczność i jasność po zmroku  

 

A niżej kolektor różnoodległościowy i rewolucyjny dolot CAI :OOO , który o dziwo działa i nie drze ryja jak tani stożek z allegro a przy okazji jest nawet wydajniejszy :) Co oczywiści dopiero po całościowym przeliczeniu od miejsca wlotu ze zderzaka do dolotu do kolektora daje pożądany efekt. Poprzednio próbowałem różnych rozwiązań. min stożek bez obudowy, wiadomo odpada, stożek z obudową Heineken Keg - spoko ale to jeszcze bardziej potęguje dźwięk :D

WP_20170617_12_28_48_Pro_LI.jpg

WP_20170621_20_46_47_Pro_LI.jpg

Edited by Piter91
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Chodzi o to ze w NA stab tyl jest dosc "cienki" :). P&P pasuje stab seria z STI, mozna go wyrwac za pare zloty. Zdecydowanie poprawia sztywnosc auta w zakretach. Tez mialem i polecam.

Edited by bmarcin
Link to comment
Share on other sites

A już w ogóle jakby Ci się udało kupić whiteline jest jeszcze grubszy od STI i robi mega robotę :) subarak zdecydowanie mniej pluje przodem na zakrętach :) ze stabami

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Mikimikey napisał:

A już w ogóle jakby Ci się udało kupić whiteline jest jeszcze grubszy od STI i robi mega robotę :) subarak zdecydowanie mniej pluje przodem na zakrętach :) ze stabami

Tylko czy whiteline pasuje P&P do NA?  Ten z STI na pweno tak.

Edited by bmarcin
Link to comment
Share on other sites

dzięki za podpowiedzi, kusicie od samego początku :D. Poszukam w wolnej chwili i jeśli trafi się okazja, czemu nie ;)

 

macie tutaj jeszcze dźwięk ! :D

 

Edited by Piter91
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, bmarcin napisał:

Tylko czy whiteline pasuje P&P do NA?  Ten z STI na pweno tak.

 

Myślę że nie byłoby problemu ale temat na pewno do sprawdzenia i potwierdzenia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Weźcie pod uwagę, że  STIowe wahacze są deko grubsze niż te z NA/WRX (jeśli mnie pamięć nie myli oczywiście).  Ja bym whiteline'a nie pakował - po pierwsze zero sensu - nie za te pieniądze. Jak kolega wsadzi z wrx albo sti to wystarczy do wolnego ssaaka na bank. A jak dobrze poszuka, to jeszcze i stołki z WRX może trafić za resztę wolnych środków, które miałyby być przeznaczone na whiteline'a.

 

A z rzeczy stricte technicznych: Niektóre bugi miały cienki stabilizatorek - chyba 16mm. Inne - jak mój - nie miały wcale na tyle.  Musisz więc sprawdzić co ma masz - i jeśli nie masz staba to będziesz potrzebował albo wahaczy z uszami, albo przespawać same uszy. Do tego 2x obejma do mocowania staba do podwozia, 2x gumka stabilizatora i stabilizator. Koniec filozofii. Nawet jak w aucie nie miałbyś stabilizatora - to i tak w podwoziu masz punkty montażowe gotowe- trzeba tylko odnaleźć i oczyścić.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 17.07.2017 o 18:16, Piter91 napisał:

 i rewolucyjny dolot CAI :OOO , który o dziwo działa i nie drze ryja jak tani stożek z allegro a przy okazji jest nawet wydajniejszy :) Co oczywiści dopiero po całościowym przeliczeniu od miejsca wlotu ze zderzaka do dolotu do kolektora daje pożądany efekt. Poprzednio próbowałem różnych rozwiązań. min stożek bez obudowy, wiadomo odpada, stożek z obudową Heineken Keg - spoko ale to jeszcze bardziej potęguje dźwięk :D

 

mierzyłeś może jaki był przyrost KM? dolot w zderzaku to jakaś specjalna rzeźba?

Link to comment
Share on other sites

niestety jeszcze nie, nie mierzyłem. Z moich odczuć na przysłowiowe oko z pewnością jest przyrost Nm a co do KM trudno powiedzieć. Na pewno teraz wyraźnie lepiej jedzie od 3500rpm. Wcześniej raczej głównie zwiększała się głośność silnika :D efekt placebo pomijam bo za dużo razy przekładałem te rurki ;p Od obudowy filtra do zderzaka leci rura elastyczna fi70 a na końcu jest taki łapacz z przeciętego kanisterka po oleju pod korek fi50 - wlot przerobiony na lejek. Pięknie chwyta powietrze a wlot w zderzaku to fabryczne otwory 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

mała aktualizacja :D kurczę, zauważyłem że światek Subaru zbliża do życia pozamiejskiego. Samo auto już ma to coś w sobie co kusi Cię aby je zabrać gdzieś w siną dal. Jako, że jestem raczej z tych zacofanych i uwielbiam życie bez ograniczających telefonów to też nie zaglądam zbyt często na forum. Zawsze zazdrościłem tym co potrafią się udzielać i dzielić wiedzą, co zresztą jest samą przyjemnością ...

Mimo mijających lat Subaryna nadal służy. Mimo! że niedługo rodzina się powiększy to jeszcze jakoś się upchniemy :D potem cóż, pozostaje boxa kupować ;)

WP_20190901_12_53_55_Rich (3).jpg

Edited by Piter91
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

ha :D  doszedłem właśnie do momentu gdzie wizualnie nie mam potrzeby nic zmieniać (chyba, że felgi). Tablica wróciła już na swoje miejsce. Polska to nie Ameryka :D ładniej bez ale co zrobisz. Więcej zdjęć chciałem zrobić tej ''zimy'' a tu taki zonk.

Link to comment
Share on other sites

planuję to zrobić w końcu bo też jestem ciekaw. Wstępnie jestem umówiony na przyszły tydzień. Ciekawi mnie czy ta zabawa w wyliczanie dolotu/wydechu miała większy sens :D  Na samej górze jest zdjęcie kolektora wydechowego. Został wyrzucony na złom i zrobiony od zera na równoodległościowy z kwasówki. Zrobiliśmy to tak jak w to robią w motocyklach się robi. Fajnie, że bulgotało ale gorzej jechał, szczególnie górę obcięło. W ogóle to co było to była jakaś prowizorka. Problem z tymi kolektorami ''bulgotami'' w wolnossaku jest taki, że spaliny ze strony dłuższej rury hamują wylot z krótszej.  Nie dosyć, że ciśnienie i tak jest niskie to się jeszcze zmniejszało idąc dalej :D wyrzuciłem też końcowy przelotowy i dałem serię wciskając w końcówkę jeszcze węższą rurkę ze względu na brak katalizatorów. Jak tylko będę miał wykresy to wrzucę

Edited by Piter91
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...