Jump to content

Demontaż nagrzewnicy i parownika


Narrator
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Niezbyt ładnie pachnie mi z nawiewów w imprezie gd 2001r. A jak włączę klime to już śmierdzi na całego. Zanim zawiozę auto do odgrzybiania to chciałbym wyczyścić nagrzewnicę i parownik. Nie wiem jak poprzedni właściciel dbał o auto ale zgaduję że o odgrzybianiu mógł nie słyszeć.

 

Czy ktoś z was dysponuje jakimś nagraniem, poradnikiem, schematem jak dostać się do nagrzewnicy? Wiem że trzeba zdemontować prawie całą deskę ale nie chce się do tego zabierać bez przygotowania bo się wtedy rozwlecze w czasie albo jeszcze coś połamię.

 

W archiwum znalazłem jeden temat odnośnie demontażu deski ale linki i obrazki w nim zamieszczone juz nie działają.

 

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Jak odkręcisz schowek to za nim znajduję się filtr i najpierw tam sprawdź. Jeżeli jest filtr to dalej bym nie rozbierał ... .

 

Ewentualnie możesz wyczyścić rurę która znajduję się nad nogami pasażera ale nagimnastykujesz się.

 

Co do parownika jest za radiem ... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Filtr wymieniłem na węglowy.

Chciałbym dokładnie wyczyścić nagrzewnicę, zdemontować deskę, parownik - lubię grzebać przy aucie (chodzi też o walory edukacyjne :))

 

Poza tym czasem w nogach pasażera koło komputera pod dywanem pojawia się wilgoć. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pewnie będzie podobnie, jak w Legacy/OBK:

Myślę, że rozbieranie połowy samochodu, żeby się tam dostać to kiepski pomysł. Ale opryskanie jakimś preparatem "z rurką" wskazane.

No chyba, że dla przyjemności i "walorów edukacyjnych", ale jeśli tak, to nie pytaj nas, jak się tam dostać, tylko rozbierz "pół samochodu", zrób zdjęcia i nam opisz. :)

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

Ja wyciągam filtr, dmuchawa na max i "psikam" kilka razy pianką np. Plak w wentylator zmieniając kierunek nawiewu. Parownik i nagrzewnica dobrze się czyści i ładnie pachnie kilka dni :)

Edited by rederyk
Link to comment
Share on other sites

Kolego Narrator jak czytam twoje przeboje z tym autem to się zastanawiam, że chyba mam najbardziej niezawodne subaru pod słońcem.

I udzielę Ci dobrej rady bo tak się złożyło, że model GD ma nalepie jakie widziałem rozwiązane dojście do odgrzybiania parownika bez wywalania całej deski rozdzielczej.

Wykręcasz schowek, wyjmujesz tunel nagrzewnicy razem z obudową filtra i nagrzewnicą i możesz włożyć całą głowę do parownika. 1 godzina wystarczy na wszystko.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Gustaf napisał:

Wykręcasz schowek, wyjmujesz tunel nagrzewnicy razem z obudową filtra i nagrzewnicą i możesz włożyć całą głowę do parownika. 1 godzina wystarczy na wszystko.

 

Z tego co wyczytałem na różnych forach i obejrzałem na youtube to nagrzewnica jest umieszczona centralnie za radiem i nie ma cudów aby wyjąć ją bez rozbierania centralnego panelu i deski. Nie wspominając o parowniku który jest za nagrzewnicą.

A ja bym potrzebował wskazówek jak to zrobić.

Wyjmując schowek można sobie jedynie zmienić filtr kabinowy i wyczyścić wentylator. 

Edited by Narrator
Link to comment
Share on other sites

 

30 minut temu, Gustaf napisał:

Nie, można jeszcze odkręcić tunel powietrza i od tyłu jest dojście do całej szerokości parownika.

 

Jak odkręcę wlew paliwa to mam dostęp do baku  :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Nagrzewnica jest za radiem,tak jak piszesz i niema hu..żeby to wyciągnąć bez zdejmowania deski,woda pod stopami pasażera bierze się z nieszczelnego kołka plastiku podszybia zewnętrznego :) ,tego pomiedzy szybą przednią a maską :) ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, lucza napisał:

Nagrzewnica jest za radiem,tak jak piszesz i niema hu..żeby to wyciągnąć bez zdejmowania deski,woda pod stopami pasażera bierze się z nieszczelnego kołka plastiku podszybia zewnętrznego :) ,tego pomiedzy szybą przednią a maską :) ,pozdro.

 

Dużo jest grzebania żeby całą deskę zdjąć?

Link to comment
Share on other sites

Jak to robisz pierwszy raz to tak,bo ostrożny jesteś i dwa razy oglądasz,Ja na przykłąd potrafie już deske wyciągnąć żeby 2€ wydobyć:) ,nie spoko prosta robota z elektryką się nie martw bo wtycznki są niepowtarzalne i nie pasują w inne miejsce,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...