Jump to content

interfejs diagnostyczny do legacy IV 2005 2,5


CZAJA48
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam błąd silnika (żółte) i chciałem się dowiedzieć od czego to jest.

U mechanika samo podłączenie i powiedzenie mi o co chodzi kosztuje 100 zl więc dziękuje za coś takiego.

 

Kupiłem więc kabel:

Subaru Outback Car Diagnostic Interface Scanner OBD OBD2 EOBD can-bus free-ssm

This is a diagnostic tool for SUBARU cars which (when used with the FreeSSM software) provides a high degree of control over the engine and transmission systems.

z programem: FORScan

 

Zainstalowałem dodatkowo jeszcze ecuExplorer i RomRaider.

 

ecuExplorer wywala mi blad ,,nie znaleziono elm,,

 

RomRaider wgralem tam 3 pliki

- ROMRAIDER STANDARD units ECU definitions 0.8.3.1b 10-07-09

- ROMRAIDER STANDARD units LOGGER definitions 0.3.5b 10-02-09

- i jeszcze plik edm_leg05.bin

 

Nic nie działa, nie wiem o co chodzi i co robię źle.

Proszę mi napisać krok po kroku jak mam to zrobić.

Nie chodzi mi o skasowanie błędu tylko żeby się dowiedzieć o co chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Kolego, z Twojej wypowiedzi, zrozumiałem, że kupiłeś tzw. ELM 327 pod BT albo WiFi..

 

Jeżeli tak, to muszę Cię zmartwić w moim Legaśu taki zestaw nie trybi.. Ja co prawda używam tego z programikiem Torque Pro ale i tak Legaś z tą końcówką nie gada... 

Polecam poszukać na OLX jakiegoś majstra który ma troszkę lepszy sprzęt/tester/komputer itp. i kasuje za "komputerowe czytanie / kasowanie błędów" mniejszą liczbę papieru niż w warsztacie..

W okolicach Katowic m.in. ja "psuje rynek" ;) z drugiej strony gdybym robił to na warsztacie to pewnie też bym kasował troszkę więcej papieru za to ;) no ale ...

Link to comment
Share on other sites

Gacek + obd elm 327 na bt= 0 problemów (torque pro). Piszesz że masz kabel- ja mam kabel którego używam do vag-a i Subaru też nie udało mi się podłączyć choc teoretycznie powinno coś tam zagadac

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

to wychodzi ze po prostu coś tu źle robię ;-(

 

może ktoś mi napisać uproszczona instrukcje w skrócie jak mam to zrobić krok po kroku z dowolnym (za free) programem na PC ?

 

na pewno innym to też by się przydało, jak nie teraz to w przyszłości.

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, kup albo pożycz zwykły pod bluetooth i do zwykłego sprawdzania i kasowania błędów będzie ok. Jak chcesz analizować szczegółowo logi to taki radiowy elm327 będzie miał pewien błąd pomiarowy ze względu na dłuższy czas dostępu(telefon - interfejs -komputer )

Koledzy wyżej napisali - wystarczy sparować z telefonem i działa. Sprawdź oczywiście czy po podłączeniu zaświecą się diody na interfejsie jak nie to bedzie oznaczać że masz uszkodzony jeden z kabli/pinów we wtyczce w samochodzie.

Interfejs która pewnie większość ma wygląda tak: 61h4DSCLTcL._SY355_.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noo dobrze, kupiłem (ten mały niebieski na bluetooth) i przyszedł.

Podłączyłem go na włączonym silniku, ze sparowałem go z samsungiem galaxy s5 (kod 1234).

Odpaliłem: Torque (lite, darmowa wersja) -> Fault Codes  -> Show logged faults -> p0171 i p0420 

Czy to jest to ? Dobrze mi pokazało ?

To czemu tamten kabel usb na pc nie działa? (na pewno jest sprawny)

Link to comment
Share on other sites

Mi kabel też nie bangla a bt bez problemu. Stawiam na sterowniki chociaż z vagiem dogaduje się idealnie, za to bt łączy się po 7 minut z modułami w vagu. Możnaby popróbować też z protokolami i prędkościami portów bo może tu coś? Ja to odpalam na wirtualce i to też może coś krzaczyc

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

recki -> a jaki program używasz ? i możesz bardziej szczegółowo opisać jak to robisz przez kabel ?

Link to comment
Share on other sites

No mi właśnie z Subaru kabel nie chce zadziałać. Bt działa bezproblemowo - nie widzę powodu żeby walczyć z kablem. A kabel został do zonowozu

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam śmieszny problem z tym urządzeniem pod BT, podpiąłem to i zostawiłem w gnieździe bo ciężko się to wyjmuje i gdy w końcu się zabrałem za wyjecie go nie mogę odpalić samochodu. Jak z powrotem podpinam to urządzenie Bt to wszystko działa.

Czy ktoś wie może co ja tam namieszałem ? Użyłem programu Torque (lite).

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną może być następująca. Ciągnąłeś tak mocno że pewnie z gniazda wyszedł jeden przewód z ponad od tyłu. Przy ponownym podłączeniu wciskasz interfejs w gniazdo i kabel wraca na swoje miejsce. Potwierdzeniem mojej tezy może być fakt, iż jak wpinam u siebie wtykę w gniazdo to ugina się ona do góry z tapicerką/obudową. ..

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną może być następująca. Ciągnąłeś tak mocno że pewnie z gniazda wyszedł jeden przewód z ponad od tyłu. Przy ponownym podłączeniu wciskasz interfejs w gniazdo i kabel wraca na swoje miejsce. Potwierdzeniem mojej tezy może być fakt, iż jak wpinam u siebie wtykę w gniazdo to ugina się ona do góry z tapicerką/obudową. ..
Niby możliwe ale do pracy auta nie jest potrzebna obecność pinów w gnieździe! Obsadzone są 4 - plus, minus i dwie linie sygnalowe

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jak to z instalacja gazowa (LPG) znowu mam błąd silnika.

 

W związku iż już mam ten niebieski tani BT interface elm327 łącze go z programem Torque Lite na Androidzie. 

I tu 1 na 6 parowań udaje mi się połączyć, grrr. Nie wiem czemu tak się dzieje ...

 

Gdy już chce uzyskać numer błędu, co tam mu znowu dolega, program mi mówi ze niczego nie ma. Tak jak by zadniego błędu silnika nie było.

(coś tam szybko się wyświetla w tym programie o ecu6 i coś tam jeszcze było, jak ma to w czymś pomóc).

O co chodzi ?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, CZAJA48 napisał:

I tu 1 na 6 parowań udaje mi się połączyć, grrr. Nie wiem czemu tak się dzieje ...

Musisz pogrzebać w ustawieniach adapetra. Może spróbuj odznaczyć szybką komunikację

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, CZAJA48 napisał:

W związku iż już mam ten niebieski tani BT interface elm327 łącze go z programem Torque Lite na Androidzie. 

I tu 1 na 6 parowań udaje mi się połączyć, grrr. Nie wiem czemu tak się dzieje ...

 

Możesz mieć uszkodzonego ELMa, też mam dwa identyczne niebieskie ELMy, jeden w ogóle sie nie łączy z Subaryną od nowości a drugi w kilka sekund połączony. Pożycz od kogoś sprawdzony i się przekonasz czy to ELM czy coś z komunikacją.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, lutek34 napisał:

 

Możesz mieć uszkodzonego ELMa, też mam dwa identyczne niebieskie ELMy, jeden w ogóle sie nie łączy z Subaryną od nowości a drugi w kilka sekund połączony. Pożycz od kogoś sprawdzony i się przekonasz czy to ELM czy coś z komunikacją.

 

Ewentualnie spróbuj z innym telefonem.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w H6 z 2003 działa bez problemu z kabelkiem, który kupiłem do Seata, czyli typowy VAG. Oprócz tego mam na BT, kupiony za 50zł i łączy ze wszystkimi programami na AN, tj. Tourq i inne. Choć miałem sytuację, że kasowałem błąd przez BT i gdy kontrolki zgasły po chwili znowu się zaświeciły. Wtedy podłączam kablem, odpalam program FreeSM, kasuje normalnie i kontrolki już się nie zapalają...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...