Jump to content

Jakie Subaru na trasy?


Gliwot
 Share

Recommended Posts

16 minut temu, Gliwot napisał:

Hej,

Proste pytanie: które z nowych subaru bedzie najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane, chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.

pozdrawiam

 

Nie ma takiego. Jesli juz sie upierac ze ma byc, to chyba outback, w mniejszym stopniu levorg. Samochody subaru fabrycznie sa bardzo slabo wyciszone i na autostradach meczaco glosne. Mozna samemu zainwestowac w poprawianie fabryki i instalowanie mat wygluszajacych, ale sa inne marki ktore lepiej sie nadaja na trasy. 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Może OBK 2.5 CVT będzie dla Ciebie w sam raz. Najlepiej obyć jazdę próbną i samemu obmacać bo każdy zwraca uwagę na co innego.

 

Edited by Dobi1972
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Fiji napisał:

 

Samochody subaru fabrycznie sa bardzo slabo wyciszone i na autostradach meczaco glosne.

 

O nowym OBK w benzynie tego bym nie powiedział. Moja żona mówi, że ten samochód płynie, a nie jedzie...

 

Link to comment
Share on other sites

zdecydowanie OBK, czy benzyna, czy diesel to już zależy od upodobań, niestety forek ze swoją aerodynamiką szafy trzydrzwiowej będzie bardziej hałasował

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie nie można przekreślać Forestera do długich tras jeżeli mówimy o głośności. Nie wiem jak wcześniejsze, ale MY17 jest do przepisowych autostradowych prędkości autem cichym. Jeżeli trasy mieszane to zakładam, że prędkości maksymalne mogą być niższe tj. 80-100-120 km/h. przy 80km/h jest bardzo cicho - przy skrzyni CVT wrażenia jazdy tramwajem :-)  Oczywiście odbiór hałasu jest dość subiektywny. Ale nie tylko głośność jest istotną cechą w aucie do długich tras. Inną bardzo ważną cechą jest komfort resorowania i wygodne fotele. To również mocno subiektywne, ale jakże ważne. Niektórzy narzekają na fotele w Forku, co do komfortu resorowania to zakładam, że OBK na 17 calach będzie bardziej komfortowy niż Forek na 17tkach.  

Link to comment
Share on other sites

Przypomnę moje porównanie nowego OBK-a ze starym ;) o hałasie pogrubiłem.

 

Cytat

Poddałem profesjonalnemu i obiektywnemu testowi obk-a 2015 ;)

Test odbył się na trasie autostradowej z Chemnitz do Wrocławia. Po prostu wracałem autem kontrahenta z Niemiec.

Auto to diesel cvt o przebiegu 40 tys km w wersji biedalajn czyli activ.

Ponieważ posiadam MY14 diesel cvt również w porywającej wersji activ to podam zauważone różnice a jest ich kilka (nie chodzi o eyesight ani atv).

 

Hałas - zauważalnie ciszej w nowym. Jechałem większość drogi 150 wg licznika (145 wg navi) na tempomacie opony zimowe pirelli. Różnica może nie jest duża ale wyraźna.

Wydaje mi się że coś kombinowali z przednią szybą bo u mnie słyszę szum a w nowym nie.

Poza tym konsola jest miękka więc pewnie lepiej tłumi hałas. U mnie twardy plastik fantastik.

Kilka razy fest pocisnąłem i szum od wiatru jak w starym modelu.

 

Skrzynia - jest inaczej programowana, fajnie udaje tiptronik i szybciej reaguje na odpuszczenie gazu więc od razu czuje sie hamowanie silnikiem.

Parę razy przyśpieszałem z łopatkami i spokojnie dociąga do 4 tys, zresztą w moim jest podobnie. Wtedy jednak mocno słychać boxera.

 

Radio - nie wgrywałem swojego telefonu ani nie zmieniałem ustawień. Dźwięk trochę słabszy i niestety gubiło falę - jechałem na radiu sachsen a potem na zetce.

Lekkie brzęczenie w prawych drzwiach IMO głośnik do wymiany. Wydaje mi się że słychać że radio jest słabe bo w kabinie jest ciszej.

 

Spalanie - tankowałem w Chemnitz i we Wro więc pomiar z lejka. Przy średniej 120 wziął 7.3. Komp pokazał spalanie 7.0.

Mój pali pół litra więcej przy takiej średniej, przy średniej 130 mój pali 8.3-8.5.

 

Światła - nie widzę różnicy między ledami a moimi ksenonami. Tradycyjnie światła ustawione nisko ale mi to nie przeszkadza.

Parę razy myłem lampy i wypsikałem cały płyn. Nie zapaliła się kontrolka (bo pewnie jej nie ma).

 

Tapicerka - słaba w sensie szorstka i mało przyjemna. U mnie jeszcze słabszy perkal więc jest postęp. Sam komfort fotela super, tak jak u mnie.

 

Aktywny tempomat uruchomiłem ale ponieważ było pusta autostrada więc nie wiem jak działa.

Dużo lepiej wyglądają zegary i komputer. Radio też wygląda ok ale to konkretne było słabiutkie.

Największy minus - brak zegarka na podszybiu  ;)

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Gliwot napisał:

Hej,

Proste pytanie: które z nowych subaru bedzie najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane, chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.

pozdrawiam

Idz do salonu, przejedz się każdym modelem i zobacz ja się zachowują w trasie. To specyficzne auta, troche plastikowe-nie każdemu to odpowiada, w chwili obecnej wyciszone jak auta tego samego segmentu czyli tak sobie. Subaru to nie premium i do takich auta jak mercedes, bmw, audi,lexus troche brakuje jeżeli  chodzi o komfort podróżowania. Natomiast zestawiając obecne modele z japońską konkurencja typu Mazda, Honda, Toyota jest podobnie

Link to comment
Share on other sites

8 lat w foresterach (my07 i my13). Teraz legaś gt my10. każdym na trasie jechałem, choć najwięcej mogę mówić o forkach. Powiem krótko: na trasę legacy jest rewelacyjny. Forki uwielbiam, ale aerodynamika kiosku ruchu robi swoje. Przy prędkości 140 km/h i wyżej wskazane stopery do uszu. Przy xt my13 było to szczególnie wyczuwalne, nie mówiąc o wpływie na spalanie (świetnie pamiętam przelot do Gdańska kiedy forka przypałowalem, a potem jechałem 90km/h na tempomacie, bo stacji benzynowych nie było:). Obstawiam legacy zatem, choć oczywiście outback to ta sama buda tylko trochę wyżej zawieszona, wiec powinno być podobnie albo prawie tak samo.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Gliwot napisał:

...chodzi o to żeby ciche było, mało męczące.

 Forester 2016 2.0 150KM -  test głośności wykonano na radiu fabrycznym. Domyślnie ma ustawione, że zwiększa siłę głosu ze wzrostem prędkości - wyłączyłem tą opcję i do 120km/h jest ok, przy 130km/h nie rozumiałem co do mnie w radiu mówią

 

11 godzin temu, Gliwot napisał:

.. najmniej męczące na długie trasy? drogi mieszane,...

 Forester 2016 2.0 150KM - pytanie czy jeździć będziesz sam czy full obciążenie (5 osób i bagażnik). Jeśli full obciążenie i te trasy będą okazjonalne w roku, to przebolejesz, ale jeśli częste z obciażeniem, a zdecydujesz się na silnik 150KM to masakra:

- na autostradzie jak jadę Volvo XC60 to często spotykam powolnych zawalidrogów, gdy pojechałem Forkiem to ja się czułem zawalidrogą dla innych. Jak tir tira wyprzedzał, za tirem ustawił się Forek XT a potem ja, to jak tir zjechał z lewego pasa, Forek XT po prostu mi odjechał w siną dal a ja nadal wyprzedzałem tira z prędkością jak tir wyprzedza tira, a za mną kolejeczka oczekujących aż zjadę.

- policja stoi na drodze, ograniczenie do 70km/h jadę pierwszy, za mną sznur samochodów, mijam policję, przyspieszam i coś dziwnego się dzieje, wszyscy po kolei mnie wyprzedzają i odjeżdżają w siną dal a ja cały czas przecież przyspieszam

- na długich trasach o średnim lub dużym obciążeniu jak dojedziesz do ciężarówki i jej prędkość 80km/h nie będzie dla ciebie akceptowalna, to masz problem. Problem w tym, że aby to wyprzedzić to potrzebujesz dużo, dużo wolnego miejsca na lewym pasie, a przy ruchu średnim lub dużym to rzadko takie sytuacje mają miejsce.

Prywatnie w codziennych dojazdach mam praktycznie drogę pustą i niedogodności w/w na co dzień nie doświadczam.

Edited by Licho
Link to comment
Share on other sites

OBK 2,5i CVT my 15 na trasy jest ok. Wyciszenie nie jest na poziomie Mercedesa, ale już w przypadku V60 jest podobnie. Do 150km/h jest ok. Szybciej w sumie i tak nie bardzo ma tym autem sens, bo spalanie mocno rośnie powyżej tej prędkości co dramatycznie skraca zasięg. 

U mnie jako auto rodzinne się sprawdza (dużo miejsca, wygoda, odchylane fotele tylne), po trasie 500km nie wychodzimy "umęczeni", a po owycieczce zimą w góry miałem wrażenie, ze na krętych górskich drogach mój OBK dostal bonus 200KM ;)

Link to comment
Share on other sites

A ma ktoś porównanie pomiędzy Legacy IV H6 a nowym OBK 2.5? Chodzi mi o wyciszenie do 150 - 160. Jak znajdę czas to wybiorę się na jazdę próbna, ale póki co nie mam jak... Jak się ma wyciszenie OBK do konkurencji? Np Passat Alltrack? 

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie "złotym środkiem" jest Outback. Jak zajdzie potrzeba zjechania z asfaltu, to nie będziesz miał stracha na polnej czy leśnej drodze. Co do silnika to oczywiście H6, a czy 3.0 czy 3,6 to już twój wybór. H6 polift np. z 2006 z SI-Drive pali sporo mniej niż starszy model z 2004. Przejedź się jakimś i sprawdź, koniecznie, ale to naprawdę koniecznie musisz zrobić jazdę H6 - banan na gębie murowany uwierz mi :).

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kriskristoffers napisał:

Wg mnie "złotym środkiem" jest Outback. Jak zajdzie potrzeba zjechania z asfaltu, to nie będziesz miał stracha na polnej czy leśnej drodze. Co do silnika to oczywiście H6, a czy 3.0 czy 3,6 to już twój wybór. H6 polift np. z 2006 z SI-Drive pali sporo mniej niż starszy model z 2004. Przejedź się jakimś i sprawdź, koniecznie, ale to naprawdę koniecznie musisz zrobić jazdę H6 - banan na gębie murowany uwierz mi :).

Podejrzewam, że im nowsze Subaru tym lepsze (cichsze) na trasie. Szkoda, że nowy OBK nie ma u nas mocniejszego silnika...

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, kriskristoffers napisał:

Wiesz ile taki OBK kosztuje w Stanach? Z nimi coś musi być nie tak :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...