Jump to content
RadziejS

Renowacja skórzanej kierownicy, farba do skóry

Recommended Posts

Swojego forka XT kupiłem już z nieco sfatygowaną kierownicą, jednak do tej pory nie myślałem o renowacji skóry. Wczoraj spróbowałem zregenerować wytartą skórę na kierownicy za pomocą farbki do skór Kaps za 8,5 zł (w zestawie pędzelek oraz gąbeczka do nakładania) - zobaczymy na jak długo wystarczy... Efekt na razie mi całkiem odpowiada. Jutro pierwsza trasa z nową kierą :)

 

Wyglądało to nieciekawie, zwłaszcza po lewej stronie.

 

Najpierw oklejanie - niestety jest to nudna robota i najmniej przyjemna, zwłaszcza tam gdzie zaczynają się przyciski sterowania radiem ... 

 

Następnie czyszczenie benzyną ekstrakcyjną z brudu i tłuszczu, żeby farba miała właściwe podłoże. Czyściłem płatkami kosmetycznymi Żony, a szwy dodatkowo pędzelkiem, żeby wzruszyć zaschnięty brud w zakamarkach.

 

Najpierw nakładałem farbę pędzelkiem na szwy, potem gąbką na koło kierownicy. Farba fajnie schnie i zostawia całkiem jednolitą powierzchnię. W tzw.  międzyczasie zabezpieczyłem fotel przed ubrudzeniem - akurat miałem końcówkę rolki agrowłókniny :) - przydało się bo dwie kapki mi skapnęły.

 

Efekt końcowy na dwóch ostatnich zdjęciach - mnie wydaje się OK - co prawda w paru miejscach nie jest idealnie - być może za szybko chciałem nałożyć drugą warstwę, gdy pierwsza nie była wystarczająco wyschnięta i zaczęła się wałkować - jeśli będzie mnie to wkurzało potraktuję te niedoskonałości delikatnie drobnym papierem ściernym i ponownie nałożę warstwę, ale tylko żeby wygładzić w tych miejscach (nie wiem jak wpisywać tekst między zdjęciami....). Niemal 40h kierownica nie będzie ruszana, więc akurat - producent farby zaleca co najmniej 24h.

 

Po tygodniu podzielę się informacją jak taki sposób renowacji skórzanej kierownicy się sprawuje. Może na nowe Subaru będzie można jeszcze nieco poczekać, ;), skoro kierownica już nie bije po oczach

 

 

 

 

 

 

WP_20170708_14_21_28_Pro.jpg

WP_20170708_14_21_45_Pro.jpg

WP_20170708_14_22_46_Pro.jpg

WP_20170708_14_54_22_Pro.jpg

WP_20170708_14_54_47_Pro.jpg

WP_20170708_15_00_45_Pro.jpg

WP_20170708_14_58_57_Pro.jpg

WP_20170708_16_59_41_Pro.jpg

WP_20170708_17_00_09_Pro.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest Ok ! mnie czeka podobna robota..... ale brak czasu naprawde brak. Jak u cb z siedzeniami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czekam na relację po kilku bądź kilkunastu dniach bo też zrobiłbym u siebie podobny zabieg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę magiczny przebieg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Artur Wróbel fotele mam w materiałowej tapicerce i są w bdb stanie. @arnoldpe, przebieg nie kręcony ;), dopiero jak wrzucałem zdjęcia  to się zorientowałem.

 

Nie wiem jaki będzie długofalowy efekt, ale za takie pieniądze stwierdziłem, że zaryzykuję, przynajmniej będę miał wiedzę.  Jak się sprawdzi mogę zająć się regeneracją skórzanych kierownic ;)

Dziś do pracy jechało się  przyjemnie, jest  wrażenie, że  kierownica jest jakby lepsza w uchwycie,  nie jest śliska. Zobaczymy czy od obracania podczas parkowania (dociskam dłonią obracając czasami) nie będzie się wyrabiać. Bądź co bądź podzielę się wrażeniami  w weekend.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robiłem w aucie innej marki. Przejechałem od tego momentu 5 tys i na razie jest ok.

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystałem z Kaps Super Color (bez Preparera). Na razie jestem zadowolony, bo kierownica wyglądała naprawdę już słabo. Teraz owszem, widać, że nie jest nowa, ale wygląda bardzo  dobrze, auto prowadzi się fajnie. Poczekajmy na dalsze doświadczenia. Dobrze, że na fotkach uchwyciłem stan licznika, będę świadomy jak postępuje (lub nie) proces zużycia po renowacji.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W weekend forkowi stuknęło równe 170tkm, więc prawie 1200 km od renowacji przejechane i z efektów jestem bardzo zadowolony. Farba trzyma się dobrze, elastyczność jest właściwa. W dotyku lepiej niż w  pierwszym tygodniu (zniknął efekt lekkiego lepienia się). Jedyne co bym poprawił, to większy odstęp między nałożeniem drugiej warstwy  (lub nakładanie jednej). Miejscami powstały paproszki, ale można je  zdrapać. Ewentualnie papier ścierny i poprawienie farbką.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem renowację kiery Momo w dziadku. Użyłem oryginalnej farby Audi, akurat znajomemu zostało po renowacji swojej kierownicy. Po 1kkm nie ma śladów zużycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, jakiej pojemności ten Kaps? po cenie sądzę że 25 ml ale czy wystarczy na całą kierownicę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz foto?

W moim wątku jest jedna fota kiery zaraz po założeniu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mogę zrobić jak w końcu któregoś dnia wsiądę do auta :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Mixer555 napisał:

Pytanie, jakiej pojemności ten Kaps? po cenie sądzę że 25 ml ale czy wystarczy na całą kierownicę ?

 

Malutka buteleczka, zapewne właśnie 25ml. Starcza z zapasem. Poza tym to się raczej rozciera niż de facto maluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zachęcony tematem założonym przez @RadziejS wczoraj wziąłem się za to i ja. Kierownica wyglądała u mnie tak, jak poniżej:

 

IMAG1587.jpg.fcbe6cd63d029c5bafab9b019912ab00.jpgIMAG1588.jpg.b480cc7a65ca605e3370a76116a9cd9a.jpgIMAG1589.jpg.fe2142eb46a4daf1e901681942394ea2.jpgIMAG1590.jpg.df7fa57059e960f0a451901d43b8aa3c.jpg

 

Do pracy przystąpiłem z następującym zestawem:

1. Farba Kaps Super Color 25 ml z pędzelkiem i gąbeczką w zestawie - dokładnie taka sama, jak opisywał to @RadziejS;

2. Dwie ściereczki bawełniane do porządnego oczyszczenia i odtłuszczenia kierownicy;

3. Buteleczka 100 ml odtłuszczacza, którego odlał mi trochę zaprzyjaźniony blacharz - lakiernik. Nie wiem co to dokładnie za specyfik, ale mówił, że jest mniej agresywny, niż benzyna ekstrakcyjna;

4. Trochę samoprzylepnej taśmy papierowej, żeby okleić przyciski - tak jak to opisywał @RadziejS;

5. Dwa ręczniki - jeden na daszek od zegarów, drugi na kolana - naprawdę się przydaje, bo farba lubi kapnąć tu i ówdzie;

6. Specjalna ściereczka do zmatowienia pierwszej warstwy po wyschnięciu - też od blacharza - lakiernika.

 

Wczoraj położyłem pierwszą warstwę. Dokładnie tak, jak pisze @RadziejS:

 

Dnia 23.08.2017 o 08:33, RadziejS napisał:

to się raczej rozciera niż de facto maluje

 

Dołączonym do zestawu pędzelkiem malowałem tam, gdzie szwy, gąbeczką natomiast wcierałem farbę tam, gdzie była jednolita powierzchnia.

Całkowity czas pracy - około 1,5 h. Z rozpędu pomalowałem też uchwyt lewarka zmiany biegów, bo też był brzydko powycierany. Dzisiaj nakładam drugą warstwę. Efektami oczywiście podzielę się :)

Aha - mniej więcej w połowie prac polecam w międzyczasie odwrócić kierownicę o 180 stopni - bardzo ułatwia to pomalowanie górnej części kierownicy tam, gdzie są szwy.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miło mi,  że  mogłem okazać się pomocny innym oraz że ktoś za moim przykładem znalazł mobilizację, żeby się tym zająć. Ja na razie jestem zadowolony.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy prac - uwieczniony efekt po wyschnięciu pierwszej warstwy (przed zmatowieniem powierzchni przed nałożeniem warstwy drugiej):

 

59c19135e9f15_RenowacjaKierownicy05.thumb.jpg.b6548ebd602346fc588d2af688a88633.jpg59c19142ecb74_RenowacjaKierownicy06.thumb.jpg.a89608cb4dc29acf73218390a115acf3.jpg59c19145eb27c_RenowacjaKierownicy07.thumb.jpg.1da9f4eea3c3c1dce5039fb8cc7cf4bd.jpg

 

Farba Kaps Super Color - z dołączonym pędzelkiem i gąbką:

 

59c1914858986_RenowacjaKierownicy08.thumb.jpg.cd1357521d3727b41401d4ce8b47b83c.jpg

 

Aktualnie schnie warstwa druga. Jak będzie gotowe, dodam kolejne zdjęcia - ale efekt póki co, jest naprawdę dobry.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Malyboss napisał:

3. Buteleczka 100 ml odtłuszczacza, którego odlał mi trochę zaprzyjaźniony blacharz - lakiernik. Nie wiem co to dokładnie za specyfik, ale mówił, że jest mniej agresywny, niż benzyna ekstrakcyjna;

Najpewniej "zmywacz do silikonów". Bardzo fajnie się tym też usuwa klej pozostały po emblematach mocowanych do nadwozia na taśmę dwustronną i ploterowe naklejki.

 

Też się chyba za to wezmę, bo kiera Nardi którą ok. rok temu odświeżał mi lokalny tapicer znów wygląda na swoje 30 lat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Malyboss napisał:

Ciąg dalszy prac - uwieczniony efekt po wyschnięciu pierwszej warstwy (przed zmatowieniem powierzchni przed nałożeniem warstwy drugiej): Aktualnie schnie warstwa druga. Jak będzie gotowe, dodam kolejne zdjęcia - ale efekt póki co, jest naprawdę dobry.

Widziałem na żywo wygląda zajekurnafajnie :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, DETT napisał:

Najpewniej "zmywacz do silikonów". Bardzo fajnie się tym też usuwa klej pozostały po emblematach mocowanych do nadwozia na taśmę dwustronną i ploterowe naklejki.

 

Może i tak... Jak będę się z nim widział, to zapytam.

 

3 godziny temu, Guliwer napisał:

Widziałem na żywo wygląda zajekurnafajnie :wub:

 

Heheheh, dzięki :)  Ale widziałeś @Guliwer po nałożeniu tylko pierwszej warstwy ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie co Wy robicie z tymi kierownicami?! Gryziecie je? Moja w Subarynie z przebiegiem 232kkm ma delikatne przetarcia na łączeniu górnej części z dolną.

 

21931406_1553712121354446_552317222_o.thumb.jpg.16fcd4ccc1a7ce9181542b8144c06485.jpg

 

 

Kiedyś miałem Pacifice z przebiegiem 290kkm, kierownica miała przetarcia wierzchniej warstwy, potraktowałem ją dwuwarstwowo  Saphir Renovating Cream i wyszło całkiem OK, najważniejsze że czarnidło nie zostawało na rękach i przez rok do momentu sprzedaży samochodu nadal wyglądało OK, bez przetarć.

59c3df1e39468_upload_-1(1).jpg.918324ba194eb52683aff273529e3448.jpg

 

upload_-1.jpg.7d7caf0e7b8eaf95bb7019caa1847f6f.jpg

 

renovatrice3.jpg?v=1366707620

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie te farby ktorych uzywacie sa wodne?

 

Mam farbe do skor (nawet z dobieranym kolorem) ale hmm srednio na jeza. jest ok na jakis czas ale pozostawia sporo do zyczenia.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, lutek34 napisał:

potraktowałem ją dwuwarstwowo  Saphir Renovating Cream i wyszło całkiem OK,

 

Tym samym odnawiałem Nardi w babce, świetny specyfik i mega wydajny. Tej tubki wystarczy mi chyba na wszystkie auta do końca życia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, HoQ napisał:

Tej tubki wystarczy mi chyba na wszystkie auta do końca życia

 

Nie wystarczy, po roku od momentu pierwszego użycia, napoczęta tubka nadaje się do wyrzucenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...