Skocz do zawartości

Jakie Subaru na trasy?


Gliwot

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Karenz napisał:

beznadzieja , na trasy tylko diesel a wy mu benzynę wciskacie 

najlepsze auto na trasy to passat/superb spali ci 6 l ropy gdzie każde subaru wzięło by +12 l benzyny

Wciskamy? Pytanie brzmiało "jakie Subaru bedzie najmniej męczące na trasy", to ludzie dziela się swoimi opiniami. Nie było pytania o "najmniej męczące auto na trasę". A jak już to "legendarne produkty grupy VAG" które wymieniłeś w trasie w porównaniu z S-klasa w dieslu to męczarnia. A, i ta S-ka spali max 8. Ze spokojem sumieniem "wciskam" każdemu jako auto na trasy ;) Ewentualnie jak dla kogoś Mercedes zbyt dziadkowy, może być wersja AMG lub RS6 "by Carfit".

Edytowane przez Tsunetomo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karenz napisał:

beznadzieja , na trasy tylko diesel a wy mu benzynę wciskacie 

najlepsze auto na trasy to passat/superb spali ci 6 l ropy gdzie każde subaru wzięło by +12 l benzyny

 

Przy prędkościach na poziomie 140 - 160 km/h diesel na pewno nie spali 6l/100km. OBK D palił przy takich prędkościach 8 - 8,5 l/ 100 km. OBK 2,5 pali tylko około 1-1,5 l więcej. 

12l, to między bajki włożyć. Chyba, że znacznie przekroczysz powyższe prędkości.

OBK 2,5 CVT przylicznikowej prędkości 140 km/h ma tylko 2400 obr/min. Jedzie się cicho i komfortowo. Znacznie przyjemniej niż w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasy to tylko elektryczne Subaru. Kolega musi poczekać dwa lata - tak mówi marketing Producenta.

 

Ciekawe, czy będzie dofinansowanie do paneli na karoserii, które mogą robić za spojlery, parapety, kurniki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

OBK D palił przy takich prędkościach 8 - 8,5 l/ 100 km.

 

Obciążony ale bez boxa na dachu - tak. Z boxem o litr więcej.

 

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

OBK 2,5 pali tylko około 1-1,5 l więcej...

 

Dokładnie.

Egzemplarz z 2015 który znam po 55tys km przebiegu ma średnią 9.7 a nie ma lekko B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 tdi w astrze kombi potrafi zrobić 6,7l przy trasie gdzie kierowca trzyma 140. Jest to wynik potwierdzony kilka naście razy trasą warszawa-poznań , skoro stary rupieć robi tak dobre wyniki to jego odpowiednik z ostatnich lat powonień nawet poniżej 6 zejść. Ta sama trasa subaru 11 l benzyny , dacia duster 12-13 l lpg .

Edytowane przez Karenz
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Myślę, że temat zużycia paliwa w kontekście pytania o "najmniej męczącego Subaru na trasy"  to klasyczny OT :)

Z pełnym szacunkiem do osobistych doświadczeń samo pytanie jako takie jest - moim zdaniem - nieco zbyt mało precyzyjne, aby móc udzielić w miarę obiektywnej odpowiedzi.

Albowiem odpowiedź może zależeć zarówno od definicji zróżnicowanych tras, jak i indywidualnego sposobu użytkowania samochodu.

Pozwolę więc sobie sformułować "katalog" pytań :

ad 1 (trasy )

- jak długie są to trasy ( kilometry ? godziny jazdy ?)

- jakiego rodzaju drogi ( normalne, szybkiego ruchu, autostrady, drogi nieutwardzone, dogi kręte-górskie )

- czy podróże odbywają się tylko w dzień, czy także nocą ?

- w jakiej porze roku odbywa Pan te podróże ?

ad 2 ( zwyczaje )

- w ile osób odbywa Pan te podróże ? Z jakim ładunkiem ( ew. dodatkowo zwierzęta na pokładzie ?)

- z jakimi prędkościami zwykł Pan podróżować ( zwykła droga / autostrada )?

- czy podróżuje Pan relaksująco ( "mam czas aby zatrzymać się w ciekawym miejscu"), czy raczej aby jak najszybciej dotrzeć do celu podróży ("muszę dotrzeć do celu na określona godzinę")

- czy droga jest koniecznym złem, czy czasem celem samym w sobie ?

- gdy trafi Pan na korek w nieznanym miejscu szuka Pan czasem alternatywnego objazdu ( "o, to wygląda na sympatyczną szutrówkę"), czy zawsze czeka aż temat sam się rozwiąże ?

- czy w podróży urlopowej odstawia Pan samochód u celu i korzysta na plaży ( stoku/SPA/w puszczy/ xxxxx) z zasłużonego urlopu, czy też odkrywa również okolicę samochodem ?

 

Jako że jeżdżę relatywnie dużo ( 60 - 80 rocznie) i bywa, że do 14 godzin "za jednym zamachem", a do tego w rzeczywiście bardzo różnych warunkach i różnymi modelami myślę, że mam szansę co nieco podpowiedzieć :)

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.07.2017 o 09:19, msi napisał:

A ma ktoś porównanie pomiędzy Legacy IV H6 a nowym OBK 2.5? Chodzi mi o wyciszenie do 150 - 160. Jak znajdę czas to wybiorę się na jazdę próbna, ale póki co nie mam jak... Jak się ma wyciszenie OBK do konkurencji? Np Passat Alltrack? 

 

Odnośnie obecnego Passata (kombi), to jest autostradowo naprawdę świetnie wyciszony. Byłem zaskoczony, wg moich subiektywnych odczuć jest lepiej niż w BMW 5 (F10, nie wiem jak wygląda to w obecnym BMW G30) i porównywalnie do Audi A6, może ciut gorzej. Obecną A6/S6 uważam, za jeden z najlepszych wozów na autostrady. Zatem Passat akurat w aspekcie wyciszenia jest ponadprzeciętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Myślę, że temat zużycia paliwa w kontekście pytania o "najmniej męczącego Subaru na trasy"  to klasyczny OT :)

Z pełnym szacunkiem do osobistych doświadczeń samo pytanie jako takie jest - moim zdaniem - nieco zbyt mało precyzyjne, aby móc udzielić w miarę obiektywnej odpowiedzi.

Albowiem odpowiedź może zależeć zarówno od definicji zróżnicowanych tras, jak i indywidualnego sposobu użytkowania samochodu.

Pozwolę więc sobie sformułować "katalog" pytań :

ad 1 (trasy )

- jak długie są to trasy ( kilometry ? godziny jazdy ?)

- jakiego rodzaju drogi ( normalne, szybkiego ruchu, autostrady, drogi nieutwardzone, dogi kręte-górskie )

- czy podróże odbywają się tylko w dzień, czy także nocą ?

- w jakiej porze roku odbywa Pan te podróże ?

ad 2 ( zwyczaje )

- w ile osób odbywa Pan te podróże ? Z jakim ładunkiem ( ew. dodatkowo zwierzęta na pokładzie ?)

- z jakimi prędkościami zwykł Pan podróżować ( zwykła droga / autostrada )?

- czy podróżuje Pan relaksująco ( "mam czas aby zatrzymać się w ciekawym miejscu"), czy raczej aby jak najszybciej dotrzeć do celu podróży ("muszę dotrzeć do celu na określona godzinę")

- czy droga jest koniecznym złem, czy czasem celem samym w sobie ?

- gdy trafi Pan na korek w nieznanym miejscu szuka Pan czasem alternatywnego objazdu ( "o, to wygląda na sympatyczną szutrówkę"), czy zawsze czeka aż temat sam się rozwiąże ?

- czy w podróży urlopowej odstawia Pan samochód u celu i korzysta na plaży ( stoku/SPA/w puszczy/ xxxxx) z zasłużonego urlopu, czy też odkrywa również okolicę samochodem ?

 

Jako że jeżdżę relatywnie dużo ( 60 - 80 rocznie) i bywa, że do 14 godzin "za jednym zamachem", a do tego w rzeczywiście bardzo różnych warunkach i różnymi modelami myślę, że mam szansę co nieco podpowiedzieć :)

 

Pozdrowienia 

 

 

7kv82.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie "złotym środkiem" jest Outback. Jak zajdzie potrzeba zjechania z asfaltu, to nie będziesz miał stracha na polnej czy leśnej drodze. Co do silnika to oczywiście H6, a czy 3.0 czy 3,6 to już twój wybór. H6 polift np. z 2006 z SI-Drive pali sporo mniej niż starszy model z 2004. Przejedź się jakimś i sprawdź, koniecznie, ale to naprawdę koniecznie musisz zrobić jazdę H6 - banan na gębie murowany uwierz mi .


Czy tak często zjeżdżasz z asfaltu w trasie? Ja bym się skłaniał ku Legacy nie chcąc rezygnować z pewniejszego prowadzenia w zakrętach. Wszystko zależy, jaka trasa i czy w zakrętach lubisz jeździć szybciej czy spokojnie. Z moich aut na autostradę wolę Forestera, ale na drogi kręte wybieram Imprezę pomino mniejszej mocy.
Na trasy mocny silnik jak najbardziej się przydaje - jak napisano już zresztą wczesniej. Moja żona nie chce jeździć 2.0 NA bo jest zwyczajnie bezpieczniej wyprzedzać przy naddatku mocy.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Myślę, że temat zużycia paliwa w kontekście pytania o "najmniej męczącego Subaru na trasy"  to klasyczny OT :)

Z pełnym szacunkiem do osobistych doświadczeń samo pytanie jako takie jest - moim zdaniem - nieco zbyt mało precyzyjne, aby móc udzielić w miarę obiektywnej odpowiedzi.

Albowiem odpowiedź może zależeć zarówno od definicji zróżnicowanych tras, jak i indywidualnego sposobu użytkowania samochodu.

Pozwolę więc sobie sformułować "katalog" pytań :

O rany, gdyby dealer zadałby mi takie i tyle pytań, to pewnie nie kupiłbym FXT, tylko XV w dieslu :wacko: A ja chciałem dużo koni i już o nic się nie pytał. Będę żałował? Mam kupić na autostrady inny model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, dr.elich napisał:

Ja bym się skłaniał ku Legacy nie chcąc rezygnować z pewniejszego prowadzenia w zakrętach. Z moich aut na autostradę wolę Forestera, ale na drogi kręte wybieram Imprezę pomino mniejszej mocy.

 

 

Autor wątku pytał o nowe samochody z gamy subaru. Nie ma legacy, nie ma imprezy (nie w Polsce). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Autor wątku pytał o nowe samochody z gamy subaru. Nie ma legacy, nie ma imprezy (nie w Polsce). 

 

Podobnie jak Outbacka H6, o ktorym była mowa. Nowymi Subaru nie jeździłem, więc ciężko tu mieć wyrobiony punkt widzenia.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazję mieć jazdę próbną nowym OBK 2.5 i już wiem na co zaskórniaki odkładać  - to auto jest dla mnie 


Może przed decyzją przejedź się XT, żebyś potem nie żałował.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 godziny temu, Guliwer napisał:

O rany, gdyby dealer zadałby mi takie i tyle pytań, to pewnie nie kupiłbym FXT, tylko XV w dieslu :wacko: A ja chciałem dużo koni i już o nic się nie pytał. Będę żałował? Mam kupić na autostrady inny model?

Myślę, że każdy potencjalny nabywca ma inne oczekiwania. Jeżeli ktoś przyjdzie i powie :"chcę mocnego SUV-a", to istotnie dalsze dopytywanie się nie ma sensu, gdyż po prostu wie czego chce. Ale udzielenie odpowiedzi na pytanie zadane w tym wątku  wymaga - moim zdaniem - lepszego poznania oczekiwań. Może tez o tym świadczyć ogromny rozrzut udzielanych odpowiedzi :)

2 godziny temu, Guliwer napisał:

A ja chciałem dużo koni i już o nic się nie pytał. Będę żałował?

Nie sądzę :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dr.elich napisał:

Autor wątku pytał o nowe samochody z gamy subaru. Nie ma legacy, nie ma imprezy (nie w Polsce). 

4 godziny temu, dr.elich napisał:

Podobnie jak Outbacka H6, o ktorym była mowa...

 

i dlatego na pytanie z tytułu wątku powtórzę: "żadne!".

Owszem, każdym Subaru można jeździć po autostradzie i bez problemu zrobić nawet ponad 1000km dziennie, ale gdy porówna się komfort do aut innych marek (niekoniecznie S-klasse, ale choćby passat czy budżetowa superb) to różnica będzie po prostu diametralna! Jeśli ktoś chce auto TYLKO na autostrady IMO powinien skierować kroki do innego salonu niż Subaru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Adasko75 napisał:

i dlatego na pytanie z tytułu wątku powtórzę: "żadne!".

Owszem, każdym Subaru można jeździć po autostradzie i bez problemu zrobić nawet ponad 1000km dziennie, ale gdy porówna się komfort do aut innych marek (niekoniecznie S-klasse, ale choćby passat czy budżetowa superb) to różnica będzie po prostu diametralna! Jeśli ktoś chce auto TYLKO na autostrady IMO powinien skierować kroki do innego salonu niż Subaru.

 

Nie zgodzę się z Tobą. OBK w trasie daje komfort porównywalny ze Skodą Superb, Insygnia, Passatem, Mondeo, czyli autami w swojej kategorii cenowej. Wyciszenie jest ok, miejsca dużo, a EyeSight rewelacyjny. Porównanie z niemiecką konkurencją klasy wyższej nie ma sensu, siła rzeczy jest słabiej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tsunetomo napisał:

OBK w trasie daje komfort porównywalny ze Skodą Superb, Insygnia, Passatem, Mondeo, czyli autami w swojej kategorii cenowej.

 

Hmm, jeździłeś wszystkimi autami z kategorii cenowej OTB? Takie aksjomatyczne podejście, nie poparte własnymi doświadczeniami, może wprowadzać w błąd. A ogólnie samochody z tego samego segmentu i tej samej klasy mogą się różnić właśnie w kontekście konkretnych zastosowań. Jeżeli chodzi o uniwersalność OTB nie ma konkurencji i jest to świetne, wszechstronne auto. Natomiast w konkretnych kategoriach, np. samochodu typowo autostradowego, są lepsze i tańsze. Specjalizacja zawsze będzie dominować nad uniwersalnością.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, subleo napisał:

 

Hmm, jeździłeś wszystkimi autami z kategorii cenowej OTB? Takie aksjomatyczne podejście, nie poparte własnymi doświadczeniami, może wprowadzać w błąd. A ogólnie samochody z tego samego segmentu i tej samej klasy mogą się różnić właśnie w kontekście konkretnych zastosowań. Jeżeli chodzi o uniwersalność OTB nie ma konkurencji i jest to świetne, wszechstronne auto. Natomiast w konkretnych kategoriach, np. samochodu typowo autostradowego, są lepsze i tańsze. Specjalizacja zawsze będzie dominować nad uniwersalnością.

Tak, jeździłem. Każdym po kilka tys km. W firmie mam wszystkie te auta, zatem piszę o swoich subiektywnych opiniach, nie "aksjomatycznym podejsciu". Nie zniechęcajcie człowieka do "Subaru na trasy" bo akurat OBKowi naprawę nic nie brak, także na autostradach, w granicach dopuszczalnych prędkości. Pewnie, ze jak ktos lata po 80k km rocznie autostradami to OBK umeczy eksploatacją (zasięg na baku plus przeglądy co 2,5 miesiąca), ale raczej nie brakiem komfortu. 

Zresztą, to zainteresowany podejmie decyzje i będzie cieszył sie autem.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
Proste pytanie: które z nowych subaru bedzie najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane, chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.
pozdrawiam

Prosta odpowiedź - Outback.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Forka turbo, na wszystkie drogi poza autostradami super auto. Dobre przyspieszenie, zero problemów z wyprzedzaniem a zakres prędkości na tego typu drogach nie koliduje zbytnio z aerodynamiką Forestera.

OBK 2.5: na autostrady ok, na drogi lokalne gorzej. Przepaść jeśli chodzi o porównanie komfortu wyprzedzania z FXT.

 

Idealne auto to OBK, Legaś 3.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Forka turbo, na wszystkie drogi poza autostradami super auto. Dobre przyspieszenie, zero problemów z wyprzedzaniem a zakres prędkości na tego typu drogach nie koliduje zbytnio z aerodynamiką Forestera. OBK 2.5: na autostrady ok, na drogi lokalne gorzej. Przepaść jeśli chodzi o porównanie komfortu wyprzedzania z FXT.

 

Idealne auto to OBK, Legaś 3.6.

 

Co było nie tak na autoatradach? Mnie hałas trochę męczy. Ale liczę, że po wyciszeniu i wymianie porwanego trojkąta drzwi będzie ok.

 

Jak już wczesniej napisano - autor wątku szuka nowego auta, a tu ideału nie ma w ofercie - za słabe silniki w Levorgu i Outbacku.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...