Skocz do zawartości

Jakie Subaru na trasy?


Gliwot

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Gliwot napisał:

Hej,

Proste pytanie: które z nowych subaru bedzie najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane, chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.

pozdrawiam

 

Nie ma takiego. Jesli juz sie upierac ze ma byc, to chyba outback, w mniejszym stopniu levorg. Samochody subaru fabrycznie sa bardzo slabo wyciszone i na autostradach meczaco glosne. Mozna samemu zainwestowac w poprawianie fabryki i instalowanie mat wygluszajacych, ale sa inne marki ktore lepiej sie nadaja na trasy. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Fiji napisał:

 

Samochody subaru fabrycznie sa bardzo slabo wyciszone i na autostradach meczaco glosne.

 

O nowym OBK w benzynie tego bym nie powiedział. Moja żona mówi, że ten samochód płynie, a nie jedzie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie można przekreślać Forestera do długich tras jeżeli mówimy o głośności. Nie wiem jak wcześniejsze, ale MY17 jest do przepisowych autostradowych prędkości autem cichym. Jeżeli trasy mieszane to zakładam, że prędkości maksymalne mogą być niższe tj. 80-100-120 km/h. przy 80km/h jest bardzo cicho - przy skrzyni CVT wrażenia jazdy tramwajem :-)  Oczywiście odbiór hałasu jest dość subiektywny. Ale nie tylko głośność jest istotną cechą w aucie do długich tras. Inną bardzo ważną cechą jest komfort resorowania i wygodne fotele. To również mocno subiektywne, ale jakże ważne. Niektórzy narzekają na fotele w Forku, co do komfortu resorowania to zakładam, że OBK na 17 calach będzie bardziej komfortowy niż Forek na 17tkach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę moje porównanie nowego OBK-a ze starym ;) o hałasie pogrubiłem.

 

Cytat

Poddałem profesjonalnemu i obiektywnemu testowi obk-a 2015 ;)

Test odbył się na trasie autostradowej z Chemnitz do Wrocławia. Po prostu wracałem autem kontrahenta z Niemiec.

Auto to diesel cvt o przebiegu 40 tys km w wersji biedalajn czyli activ.

Ponieważ posiadam MY14 diesel cvt również w porywającej wersji activ to podam zauważone różnice a jest ich kilka (nie chodzi o eyesight ani atv).

 

Hałas - zauważalnie ciszej w nowym. Jechałem większość drogi 150 wg licznika (145 wg navi) na tempomacie opony zimowe pirelli. Różnica może nie jest duża ale wyraźna.

Wydaje mi się że coś kombinowali z przednią szybą bo u mnie słyszę szum a w nowym nie.

Poza tym konsola jest miękka więc pewnie lepiej tłumi hałas. U mnie twardy plastik fantastik.

Kilka razy fest pocisnąłem i szum od wiatru jak w starym modelu.

 

Skrzynia - jest inaczej programowana, fajnie udaje tiptronik i szybciej reaguje na odpuszczenie gazu więc od razu czuje sie hamowanie silnikiem.

Parę razy przyśpieszałem z łopatkami i spokojnie dociąga do 4 tys, zresztą w moim jest podobnie. Wtedy jednak mocno słychać boxera.

 

Radio - nie wgrywałem swojego telefonu ani nie zmieniałem ustawień. Dźwięk trochę słabszy i niestety gubiło falę - jechałem na radiu sachsen a potem na zetce.

Lekkie brzęczenie w prawych drzwiach IMO głośnik do wymiany. Wydaje mi się że słychać że radio jest słabe bo w kabinie jest ciszej.

 

Spalanie - tankowałem w Chemnitz i we Wro więc pomiar z lejka. Przy średniej 120 wziął 7.3. Komp pokazał spalanie 7.0.

Mój pali pół litra więcej przy takiej średniej, przy średniej 130 mój pali 8.3-8.5.

 

Światła - nie widzę różnicy między ledami a moimi ksenonami. Tradycyjnie światła ustawione nisko ale mi to nie przeszkadza.

Parę razy myłem lampy i wypsikałem cały płyn. Nie zapaliła się kontrolka (bo pewnie jej nie ma).

 

Tapicerka - słaba w sensie szorstka i mało przyjemna. U mnie jeszcze słabszy perkal więc jest postęp. Sam komfort fotela super, tak jak u mnie.

 

Aktywny tempomat uruchomiłem ale ponieważ było pusta autostrada więc nie wiem jak działa.

Dużo lepiej wyglądają zegary i komputer. Radio też wygląda ok ale to konkretne było słabiutkie.

Największy minus - brak zegarka na podszybiu  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gliwot napisał:

Hej,

Proste pytanie: które z nowych subaru bedzie najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane, chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.

pozdrawiam

Idz do salonu, przejedz się każdym modelem i zobacz ja się zachowują w trasie. To specyficzne auta, troche plastikowe-nie każdemu to odpowiada, w chwili obecnej wyciszone jak auta tego samego segmentu czyli tak sobie. Subaru to nie premium i do takich auta jak mercedes, bmw, audi,lexus troche brakuje jeżeli  chodzi o komfort podróżowania. Natomiast zestawiając obecne modele z japońską konkurencja typu Mazda, Honda, Toyota jest podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 lat w foresterach (my07 i my13). Teraz legaś gt my10. każdym na trasie jechałem, choć najwięcej mogę mówić o forkach. Powiem krótko: na trasę legacy jest rewelacyjny. Forki uwielbiam, ale aerodynamika kiosku ruchu robi swoje. Przy prędkości 140 km/h i wyżej wskazane stopery do uszu. Przy xt my13 było to szczególnie wyczuwalne, nie mówiąc o wpływie na spalanie (świetnie pamiętam przelot do Gdańska kiedy forka przypałowalem, a potem jechałem 90km/h na tempomacie, bo stacji benzynowych nie było:). Obstawiam legacy zatem, choć oczywiście outback to ta sama buda tylko trochę wyżej zawieszona, wiec powinno być podobnie albo prawie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Gliwot napisał:

...chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.

 Forester 2016 2.0 150KM -  test głośności wykonano na radiu fabrycznym. Domyślnie ma ustawione, że zwiększa siłę głosu ze wzrostem prędkości - wyłączyłem tą opcję i do 120km/h jest ok, przy 130km/h nie rozumiałem co do mnie w radiu mówią

 

11 godzin temu, Gliwot napisał:

.. najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane,...

 Forester 2016 2.0 150KM - pytanie czy jeździć będziesz sam czy full obciążenie (5 osób i bagażnik). Jeśli full obciążenie i te trasy będą okazjonalne w roku, to przebolejesz, ale jeśli częste z obciażeniem, a zdecydujesz się na silnik 150KM to masakra:

- na autostradzie jak jadę Volvo XC60 to często spotykam powolnych zawalidrogów, gdy pojechałem Forkiem to ja się czułem zawalidrogą dla innych. Jak tir tira wyprzedzał, za tirem ustawił się Forek XT a potem ja, to jak tir zjechał z lewego pasa, Forek XT po prostu mi odjechał w siną dal a ja nadal wyprzedzałem tira z prędkością jak tir wyprzedza tira, a za mną kolejeczka oczekujących aż zjadę.

- policja stoi na drodze, ograniczenie do 70km/h jadę pierwszy, za mną sznur samochodów, mijam policję, przyspieszam i coś dziwnego się dzieje, wszyscy po kolei mnie wyprzedzają i odjeżdżają w siną dal a ja cały czas przecież przyspieszam

- na długich trasach o średnim lub dużym obciążeniu jak dojedziesz do ciężarówki i jej prędkość 80km/h nie będzie dla ciebie akceptowalna, to masz problem. Problem w tym, że aby to wyprzedzić to potrzebujesz dużo, dużo wolnego miejsca na lewym pasie, a przy ruchu średnim lub dużym to rzadko takie sytuacje mają miejsce.

Prywatnie w codziennych dojazdach mam praktycznie drogę pustą i niedogodności w/w na co dzień nie doświadczam.

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK 2,5i CVT my 15 na trasy jest ok. Wyciszenie nie jest na poziomie Mercedesa, ale już w przypadku V60 jest podobnie. Do 150km/h jest ok. Szybciej w sumie i tak nie bardzo ma tym autem sens, bo spalanie mocno rośnie powyżej tej prędkości co dramatycznie skraca zasięg. 

U mnie jako auto rodzinne się sprawdza (dużo miejsca, wygoda, odchylane fotele tylne), po trasie 500km nie wychodzimy "umęczeni", a po owycieczce zimą w góry miałem wrażenie, ze na krętych górskich drogach mój OBK dostal bonus 200KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś porównanie pomiędzy Legacy IV H6 a nowym OBK 2.5? Chodzi mi o wyciszenie do 150 - 160. Jak znajdę czas to wybiorę się na jazdę próbna, ale póki co nie mam jak... Jak się ma wyciszenie OBK do konkurencji? Np Passat Alltrack? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie "złotym środkiem" jest Outback. Jak zajdzie potrzeba zjechania z asfaltu, to nie będziesz miał stracha na polnej czy leśnej drodze. Co do silnika to oczywiście H6, a czy 3.0 czy 3,6 to już twój wybór. H6 polift np. z 2006 z SI-Drive pali sporo mniej niż starszy model z 2004. Przejedź się jakimś i sprawdź, koniecznie, ale to naprawdę koniecznie musisz zrobić jazdę H6 - banan na gębie murowany uwierz mi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kriskristoffers napisał:

Wg mnie "złotym środkiem" jest Outback. Jak zajdzie potrzeba zjechania z asfaltu, to nie będziesz miał stracha na polnej czy leśnej drodze. Co do silnika to oczywiście H6, a czy 3.0 czy 3,6 to już twój wybór. H6 polift np. z 2006 z SI-Drive pali sporo mniej niż starszy model z 2004. Przejedź się jakimś i sprawdź, koniecznie, ale to naprawdę koniecznie musisz zrobić jazdę H6 - banan na gębie murowany uwierz mi :).

Podejrzewam, że im nowsze Subaru tym lepsze (cichsze) na trasie. Szkoda, że nowy OBK nie ma u nas mocniejszego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kriskristoffers napisał:

Wiesz ile taki OBK kosztuje w Stanach? Z nimi coś musi być nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...